Hold jer langt væk
Hold jer langt væk
Udadtil fremstår Sygehusparken i Dronninglund som et flot og moderne boligområde, og jeg tror oprigtigt, at intentionerne bag projektet har været gode. Det virker som om, der fra starten har været et ønske om at skabe attraktive boliger i unikke omgivelser. Desværre stemte det flotte ydre efter min oplevelse ikke overens med virkeligheden.
Jeg boede selv til leje i området, men valgte at flytte igen efter relativt kort tid, da de mange problemer og mangler gjorde, at boligen og området ikke levede op til de forventninger, jeg havde ved indflytningen.
Der var efter min oplevelse flere eksempler på løsninger og udført arbejde, som ikke virkede færdiggjort eller udført med den kvalitet, man burde kunne forvente. Samtidig oplevede jeg jævnligt, at der lå byggematerialer og andre genstande rundt omkring på området, hvilket gav et rodet og ufærdigt indtryk.
Selve lejlighederne fremstår flotte ved første øjekast, men kvaliteten af flere materialer levede efter min mening ikke op til det indtryk, man får ved fremvisning. Væggene var meget sarte, og det krævede ikke meget berøring eller almindelig brug, før der opstod mærker, hak eller skader. Det gjorde det svært at indrette boligen uden konstant at skulle være bekymret for at beskadige overfladerne.
Jeg oplevede også problemer med opvarmningen. Især i køkken- og stueområdet var det svært at opnå en behagelig temperatur, hvilket overraskede mig i en forholdsvis ny bolig.
Derudover oplevede jeg problemer med vindues- og dørpartierne ud mod terrassen. Allerede fra indflytningen fremstod de utætte, hvilket var både overraskende og skuffende. Utæthederne påvirkede komforten i boligen og efterlod et indtryk af, at væsentlige forhold ikke var blevet gennemgået eller udbedret tilfredsstillende inden indflytning.
Badeværelserne fremstår moderne og indbydende, men også her oplevede jeg flere udfordringer. Ved brug af håndbruseren i badekarret oplevede jeg, at vand kunne trænge ned under badekarret. Det medførte vand på badeværelsesgulvet og risiko for, at vandet fortsatte ud mod de omkringliggende rum. Det er efter min opfattelse ikke acceptabelt i et moderne lejemål.
Derudover var afløbsløsningen i bruseområdet efter min erfaring utilstrækkelig. Filteret samlede hurtigt hår, sæberester og snavs, og det krævede rengøring flere gange om ugen for at fungere ordentligt. Det blev hurtigt en unødvendig frustration i hverdagen.
Et andet forhold, som efter min mening mangler gennemsigtighed, er forbruget. Som lejer modtog jeg ikke en særlig detaljeret oversigt over de enkelte forbrugsposter, og jeg oplevede derfor, at det var vanskeligt at få et klart overblik over, hvad man reelt betaler for måned efter måned.
Der markedsføres blandt andet med solceller og fordelene ved egen strømproduktion, men som lejer kan det være svært at gennemskue, hvordan den samlede afregning er sammensat, herunder hvilke afgifter og eventuelle transportomkostninger der indgår. Jeg savnede en mere gennemsigtig og let forståelig opgørelse af de faktiske udgifter. Samtidig oplevede jeg, at de budgetterede forbrugsudgifter ikke nødvendigvis stemte overens med de faktiske omkostninger, hvilket gjorde det vanskeligt at danne sig et realistisk billede af de samlede boligudgifter.
Et forhold, som også gav anledning til bekymring, var de tilbagemeldinger, jeg hørte fra andre lejere i området. Flere lejere fortalte om store efterregninger på både vand og varme efter deres første år i lejemålet. Samtidig oplevede nogle, at deres månedlige a conto-betalinger efterfølgende blev reguleret væsentligt op. Jeg kan naturligvis kun udtale mig om det, jeg selv har fået fortalt, men det bidrog til en generel usikkerhed omkring de samlede boligudgifter.
Et andet område, som var en stor skuffelse, var de fælles faciliteter. Der reklameres blandt andet med en hundegård, men min oplevelse var langt fra positiv. Jeg havde selv en stor hund, da jeg boede i området, men brugte stort set aldrig området. Der lå ofte hundelorte både på stier, fællesarealer og i selve hundegården. Området fremstod ofte som en mudret mark fyldt med efterladenskaber, og det var bestemt ikke et sted, man havde lyst til at opholde sig eller lade sin hund lege.
Generelt fremstår fællesarealerne heller ikke særligt moderne eller velholdte. Mange af faciliteterne virker slidte og gammeldags, og området mangler efter min mening både vedligeholdelse og løbende opgradering for at leve op til det moderne indtryk, man får ved første øjekast.
Så efter min mening hold jer langt væk fra dem af..!
6 maart 2026
Review zonder uitnodiging