Royaloptics Reviews 

35
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These SOB’s are such a scam and should be ashamed . They are so deceptive and should be shut down. They are for sure scammers and are getting away with this . I’m so tired of all these scams . Us cons... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I got the glasses though it took a while. Does not work as advertised. My serious complaint is I was given a return address in HONG KONG! From the Usa… the glasses are cheaper than the cost of retu... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

THE GLASSES ARE JUST GLASS. MADE NO DIFFERENCE IN READING, DISTANCE OR OTHERWISE. ALSO PAID EXTRA FOE THE TINTING WHEN IN THE SUN AND THAT DOES NOT WORK EITHER. THIS IS A TOTAL SCAM. ASKED FOR RE... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered from these con artists a pair of glasses paid extra for the lenses to darken in sunlight they ariven just normal cheap plastic x3 reading glasses shich you can get anywere no filltered lens an... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

1,5

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

35 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 76% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,5

Alle reviews

(35)

35 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SOB’s

These SOB’s are such a scam and should be ashamed . They are so deceptive and should be shut down. They are for sure scammers and are getting away with this . I’m so tired of all these scams . Us consumers need to pull together and quit ordering from these fake , lying , deceitful people that should be ashamed and I hope all of them get the karma they deserve. Don’t fall for this company.

29 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They want me to return my glasses that don’t work from Florida to HONG KONG!!!!

I got the glasses though it took a while. Does not work as advertised. My serious complaint is I was given a return address in HONG KONG! From the Usa… the glasses are cheaper than the cost of return.
On their USA website, they listed a London address for returns.
A follow up. I wrote an email to this company and they immediately replied a credit was issued to my credit card and I do not have to return the product.

13 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

THE GLASSES ARE JUST GLASS


THE GLASSES ARE JUST GLASS. MADE NO DIFFERENCE IN READING, DISTANCE OR OTHERWISE. ALSO PAID EXTRA FOE THE TINTING WHEN IN THE SUN AND THAT DOES NOT WORK EITHER. THIS IS A TOTAL SCAM. ASKED FOR REFUND SEVERAL TIMES BY EMAIL AND NO RESPONSE.

10 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What customer service?

After paying my fee for glasses, the confirmation email arrived with completely the wrong prescription! Despite several emails that were completely ignored I intend to take this matter to Trading Standards & cancel my bank payment. I have not accepted agreement of the final email confirmation accepting the glasses & they will be refused at the door.
A very negative & disappointing experience. I will not recommend this company. Facebook should remove them too until their business practice improves.

23 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My wife ordered a pair from RO in ealry…

My wife ordered a pair from RO in ealry May 2026. They came eventually from Hong Kong, not the right prescription and not as expected. After many emails with RO about returning I shipped tham back to HK at my cost, About 3 weeks later they appeared back with message could not be delivered'. Several more emails with RO, who I think is operating an AI agent Elizabeth, apologising for error their end and wanting to resolve this issue - multiple replies ASKING FOR AND giving the order number and email address used to order and then silence. I gave RO 48 hours to respond before reporting them to Trading Standards. A VERY POOR PERFORMING COMPANY, not registered in UK so read all the other reviews and you will not want to place an order with this company. They are scamming you if you do. SO BEWARE!!! TO DATE THERE HAS BEEN NO REFUND

25 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered from these con artists a pair…

Ordered from these con artists a pair of glasses paid extra for the lenses to darken in sunlight they ariven just normal cheap plastic x3 reading glasses shich you can get anywere no filltered lens and the glass fell out after 1 day emailed there customer service and no reply £39.99 plus £23.99 for the filter lens waisted absolute con and a rip off!!!

9 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Paul Lynch,

We're sorry to hear that your order did not meet your expectations.

We would like to clarify that our photochromic lenses are designed to darken when exposed to UV light outdoors. They do not activate effectively behind most vehicle windscreens or through standard window glass, as these block much of the UV light required for the lenses to react.

We're also sorry to hear about your concerns regarding the quality of your glasses and that you feel you did not receive a response from our Customer Care team. This is certainly not the experience we aim to provide.

We'd appreciate the opportunity to investigate your case further. Please contact us with your order number or the email address used to place your order, and we'll be happy to review the matter and assist you.

If you have any further questions or need any additional assistance, please don't hesitate to get in touch.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This companyDo NOT buy from Royal Optics!!!!!

This company, Royal Optics, is completely OUT OF CONTROL! They are a total SCAM!!!!! I made a mistake trying to place an order. Only seconds later, I tried to cancel the order. They were relentless and would not allow me to cancel. I tried to be nice, and I spent an hour trying to deal with a woman there named Rhianna. Probably not her real name. After going round and round with her, I got smart. I called my bank, told them what happened, and made sure this charge would not be processed. DO NOT buy from them. If you make a mistake, call your bank as I did.No company should behave this way!

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Mary B.,

We're sorry to hear that your experience left you feeling this way.

We would like to clarify that Royal Optics is a legitimate business, and we always aim to provide clear information regarding our policies. Once an order has been processed for fulfilment, it may no longer be possible to cancel it immediately, as our warehouse begins preparing orders shortly after they are placed.

We're also sorry to hear that you were dissatisfied with your interaction with our Customer Care team, as this is not the level of service we strive to provide.

We'd appreciate the opportunity to review your case in more detail and address any remaining concerns. If you have any questions or require further assistance, please don't hesitate to contact our Customer Care team. We'll be happy to help.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I do believe this is a scam

I am not normally the type of person who writes feedback but on this occasion.

I saw these advertised on Facebook. They seemed legit and registered in the UK. I ordered two pairs and waited for them to arrive.

Guess what - they delivered them to the house I lived at 4 years ago. It was made worse by the fact that I had ordered another pair which hadn’t been received either.
I did speak to someone via email but I couldn’t get them to understand. In fact the last time I contacted them by email to ask for a refund was that they needed me to return the product before a refund could be made😠😩
This would seem to be a scam as I have paid nearly £100 and received no glasses at all.

I wish I had checked this page first.

27 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Jacquie Impey,

We're very sorry to hear about your experience and understand why you feel frustrated.

After reviewing your comments, we'd like to clarify that orders are shipped to the delivery address provided at checkout. If an incorrect or outdated address was entered, this may unfortunately affect the delivery of the order.

We also understand your concerns regarding the refund process. As outlined in our Returns Policy, refunds can only be processed once eligible returned items have been received at our returns centre.

We'd genuinely like the opportunity to review your case in detail and find the best possible resolution. Please contact our Customer Care team with your order number or the email address used to place your order, and we'll be happy to investigate this matter for you.

If you have any further questions or require any assistance, please don't hesitate to get in touch.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company better find a better way…

This company better find a better way cause a lot of people have been scammed. And I am pissed! Contacting Better Business Bureau.

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Kathy,

We're sorry to hear that you feel this way.

We take all customer feedback seriously and would like the opportunity to better understand what happened in your case. Unfortunately, we were unable to identify your order based on the information provided in this review.

Please contact our Customer Care team with your order number or the email address used to place your order so we can investigate this matter and assist you accordingly.

If you have any further questions or concerns, please don't hesitate to get in touch. We're always happy to help.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute joke of a company

Ordered my glasses thinking they were coming from a UK based business . Only to find out they came from Kowloon wrapped in bubble wrap . Was not happy at all with the purchase . No lens cheap frame . I requested a return form to send back and had to send back to kowloon . £20 FOR DELIVERY !!!!! . Tracked the item as requested . They did give me a refund on £39.99. Then low and behold 2 days ago I received my package back as this wasn't collected!!! Absolute joke of a company do not use

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Alison,

We're sorry to hear that you were disappointed with your experience.

We understand your concerns regarding the return process. Our returns are handled through our international returns centre, which is why the return address may differ from the location of our customer service team or registered business address.

We can see that your refund of £39.99 was successfully processed, in line with our returns procedure. We're sorry to hear that your returned parcel was later sent back to you by the carrier. Unfortunately, once a parcel is in transit, certain aspects of the delivery process remain under the control of the shipping provider.

If you have any further questions or require additional assistance regarding your returned parcel, please don't hesitate to contact our Customer Care team. We'll be happy to review your case and help in any way we can.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Normally pretty good at spotting a scam…

Normally pretty good at spotting a scam but not this time! Not received them or any information as to the delivery of them
Seems I was conned after all!!

11 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Sue Brown,

We're sorry to hear about your concerns and understand how frustrating this situation must feel.

We've carefully checked our records but, unfortunately, we haven't been able to locate an order matching the information available on this review. We'd genuinely like the opportunity to investigate what happened.

Please contact our Customer Care team with your order number or the email address used to place your order, and we'll look into this as a priority. If there has been any issue with your order or delivery, we'll do everything we can to resolve it as quickly as possible.

If you have any further questions or need any assistance, please don't hesitate to get in touch. We're always happy to help.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Another con from China buyer definitely. beware

I would have given half a star if I could.
I ordered a pair of glasses when I unpacked them were as light as a feather. Trying them on what a joke I couldn't see a thing with them
I contacted company what a waste of time £40 down the drain.I asked for a return address and eventually got one this morning.
It is an address in Kowloon .I have asked from the start if this company is overseas they said no.
My advice to others is AVOID LIKE THE PLAGUE they don't care it's not their money they are losing .I asked before I ordered if it was a con and was told no.
These companies have to be either.stopped or upfront from the get go about where company is and where returns go.SHAME ON YOU ROYAL OPTICS

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear N Young,

We're genuinely sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We would like to clarify that Royal Optics is a legitimate business, and we always strive to be transparent with our customers. Our return shipments are processed through our international returns centre, which is why the return address may differ from the location of our customer service team or registered business address.

We're also sorry that the glasses did not provide the visual experience you were expecting. Our support team has been assisting you with your return request, and we remain committed to helping you complete the process as smoothly as possible.

We truly value customer feedback and appreciate the opportunity to address any concerns. If you have any further questions or need any additional assistance, please don't hesitate to contact us. We'll be more than happy to help.

Kind regards,
Victoria
Royal Optics Customer Care

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total sham

Total sham, do not buy from this company!!
I ordered in haste, thinking they would help me. After visiting my optician, I was advised they wouldn't be of any use for my needs. I emailed to cancel the order and was told it would be sorted.
My order of two pairs still arrived without the transition lenses I paid extra for and are just glorified expensive reading glasses.
I emailed the company numerous times before they finally answered and gave me an address in Hong Kong to return them to. I paid nearly £20 to return them tracked as advised and this was the cheapest option through Royal Mail. I tracked the package to its destination and sent them proof of postage. I was told once it was inspected, I would receive a full refund. The package remained unclaimed at the fulfilment centre address, surprise surprise 😮
I am out of pocket to the tune of around £100 and I'm so annoyed and upset that I let myself be conned like this 😟😠
If I could give zero stars I would!
All I can say is BUYER BEWARE !!

16 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Janet,

We are truly sorry to read about your experience and understand the frustration this situation has caused.

This is certainly not the level of service we aim to provide, and we sincerely apologize for the difficulties you encountered during the return process and subsequent communication.

Our team will be reviewing your case immediately and will contact you directly using the information associated with your order to work towards a fair resolution.

Thank you for bringing this matter to our attention. We appreciate the opportunity to make things right.

Kind regards,

Royal Optics Customer Care Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No response to three attempts at…

No response to three attempts at getting returns information from two separate email addresses, purporting to be good at customer service -Ha! This so called supplier of glasses looks like a scam, they are not a registered company in the UK and our advice would be to avoid them like the plague.I will hope that this thoroughly bad review will stimulate a response, am not holding my breath!

29 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Customer,

Thank you for sharing your feedback.

We sincerely apologize that your previous attempts to contact us did not receive the response you expected. This is not the experience we want any customer to have.

Our team will review your case as a priority and will contact you directly using the details associated with your order so we can assist you and provide the support you were seeking.

Thank you for bringing this to our attention.

Kind regards,

Royal Optics Customer Care Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad experience trying to return glasses.

Specs were received fairly quickly but no good for me so set about returning. Was given an address in Canary Wharf to return them to which sounded unlikely. Needless to say Royal Mail unable to deliver. “Gone Away”. After several more emails I was advised to send them to an address in Hong Kong. Cost of £15.30. Ridiculous! I now have no glasses as they are somewhere in the Royal Mail returns system. Asked for a goodwill refund which has been declined. Now have to hope my bank can get some of the money back. I definitely wouldn’t recommend this company.

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Dear Andy,

Thank you for sharing your feedback.

We are sorry to hear that your experience with the return process did not meet your expectations.

After reviewing your order, we can confirm that a full refund was processed and the refund confirmation was sent to the email address associated with your purchase.

We understand that the return experience itself was frustrating, and for that we sincerely apologize. We are continuously reviewing our processes to improve the experience for our customers.

Our team will also reach out to you directly to ensure everything has been completed successfully and to address any remaining concerns.

Kind regards,

Royal Optics Customer Care Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not what advertised!!!

I was excited to purchase these glasses, after a month wait I received them in a crappy mailing air bubble! I put them on and they are basically over priced reading glasses! Cannot see anything in front of me or far away as advertised!
I emailed customer service and after a few days response was to return the glasses and once inspected they will refund money.
So I already paid way over price for glasses, now I have to pay to return and wait another month or longer to get only the refund for glasses and no indication they will pay for shipping back to them!
Stay away from this scam place!

23 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Hi there,

We’re really sorry to hear about your experience — this is certainly not the standard we aim to provide.

We’ve reached out to you directly via email and are currently working to resolve this for you as quickly and fairly as possible.

Please do check your inbox, and we truly appreciate the opportunity to make this right.

Kind regards,
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service no communication

I bought a pair of their glasses on the 22nd April and purchased the wrong prescription type. I immediately after my order messaged the support team to explain the error I made and the right prescription I needed for my age category. I messaged the support team three times from the time I made the mistake to the time they were processing and about to ship and had no reply what so ever. I had a reply after I received my glasses on the 1st May to say they would change them but I have already received the wrong type. I will not by them again and recommend people to avoid this company as they support is atrocious.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Hi there,

We’re really sorry to hear about your experience — this is certainly not the standard we aim to provide.

We’ve reached out to you directly via email and are currently working to resolve this for you as quickly and fairly as possible.

Please do check your inbox, and we truly appreciate the opportunity to make this right.

Kind regards,
Elizabeth
Customer Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fell for this scam

Fell for this scam. I sent my prescription to this company to check that their glasses would be suitable and was advised yes. I ordered - took ages for the glasses to arrive. When they did they are such poor quality.

So arranged a return and found out that they didn't want me to send back to the office in London that is on their website. Nope they want me to send back to Hong Kong. Cheapest tracked is £20. Emailed to complain twice and not heard anything back.

Avoid like the plague. Going to contact Trading Standards to let them know.

23 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Where to start?

Where to start? After over two weeks wait from a company supposedly in London, I received 4 pairs of glasses. The quality in incredibly poor, cheap plastic frame and lenses! unable to see through the lenses, near or far! Nothing like the advertising! If it’s seems too good to be true, THEN IT IS GOING TO BE Sugar Honey Ice Tea! Take my advice or leave it, but spend your money elsewhere on a reputable product! I have just learnt a very expensive lesson so you don’t have too!

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not waste your money

Slow delivery supposedly from UK, it took 2 working weeks.
Took the glasses out one of the hinges didn't work properly and now will not close correctly.
They are good for reading but shocking for longer distance, everything is blurry.
The rating on insta shows 4.8/5 - fake!

13 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Royaloptics

Antwoord van Royaloptics

Hi,

We’re very sorry to hear about your experience and truly appreciate you taking the time to share your feedback.

This is certainly not the standard we aim to provide. While our glasses are designed primarily for reading, we understand how important clarity and comfort are, and we’re sorry to hear this was not your experience.

Regarding delivery, as outlined on our website, our orders are shipped internationally, which can sometimes result in longer delivery times depending on location and customs processing.

We would really like the opportunity to make this right for you. Please reach out to our support team so we can assist you with a suitable resolution.

Kind regards,
Royal Optics Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer