We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I really must agree with most reviewers that the system was so easy to connect to and use. Like they say, plug in and switch on. And away you go. We’re all so dependent on WiFi connection for everyth... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had to move due to short notice and hence not able to transfer the broadband on time to start at the new place. I rented Moving Internet for temporary wifi. Process is simple, the device was deliv... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Fab service- promptly posted, excellent communication from the company. It’s only lost a star because the connection wasn’t great- that said I wouldn’t say it’s a fault of the company - more of the mo... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was moving moving home and needed to be online due to work and couldn't wait for the usual service providers to set it up. Searched for a temporary solution and Moving internet provided exactly what... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Internetaanbieder

Geschreven door het bedrijf

Provides temporary internet access router to access the internet while waiting for your broadband installation, for your holiday home or small business. No installation required, just plug to power source and connect to the router through wifi to start accessing the internet.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

654 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect service

Perfect service, Ordered one day, arrived the next! Plug in and off you go, it's that simple. Excellent coverage throughout the house, would highly recommend.

Phil Thompson

1 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend moving internet

Was dubious re strength of WiFi but it was great .it was also easy to extend rental period I would highly recommend moving internet for anyone who needs temporary service ideal as a bridge whilst moving houses till your service provider can set up . Really happy

18 februari 2026
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Efficient.Connection slow but did the…

Efficient.Connection slow but did the job

unfortunately I don't appreciate the very long winded response as there was no reason for it after a 4 star review

5 februari 2026
Logo Moving internet

Antwoord van Moving internet

Hello Michael.
Thank you for taking the time to give us your feedback. We are glad to know the device was helpful when you needed it.

Regarding the slow connection you were receiving in your location, it's highly likely a local signal mast serving your area may have been experiencing a failure or damages, and this is usually scheduled for repairs by the network provider as fast as possible to get everyone in the local area back to a good speed.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely. We then check to see if an alternative network (which isn't experiencing a telecom mast issue at that local area) is available.
If an alternative network is available, we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

Unfortunately, we were not made aware of this, so we were unable to investigate the issue during your hiring period.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind Regards
Moving Internet

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exactly what you'd expect in 2026

Did exactly what it says on the tin and served me perfectly well for a week of working from home after we moved house. Delivery, setup, and return all dead easy. Precisely the kind of service you'd want and expect in 2026.

5 februari 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Surprised that a small box could work so well.

I must admit I was skeptical when trying to get some temporary internet for our new home, but I was very surprised that a small box could work so well all around the house. Was definitely worth it and made our lives so much easier whilst we waited for an install. Customer service and delivery also great.

21 januari 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Arrived when they said it would and…

Arrived when they said it would and despite my reservations about how easy it was to get up and running..... it really was, plug in, switch on and login - worked immediately. Really simple to return too and the deposit returned promptly. Highly recommended.

20 januari 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service. Delivered exactly what was promised. I ordered on New year's day and my modem arrived on Saturday 3rd at lunchtime. Decent speeds enabled me to stream and most importantly work at home during a period I would otherwise have been without home internet. Upon return my deposit was returned straight away. Would highly recommend to anybody looking for a temporary internet solution.

1 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Worked perfectly

Worked perfectly; delivered on time and a swift refund of deposit on return. Highly recommend this service!

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Does what it says on the tin!!

I was dubious about using temporary internet but this worked out fine. The router was sufficient to run 2 games consoles at the same time as well as streaming movies etc. the £50 deposit was returned as per expected. What can I say I got what I expected!!! Would recommend

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hit and Miss

Helpful customer service, great ideas but execution is lacking in some areas.

So went with this company as I had purchased a house and was unable to get internet for a short while. The whole time I had it, the internet was very hit and miss. I was told I would get atleast 12 to 67mb/s on 4G as 5G wasn’t available indoors.

Despite being told this the whole time I had it I didn’t record any speeds over about 15 to 20mb/s which especially over the festive period is very frustrating. Towards the end of my term I emailed in informing them about it and was subsequently told there’s nothing that can be done as there’s ongoing work in the area and that I should’ve contacted them sooner. An unless I send the router back and wait for a new one to arrive but with 3 to 4 days left on my term I was told it wasn’t worth it and I should’ve reached out sooner.

I was asked to provide evidence of the speeds I was getting showing I was getting 9mb/s and it was constantly cutting out which had been happening constant and when I asked for some form of compensation but that was subsequently ignored and instead I was asked if I would like to extend it instead I which I assume I would’ve been charged the full price.

I’m only now leaving this review as they did give me the deposit of £50 back for the router. I’m sure other people have had better service than me with this. Although over such an important time of year and no compensation even after showing evidence I returned the Hub feeing relatively disappointed and in future will recommend people to just pay for unlimited data for a short term on their phone instead.

If I was this company, to improve the service I would look at a live monitoring feature of services in the area so you can see if people are getting the speeds or connections they are supposed to get and look for an alternative rather than waiting for them to come to you as I did. And if they are having issues inform then they are sending a new hub with the new connection and request the old one returned or atleast give them the option without them having to contact you first.

I feel like I should’ve given this 2 stars but the customer service responding quickly to my emails really did help make a difference even if the company itself doesn’t like providing any compensation.

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Moving internet

Antwoord van Moving internet

Hello Jack,
Thank you for taking the time to give us your feedback. We apologise for any inconvenience experienced.

As a standard we check the coverage of the location where a device will be used before it is dispatched and delivered to a customer’s address and a network failure can occur at any time after the device has been dispatched for delivery.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely before checking if an alternative network is available and is not experiencing technical issues. If an alternative network is available we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.

I have investigated this and I can see from the customer service inbox that you sent an email to inform the customer service team of the challenges you were experiencing with the speeds in your location 3 days before your hire end date.

As at the 31st of December 2025 when you informed us of the network issues you were experiencing in your location, your hire was about to end in 3 days’ time. We use Royal mail to deliver the devices. Given the next day was 1st of January 2026, which is a UK public holiday, Royal mail was closed on that day. Hence the earliest a replacement device could arrive with you was by the 2nd of January (a day after the public holiday).

Also, due to the festive season there might be delays with Royal mail logistic across the UK in delivering items to a clients address which was why the customer service team had asked if you will be extending your hire so the device is not delivered to your address after your hire has ended.

I've checked Royal mail tracking page and can see you posted the device back to us on the day your hire ended and I can see your deposit has also been refunded into your account.


Sorry for any inconvenience experienced.


Kind Regards
Movinginternet.co.uk

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Very slow internet

Unfortunately, my experience with MovingInternet was poor. The internet speed was not fit for purpose, not fast enough to use for streaming would only work intermittently and kept buffering, and the device was barely used as a result.

Despite returning the device as soon as possible (delayed only by post office closures and bank holidays), the refund process lacked urgency and required chasing.

Overall, the service did not meet expectations, and I would be cautious about recommending it unless there are significant improvements in performance and customer support.

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Moving internet

Antwoord van Moving internet

Hello Gbenroo,
Thank you for taking the time to give us your feedback. We sincerely apologise for any inconvenience experienced.

This has been looked into, I can see that you contacted the customer service team regarding the network speed you were receiving in your location.

I can also see from the email communication that you had already sourced for an alternative service before informing us of the network speeds you were receiving hence a replacement device on another network could not be delivered to your address.

In situations where there is a local/regional telecom mast issue affecting the local area where a device is being used, our standard procedure involves investigating the speed issue first to identify the cause and see if it can be resolved remotely before checking if an alternative network is available and is not experiencing technical issues. If an alternative network is available, we quickly arrange for a replacement device to be delivered to your address.


Regarding the return of the device, I've checked Royal mail tracking page for the tracking of the device you posted back 27th December, it shows the device arrived back with us on the 2nd of January.

Refundable deposits are issued 1 to 3 working days after returned devices have been received, given the device was posted back during the Christmas peak period, delivery companies like Royal mail take a bit longer to get items delivered.

Sorry for any inconvenience experienced.

Kind regards
Moving Internet

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We had been let down by Sky when moving house 19 Dec 25 moving…

We had been let down by Sky when moving 19 Dec 25 and faced having no connectivity until after Christmas with new central heating (managed via WiFi) and a 13 yr old and a 6 yr old. A quick search found Moving Internet and strong reviews so quickly booked and turned up equally as quickly. The connectivity was strong throughout the house; my wife was able to work from home and, simultaneously, all manner of epqt was hooked up and good to go (even the new central heating app!). Excellent value for money and a brilliant service.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer