Het zijn oprichters verkopen alleen maar goedkope troep uit China. Op de site ziet alles er goed uit, bij ontvangst alleen maar plastic schoenen kleding zonder label. Schoenen besteld product niet ont... Toon meer
Orlaamsterdam
Bedankt voor je bezoek aan Trustpilot. Helaas is het niet langer mogelijk om op dit profiel reviews achter te laten, aangezien de website van het bedrijf niet langer actief is. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Lees wat reviewers zeggen
Koop hier niks! Dit zijn oplichters en verkopen goedkope troep uit China zonder labels wat je niet meer terug kan sturen zonder enorm veel te betalen. Niks 'Scandinavische ambacht' en er is ook zeker... Toon meer
Hele slechte ervaring, Orla Amsterdam is niet gevestigd in Amsterdam. (Nederlandse e-mailadres) De artikelen zijn slecht gemaakt de maten kloppen niet!!!! Terugsturen (China)kost meer dan het product... Toon meer
Ik baal dat ik niet eerst de reviews heb gelezen, want dan had ik kunnen weten dat de foto’s niet kloppen met wat je krijgt, namelijk een ongelooflijk lelijke polyester blouse! Na negen werkdagen, 9 w... Toon meer
Mensen keken ook naar
Het zijn oprichters verkopen alleen…
Het zijn oprichters verkopen alleen maar goedkope troep uit China. Op de site ziet alles er goed uit, bij ontvangst alleen maar plastic schoenen kleding zonder label. Schoenen besteld product niet ontvangen 50 euro nooit teruggestort. Vuile oplichters zijn het. Dit krijgt nog een staartje.
Waarschuwing ‼️
Waarschuwing ‼️.
Dit zijn oplichters. Al mijn geld kwijt.‼️
Pimps besteld
Pimps besteld, eenmaal binnen was het materiaal duidelijk troep . Mail verstuurd dat het krap zat en het graag wilde retourneren. ‘ dat kan niet , u kunt gratis een nieuwe grotere maat bestellen . Het kost u niets en die u al heeft kunt u aan iemand schenken . Kom ik op een link die mij is toegestuurd , moest ik opnieuw betalen: een mail verstuurd dat het niet vlgs afspraak is gelopen . Nooit meer iets gehoord . Voor mij nooit meer ORLA
Opgelicht….Had loafers gekocht blijkt…
Opgelicht….Had loafers gekocht blijkt uit China te komen.Retour formulier aangevraagd die nooit gekomen is uiteindelijk heb ik ze onderdruk gezet dat ik aangifte heb gedaan!Ik heb een betaling terug ontvangen van€9,99 hier ging ik niet mee akkoord en heb hún terug gemaild en wacht nu op een reactie.
De bank heb ik ook gebeld en moest aangifte doen dan komt het ook bij hun terecht en dan pas wordt de bankrekening in de gaten gehouden.
Men weigert volledige vergoeding.
Aankoop ongedaan gemaakt en geld teruggevraagd. Mij werd verzocht de spullen naar China terug te sturen. (!!!) Ik kocht van een Nederlands bedrijf (.nl) en wil naar en Nederlands adres terug sturen. Men wil slechts de helft vergoeden nu.
Bestelling geplaatst
Bestelling geplaatst
Pakket echter nooit ontvangen.... geld kwijt!!!
Oplichters
Oplichters! Slechte producten direct vanuit China verstuurd en geen retourzending mogelijk. Bestellen = geld kwijt
Ik raad de winkel niet aan
Ik raad de winkel niet aan! Het contact met de klantenservice is moeilijk en de verzending duurt meer dan 2 weken....
Ik ben bedot
Ik ben bedot. Puur plastieken schoenen, niks Scandinavisch, niks ergonomisch. En ik wed dat er ook geen winkel is in Amsterdam en al helemaal geen uitverkoop.
De tekst zegt al genoeg
De tekst zegt al genoeg. Zo beginnen alle scam oplichting verkoop berichten...
Met pijn in mijn hart.
Kijk hoe lang bestaat een pagina. Word er wat verkocht. En gaan ze stoppen waarom dan een dure advertentie nog plaatsen..... En het komt allemaal gewoon uit... dus niet nederland.
Ik heb schoenen besteld zou binnen 2…
Ik heb schoenen besteld zou binnen 2 dagen zijn ik ben nog steeds aan het wachten wanneer komt bijna 3 weeken ben ik aan het wachten
Het is zelfs niet 1 ster waard
Het is zelfs niet 1 ster waard.
Hierbij 1 van de mails die ik stuurde. Ik raad iedereen aan om voet bij stuk te houden zodanig dat je je geld terugkrijgt:
Beste Merel en supervisor
Indien ik dit allemaal had geweten, had ik in eerste instantie niets besteld bij Orla Amsterdam.
Het is zeer aanlokkelijk om een kleed aan te kopen dat afgeprijsd wordt van €90 naar €40. Zeker aangezien het zogezegd over “tijdloze, hoogwaardige kleding gaat. Met aandacht voor detail en een passie voor vakmanschap, streven we ernaar om jou kleding aan te bieden die niet alleen modieus is, maar ook comfortabel en duurzaam.” Het product dat ik heb ontvangen is verre van stijlvol, noch duurzaam, het mist elk detail,…
Het product is gemaakt van de meeste goedkope synthetische stof, het model is helemaal niet hoe het op de foto afgebeeld staat, de afwerking laat te wensen over en dan zwijg ik nog over de wansmakelijke geur dat vrijkomt wanneer je de verpakking opent.
Uit ons heen -en weer mailverkeer begrijp ik dus dat jullie verwachten dat de klant vooraleer te bestellen:
Opzoekingswerk verricht over wat de uiteindelijke kosten zijn om iets terug te sturen naar een bepaald land: de kosten ‘kunnen’ oplopen tot €30. (Over doanekosten staat er bvb niets te lezen op jullie website).
Met jullie in gesprek gaat over het gedetailleerd retourbeleid van jullie firma: als je een product ontvangt dat behoudens jullie fout moet teruggestuurd worden (vreselijke geur, fout model, slechte kwaliteit,…) dan behoud je het product dat je bestelde, krijg je 15% korting op je volgende aankoop en krijg je 25% terugbetaald van het betaalde product. Als je aandringt behoud je het product en krijg je 40% terugbetaalt. (Jullie doen ook het voorstel om het als cadeau te geven aan iemand. Wat een idee…)
Waarom staat dit niet in jullie retourbeleid? Misschien is bovenstaande info iets om op jullie website te plaatsen.
Het is duidelijk dat er geen enkel product, ook niet dit kleed, teruggestuurd wordt naar jullie firma. Dit omdat het teveel kosten met zich meebrengt voor de klant (of voor jullie?).
Dit kleed belandt regelrecht in de vuilbak. Dit is ook hetgeen jullie verwachten dat er gebeurt aangezien het uiteindelijk te kostelijk is voor jullie om iets te retourneren.
Jullie hadden in vorig mailverkeer over hoe jullie erop toezien om de ecologische voetafdruk van ‘Orla Amsterdam’ te verkleinen. Als deze situatie pakweg met de helft van jullie cliënteel gebeurt dan creëren jullie een gigantische afvalberg. Is dat dan ecologisch verantwoord? Maar jullie hebben waarschijnlijk geen ontevreden klanten (lichte blijk van ironie).
In mijn geval:
Ik ontvang na het sturen van 4 mails, geen retourticket. Hierdoor kan ik zelfs niet nagaan hoeveel het mij zal kosten om dit product terug te sturen. Vervolgens krijg ik de kans niet om het volledige bedrag teruggestort te krijgen, zoals vermeld op jullie website. Ondertussen loopt de tijd… We zijn al 4 dagen verder.
Ik behoud dit product en heb een verlies van €24 (dit nadat ik 4 keren mailde). In eerste instantie was er een verlies van €30.
Jullie houden zich niet aan jullie retourbeleid.
Positieve reclame kunnen jullie van hieruit niet verwachten. Nooit koop ik nog een product bij Orla Amsterdam, nooit zal ik Orla Amsterdam aanraden.
Ik word hier ronduit misselijk van.
Nogmaals, ik wens een volledige terugbetaling.
Hele slechte ervaring
Hele slechte ervaring, Orla Amsterdam is niet gevestigd in Amsterdam. (Nederlandse e-mailadres) De artikelen zijn slecht gemaakt de maten kloppen niet!!!! Terugsturen (China)kost meer dan het product waard is. Pure oplichterij!!!! 1 ster is zelfs nog te veel.
Koop hier niks!
Koop hier niks! Dit zijn oplichters en verkopen goedkope troep uit China zonder labels wat je niet meer terug kan sturen zonder enorm veel te betalen. Niks 'Scandinavische ambacht' en er is ook zeker geen sprake van een sluiting waardoor er hoge kortingen zijn, hun zogenaamde winkel in Amsterdam bestaat niet. Blijf hier weg!
Opgelicht. KOOP NIET BIJ ORLA-AMSTERDAM
KOOP NIET BIJ ORLA-AMSTERDAM. Opgelicht! Prachtige website met informatie over een winkel die na jaren ophoudt te bestaan. Een paar schoenen besteld. Duurde twee weken voor ze er waren, want ze kwamen uit China... terwijl het een merkschoen zou moeten zijn. Ze waren ook nog een halve maat te klein terwijl ik de juiste maat had besteld. Ik wilde ze retourneren maar het enige, wat ze aanbieden is de schoenen ruilen voor een ander paar (en dat wil ik niet meer want het is rotzooi) en ook nog 9,95 verzendkosten betalen om ze terug te sturen en om te kunnen ruilen. Begin er dus niet aan. Heb deze oplichterij doorgegeven aan Consuwijzer. Hoop dat die er wat tegen kunnen doen!!!
3 weken op de schoenen moeten wachten…
3 weken op de schoenen moeten wachten en nu krijg ik plastik Ali Express veel te kleine schoenen. Na Hannah Martin, ben weer ingetrapt met deze oplichters.
Email gestuurd en nu afwachten als terug mag sturen en daarna, als ik ooit mijn geld terug ziet.
Heb 4mnd gewacht niets ontvangen…
Heb 4mnd gewacht niets ontvangen oplichters dus 4 maanden
Compleet onbetrouwbaar
Na ruim 3 weken nog steeds geen schoenen ontvangen. Volgens PostNL zijn ze bezorgd, maar 2 minuten na dit bericht meteen een melding dat bezorging niet mogelijk was ( wat trouwens ook niet klopt). Rare fouten in de PostNL app, waardoor ik vermoed dat ik naar een neppagina word geleid. Kortom: zeer onbetrouwbare indruk, ook na melding via mail dat ik nog steeds geen afhaal bericht van PostNL heb ontvangen, waar ik volgens de medewerkers van de afhaalpunten op moet wachten. Hopelijk kan ik mijn geld nog terug krijgen.
Inmiddels ruim anderhalve maand verder, een heleboel smoesjes en loze opmerkingen later, geen reactie meer en natuurlijk ook geen geld terug.
Pure oplichterij!!
Het is wat de voorgangers als review geven: Het is oplichterij! In de eerste plaats duurt het een EEUWIGHEID voordat je überhaupt je bestelling krijgt. En als je die krijgt valt het enorm tegen, de trui die besteld had zat vol vlekken en het materiaal was vreselijk. Ik zou het nog niet aan een dakloze geven. Je mag het ook retour zenden, maar je krijgt maar 40% van je aankoop terug! "Wij kunnen geen gratis retourservice aanbieden omdat ons distributiecentrum zich in China bevindt. Dat betekent dat je – naast de verzendkosten voor het terugsturen van het pakket – ook verplicht bent een douaneformulier in te vullen en de bijbehorende invoerrechten of douanekosten te betalen. Deze kosten kunnen, afhankelijk van de verzendmethode en douane-afhandeling, oplopen tot ongeveer €30 of meer". Spullen komen dus gewoon uit China! Hoezo Zweeds?!? Ik mag dan wel de spullen houden (tja, ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt!), maar naar mijn geld kan ik fluiten.
Let op! Oplichting!
Let op, deze webshop is oplichterij! De kwaliteit van de producten is ondermaats of gewoon slecht! Ook het contact met de klantendienst is traag. Ik krijg geen terugbetaling ondanks bewijs op foto.
Dit is Trustpilot
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.


