Planning By Design Reviews 

309
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Helpful and professional. Just what we needed when our drive contractor gave us bad and incorrect advice. The council have not been great either and PBD will be helping us with their demands too.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They overcharge and add on extras at ridiculous prices when they think you have no choice but to pay. Frustrating to work with, caused delay because they couldn’t understand some basic things. I did r... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Planning by design did a fantastic job for me so far. They are a very professional team and highly competitive in price, work experience and ethics. They don’t take no for an answer they follow up the... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service made every thing so easy, explained all the aspects of the planning in language we could understand really good and friendly staff Joanne and Aaron couldn't do enough. the case they buil... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

309 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(309)

70 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor service

Updated review as the initial review was made to get a £100 discount on my bill.
PLEASE BE AWARE, everything is a template. They have 100s of cases they are concurrently doing, no doubt, which leads to very poor applications with no arguments as to why the listed building or planning consent should be given.
They are also not the cheapest. I will be notifying Trustpilot soon to explain what they are doing (see email extract below with URL's removed qas it is not allowed
"Google URL
TrustPilot URL
Facebook URL

As a thank you for your time and feedback we would be delighted to give you a £100 discount per review so if you share your review on all 3 that is £300 in total off your invoice."

19 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Stephen, thanks very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience. We're delighted you have been pleased with our service and look forward to supporting you with anything else you require in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Planning by design helped us with a pre…

Planning by design helped us with a pre application and final application for a change of use recently. We are very grateful for the results and assistance throughout the process, they ensured evidence was correct and enough for a positive outcome and we're available when we had any questions.

9 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Maria, thanks very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience. We're delighted to have helped you secure planning permission and of course, if you have any further questions or need help with anything else in the future please do let us know and we'll be glad to help with anything you need.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Responsibility issue but application approved

We have liked the practical approach and competitive prices that planning by design offered.
We would have put a 5 stars review if the quality of the service was exactly as described when we asked the quote.
The design brief that they require to do the drawings are time consuming but it with spending the right amount of time to avoid the back and forth with the architect. However despite a precise design brief made, the architect did made changes and error to our drawings with no specific reason. It took a few email and phone call to rectify and make sure the drawings where respecting dimensions of the original floor plan and the proposed floor plan and design.
After getting the final drawings we were asked by the company to check if we where happy with the drawings before they submit the planning application. Considering that the drawings included all the main things we asked for and believing that they were made by professionals we validated the drawings.
The application got sent back immediately by the Council mentioning that the application was not valid because of 5 issues in regards to the corelation in between the drawings. Also site photos that was submitted was not enough.
We were told before agreeing to do the drawings with planning by design that they were experts with those type of applications. So when agreeing with the drawings we where considering that the points mentioned above would have been checked before to be submitted but they were not.
We needed to pay a fee in order to resubmit the application and when contesting that we were not responsible to pay for it, they declined any responsibility base on the fact that we validated the drawings.
Future client be careful with this point as they will not accept any responsibility!
Apart from this responsibility issue, they have a good communication and will assist you throughout the process.
We did get our application approved in the end, so it s very positive.

7 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Laurent, thank you for your feedback and we are sorry you didn't feel the service was what you expected.

However, the service provided was exactly what you instructed us for, as per your quote and invoice.

We produced your drawings and planning statements as per your design brief and are delighted to have secured planning approval for you.

https://planning-by-design.co.uk/portfolio/single-storey-rear-extension-and-first-floor-side-extension-1448/#pdf-architect-drawings-and-planning-permission-for-single-storey-rear-extension-and-first-floor-side-extension/1/

Architectural design, like fashion, is very personal, and will be heavily swayed by your own preferences. Each project, site and architectural design is unique. If you view our portfolio, you will see that there are many extensions, yet no two are the same.

So, the first step is to establish what you ideally want your architectural design to look like. Most of our clients have a good idea of what they ideally want to achieve when they contact us.

However, if requested we can arrange an architectural design consultation with one of our architects, although we still need a written brief following this to avoid any confusion or issues.

Providing us with a clear brief at the start increases the likelihood of the drawings being exactly what you envisaged the first time around, saving you time and money.

Please also note that while only 1 free design revision was included in your quote we did 7 design revisions at no cost, saving you £600+VAT!

After 8 versions of your drawings, 6 of which should have been chargeable you approved the design to confirm you were 100% happy and this was exactly what you wanted.

We would also like to remind you that the planning authority at their discretion can request changes to the design or additional information. This is clearly detailed in your quote and signed terms and conditions.

It's great that you have now decided to instruct us to produce your building regulations drawings and structural engineering calculations.

We’ll get these over to you ASAP.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Brilliant customer service.

11 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Lucy, thank you very much for choosing Planning By Design and for sharing a review of your experience. We are delighted to have helped you secure your Lawful Development Certificate and of course, if you have any further questions or require help with anything else in the future please don't hesitate to let us know and we'll be glad to help.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Planning permission

I went ahead with Planning by Design to secure planning permission for a new dwelling, and they successfully obtained approval. They were professional and knowledgeable. Overall, I’m satisfied with the outcome and would recommend their services.

8 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Lee, thank you very much for choosing Planning By Design and for sharing a review of your experience. We are delighted to hear that you have been pleased with our service. Of course, should you have any further questions or require any further assistance please do let us know and we'l gladly help with anything you need.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service, thoroughly professional from start to finish. Advice was well considered and without any pressure, wouldn't hesitate to recommend Planning by Design

3 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Paul, thank you very much for choosing Planning By Design and for sharing a review of your experience. If you have any further questions or need help with anything else in the future please don't hesitate to let us know and we'l be glad to help

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good job thanks

I found planning by design after I had had a poor experience with a local architect and they were great, they were able to use the drawings we had and they were very quick to reply and respond with information and costings, Kim was very very helpful thanks and I would definitely recommend and would use again for another project.
Thanks again Adam

25 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Adam, thank you very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience, it really means a lot to us. We are delighted to have helped you secure planning approval following a bad experience with a local archtiect. Of course, if you have any further questions or need help with anything in the future please don't hesitate to let us know and we'll be glad to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Planning by design took out the hassle

Planning by design took all of the hassle and unknowns out of the planning process. They responded quickly at each stage and been so, so helpful throughout, taking time to answer all the questions we had. Their rates are competitive and I would highly recommend them to everyone.

26 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Jamie, thank you very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience, it really does mean a lot to us. We are delighted you have been pleased with our service and competitive pricing. Of course, if you have any further questions or need assistance with anything else in the future please do let us know and we will be glad to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Not enough hours in the day to express…

Not enough hours in the day to express the stress lies and unprofessionalism this company caused me and my wife, and I’ve got to name him (Micheal brean) caused lots of stress to us which wasn’t needed ) we are very easy going people honest and fair .

We’ve been treated like dogs by this company.
Taken money from us at certain stages and not done any of the work they said they would for the monies they took , ( fraudulent is what I call it ) reached out to grant the md many many times cried out for help actually from him , all he did was spit us out and took our money .

Micheal sent us other clients cases and files on many occasions ( he said by accident) once is enough but doing this 2-3 times doesn’t give me confidence in keeping our files protected data protection etc .

This is the best part , after our refused planning application they advised us to pay for an appeal £816 fine no problem , paid them in full, ( even thow an appeal is free to submit ) 6 months down the line , nothing no correspondence , wrote to the planning inspectorate in Bristol , they wrote back to me explaining that planning by design were sent many letters asking for information and they didn’t reply back so that meant times had lapsed and the appeal couldn’t go ahead ,
I was absolutely fuming , again grant the md said no not our fault ( so what the planning inspector wrote a letter with a pack of lies init ??? I don’t think so grant .

All in all a very horrendous stress-full 2 years and costly , I urge anyone about to use These people to call me 07530330071 I’ll send you email proof and let you see documents or what this company did to me and my wife. Over a 2 year period and the appeals and enforcements charges they charged me and did no work atall ( well Probally about 10 emails all in all ) but that doesn’t equate to over £2000 charged to us , complete thieves:

You will be robbed if you use them. They don’t have an address and that’s so no one can create a money claim / court case against them. Then don’t have an office you can write to either , and oh they all work remotely , basically they don’t have any offices . Planning by design I believe is just a made up name , with an office of thin air. Website is very deceiving looks lovely and professional Believe me it’s far from it.

Grant will talk the talk at the start fill your head with confidence, but he will rob you blind. And give you no results.

I’m expecting his or abis reply to be the same as all the other reply’s to his reviews ( never his fault ever ) Hold your hands up for once do the right thing and admit you got it wrong .

I’ll give them a 5 star review for my second application that did get passed but that was only because of me chasing the council planning by design did no chasing up nothing , I did all the work Micheal might aswell be stacking shelves in tescos seriously he’s a waste of fresh air. He’s cause me more stress and anger than I’ve ever had in my whole life .

23 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Ryan, whilst we appreciate all feedback its important to remember how you got yourself into such hot water with your planning enforcement team because you were caught in breach of planning.

Your case has been particularly complex with several retrospective applications and and appeals with various stakeholders involved. However, we have delivered everything you asked and paid for with our approval at every step of the way.

We are delighted to have helped you secure planning approval. Going forward if you do consider any new projects hopefully you'll check the planning requirements first and apply for the appropriate consent to avoid any further stressful and expensive retrospective planning issues.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't waste your time with these guys

Don't waste your time with these guys. AJ is a salesman and will hound you on the phone until you agree to do business with them. Due to this, I reluctantly paid for their pre-planning advice. Despite saying that the phone call would be a comprehensive overview of the merits on my case, the call was booked hastily for the next day and the person I spoke to didn't even read the brief. They were unaware of the full scope of what I was looking to do and gave very generic insights which weren't particularly helpful. In contrast, I received more useful information when making an enquiry with a different planning company and that advice wasn't chargeable. When I conveyed my disappointment and provided some feedback, AJ became VERY defensive and started quoting the awards they had won and how I'd have to pay significantly more if I got pre planning advice from the council. It came across very unprofessional and a little concerning. For this reason, I would not recommend

13 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

If you have any concerns we would encourage you to raise them with us so that we can investigate them and resolve the matter for you. Please do reply to any of our emails to make your complaint, we take all feedback seriously and will investigate as a matter of priority.

In the meantime, it's impossible that any of our town planners could call you without first understanding your brief and doing 1-3hrs research on the relevant planning policies, planning history and planning constraints so that we can advise you on the feasibility and requirements.

All of the research, findings, recommended course of action and the likelihood of success are detailed in your comprehensive feasibility report which will have been sent via email, have you read this?

It is important to note that we can only give you the facts, we can't make stuff up or tell you you don't need planning permission if you do.

You can ask someone who is not qualified like a builder to give you the answer you want to hear but they won't be liable if you get an enforcement notice after completing the works and have to restore the property to its original state.

If your project is not feasible, we will tell you and while this might be disappointing most clients appreciate knowing this at the start so they can avoid wasting lots of money on architect drawings and planning application for something that has little or no chance of success.

As this time we have no idea who you are (HS does not exist in our database) and have no idea of the specifics of your planning appraisal or concerns. Please do get in touch with us at your earliest convenience and in the extremely unlikely event that we did make any error we would refund your payment.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Pbd provided a clear cut and professional service. The planning consultant was clear and realistic about what the best approach would be for obtaining planning permission. The method of payment was flexible and accommodating. Very pleased with the service provided so far.

13 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Rizwana, thank you for choosing Planning By Design and for sharing a review of your experience, it really does mean a lot to us! We are delighted that you have been pleased with our service so far and remain ready to help with any further questions or requirements should the need arise.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It's taken again but almost there now

It's taken again but almost there now

7 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Ted, thanks very much for choosing Planning By Design and for sharing a review of your experience. We're delighted to have helped you secure planning approval and of course if you have any further questions or need help with anything in the future please do let us know and we'll be glad to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Be careful before using this company

Be careful before using this company. They will NEVER visit your site. Drawings are made from OS resources and not very accurate (In my case, a subsequent independent tree survey demonstrated that trees on their drawings were actually in the middle of a road! I was initially asked to pay for the amendment to their mistake). I did eventually get permission for my build after 6 months, but now need to consult with another architect to get to the next stage. The MD has weird ideas about how to run a business, and converse with customers too.

16 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Terry, you instructed Planning By Design to produce architectural drawings and submit a planning application for a proposed new garage.

We did this, the design was as per your brief and you approved the plans to confirm 100% satisfaction before we submitted your application.

WE GOT YOUR PLANNING APPROVED 6 MONTHS AGO!!!!

You have not contacted us to raise any concerns since and in fact, you requested a quote for building regulations following the approval.

Here is a link to your feasibility report, drawings, planning statement and PLANNING APPROVAL letter to refresh your memory https://planning-by-design.co.uk/portfolio/construction-of-the-new-garage-in-the-front-garden-1157/

We are not tree surgeons or tree surveyors and all quotes clearly state that if third-party specialists are required the client is responsible for these.

You wouldn't expect a plumber to fly an aeroplane, would you?

Exactly, town planners, architects, tree surgeons, builders etc are all very different jobs and skills.

A site visit was not required as clearly demonstrated by the fact we got your planning approved without a site visit.

However, you could have paid for a site visit a if you had wanted to and yet you chose not to do this.

We are ARB Chartered architects and RTPI chartered town planners so to imply we are not real/legitimate is defamation.

This review will now be reported, if it is not removed within 24 hours we will take swift and decisive legal action for all damages caused and losses as a result of this defamatory review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Planning approval for HMO in article 4 area

Planning by design gave a very detailed appraisal of our needs and the feasibility of a successful planning approval. Mislav and his team were very thorough, and we have successfully gained planning permission for 4 bed HMO in an article 4 area. (Gaining planning approval for HMO in an article 4 area can be really difficult if not impossible at times, but Planning by design managed to secure this for us, very pleased indeed. Will definitely use again. Thanks again Mislav and team.

22 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Lily, thanks very much for choosing Planning By Design and for your kind words, it really means a lot us! You're absolutely right, sometimes the planning process can be very complex and challenging so we are thrilled to have helped you secure planning approval, especially given the constraints. Of course, if you have any further questions or need help with anything in the future please don't hesitate to let us know.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Planning permission received

I am not very computer literate so when we were considering converting our garage into a space for my son's music, games and an extra bedroom for visitors, we went on line and found Planning By Design. They were always courteous and helped and they sent the relevant paperwork to our local council who have now given us the necessary planning permission. Excellent company and I would definitely recommend them

15 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Margaret, thank you very much for choosing Planning By Design and for your kind words, we really appreciate it! Our goal is always to provide a 5* service at unbeatable prices and we are delighted to have helped you secure planning approval following a smooth application. Of course, if you have any further questions or need help with anything in the future please do let us know. :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was really glad to have picked Planning by Design

I was really glad to have picked Planning by Design when I was recently considering whether to extend the front of my house to create a porch and move my front door forward. I needed to make a decision quickly and at no great expense and their team were quick and very professional from receiving my request for a quote on a Tuesday, calling me and providing me with a quote on Wednesday, and booking me in for a planning appraisal for only the following day. Thank you to Cara for supporting me throughout the process!

For what felt like a modest fee, I was able to share my plans with a few bullet points and some demonstrative photos and the appraiser was able to give me some brief feedback on whether or not I would need planning permission, and the likelihood of permission being granted. Obviously, he was not able to give me certain advice on what the council would decide but it really helped with my decision making.

I didn't end up choosing to proceed with the works (because it was flagged as needing a certificate of lawfulness which would have taken 8 weeks for council review) but this was a really helpful step in my thought process.

11 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Thank you very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience. We are thrilled that you have been pleased with our service and really appreciate your kind words. Of course, if you have any further questions about this or any other projects in the future please do let us know and we'll be glad to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

From my experience; planning by design

From my experience, this company and their manager are corn men particularly their manager is a bull, he enjoy blaming is customers for his advice he knows he had intention in carrying out, but just after the customers money,
I wish i never go with them in the first places.

7 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hello Celestina, it's a bit strange given you contacted us after receiving an enforcement notice and

WE SECURED RETROSPECTIVE PLANNING PERMISSION FOR YOU!!!!!

Here is the link to view the architect drawings and retrospective planning approval: https://planning-by-design.co.uk/portfolio/retrospective-planning-permission-for-various-works-134/

In addition to the illegal structural changes you made you were also caught illegally renting the property without obtaining planning approval for a change of use.

This again was your fault, not ours and we are not the one who issued the enforcement or made the rules.

You might not like it but if you are going to blatantly break the law then you have to accept the consequences.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great people who delivered at every stage

From the start, Planning By Design have been really on top of things and have kept me informed at every step of our railway carriage coffee shop project with Costa coffee for Five Acre Wood school, a superb place for children and teenagers with learning difficulties.

4 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Jeremy, thank you very much for choosing Planning By Design and for sharing a review of your experience, it really means a lot to us. We are delighted to have helped you secure planning approval. If you have any further questions or need assistance with anything in the future please do let us know and we'll be glad to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm very happy with this company

I'm very happy with this company, they have done all drawings and applications from start to finish for me . Got all approved 👌 Saved so much my time and was stress free . Specially big thank you to Sarah Cornwell for the hard work 😊
Highly recommending . Thank you 😊
Best regards
Jurate Z

26 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Jurate, thank you very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience, it really means a lot to us. We are delighted to have helped you secure planning approval following a smooth and stress-free process. Of course, if you have any further questions or need help with anything in the future please don't hesitate to let us know.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service, efficient, thoughtful and good communication. Highly recommended!

14 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Planning By Design

Antwoord van Planning By Design

Hi Michelle, thanks very much for choosing Planning By Design and sharing a review of your experience, it really means a lot to us. We are delighted to have helped you secure planning approval following a smooth process. If you have any further questions or need help with anything in the future just let us know and we'll be glad to help.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer