LED-nordic.se Reviews 190

TrustScore 2.5 uit 5

2,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Köpte ljus med fjärrkontroll. Ljusen var delvis trasiga och fjärrkontrollen fungerade inte till ljusen. Efter jättemånga mail fram och tillbaka fick jag pengarna tillbaka för ljusen men ej för fjärrk... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fin hemsida och lätt att beställa. Verkar vara bra grejer och julgransljusen jag beställde är jättefina faktiskt! Det stod att nån kunde vara trasig men alla fungerar! Återstår att se hur mycket batt... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Produkten var bra men PostNord är ingen bra transportör. Deras info 2020-12-30 kl 09.59 Försändelsen har anlänt till mottagarlandet. Sedan kommer ingen info förrän leveransen har skett 2021-01-04 kl... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hej! Detta var en upplevelse utöver det vanliga! Ljusen är extremt "verklighetstrogna" och jag har redan efter en mycket kort tid fått jättemycket positiva kommentarer om hur fina ljusen är. Det känn... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Geld en verzekeringen

Geschreven door het bedrijf

Visste du att stearinljus är en av de största klimatbovarna, som ger ifrån sig fler sotpartiklar än bilar gör på en hårt trafikerad väg? Nej? Det gjorde inte vi heller före Kim var på en resa i Fjärran Östern i 2015. Där såg han för första gången LED stearinljus, och tänkte ”Det här, det är smart”. Han tog ett sätt ljus med sig hem, visade dem för sina döttrar, som då bägge hade samma reaktion: ”De är fina, det är smart och det är miljövänligt.” Perfekt för allergiker, äldre som inte vågar ha levande ljus – och till alla de som bryr sig om ett bra inomhusklimat – inklusive vi själva. Utsålt efter de 2 första månaderna Då vi öppnade vår webshop hösten 2015 gick försäljningen lysande, och redan efter två månader hade vi sålt slut på alla exemplar av de då tre produkter vi hade i vår webshop. Det var fantastiskt att se att så många var intresserade av det nya, hälsosamma alternativet istället för äkta stearinljus. Ett slumpmässigt möte med LED stearinljus blev alltså startskottet till det som i dag är en fullvuxen webshop, inte bara med LED stearinljus, utan också andra miljövänliga produkter. Ett tack till er Vi kan heller inte tacka er nog: våra trofasta kunder som gör att vi går runt. Vi är så stolta över att så många av er har ljus för att skapa ”hygge” och samtidigt inte kompromissar med inomhusklimatet. Vi tror på att om vi tar de små stegen tillsammans, om vi njuter av de små ljusglimtarna i livet, ja – då blir det hela lite trevligare och bättre. Vad tror du? Bästa hälsningar Kim och Rikke Far och dotter till både varandra och Led Nordic


Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

190 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Köpte ljus med fjärrkontroll

Köpte ljus med fjärrkontroll. Ljusen var delvis trasiga och fjärrkontrollen fungerade inte till ljusen. Efter jättemånga mail fram och tillbaka fick jag pengarna tillbaka för ljusen men ej för fjärrkontrollen och frakten. De följer inte lagar om ångerrätt eller reklamationsrätt och de är dessutom oerhört otrevliga i sin kundtjänst.

29 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAMFÖRETAG!!

SCAMFÖRETAG!!! Beställ inte från dem, extremt dålig kvalité och kundservice ska vi inte ens prata om.

Jag beställde julgransljus ink fjärrkontroll och såhär har kontakten med kundtjänst sett ut:

3 december: Paketet levererades men saknade fjärrkontroll. Jag hörde då av mig och fick svaret "Den finns i lådan - vill du kontrollera det?", varpå jag svarade att den inte fanns i lådan. De svarade då att fjärrkontrollen skulle skickas omgående.

11 december: Hörde av mig igen då jag fortfarande inte fått fjärrkontrollen. Fick aldrig något svar.

17 december: Fjärrkontrollen kom fram.

18 december: Hörde av mig igen då 3 av ljusen slutat fungera på mindre än 24 timmar. Fick då svaret "De slutar inte fungera - vänligen kontrollera gärna med andra batterier". Jag skickade bilder på de 3 ljusen som slutat fungera, senare samma dag hade ytterligare 2 ljus slutat fungera. Jag ville då göra en reklamation vilket de vägrade mig.

21 december: Svar från kundtjänst "Vi ber om ursäkt för besväret och skickar en ny vara till dig. Du behöver inte returnera de felaktiga varorna istället får du gärna lämna dem på återvinningscentralen - det skulle vara till stor hjälp för oss.". Jag svarade då att jag ville göra en reklamation och fick svar den 23 december:

23 december: Jag uppfattar din inställning som väldigt negativ – vi är tyvärr slut i lager, så det enda vi kan göra är att kreditera de tre ljusen.
Det är oroligheter i världen just nu, så förhoppningsvis klarar du dig igenom detta. Att du dessutom ger oss en 1-stjärnig recension på Trustpilot upplever vi som otrevligt.

Jag svarade då: Jag vill fortfarande reklamera ljusen.
Deras svar: God jul.

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo LED-nordic.se

Antwoord van LED-nordic.se

Vi har udsolgt af den vare du bestilte, så har krediteret 3 st. lys.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

lyser fantastiskt

lyser fantastiskt.
vi beställde massa i ett paket och två blev fel rätt ljus men inte uppladdningsbart så då meddelade jag dem och de kompenserade gott och väl samt att vi fick behålla de andra så vi är supernöjda.

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Juletrelys med fjernkontroll

Kjøpte 2 sett med juletrelys inkl fjernkontroll.
Fjernkontrollon fungerte sånn passelig. Man må trykke flere ganger for å få alle lysene til å funke (selv om lys og fjernkontroll har maks 1m avstand). Det ble litt konkurranse her hjemme for å se hvor mange lys som tente for hver trykk på fjernkontrollen (noen ganger 1 og noen ganger 7;). Men dette er ikke hovedproblemet. Det viser seg at lysene tenner seg av seg selv. Da lyser de i alt fra 5 sekunder til 5 minutter når de tennes. Noen tennes flere ganger i timen og og andre sjeldnere. Dette resulterer i at den oppgitt estimerte batteritiden på 40-60 timer IKKE er reell (antagelig pga av at lysene tenner seg i hytt-og-gevær og bruker opp batteritiden uten at jeg kan påvirke dette - alternativt må jeg ta ut batteriene hver gang den brukes, men da trenger jeg vel heller ikke fjernkontroll...). Leser at flere opplever akkurat det sammen, men dessverre leste jeg ikke dette før etter innkjøp. Vi kjøpte disse relativt dyre lysene for vi trodde på en bedre kvalitet, men jeg anbefaler at dere andre tester billigere varianter for dere får IKKE det som er utlovet. Jo, lampene er fine, men de er jo liksom finest når de lyser da :) Og ja, jeg har klaget, men med den besvarelsen som er mottatt anbefaler jeg heller at dere stanger hodet litt i veggen, for jeg sitter igjen med oppgitthet og "kongler i munnen".

19 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Godt fornøyd

Tok litt tid da de manglet ladeplater, men leveransen kom etterhvert. Det viste seg at ladekabelen var skadet, men de sendte ny uten spørsmål. Lysene r veldig bra. Kort ladetid og lyser utrolig lenge. Bra kjøp.

30 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Så jättefina ljus verkligen naturtrogen…

Så jättefina ljus verkligen naturtrogen ljuslåga, funkar bra med fjärrkontrollen och många val. Kommer definitivt att köpa fler ljus från lednordic.
Väl emballage också. Helnöjd!

22 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo LED-nordic.se

Antwoord van LED-nordic.se

Tusinde tak for den fine anmeldelse! Det betyder meget. :)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bli bättre på att tala om och informera…Informera bättre!

Bli bättre på att tala om och informera vilken fjärrkontroll man ska köpa till ljusen. Fick fel information och köpte en kontroll som inte går att använda. Ta ansvar och skicka rätt kontroll om det blir fel. Dåligt bemötande i kundtjänsten! Synd!

30 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo LED-nordic.se

Antwoord van LED-nordic.se

Du har selv bestilt denne og vi har sagt ny kan sendes til kr 25 i fragt.
Det er ikke vores fejl.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Supernöjd!

Supernöjd med ljusen och dom är så vackra. Det enda jag saknade var en timer på självaste ljuset, så jag måste köpa en fjärrkontroll :)

12 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ledljus med kvalité

Jag är nöjd med kvaliteten på ljusen och de ser alldeles äkta ut när de "brinner". Riktigt snygga!
Jag är nljd

15 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Köpte 8 st Kronljus.

Köpte 8 st Kronljus.
De var fina och hade ett verklighetstroget ljus sken.
Men...Slukar Batterier.
Hade dom tända 6 timmar i 4 dagar.
Sen var batterierna slut.
16 st Batterier, kostnaden blir dyr.
Så Jädrans dåligt.
Då kan man lika gärna använda ,vanliga kronljus istället.

10 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bara bra...snabbt svar

Bara bra...snabbt svar, snabb leverans, köpte 3 blockljus, ett va sönder men det fixades snabbt och utan problem...bara bra att säga!!!

9 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Julgransljusen fungerar mycket dåligt

Julgransljusen fungerar mycket dåligt. Köpte 3x8 ljus inkl remote. Fungerade perfekt i två dagar efter det tänds och släcks ljusen av sig själva och efterhand har alla slocknat.Batterierna tar slut väldigt snabbt. Så tråkigt att inte ha haft en lysande gran under julen. De andra ljusen Luca och värmeljusen fungerar perfekt.

21 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Ljusen tänds av sig själva när de ska…

Ljusen tänds av sig själva när de ska vara släckta. Ljusen är fina med fint fladdrande sken men fungerar tyvärr dåligt. När ljusen ska vara släckta tänds något ljus här och där, då och då. Det gör att batterierna tar slut alldeles för snabbt.

24 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Jättefint ljus på lamporna

Jättefint ljus på lamporna. Passar bra i Rörstrands adventsbarn och smidigt med fjärrkontroll när de väl sitter på plats. Verklighetstrogna när ljuset kan skimra. Mycket nöjd

2 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Väldigt snabb leverans

Väldigt snabb leverans. Det var svårt att hitta rätt storlek på ljusen jag behövde men hittade dem hos LED nordic. Tack för det. De lyser så fint i toarpskronan. Leverans tog 3 dagar. Beställde dag 1 och var framme hos mig dag 3.

20 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dålig kvalitet!!!

Dålig kvalitet!!!! Fungerar inte som det ska. Lyser dåligt. Köp inte julgransljusen!!!!

20 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastiskt fina ljus

Fantastiskt fina ljus, så verklighetstrogna. Har dem i flera färger och har nu köpt för utomhusbruk också. Och det bästa är att dom är säkra om man skulle glömma dem, och för husdjuren som ofta är nyfikna

20 december 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fin hemsida och lätt att beställa

Fin hemsida och lätt att beställa. Verkar vara bra grejer och julgransljusen jag beställde är jättefina faktiskt! Det stod att nån kunde vara trasig men alla fungerar! Återstår att se hur mycket batteri de drar.
När man väl beställt kom det hela tiden uppdaterad meddelanden så man visste vad som händer och var försändelsen är hela tiden. Jag är helt nöjd om inte något oförutsett händer. Hela leveransen tog ca 10 dagar.

20 december 2022
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer