CARBO Reviews 

56
•
TrustScore 3 uit 5

3,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The bike stopped working after just 2 years. Ridecarbo couldn't help and does not reply anymore. I'm waiting for a solution for almost one year now. They don't even know what parts they use in their... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was really surprised by how light the Carbo e-bike felt when I took it out of the box, the carbon fiber frame makes a big difference, much lighter than I expected. It folds up easily in just seconds... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The carbo electric bike, bucked me off backwards!! I was stationary, hands on the handle bars and out of thr blue it reared up and threw me off. I needed an ambulance, 8 hours in emergency, end resul... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What an enjoyable riding experience! Very sturdy frame with absolutely no creeks and other sounds, brakes are solid, saddle is surprisingly very comfortable, in the writing stance has got to be just... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Fietsenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Meet CARBO, the World's lightest folding electric bike Following years of experience in the e-bike and carbon fiber industry, we have decided to Redefine what a Folding Ebike should be: Light, Simple, Durable, Beautiful, and still Affordable. We are cycling enthusiasts and ebike passionates that have one goal in mind: Build the lightest, most performant electric bike - carefully engineered for easy use and durability.


Contactgegevens

3,1

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

56 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 25% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,1

Alle reviews

(56)

10 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Great bike concept, but extremely disappointing warranty support

I have owned my CARBO Model S for almost three years. While I genuinely enjoy the bike itself, my experience with CARBO’s warranty and after-sales support has unfortunately become extremely disappointing.

I have had several warranty-related issues during my ownership. On at least two occasions, my bike was unusable for approximately three months or longer while I waited for replacement parts. Although the issues were eventually addressed, the amount of time it took to receive parts meant that I was unable to use the bike for a significant part of my ownership.

My current experience is even more frustrating. On September 9, I submitted a new warranty/conformity claim regarding significant deterioration and peeling of the coating on the rear hub motor. The bike has been used normally and has always been stored indoors or under cover.

After receiving no response, I followed up on September 16 and specifically requested a substantive response within 5 business days or 7 calendar days. That deadline passed without any response. I subsequently tried to bring the matter to CARBO’s attention again.

As of September 28, almost three weeks after opening the ticket, I have still received no substantive response and the support portal continues to show my ticket as “New.”

I understand that support departments can be busy and that warranty cases can take time to investigate. What I find unacceptable, however, is receiving no meaningful communication at all—particularly given my previous experiences with lengthy delays waiting for warranty parts.

It is unfortunate because I really like the concept of the CARBO Model S and have enjoyed riding it. But a premium product also needs reliable after-sales support, especially when problems prevent or potentially affect continued use of the bike.

I hope CARBO responds to my case and resolves it appropriately. If they do, I will gladly update this review to reflect how the situation was ultimately handled.

6 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The bike stopped working after just 2…

The bike stopped working after just 2 years. Ridecarbo couldn't help and does not reply anymore. I'm waiting for a solution for almost one year now. They don't even know what parts they use in their own bikes.
Does anyone know which torque sensor they use? They don't...

23 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The carbo electric bike be careful!!

The carbo electric bike, bucked me off backwards!! I was stationary, hands on the handle bars and out of thr blue it reared up and threw me off. I needed an ambulance, 8 hours in emergency, end result was a fracture in my scapula. How can I trust this bike!!!!

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience dealing with Support team

Great experience dealing with the support team! They provided professional advice that helped me make a wise decision in my journey to revive a used Carbo-X. It now has a new life again. Thank you very much for your professional guidance and support.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello ChinKui,

Thank you so much for sharing this—it truly means a lot to us!

We’re especially happy to hear that our support team could guide you through bringing your Carbo-X back to life. Helping riders get the most out of their bikes—whether new or pre-loved—is something we really care about.

It’s great to know your bike is back on the road and ready for many more rides ahead. If you ever need anything along the way, we’re always here to help.

Enjoy the ride! 🚲

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lightweight, foldable E-Bike with a Smooth Ride, highly Recommend

I was really surprised by how light the Carbo e-bike felt when I took it out of the box, the carbon fiber frame makes a big difference, much lighter than I expected. It folds up easily in just seconds, ideal for storing in my apartment without taking up much space. The ride is smooth, with the assist feeling completely natural, like a gentle push rather than any jerking motion. Great purchase overall.

16 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Tala,

Thank you so much for taking the time to share this—this is exactly what we love to hear!

We put a huge amount of effort into our carbon fiber design specifically to keep the bike incredibly light without compromising strength, so it’s great to know that stood out right from the unboxing. As you noticed, CARBO bikes are significantly lighter than most e-bikes thanks to that carbon construction .

We’re also glad the folding mechanism and smooth pedal assist made your experience even better—that natural, “gentle push” feeling is something we’ve carefully tuned for a more intuitive ride.

Enjoy every ride, and don’t hesitate to reach out if you ever need anything. Welcome to the CARBO family!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great bike and service

I’ve been really impressed with my Carbo Bike. It’s incredibly light, easy to handle, and the ride feels smooth even on longer trips. The build quality shows, everything feels solid and well-designed. I also really appreciated the customer service team, they were patient, attentive, and genuinely helpful from start to finish. Overall, the whole experience felt truly trustworthy and very satisfactory.

1 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Yasmin,

It’s great to hear your CARBO has been such a smooth, lightweight, and well-built ride for you. We’re also happy our team could make the whole process feel clear and supportive. Thanks for putting your trust in us — enjoy the journey ahead! 🚴‍♂️💨

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great quality bike

Great quality bike, a pleasure to ride, responsive customer support agent. Ali was quick to reach out when I had a minor issue. Planing on doing a roadtrip next summer.

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Arnaud,

We’re thrilled you’re loving your CARBO and that Ali could help you out quickly. Enjoy every ride, and keep us posted on that road trip next summer — sounds amazing! 🚴‍♂️✨

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good bikes

Very good bikes. I just got a second one for my wife. I have been an owner for the past 2years. Very comfortable ride, compact and extremely light for an ebike

1 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Ander,

Thank you so much for your continued trust and for choosing a second CARBO! We're thrilled to hear you and your wife are enjoying the comfort, compactness, and lightweight ride. Happy riding! 🚲✨

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I wasn’t sure what to expect when i…

I wasn’t sure what to expect when i ordered my CARBO, but after riding for the past few months i love it. Solid build high quality bike and that’s from someone who owned 2 ebikes before. Getting components takes slightly longer than i would have liked, but far better than other ebike brands ive experienced. Cant wait to take it out again when our winter is over.

21 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Rim,

Thank you for sharing your experience! We're so glad your CARBO exceeded expectations and that you’re loving the quality and ride. We appreciate your patience with components and are always working to improve. Enjoy the bike once winter passes — many great rides ahead! 🚲❄️✨

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Problems with Carbo bike

In March 2024, we purchased two Carbo bikes.
The computer on one of them was defective and the pedal sensor (or the comunication between pedal sensor and motor) on the other one didn't work. Fortunately, the computer issue was resolved quite quickly, if you disregard the long shipping time from China.
The other bike seems to have a more serious problem. The pedal sensor has now been replaced twice, and there is still no solution to the problem. Instead, we are being accused of not providing professional support in solving the problem. That is unacceptable.
Our suggestions as to what the problem might be and that the simplest solution would be to replace the bike have fallen on deaf ears.
I have now been unable to use the bike for a year and a half and a solution is not in sight.
I want to make it clear that I think the Carbo bike concept is very good when it works.
However, good customer service and positive brand loyalty look different to me.
Let's see if we ever get a bike that works.

21 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Sven,

Thank you for taking the time to share your experience, and we are truly sorry to hear about the difficulties you’ve faced with your CARBO bikes. This is far from the customer experience we work hard to provide, and we understand how frustrating and disappointing this situation has been.

While we are glad the display issue was resolved, we sincerely apologize for the ongoing challenges with the sensor and for any misunderstanding regarding the support process.

Please rest assured that we are fully committed to finding a final and lasting solution for you. We want you to enjoy the CARBO experience as it is meant to be — smooth, reliable, and enjoyable. One of our senior support specialists will be reviewing your case, assessing the full history, and working towards the most appropriate resolution, including replacement options if necessary.

We truly appreciate your patience and your kind words about the CARBO concept itself. We hope to regain your trust and deliver the level of service and performance you rightly expect.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

sales staff (Ali) was extremely helpful…

sales staff (Ali) was extremely helpful with my order and place delivery (we travel/live on a boat) so as to be in a location for delivery

12 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Carlos,


Thanks so much for sharing your experience! 😊 We’re thrilled Ali was able to assist you and coordinate the delivery perfectly for your unique lifestyle on the boat—that sounds amazing, by the way! We'll definitely be passing on the message to him and he'll be beyond thrilled.

Wishing you smooth sailing and great rides ahead! 🚲⚓

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love my Carbo!

I love my carbo, it’s light and compact and I use it all the time to go to work. I had a great experience interacting with customer service to help me set up and get to know my bike better!
would absolutely recommend it!

10 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Thank you for the awesome review! We’re so glad you’re loving your CARBO—especially how light and compact it is for your work commute. It’s also great to hear our customer service team could help you set up and get comfortable with your new ride.

We truly appreciate the recommendation! If you ever have questions or need any support, we’re just a message away.

Happy riding!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Astonishing

Amazing ebike highly recommended!

10 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

All possible thanks to our great community! Happy riding!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hands down

Hands down, one of the BEST purchase I've done so far! As a person who has daily errands to do around town, this e-bike has made it extremely easy and enjoyable!!!! Love love love, I definitely recommend it.

20 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Iman,

Talk about a glowing endorsement! We’re so happy to hear that your CARBO has become one of your best purchases ever. It’s amazing knowing it’s making your daily errands around town both easier and more fun—your “love love love” truly warms our hearts!

Thank you for recommending us, and here’s to many more enjoyable rides ahead. If there’s anything you need, we’re here for you anytime.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vélo Carbo X - dangerosité extreme

Ce vélo Carbo X est d'une dangerosité extrême !!!
Le cadre garanti 5 ans qui devrait durer "toute une vie" selon la marque est défectueux.
Chute à 25 km/h car le cadre s'est brisé en deux. Le pliage du vélo carbone est mal conçu.
La conception européenne du vélo reste à prouver... Lorsque l'on cherche sur le site de carbo les conditions générales apparaissent comme suit : Section 18 - Loi applicable "lois du district de Huiyang, Chine"
Aucune garantie constructeur.
Aucune indemnisation.
Marque qui ne devrait pas apparaitre sur le site de la Fnac.

11 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Dear Audrey,

As previously discussed with you, you have been using this bike for over four years without any issues. Upon reviewing the details and photos you provided, it is clear that the incident occurred due to improper engagement of the locking mechanism, a user error that is unrelated to any defect in our product.

At VECO CARBO, we stand by the quality and safety of our bikes. We address any manufacturing concerns swiftly, but after four years of reliable use, this situation does not indicate a product fault.

We regret that you declined our request to return the bike for inspection, which could have clarified the matter further.
We regret the defamatory statements, which we strongly contest. VECO CARBO values transparency and integrity, and we reserve the right to address any false or misleading claims accordingly.

Sincerely,
VECO CARBO Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great product

This folding electric bike is a game-changer for convenience and performance. Its compact design makes it easy to carry and store, while the powerful motor ensures smooth, effortless rides. Perfect for commuters and travelers alike!

9 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Salah,

We’re so happy to hear that your CARBO has made commuting and traveling easier for you 😊 . We put a lot of care into designing a bike that’s both compact and powerful, so it’s great to know it’s hitting the mark! Wishing you many smooth and fun rides ahead—feel free to share your adventures with us anytime! 🚲⚡

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unreliable Bike, Poor Support, and Misleading Sales

I purchased this eBike during a Black Friday sale, believing it was a great deal. In reality, it feels like a scam to lure customers into buying a poorly made product with expensive, hard-to-find replacement parts.

The battery post broke unexpectedly, and while it’s covered under warranty, I had to pay a high shipping fee for the replacement. Even worse, it’s been almost a month since I placed the order, and there’s still no shipping date or tracking information. Repeated attempts to contact customer support have only resulted in excuses and vague responses, leaving me without any clear resolution.

The parts for this bike are so overly customized that even simple components, like a seat post clamp, can’t be found in regular bike stores. Instead, you’re forced to order directly from the company, often at a premium cost and with long shipping times. This lack of accessibility adds to the frustration of owning this bike.

The overall build quality is subpar as well. Key components fail easily, and repairs are both expensive and time-consuming. While the Black Friday sale seemed like a great deal at the time, it’s clear now that it was simply a tactic to offload a problematic product.

Unless there are significant improvements to both the bike’s durability and the company’s customer service, I cannot recommend this eBike.

16 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hey Ian,

We just came across your comments here, and I hope we've managed to improve your experience after resolving the issue together and successfully delivering your battery.

Regarding custom components, please note that a lot of CARBO's components are standard to ensure it is as user friendly as possible, but to also ensure a premium and unique experience for our riders, some of our components are indeed custom made for CARBO. This is done so that we can make sure our standards for quality are met the way our riders expect. As for the seat post clamp. please note this is a standard component and can usually be purchased via a third party if a rider wishes, but the CARBO clamp itself was still sent to you free of charge without incurring any payment with your battery order.

As for the overall build quality being subpar, I am very sorry to hear that. May you please let us know if you faced any issues with your CARBO? As it shows that in two years, only one issue was reported, that being the battery seat post issue which was resolved under warranty. Please know that the CARBO team is and will always remain available to help out our riders with any issues they might face, as our top priority will always be to ensure our community experiences CARBO in the most satisfactory and premium way possible.

If there's anything more we can do to assist you or enhance your experience further, please don't hesitate to reach out.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I reviewed many ebikes …

I reviewed many ebikes before making the Carbo purchase and am very pleased with the workmanship and performance. This is my first electric bike, and specifically was looking for the lightest folding model. I did find that getting the bike into the U.S. was not a good experience. Upon receipt the content of the box appeared to have been tampered with and the padding was torn and removed and the accessories were strewn in the bottom of the shipping container. Since there was no local dealer near me, the only option was to ship. Love the bike, but next time I'll definitely go to a dealer.

1 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Tim,

Nothing beats knowing that CARBO made the cut to join your adventures! We're delighted to hear that you love your CARBO bike and that our workmanship and performance met your expectations.

We’re really sorry to hear about the shipping issues you faced when getting your bike into the U.S. It’s not what we want for our riders, and we’re taking steps to improve our packaging and shipping process to prevent this from happening in the future.

If there's anything more we can do to help, please feel free to reach out. Enjoy your rides, and thank you for being a part of the CARBO family!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We really like the bike

We really like the bike. It rides nicely, and we have had no problems with it. I also would complement the staff at Carbo as they are helpful and knowledgeable

1 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Stanley,

Nothing beats reading our family's wonderful experiences! Thank you for taking the time off of your day to let us know what you think, I am sure your kind words will make our staff's day.

Wishing you guys endless CARBO adventures, feel free to spam us with pictures!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bike is unreliable

Bought in April 2022 and ridden on city roads, on a short 20 min commute about twice a week. Not including the free in-warranty repair I have had to buy £549 worth of replacement parts so far. I have had the torque sensor replaced twice, controller once, battery cable once - all of which due to failure of unreliable parts rather than my doing. All the other fixtures on the bike are bad quality and cheap. Front light bracket is soft plastic and broken, a minor scratch on the screen caused it to break, back wheel makes a crunching sound when it turns now. Shipping for new parts is extremely expensive - adding 4 small screws to my order costs an ADDITIONAL £12 in shipping (just put it in the same box!).

Edit after reply:
1 - didnt say the team didnt help, i said the bike was bad quality
2 - didnt say i paid that, i said that was the price of the items - useful info for someone reading this review. I used discounts and vouchers to make the pain of payment slightly less. Order 1, total $74, order 2 total $253, order 3 total £236. Sorry i was wrong, would cost another buyer $563 to replace the items i have had to.
3 - The torque sensor and controller broke in warranty after 3 months, then after 1.5 years and costs $229 not including shipping. Neither are "minor". If this is normal i will let the reader decide whether this counts as high quality. 2 breaking in less than 2 years sounds bad to me.
4 - didnt buy the screws as i didnt want to pay an extra $15 shipping. dont blame the courier - other online retailers figure out how to put items in the same box and save the customer money. 4 tiny screws with a weight of like 1 gram would have fit in with the other item, its an unnecessary cost. Dont pass the buck

UPDATE - (2 Sep 24) it has been over 2 months since i ordered the latest part that might fix my bike - it has still not come, it has not even been produced by the company yet - my bike has been broken for 4 months now and Carbo has been unable to get it working again..... Review is going from 2 stars down to 1 star.

UPDATE - (24 Sep 24) this is actually getting ridiculous. After producing the part and sending it to me, it has got stuck in customs because Carbo supplied the wrong invoice. Its now 5 months since my bike has been broken.

24 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo CARBO

Antwoord van CARBO

Hello Alexander,

I am sorry to hear about the issues you have faced. It is our ultimate goal to have each rider experience the same electrifying CARBO experience we pride ourselves in, and I am sorry to hear yours hasn't been up to standards. Allow me to address your concerns and clarify any discrepancies.

Going over your history in our system, I see you reported issues with your CARBO only twice. Once in 2022 and the issue was resolved and covered under warranty, and the other one was recent after your warranty had expired. Our team still assisted you, providing a solution, as well as a discount code, a gesture of appreciation despite your warranty having expired.

Regarding the price you paid for replacement parts, our history shows different, may you please let us know if any replacement parts were purchased outside of our portal? Even though we only offer genuine replacement parts through our portal.

If I may elaborate as well on the other issues, please note it is normal for an e-bike to experience minor issues after 2 years of usage, which is what appears to be the case here since for 2 years we had not seen any issues reported. CARBO is still available to help out with any comments or issues you might be facing, and we appreciate your honest and valuable feedback.

Lastly, regarding the shipping costs, please note we only charge what is charged by the carriers, we have no control over the costs ourselves. I also do not see any screws in your latest orders, may you please contact our team and let us know where the issue you faced is so that we can help you out?

We always remain available to assist whenever needed, so please feel free to reach out to us directly as your satisfaction and trust are our true priority.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer