Nortiv8 Reviews 

49
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased the "old style" standard lace eyelets over three years ago-still great boot. Recently purchased the newer style with "speed laces", which failed on third time wearing when eyelet pulled thro... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have purchased several pairs of walking shoes (sneakers) from Nortiv8. The shoes are very well made and have good support. I have also had to deal with their return service (the pair of shoes I pur... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I don't know if my last review was accepted . I loved the boots until they ripped inside of the left shoe underneath the seam . Customer service offered partial refund which I accepted but would of ra... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

When I unboxed the shoes that I had ordered, it was clear that they had been previously worn. This was disappointing, as I was expecting new shoes. I sent pictures to the company, and they were very... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

49 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(49)

36 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

Great experience! I received two pairs as a gift. Both pairs were great. The all swift was a little more narrow and I was able to return with the help of customer service very easily! I will continue to order from here!

11 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Ross Royal,

After reading your review, we couldn’t be happier! Our team takes great pleasure in providing excellent service, and we’re delighted to hear that we contributed to your enjoyment of online shopping.

Thank you for choosing us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fue algo muy fácil de comprar

Fue algo muy fácil de comprar

4 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hola, Javier Hernández:

Nos alegra sinceramente saber que has tenido una experiencia de compra positiva. Nuestra misión es ofrecer los mejores productos posibles, junto con un servicio rápido y atento. Opiniones como la tuya nos motivan a seguir elevando el nivel.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi David Massry,

After reading your review, we couldn’t be happier! Our team takes great pleasure in providing excellent service, and we’re delighted to hear that we contributed to your enjoyment of online shopping. Thank you for choosing us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible boots wore them for a day and…

Horrible boots wore them for a day and completely destroyed my feet called customer service explained they said they could only refund 30%. I will not ever consider any of the products

15 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Dear Joshua,

We are truly sorry to hear about your unpleasant experience with our boots. We’re committed to improving our services and ensuring every customer has a positive experience.

Regarding your issue, we will contact you again to solve this issue for you.

We sincerely apologize for any inconvenience caused. Hope you can give us another chance to bring you a better experience.

Kind regards,
Nortiv 8 Customer Care Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

So far it’s been good

So far it’s been good. The size was too large. We had to send them back and pay postage. The new order should be right size. Wish they were on Amazon.

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Ann Geddes,

We’re sincerely happy to hear that you had a positive shopping experience and purchase!

Our mission is to deliver the best products possible coupled with quick, supportive service.

Reviews like these drive us to keep raising the bar.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer support with my return

My husband wears nortiv8 boots for work and they wear well. We have purchased them a number of times. Unfortunately this last time I ordered the wrong style. Customer support was very helpful with my return and answered all my questions.

13 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hello R N,

Thank you for the generous words.

Our customer support team is delighted to assist you with your needs.

It’s great to see you had a positive experience with our team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

For the 3rd time I purchased shoes is…

For the 3rd time I purchased shoes is very comfortable on me, the customer service is very accommodating.

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Jay,

Thank you for your kind words.

We're greatful for your feedback. It's our pleasure to provide the best possible service to our guests, and we're glad that this commitment was reflected in your shopping experience.

We look forward to your next shopping encounter with us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rugged, water resistant, and comfortable.

I really like the wide width shoes, great fit and seem rugged. At about 2 weeks of normal wear I had a problem on one of the insoles as about 2 cm came apart under the ball of the foot and the foam of the sole insert was exposed and crumbled. I emailed the seller with photos and they are sending me another pair.
The shoes “breathe” well while being water resistant and the overall cushion is sufficient.

20 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Robert “Shastacraft” Vincent,

We’re sincerely happy to hear that you had a positive shopping experience and purchase!

Our mission is to deliver the best products possible coupled with quick, supportive service. Reviews like these drive us to keep raising the bar.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I don't know if my last review was…

I don't know if my last review was accepted . I loved the boots until they ripped inside of the left shoe underneath the seam . Customer service offered partial refund which I accepted but would of rathered got the same boot with that discount . The same exact boots . Customer service in my eyes is excellent . Thank you for your time

13 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Plata Plata,

After reading your review, we couldn’t be happier!

Our team takes great pleasure in providing excellent service, and we’re delighted to hear that we contributed to your enjoyment of online shopping.

Thank you for choosing us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Service and support exceeded my…

Service and support exceeded my expectations when I went to return an item! Amazing and punctual response time and helpful, friendly service. Would recommend to anyone!

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Claire,

After reading your review, we couldn’t be happier!

Our team takes great pleasure in providing excellent service, and we’re delighted to hear that we contributed to your enjoyment of online shopping. Thank you for choosing us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a problem with my shoe insoles

I had a problem with my shoe insoles. Nortiv8 was great and provided me a new pair of shoes. I recommend these shoes to all of my gym friends. No reason to pay 3X as much for a name brand that perform the same. Thank you.

4 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Rob Terranova,

We’re sincerely happy to hear that you had a positive shopping experience and purchase!

Our mission is to deliver the best products possible coupled with quick, supportive service. Reviews like these drive us to keep raising the bar.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Podiatrists prospective

I ordered a pair of shoes. As a Podiatrist I am always trying new brands. Their shoes are very well constructed. Many people have different food types and I purchased a pair. I was immediately refunded even though I wore them. I’m looking forward to buying a different shoe they offer that will fit my feet.

15 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Ann,

Your comments have been shared with our entire team at Nortiv8.

When we hear from happy customer like you, we spread the positivity around!

Thank you for your generous time.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good boots - good solid company

We had a malfunction on my sons boots he wears for CAP meetings. A week before encampment the side zipper broke and we had already paid loads of money for him to go and get everything needed. Nortiv8 rush replaced them and we could not be relieved. Thank you so much. My son says they are comfortable and he really likes them alot!

29 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hello Gabrielle Becker Cato,

We're so happy to hear you had a great experience with Nortiv8.

Your review made our day! Our whole team works very hard to keep our customers happy, but we can only do it thank to amazing customers like you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm a happy customer

I have been buying shoes from this company for more than 5 years. Their product meets my criteria for hiking and work boots. Their prices are reasonable. Any problems I have had has been handled quickly and equitably. I am a happy customer.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hi Gee Eff,

Your comments have been shared with our entire team at Nortiv 8.

When we hear from happy customer like you, we spread the positivity around!

Thank you for your generous time.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nortiv8 took care of me

My shoes were 9 days out of warranty and most companies would of said oh well your outside of your warranty. But not Nortiv8 they emailed me back quickly gave me a deal on another pair and made sure I was satisfied.

28 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Dear Austin,

After reading your review, we couldn’t be happier!

Our team takes great pleasure in providing excellent service, and we’re delighted to hear that we contributed to your enjoyment of online shopping.

Thank you for choosing us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Defective product that Nortiv8 won't stand behind

I bought a pair of hiking boots that at first I loved. So much so in fact that I had convinced several family members and friends to purchase boots as we were starting up a biweekly hiking club. I wore them maybe 25 times on hikes in Arizona. No water exposure or extreme weather/terrain - basically like walking on dirt or gravel roads. On that last hike, one insole had failed in one boot, resulting in a severe bruise with a blister on top of that as I returned to the trailhead. I reached out to Nortiv8, provided photo evidence of the near-new conditions of the boots, photo evidence of the defect, photo evidence of my injury and evidence of proof of purchase. The initially said that since it was past their 90-day warranty window there was no coverage. I get 90 days as a threshold for a pair of shoes worn daily, but for something worn for 60 to 90 minutes maybe every other week? They would have had to have failed after maybe 30 hours of total use for that warranty to hold. Eventually they offered a 30% refund. I explained to them and provided a receipt showing that these were a gift, and that my wife had our daughter purchase them on her behalf so that I wouldn't see the purchase in our own Amazon account and ruin the surprise. They refused to mail a refund or electronically process it and instead without warning credited my daughter's account. I'm not going to go collect it from her. I get that products can fail prematurely, and I get that they can't be warrantied forever. What I cannot accept is a brand that will not stand behind its products in the face of photographic evidence. Instead of encouraging others in our group to patronize Nortiv8, my message is now to steer clear unfortunately.

UPDATE: As mentioned above and in their reply, Nortiv8 did provide a 30% reimbursement to use towards a new pair (which I did not receive due to the fact that these were purchased for me). They subsequently offered a partial refund of 15% if I were to purchase them through their storefront, even though they were offering 25% off sale through Amazon. I did end up purchasing a new pair and they did honor the partial refund request, hoping that the pair I initially enjoyed was just an outlier defective pair, but I see below that they have a "one-time exception replacement" as an option, which is PRECISELY what I asked for from the outset and exactly what they told me they could NOT do. I provided evidence of VERY light use of these boots, evidence of the defect and evidence of my injury. So this adds to the frustration of my after-sale care.

31 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Dear Brian Corr,

We sincerely apologize for the unsatisfactory experience you’ve had with our hiking boots and the entire after-sales process.

We truly regret that the insole issue caused discomfort and injury during your hike. We certainly understand any negative feelings you may have regarding the lifespan of this product. After all, you work hard for the money you are spending on our business. While we can understand your position, claims that exceed 90 days are not allowed due to wear and tear and other contributing factors. Because we never know for certain how a defect came to occur—whether by accident, manufacturing, or customer neglect—we ask all issues to be reported within 90 days. Please keep in mind the frequency and duration of when shoes are worn will greatly affect the lifespan of your shoes.

The 30% refund we provided was already an exception we made beyond our standard policy; normally, orders outside the 90-day warranty period only offer a discount. Regarding the refund account, for account security, we can only process the refund to the original payment account used for the order and cannot manually change the receiving account—this is a mandatory rule to protect every customer’s funds and information security.

We never shirk our due responsibilities for product and service issues. We have now located your order and all your communication records. We want to clarify regarding your request for a one‑time exception replacement: we will submit an application to our superior to review your case as a special situation, but this does not guarantee approval. We evaluate each request based on our warranty policy to ensure fairness for every customer, while also taking your experience seriously.

As for the discounts you mentioned, our promotional activities are held from time to time. We have checked the price you paid, and it was actually lower and more favorable than our current regular price. We also honored the partial refund when you purchased a new pair, as we truly hoped to provide you with a better experience.

Your trust means a great deal to us, and we are truly sorry for letting you down. Your experience will help us improve our after‑sales support in the future.

Best regards,
Nortiv8 Customer Service Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

"Faith Restored"

I would like to update my previous review of Nortiv8 Shoes. After receiving my email, I am happy to say that this company has now given me a full refund without having to pay to return the item. This act has restored my faith in future purchases with them.

6 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hello James Murphy,

Thank you for taking the time to bring this to our attention.

I am very sorry to hear about your unpleasant shopping experience. We’re committed to improving our services and ensuring every customer has a positive experience. We will take further action so that your issue can be resolved entirely.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought a pair last year, the comfiest, lightest, hiking boots I've ever had.

I bought a pair of boots in October 2023 and they're still going strong, the comfiest things I've ever worn to go walk-about or to take my Dog on long walks up in the hills. I'm actually going to order another pair ready for when these ones start to wear and tear, but as I say they've been through all sorts of weather and terrain and still going strong. Very pleased with Nortiv8.

28 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hello Matt,

We appreciate you acknowledging! We strive to be remarkable, and your support motivates us to do so.

Welcome to the family, and we hope you enjoy more products from us in the future. Thank you for your support.

Best regards,
Nortiv8 Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

TERRIBLE COMPANY TO DO BUSINESS WITH

TERRIBLE COMPANY TO DO BUSINESS WITH. I ORDERED 2 PAIR. ONE CAME IN THE WRONG SIZE. WAS GIVEN SUCH A HASSLE ON THE EXCHANGE. I HAD TO PAY THE SHIPPING BOTH WAYS SO IN DISCUSS I RETURNED BOTH PAIR OF SHOES AND IM OUT $25 FOR THE SHIPPING. DONT FALL FOR THE CHEAP PRICES THE AGRIVATION IS NOT WORTH THE HASSLE ORDER #N8USUSFMMM231127213431728

27 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Nortiv8

Antwoord van Nortiv8

Hello Don Lee,

Thank you for taking the time to bring this to our attention.

I am very sorry to hear about your unpleasant return experience. We’re committed to improving our services and ensuring every customer has a positive experience. One of our customer support representatives will reach out to you soon.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

World class running shoes

These shoes fit like a glove. They also felt like walking on a cloud! It seems the company is striving to make a world class running shoe.

3 september 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer