Rationel Windows UK Reviews 

57
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID THESE WINDOWS We had rationel windows fitted 2+ years ago on a relatively exposed house in Cornwall. We chose them as they were meant to be high quality, and used one of their recommended... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Technician Miles from MlO arrived. He phoned before hand and arrived ahead of time. Straight to task and had problem solved within minutes. All while having a chat and explaining the issue. Super wor... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Matthew and his colleague from MWY Installations Ltd came to repair our Rationel sliding patio door. They arrived punctually and were incredibly efficient and now our door is as good as new. On top of... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We installed Rationel Domus timber windows, patio doors and front door (22 items in total) throughout our house 15 years ago and they've been brilliant. Look fantastic, thermally really effective on... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bouw en productie

Geschreven door het bedrijf

Rationel Windows - Bespoke Windows and Doors. Rationel bespoke windows and doors are available in timber or timber clad with aluminium.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

57 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,6

Alle reviews

(57)

12 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super efficient and great to deal with

Expert guidance in sourcing and getting quotes for the parts I needed - many thanks!

9 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Rationel Windows UK

Antwoord van Rationel Windows UK

Hi Oliver,
Thank you so much for taking the time to leave us a review and pleased that we were able to help.
Please don't hesitate to contact us if there is anything else you need in the future!
Kind regards,
Rationel Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hope you don’t need spare parts

Have given rational the serial numbers from our windows for spare parts on several occasions.it took months to answer with the feed back that nothing can be found.tried again with no response this time.does anyone know who could help in the Cornwall area

2 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rationel Windows UK

Antwoord van Rationel Windows UK

Hi Bryn,
I'm sorry to hear of your experience in trying to obtain spare parts and we would certainly like to look into this further for you.
If you could contact Chris Newton, Senior Service Coordinator, direct at cjn@dovista.com we can ensure this is looked into right away.
Kind Regards,
Rationel Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worthless Warranty

We purchased a new house which was installed with triple glazed doors and windows. Not long after moving in the front door was leaking very badly and the water had to be mopped up with towels.
The house builder contacted the company and after visits a new front door was installed in July 2021.
The front door is now leaking again badly so I contacted the company under the warranty.
They are refusing to send a service engineer to assess the issue saying the front door needs adjusting every year (they say its in their user guide) despite the door (to me) looking equi-distant in the frame. I'm not a door specialist so why would I adjust a door and possibly make it even worse?
Now they want me to pay £420 (inc VAT) to get a service engineer out to see if it is a warranty issue and if it is I will get a refund!
Every time I contact them they want photographs of the frame numbers, leaks and of the issue. This has been going on for a fortnight and the water ingress continues staining the floor and soaking into the wooden skirting.
Basically, we are being held to ransome and they are washing their hands of the matter. Their warranty is almost worthless! It's left us frustrated and annoyed. You never know how good a company is until you need customer service and on that basis Rationel, Dovista and Velfac have let us down badly.

Update......
I am in touch with the company and after sending out a technician who replaced a seal and did a full examination and report.

The leak is still present during very heavy rain.

The customer services manager has offered to send a specialist to try and establish exactly why the door is leaking during severe rains. I have replied I will be pleased for this examination and await a date.

19 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Rationel Windows UK

Antwoord van Rationel Windows UK

Hi Robert,
I'm sorry to hear about the issues with your front door, and we would certainly like to discuss this further with you.
I understand you are now in contact with our Service Manager Kirsty, so hopefully any issues can get resolved.

Kind Regards
Rationel team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Superior products and fantastic after sales

We had an issue with a product purchased four years ago. When we contacted the company they were amazing. Swift, helpful, honourable. They are extremely efficient to deal with. Great products, great after care. So glad we chose a reputable classy company in the first place.

17 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rationel Windows UK

Antwoord van Rationel Windows UK

Hi Mary,
Thank you so much for taking the time to leave us a review, we will pass your kind words onto our after sales team.
Please don't hesitate to contact us if you need anything further in the future.
Many thanks,
Rationel

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Very disappointed given the high price.

I recently installed over £40k of new, aluminium flashed Rationel windows and doors on a substantial new build house. The timber finish of all the units was poor, with machine marks and noticable joints in the window and door frames, where inexpensive timber has been laminated together. Not impressed for the extraordinary cost of the products. Maybe a dark paint choice would hide this better.. Additionally, some of the windows were not supplied square. Meaning one side of the window cases were longer than the other; not by much, and not noticable without a tape measure, but not I would expect at the price point. The doors all have stickers peeling off from their tops, which were simply painted over in the factory. Not really noticable, but there is exposed, untreated timber for the elements to get into if not repainted at customers additional expense. Final negative point was that most of the windows and one door were poorly adjusted from factory. The one door scuffed the threshold plate before were were able to lift the door and adjust peoperly once installed. My reason for giving two stars, instead of one, is the quality of the hardware, and door furniture, which really is excellent. Just a pitty it's installed on poorly built products.

27 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rationel Windows UK

Antwoord van Rationel Windows UK

Hi Richard,
We are sorry to hear about the experience you have had with your new windows and doors. If this has not already been reported to us, please may I ask that you do this through our website here where you can upload images showing the points you raise above - https://rationel.co.uk/customer-service/warranty-claim/. We can then investigate this and will come back to you as soon as possible to discuss this further.
Many thanks,
Rationel

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A crack appeared within 18 months

A crack appeared within 18 months. They say its not covered by warranty. I've never had a window crack before therefore I assume this company must supply poor quality materials.

3 november 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A major regret that we went with…

A major regret that we went with Rationel for our windows and doors as part of a major project. Door has rotted through and needs replacing in just a few years. I would not choose their products knowing what I now know about them and their customer experience. If you are in the midlands and want to come and have a look at at these products after a few years then you are welcome, alternatively I can share photos - just want other potential customers to benefit from our experience and frankly learn from our mistakes.

1 juni 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Great product but officially the worst customer service in the UK. They do not care about you. Avoid.

I paid up front for a door £1700. It took two months to arrive which I knew about. When it arrived the door lock does not work. I have tried the recommendations of their technical people and the lock is broken. I tried the reseller (Three Counties) who sold it to me, they have failed to do anything about it. I tried Rationel direct and they say they cannot do anything because they cannot locate the order even though it was the only product delivered to my address this year. For a company that is supposed to be supplying a premium product they are a complete joke when it comes to caring about customers.
UPDATE: They are now planning to send someone out to repair it in four weeks time.

20 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We love our new ali-clad windows and…

We love our new ali-clad windows and composite doors, which have been in situ for about sixteen months.
We had an issue with a scratch on one window sash which Rationel have now replaced. The two gentlemen (Miles and Chris) from MLO Installations, who replaced the sash on behalf of Rationel, were very professional, friendly and polite. Nothing was too much trouble - they even adjusted our external doors when we asked them while they were here.
Whilst MLO are contracted to Rationel, Miles and Chris are a credit to both companies and we would have no hesitation in calling upon them again.

11 maart 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nice to look at but very poor quality…

Nice to look at but very poor quality for the price they cost. I am out of warranty now and asking for a repair is just out of this world. I had an handle that got loose and I was not able to tighten it. I had to pay 270 GPB for a 10 minutes job. Luckily it was defective and I goe refunded...with a bit of patience...
Now I have the paint started bubbling outside and I asked for a quote, You have to pay 700 GBP for a day worth of an engineer which can do 2/3 windows in a day. Unfortunately I have got a very bad experience.

2 februari 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Warranty Claim Efficiently Resolved

I needed a warranty claim resolved urgently for a failed lock. Rationel resolved the matter within several days. The indepenent, but seemingly aligned contractors were fast and efficient. The Rationel Service Coordinator Sam was friendly, helpful and efficient.

The doors and windows are beautiful looking.

24 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am a residential owner of 10 year old…

I am a residential owner of 10 year old Rational windows/doors and needed to buy some replacement locks - I found the service to be very good for what was a small order (for them) which involved some research to ensure that the correct products were ordered for these older items. They also responded in a timely way to voicemails or emails. Overall I am very happy with their service and would recommend them.

26 november 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

beautiful at first, and then rot runs riot

These windows looked beautiful when they went in, but...They are marketed as robust, but seven years in we are having rot problems in many areas. One door is going to have to be replaced, as the wood has rotted so deeply and so widely. Rationel have been asked for a price on the new door two months ago. Then the request was chased up. Still waiting for a single response two months later. These doors and windows were well taken care of, and painted with rationel’s own varnish every summer. It has not been enough. A visit from a carpenter informed us that these doors and windows are made from soft wood. Not fit for purpose. Go to a carpenter where you have much more control over your windows.

26 oktober 2019
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer