We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After a very poor and disappointing experience with PPL chasing me for payment, and lots of back and forth emails. It is a shame that it takes them so long to respond and that the customer service... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If i could give 0 reviews i would this is a SCAM if i have ever seen anything so bad in my life!!!! please dont fall in to the trap of using these. use melodial these are £5per month and have a huge... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

PRS are regulated by the dispute resolution ombudsman 0333 2413209 PRS HAS to respond to them by law within two weeks, if enough people take this route PRS will be forced to clean up their act

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If there was a 0, I would do that. They are despicable. Rude, communication, fees. They have to take into account that just sometimes people make mistakes. This is our livelihood. Invoices went in... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Business to Business-service

Geschreven door het bedrijf

PPL PRS is the UK's music licensing company formed as part of a joint venture between PPL and PRS for Music, bringing UK music licensing services together. Find out more about PPL PRS, TheMusicLicence and public music licences for businesses.


Contactgegevens

  • Saint George Street, LE1 1QG, Leicester, Verenigd Koninkrijk

  • pplprs.co.uk

2,1

Slecht

TrustScore 2 uit 5

552 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 96% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,1

Alle reviews

(552)

89 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company needs investigating …

This company needs investigating …. totally lost for words as to how to describe my experience with them…. My mental health has very much been affected by this and they should not be allowed to treat people in such a manner.

A simple online search shows that even some of their own members/musicians that they claim to represent have considerable grievances against them.

The stress and fear they’ve caused me even though I’ve told them that my small business is nigh on bankrupt is atrocious ….they’re devoid of empathy, care and considerations of any kind.

How any of their customer services can come on here and try to defend them is unbelievable.

14 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello.
We are so sorry to hear that this has been your experience with PPL PRS. Please drop us an email to themusiclicence@pplprs.co.uk with your account details so we can better understand what has happened, as we would like to investigate this query for you and find a solution as swiftly as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Despicable company who don't honour a contract.

I applied for a music licence because I was planning playing music in my small shop.

I requested that the licence start from the date of the first invoice, as I was holding off playing music until the licence was in place.

So, on the 30th of September I get an email at 4:14 in the afternoon, containing the invoice for a licence starting on 26 September.

So, I didn't pay and I'm not playing music. If you idiots can't invoice me properly then we don't have a contract and you better tell your debt collection agency to stop harassing me.

9 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi, Neil.
Thank you for taking the time to leave your feedback. We have located your account, and we will ensure that a member of our Customer Relationship team investigates this for you and gets in touch as quickly as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

PPLPRS Unscrupulous company

Overcharging, taking misinformation from the internet I have rung and given correct information, received a smaller quote, which fits with my business. then another for 2 1/2 more.
The initial contact agents are harassing and intimidating, I am told they get the information from their 'spotters' who trawl Google !!!
After weeks of calling I am still facing yet another huge invoice.The whole experience is making me ill.
Their fees are not transparent and they still do not send out a breakdown on tariff of fees after continued requesting.
I really don't know where to turn for help, I have again called today and been told someone will call me back, but this clearly gets me nowhere. If you are reading this PPL/PRS perhaps you can give me the details for
Complaint/Compliance Manager or better still the CEO
Greg Aiello

9 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello.
We are so sorry to hear that this has been your experience with PPL PRS. We would never encourage our staff to harass any of our customers, and we do not condone any behaviour of that nature. We would really appreciate it if you could get in touch with us using themusiclicence@pplprs.co.uk and provide some more details of your experience, so our Customer Relationship team can look into at this for you.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totally unscrupulous company

Totally unscrupulous company! We decided to stop playing the radio in our café as the fees were too high. Cancelling has been a nightmare and they keep contradicting themselves. Firstly, I was told I would have to pay 1 years fees to cancel, then 1 months fees so I agreed and when i called in to make the payment it became way more as they said there was an admin fee to pay making the total nearly 1 years fees! Do not deal with this company!

8 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi Simon,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear you have not had a good experience with us. We have located your account and we will ensure that a member of our Customer Relationship team investigates this for you and gets in touch as quickly as possible.

Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

PPL are no more than bullies pretending…

PPL are no more than bullies pretending to be a professional company. They came into my shop, filmed & took photos which are forbidden. Rather than talk to you they did all this on the sly but still cannot confirm what I was playing that demands payment. They ignored my complaint and still the letters are sent demanding payment. Trading Standards need to look at how this company operates.

2 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi, Ms Warwickshire.
We are so sorry to hear that this has been your experience with PPL PRS. We would never encourage our staff to bully any of our customers, and we do not condone any behaviour of that nature.
We would really appreciate it if you could get in touch with us using themusiclicence@pplprs.co.uk and provide some more details of your experience, so we can look into at this for you.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Experience with PPL PRS Cancellation Policy

As a small business owner, I want to share my recent experience with PPL PRS regarding their cancellation policy. I attempted to cancel my music license but missed their one-month notice period by only two days. Despite this, they enforced the cancellation fee without flexibility or empathy, even though I acted promptly once I realized my mistake.

I felt pressured into paying the fee and was met with poor communication throughout the process, including a representative leaving a voicemail while on annual leave, making it impossible to resolve matters quickly.

This rigid application of their policy, combined with a lack of customer care, has left me frustrated. I want to raise awareness for other business owners who may be considering using PPL PRS or dealing with similar issues.

If anyone else has had a similar experience or advice on handling situations like this, I’d appreciate your input.

20 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello, Dawn. Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear you have not had a good experience with us. We apologise if responses have been delayed over the festive period. We have located your account, and we will ensure that a member of our Customer Relationship team gets in touch as quickly as possible. Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A thoroughly unpleasant experience…

A thoroughly unpleasant experience dealing with this bunch of unaccountable scam artists . Despite many attempts to reason with them they are still charging me £50 per day for my events and still want more on top . They do not allow foe unavoidable expenses such as ticket fees and door costs ie security . They charge you for what you might sell not what you actually sell . This organisation seems to wish to destroy small venues with greed and overcharging and are more interested in lining there own pockets than helping music . They are beyond reason do not have a clear and coherent pricing structure and seem to think the performers have no responsibility just the promoters . It is a truly shameful situation that such a bullying and seemingly corrupt organisation is allowed to operate without any hinderance . £50 per day FFS

18 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello.

We are so sorry that you feel this way about PPL PRS, and we want to assure you that TheMusicLicence is not a scam.
TheMusicLicence is issued under The Copyright, Designs, and Patents Act 1988 which ensures that permission is granted for music to be played in public. TheMusicLicence also guarantees that music creators are fairly rewarded for their work through the royalties received via the license fee.
Please head over to the GOV.UK website to find more information on this:
https://gov.uk/licence-to-play-live-or-recorded-music

Also, we would never encourage our staff to harass any of our customers, and we do not condone any behaviour of that nature.

We would really appreciate it if you could get in touch with us using themusiclicence@pplprs.co.uk and provide some more details of your experience, so we can look into at this for you.

Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Received a letter in the post today…

Received a letter in the post today threatening us with legal action if we continued to ignore this companies various attempts at communicating with us. When I called them and asked how they had to tried to communicate with us they said by telephone. No email and no letters despite them having our company email on their system. Turns out they hadn’t tried contacting us at all and the business address they had for us was spelt incorrectly. Imagine them forcing a £600+ license on us and not communicating it to us in advance? In 2024 in the UK it’s truly unbelievable that gangster organisations like this are permitted to operate .Absolute scammers.

12 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello, Lewis.
Thank you for leaving this feedback, we are sorry to hear you have not had a good experience with us. Please send some more details to themusiclicence@pplprs.co.uk and a member of our specialist team will be in touch to help resolve this.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Warning

Warning! Avoid registering with this company at all costs.
Once you’re in, it’s like falling into a rabbit hole—you’ll struggle to get out. We hold a different license that explicitly states we do not need a PPL PRS license to play music. Despite this, I was charged over £700 last year, even though we don’t play licensed music. I requested to be unregistered, but this year they’ve sent me another invoice for over £700 and are now threatening legal action. This company is an absolute joke.

12 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello.
Thank you for leaving this feedback, we are sorry to hear you have not had a good experience with us. Please send some more details to themusiclicence@pplprs.co.uk and a member of our specialist team will be in touch to help resolve this.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Try to scam me every year

Try to scam me every year. Once a year i have to ring them because the letter they send, has a massivly increased fee on the previous year. Sometimes 6 times higher. Even when i complain that nothing has changed with my business they want to haggle until i start losing patience. It's stressfull. The price should increase slightly like normals companies do. Why isn't the government clamping down on these criminals. It's a complete scam and the whole system needs reviewing.
Fees of any small business should not be above £600 per year.

5 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello, Ross.

We are so sorry that you feel this way about PPL PRS, and we want to assure you that TheMusicLicence is not a scam.

TheMusicLicence is issued under The Copyright, Designs, and Patents Act 1988 which ensures that permission is granted for music to be played in public. TheMusicLicence also guarantees that music creators are fairly rewarded for their work through the royalties received via the license fee.
Please head over to the GOV.UK website to find more information on this:
https://gov.uk/licence-to-play-live-or-recorded-music

Please drop us an email to themusiclicence@pplprs.co.uk so we can better understand what has happened, as we would like to find a solution for you as swiftly as possible.

Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was wrongly sold a policy with this…

I was wrongly sold a policy with this company. I was told that my payments were going to be £66 a month which turned out to me £830 one off payment. I have spoke to them on the phone twice and they have tried to blame me and that I now need to pay for the month I have used and a month's notice TOTAL JOKE. The guy on the phone kept blaming me and it was all my fault which in fact if I had known it was going to be that a month I would have never agreed to this.
They just want your money customer service is awful 45 minutes and not got anywhere other than being upset which they didn't care about either.
Please don't touch this company with a barge pole total scammers!!!

28 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi, Nicole.
Thank you for taking the time to leave your feedback. We have located your account, and we will ensure that a member of our Customer Experience Team investigates this for you and gets in touch.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Oh my god how they get a way with this.

Oh my god how they get a way with this.

We had Different music license for our business however
The rep walked in one day and just spoke to a waitress and send a bill
We did try few times to sort it out but they didn’t care.

Dear god

Definitely thought we had more rights in this country 🥲🤦🏻

20 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi, Mario.
We are sorry to hear you have not had a good experience with us. Please drop us an email to themusiclicence@pplprs.co.uk so we can better understand what has happened, as we would like to investigate this query for you and find a solution as swiftly as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

There should be an option for zero stars

There should be an option for zero stars.
We have reported to Trading Standards and have taken legal advice giving them seven days to send a credit note or we will commence action with Trading Standards and legal support.
We are a small store and received an 'estimate' for apparent previous use and the forthcoming year for nearly £900.
We confirmed no radio on premises and we would not be playing music. No reply. We then received an invoice for the amount and correspondence stating Urgent - legal action may follow. They create an account for you even when you have advised not necessary. We emailed again advising reply had not been received to our email, to be told they had made 'an offer' for a reduced amount but as we had not responded the full amount would be payable or legal action would be commenced! We had not received their so called 'offer' or any written correspondence via email or at our registered address. We emailed a number of times in response including noting referral to Trading Standards; their representative was unable to help, could not supply us with any proof for their claim and was not authorised to forward any of the supposed copy correspondence or withdrawn offer as under data protection! The only way to raise a query is to go through their long complaints procedure, during which time they may still take legal action. This company hides behind government regulation and knows small businesses don't have time to go through this procedure so many just pay to keep them off their back even when licence not required. We are all too busy being sales/HR/warehouse/accountants/
website admin/cleaners etc and from the reviews you can see the worry and distress they are causing.
We have been advised to only contact them by email and include delivered and read receipts.
The reviews for this company are appalling ... the trouble seems to escalate for those that enter into licences where their charges increase or they receive penalties for closing account even when they are no longer trading.
Recommend reporting problems to Trading Standards .. this is the only way to avoid being remotely bullied!

25 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi, Melanie.

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are sorry to hear you have not had a good experience with us.

With the information you have provided I have been unable to find your account, however we want to ensure this is investigated by our Customer Experience Team. Please send an email with your account details to themusiclicence@pplprs.co.uk. Once we have received your email, we can make sure that acknowledgement of your concerns is sent by the team and an investigation is completed with all the details being sent to you through email.

Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rip off fraudsters

Rip off fraudsters.
Royalties are paid to musicians by CD sales, streaming services, radios, etc.
These people are vile fraudsters.

23 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello, Edward.
We are so sorry that you feel this way about PPL PRS, and we want to assure you that TheMusicLicence is not fraudulent.
TheMusicLicence is issued under The Copyright, Designs, and Patents Act 1988 which ensures that permission is granted for music to be played in public. TheMusicLicence also guarantees that music creators are fairly rewarded for their work through the royalties received via the license fee.
Please head over to the GOV.UK website to find more information on this:
https://gov.uk/licence-to-play-live-or-recorded-music
If you require any more information from us, please get in touch via themusiclicence@pplprs.co.uk so one of our team can help.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use this company

Do not use this company! I have paid yearly for over 10 years. I received an invoice for the following year and I rang them to say not renewing for financial reasons. They said I had not given a months notice and there were still charges.
They sent the invoice deliberately too late for that very reason.
The people that work here must be soulless, I would be embarrassed to work for an organisation that is basically ripping people off and hitting small businesses hard.
Having read all the other poor reviews I wished I had know what a con they are and not given them my money over the past decade.

20 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi.
Please drop us an email to themusiclicence@pplprs.co.uk so we can better understand what has happened, as we would like to investigate this query for you and find a solution as swiftly as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company acting like gangsters

This company acting like gangsters
We don’t listen music but they want to pay

17 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello, Rumen.
After looking into this, I can see that our team have tried to contact you but have been unable to reach you. Please get in touch with us at your earliest convenience using themusiclicence@pplprs.co.uk as we hope to resolve this as efficiently as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hateful company

Hateful company
Please do your homework before agreeing to their demands I’ve paid these licences for 20 odd years and now ceased trading - I have phoned and emailed this information but apparently I haven’t closed in line with their entrapment policy - STAY AWAY IF LEGALLY POSSIBLE

26 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi, Joanne.
We are sorry to hear you have not had a good experience with us. Please drop us an email to themusiclicence@pplprs.co.uk so we can locate your account and better understand what has happened. We would like to investigate this for you and find a solution as swiftly as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

thief’s stealing a living!!!

absolutely disgusting company. they billed me a year and a half late plus billed me for the forthcoming year and expected me to pay for it up front, i told them no obviously as you can’t be expected to pay for something up front for a year they told me i had to under their terms and conditions i said nah don’t think so. so i took the full total divided it by 12 and decided to pay it over the year given its for a yearly licence and oh my goodness they have not left me alone, they even sent me to a debt collection agency even though im paying the bill for tvs in my pub that are ad free. bully’s and thief’s that are all stealing a living. reported them to the ombudsman and i need a final notice from prs for the ombudsman to continue and sure they won’t provide it they want to talk to discuss.
one thing i wish everyone would take head of is that you can absolutely pay this off over the whole year and if enough of us did this it would be so much more easier and there would be no need these idiots to use our monies to pay for debt collection companies

2 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hello, Gerard.
We are sorry to hear you have not had a good experience with us. After looking into this, I can see that our team have tried to contact you but have been unable to reach you. Please get in touch with us at your earliest convenience using themusiclicence@pplprs.co.uk as we hope to resolve this as efficiently as possible.
Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just had an invoice from these people…

Just had an invoice from these people with a statement of answers we supposedly provided, them with! However we’ve had no conversation regarding our business.
Called them and staff rude and abrupt. We do not play music !! BEWARE!!

Please don’t send your patronising response as you do for other reviews.

7 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi Karl.

Whilst we understand that it may seem that many of the responses to reviews are similar, please be assured that all reviews are dealt with personally and sent to the relevant teams to be actioned where possible. We would never want to come across as patronising, and due to GDPR, we cannot discuss a customer’s account on a public forum such as this, hence why we request an email to our inbox, which is monitored constantly and actioned.

Please send some details to themusiclicence@pplprs.co.uk so we can locate your account, and a member of our specialist team will be in touch.

Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am deeply suspicious of this company

I am deeply suspicious of this company. Do they really hold a monopoly on the copyright of virtually all music composed throughout the world? It is hard to obtain any proper evidence from their solicitors. And just look at the number of terrible reviews. Hmmm.

25 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo PPL PRS Ltd

Antwoord van PPL PRS Ltd

Hi David,
PPL PRS is a joint venture set up by PPL and PRS for Music to simplify music licensing for businesses. PPL and PRS for Music represent the copyright owners (the artists, creators and publishers) of the majority of commercially available music in the UK and collect royalties on their behalf. Both organisations also hold partner agreements with worldwide collection organisations to collect royalties on behalf of international music creators.

You can find out more about the need for a music licence from the GOV.UK website, the content for which is approved and governed by the Department for Digital Culture, Media and Sport:

https://www.gov.uk/licence-to-play-live-or-recorded-music

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer