Progressive Leasing Reviews 

2.193
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

De verdad una excelente experiencia loq ue más me gustó es que tienes facilidad de pago a 90 día de verdad que es muy buena opción recomendado 1000% y lo mejor de todo es el servicio. De atención al c... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have had an account with this company before. I recently applied with them again using a different bank account. They deny me. The representative tells me that it is the information that was submitt... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent and efficient customer service I have used there service 5or6 times I like they do not hesitate about changing Payments and dates. I will use them again soon. Thank you Progressive G. F... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently wrapped up my lease agreement and it has officially been paid off. The entire lifecycle of this lease was handled professionally. The best part of working with progressive leasing was the t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Betalingsdienst
  2. ook in
  3. Financiële instelling

Geschreven door het bedrijf

With thousands of retail locations nationwide, you can enjoy convenient, flexible lease-to-own purchase options on items such as furniture, electronics, jewelry, tires & wheels, mobile devices, appliances, mattresses and more. Own it in 12 months or less. No credit needed.*


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 45% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(2.193)

283 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have been asking for a receipt for…

I have been asking for a receipt for the money they said they received from my bank account they keep giving me the run around and they dont say they received the money the worst customer service i have ever seen

3 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi Jordon, we hear you and we're truly sorry. Your frustration is completely understandable and we don't take this lightly. Please send us a DM with your account details so we can resolve this as quickly as possible.

We appreciate your patience and feedback.

Prog Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I've placed a order for a craftsman…

I've placed a order for a craftsman 30inch mower for lease. They LIED to me many times about the order being placed. THEN the last person that I spoke to FINALLY said yeah it wasn't placed. And didn't go through. I had gone on a MANHUNT to every store around me to find this mf order just to e told 3 days later yeah we didn't even place it

27 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi David,
Thank you for reaching out and sharing your experience. We're sorry to hear about the frustration this caused, especially after being told your order had been placed. We understand how disappointing that can be. Please send us a DM with your name, phone number, and store location so our team can review your situation and assist further.

We appreciate your patience and feedback.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst after so many leasing had…

The worst after so many leasing had with them in the past and always paid them off earlier (less than 3 months) now they came out with the bullshit we can’t approve you this time because of the credit bureaus, me checking my credit reports and not having any issues at all, so that’s a lie but also, they say “no credit needed” and I have over 600 credit score, excellent payment history (never missed or payed late). That’s the way they treat their loyal customer! Unbelievable!

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi Brandon,
Thank you for reaching out and sharing your experience. We're sorry to hear how frustrating this situation has been, especially given your history with us. We'd like the opportunity to take a closer look. Please send us a DM with your name, phone number, and store location so our team can review your situation and assist further.
We appreciate your patience and feedback.
The Progressive Leasing Team

We appreciate your patience and feedback. Prog Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ABSOLUTELY TERRIBLE CUSTOMER SERVICE DO…

ABSOLUTELY TERRIBLE CUSTOMER SERVICE DO NOT EXPECT HELP WHEN THERE’S A PROBLEM.

I have been calling Progressive Leasing since Saturday and have spoken with at least 10 different representatives, and this has easily been one of the worst customer service experiences I’ve dealt with.

Nothing but the runaround, excuses, empty promises, and being passed from person to person. I was told my issue was supposed to be submitted and handled, yet days later, NOTHING has been done. Every time I call back, it’s another story, another excuse, and another representative trying to rush me off the phone instead of actually solving the problem.

What’s even worse is the complete lack of urgency or concern. It feels like nobody wants to take ownership of anything. They brush you off, tell you whatever will get you off the phone, and then leave the next representative to deal with it when you inevitably have to call back.

10+ representatives for ONE issue and still no resolution is ridiculous. At some point, this stops being a misunderstanding and becomes a serious customer-service problem.

If you’re considering using Progressive Leasing, understand that everything may seem fine until you actually NEED assistance. Based on my experience, getting someone to genuinely help, follow through, and provide a solution is almost impossible.

Progressive Leasing seriously needs to reevaluate its customer service, accountability, and how it handles customers’ concerns. I would not recommend this experience to anybody

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi Samuel,
Thank you for reaching out and sharing your experience. We're truly sorry to hear that you had to call multiple times, repeat your concerns, and still feel unsupported. We understand how frustrating that can be, and that's not the experience we want for our customers. Please send us a DM with your contact information so our team can review your concerns and assist further.
We appreciate your patience and feedback.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Applied in a store and they've been…

Applied in a store and they've been giving me the run around after all my information was sent multiple times since Saturday because it started coming off as a scam I had them cancel my application, to much of a hassle

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi, thank you for reaching out and sharing what happened. I’m really sorry you were put through all of that having to resend your information multiple times and still not feeling confident in the process is incredibly frustrating. I understand why it started to feel like a hassle.

We’d really like to take a closer look and help. Please DM your name, phone number, and the store location so we can review your application details and make sure everything is handled correctly moving forward.

We appreciate your patience and feedback. Prog Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The WORST company

The WORST company. I will never use them again. I've used them a few times. I never had an issue with them up until today. I always do the 90 days no interest and paid them on the due date for the 90 day. Then I get a notification stating I still owe them $2k. I called and the rep said that it doesn't matter the day I paid because the payment didn't post until 3 days later which I have no control over since I used the banking info they had on my account to pay it off. I told her I won't pay and they can come get their merchandise then she proceeded to say they can do a one time courtesy and I can pay $78 which is the taxes from the 10th-13th. I told her I could send her my screenshot for proof that it was submitted on the day it needed to be but they didn't care. I will never use them again. THEIVES!

16 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi Jennifer, thank you for reaching out. I’m really sorry for the frustration this caused especially after having good experiences in the past and paying off your leases early. We’d like to help clear this up.

Please DM your name, phone number, and store location so we can review your account and assist you.

We appreciate your patience and feedback. Prog Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am filing this complaint regarding fraud on behalf of progressive leasing


I am filing this complaint regarding Progressive Leasing's continued attempts to withdraw funds from my bank account after my lease was settled in full.

Before accepting a settlement, I contacted Progressive Leasing on multiple occasions to verify the status of my account. Each time, I was informed that my account was current and up to date. After speaking with a loan specialist, we mutually agreed on an early settlement amount to resolve the account and end the lease agreement. I paid the agreed-upon settlement amount in full, with the understanding that this payment would satisfy my obligation and close the account.

Despite fulfilling my end of the agreement, Progressive Leasing has continued attempting to withdraw additional funds from my bank account without my authorization. I have not agreed to any further payments or authorized any additional electronic withdrawals after the settlement was paid.

These unauthorized withdrawal attempts have been documented by my financial institution, Navy Federal Credit Union, and I have notified them of the issue.

I acknowledge that I did not initially meet the requirements of the 90-Day Same as Cash program, and I accepted responsibility for that. That is precisely why I worked with a Progressive Leasing representative to reach a fair settlement that would resolve the matter amicably. I honored that agreement by paying the negotiated amount in full.

I am requesting that Progressive Leasing immediately cease all collection and withdrawal attempts, confirm that my account has been settled and closed, and provide written confirmation that no further balance is owed. Continuing to attempt to withdraw funds after a negotiated settlement is unacceptable and raises serious concerns about the company's business practices.

I expect this matter to be resolved promptly

26 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Thank you for sharing your experience, Walt. We're sorry to hear about the concerns you've described regarding your account and payment attempts after your settlement. We understand how frustrating this situation must be and appreciate you bringing it to our attention. Please DM us or contact our Customer Service team so we can review your account and address your concerns directly.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Coustomer peolpe sucks...dont read the…

Coustomer peolpe sucks...dont read the notes on computer.They give you wrong moved even created a new account when you dondt have to.

17 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi Jose, thank you for taking the time to share your experience. We're truly sorry to hear about the frustration you faced while trying to get assistance.

Providing clear, accurate support is important to us, and we're sorry this was not your experience. Please send us a direct message with your contact information so we can review your situation more closely and better understand what happened.
Thank you for your feedback.

The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

don't do it

I tried them for a refrigerator at Lowes. The 90 day start time was confusing and I missed the window from it all. They would not extend it for me as I explained that I thought I had two weeks left instead of one week to pay off the merchandise as they explained. I just needed that additional week. As a result, I was forced to pay almost three times the cost of the merchandise, with early payoff options that double the price off the bat. I made weekly payments and then got a notice I would be laid off. I called them just to see if there were any options. I already paid the price of the product off plus additional money, so I thought they would work with me. NO, I would still need to make a payment equal to half the price of the product, continue with weekly to pay the almost three times the price or allow it to be repossessed. I would not take their offer unless you are absolutely sure of the consequences and the timing of it all. Their unwillingness to reasonably work with their clients blew me away. Quite shocking, especially with no financial loss in it for them.

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi James, thank you for taking the time to share your experience. We're truly sorry to hear about the frustration and disappointment this situation caused.

We appreciate your feedback regarding communication around payoff options and your experience with our customer support team. Please send us a direct message with your contact information so we can review your account and better understand the circumstances surrounding your experience.

Thank you for sharing your concerns.

The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company should be prosecuted

This company should be prosecuted
They are CROOKS
The absolute worst company I’ve ever dealt with — they should be ashamed of themselves
I would have given -5 stars if I could
DO NOT USE

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Thank you for sharing your feedback, Shelby. We're sorry to hear about your experience and understand your frustration. We'd like the opportunity to learn more about your concerns. Please send us a direct message so we can look into this further.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible. Zero stars

Horrible. Had a great experience on my first order. Absolutely flawless. So i go to use them again. And im hit with this incredible list of documents. I need to submit. Maybe 7 or 8 different things. And I do t understand why the change. Its totally unreasonable. I own my business so that means I need 4 different forms of paystubs. And everything on God's green earth with my name on it. Will never get my business back.

12 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Thank you for sharing your feedback, James. We're sorry to hear your second experience didn't match your first. We understand how frustrating it can be when additional documentation is requested. We appreciate you taking the time to share your concerns and will pass your feedback along to the appropriate team.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No one knows what they are doing!

I have tried a number of times get this corrected with you and you have WASTED my time. I cannot reach a supervisor and I am not going to pay for a product I returned. I just checked and my mattress which is the ONLY product I kept was $505.36 so I will remit a payment for that. The remainder should be refunded and I will NEVER pay that amount. Fix this or know I will be filing a complaint with the FTC over this incompetence. 

13 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Thank you for sharing your feedback, Amy. We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. We'd like the opportunity to review your concerns and learn more about what happened. Please send us a direct message so we can look into this further.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible system including for payments

The system has regressed and it's just extremely disappointing. I would not recommend that you use it. This was was my third purchase with them & I had to cancel it.

4 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Thank you for sharing your feedback, Moreri. We're sorry to hear that your recent experience did not meet your expectations, especially after having completed previous purchases with us. We understand your frustration and appreciate you taking the time to share your concerns. Please send us a direct message if you'd like to discuss your experience further.

The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Progressive leasing took money out of…

Progressive leasing took money out of my account $361 at $51.70 a week for 7 weeks they did not have my permission to go in my account and they were entering my account illegally. I never signed anything that gave them permission to take that money out of my account I would have never known if it wasn't for my account tell me my checks were bouncing. A fraudulent lease agreement was sent to them that I never signed by mattress firm they owe me $361 and they keep calling me I am pissed. Beware they are a terrible company to do business with also mattress firm they will scan you and steal from you do not use them. After speaking to about eight different people and four different supervisors they did finally refund my $361. It was a horrible experience to get it.

5 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

BS!!!!

the description on the site stated "no credit needed" - - - TOTAL LIE!!!!! They do a soft credit pull prior to letting you know your approval status...then after having you go through the process of linking to your bank account for more info "to determine if they can approve you" - they will then ask for 3 months of bank statements, a voided check, and a copy of your social security card! WHAT A SCAM!

19 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I Had a horrible experience with…

I Had a horrible experience with progressive leasing, do not lease phones from them through a carrier they are not responsible for anything

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Progressive Leasing

Antwoord van Progressive Leasing

Hi Lidia,
We're sorry to hear about your experience. We understand your frustration and would like to learn more. Please send us a private message through Trustpilot so we can take a closer look.
The Progressive Leasing Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Progressive Leasing is a prime example…

Progressive Leasing is a prime example of a company that was better prior to changes in recent years. I’ve always found it kind of puzzling that these companies pay what is presumed to be obscene amounts of money under the guise of improving their offerings and platforms, however, I must say progressive leasing did this to themselves. Because it takes a special kind of company to end up worse than they started after and I quote “improvements.” Previous customer decided to spin the block to buy something again and oh boy my goodness they’ve made this the most complicated process I have ever seen. Everything is manual nothing is modern nothing is one click done you can’t link your bank account like other leasing places for quicker approval … nothing. Progressive leasing is quite literally stuck in the stone ages.

What was previously a very simple process that I recall taking all of 30 mins maybe is now a process that at minimum would take at least 2 hours to chase down all of the random documents they’re asking for because apparently very real bank statements and proof of self employment aren’t enough. I’ll be taking my business elsewhere they don’t seem to appreciate or like it when self-employed people want to use their service… as if everyone is employed at a 9-5.

2 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Former Customer of 20 plus years

I have been a loyal Guitar Center customer for more than 20 years. In fact, I even helped build the largest Guitar Center in New York City in the early 2000s and worked there briefly afterward. Because of that history, it genuinely pains me to write this.

Unfortunately, the level of customer service I have experienced recently has been some of the worst I have encountered anywhere, and I have been purchasing musical instruments for more than 30 years.

In less than two months, I have had three negative experiences with Guitar Center and two separate issues involving Progressive Leasing.

The first incident involved a rare electronic instrument that I purchased through Guitar Center using Progressive Leasing. Seven hours after completing the purchase, I discovered that the item had been sold to another customer. I had to make several phone calls just to figure out what had happened because I never received the confirmation number or tracking information I had been promised. A Guitar Center representative assured me they would call me back with the tracking number after the online purchase was completed, but I never heard from that person again.

As a result, I lost the opportunity to purchase a very rare instrument due to either carelessness or incompetence. This happened less than two months ago.

Despite that experience, I decided to give Guitar Center another chance. I found an Akai MPC Sample at a local Guitar Center about an hour from my home. The item was advertised and sold to me as brand new, and I paid full retail price for it. However, when I arrived home and opened the box, it was obvious that the unit had already been used.

I do not have a problem purchasing used equipment. I simply expect honesty and transparency when making a purchase. Once again, this was another disappointing experience with Guitar Center.

A few weeks later, I found another rare musical instrument and purchased it through Guitar Center and Progressive Leasing. Nearly a week later, I realized I was dealing with the same Progressive Leasing representative from the first incident, Mike Contreras, who had been argumentative and dismissive during our previous interaction.

Ironically, on the same day I completed a customer survey expressing my dissatisfaction with Progressive Leasing, I received a phone call from Mike Contreras informing me that Guitar Center could no longer sell me the item I had ordered nearly a week earlier. At that point, I had already spent days anticipating its arrival that coming weekend, assuming it was already in transit.

I was then told that the item had suddenly been discovered to be damaged and therefore could not be shipped.

Honestly, I was stunned.

Perhaps the timing was simply a coincidence, but it certainly did not feel that way. After submitting negative feedback regarding my experiences, I suddenly learned that my order would not be fulfilled because the item was supposedly found damaged at the last minute.

At this point, I have experienced three separate incidents with Guitar Center and two with Progressive Leasing in less than two months.

Needless to say, I will never use either company again.

After the first incident, when I lost out on the rare instrument that had been sold to another customer, I even submitted a formal complaint. I never received a response from anyone at Guitar Center headquarters, which speaks volumes in itself. It left me feeling as though customer concerns simply do not matter.

There also appears to be a major disconnect between Guitar Center and Progressive Leasing, and unfortunately, customers are the ones who suffer because of it.

Moving forward, I will continue doing business with companies like Sweetwater, Zzounds, and others where I already have accounts. In all my years dealing with those companies, I have never had a single negative experience.

What is most disappointing is that, after everything I went through, nobody from either company attempted to offer a reasonable solution, alternative, or even a sincere apology.

That says everything.

I will never purchase another item from Guitar Center or through Progressive Leasing again. I would strongly caution anyone considering using Progressive Leasing for a rare or highly sought-after item. If it is something you truly have your heart set on, do not assume you will actually receive it, and do not get your hopes up.

27 mei 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer