We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have bought from Sureya heating about 4 times over the last few years as they are extremely knowledgeable, helpful and pleasant. The products are great and the staff exceptional. Dee who I normally... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Company was helpful over the phone without arguing with "chatbots" price was good for what appears to be a quality product, The finish of what we chose was better than many Infra red heaters I hav... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I placed my first order with Surya Heating being impressed with price and range of products. I realised I had ordered incorrectly so phoned to change my order. I dealt with Simon from the sales... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought IR panel heaters X2 worth over £600, I started to realise they were faulty, turning off and not turning on - I contact the customer services who asked for some photos and advised and said the... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Verwarmingsapparatuur leverancier

Geschreven door het bedrijf

Surya Heating are one of the original pioneers of infrared heating in the UK, helping thousands of homeowners across the country switch to clean, efficient infrared heating. Boasting some of the quickest turnaround times in the UK for custom printed heating panels, our growing pool of clients has now spread out to continental Europe, as the push for greener technologies grows stronger.


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

732 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(732)

37 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Spoke to Dee and he was very helpful…

Spoke to Dee and he was very helpful and knowledgeable and we sorted out what would be the best for my needs. We agreed a delivery date and it was delivered on time, by a good courier. Can't say about the products as they will not be installed for a couple of weeks.
UPDATE
Saturday 20th April 2024 installed the ceiling heaters and found some parts missing. E-mailed Dee about it
and on the Monday he informed me that a replacement pack would be sent out. They arrived on the Wednesday. excellent service.

29 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi John! Thank you so much for your great review! It's great to hear that Dee has been such a help for you. Please feel free to reach out to us again on 0116 321 4124 if you ever need anything else from us in the future, the Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I absolutely love these heaters

I absolutely love these heaters - so much so, that I think I'm keeping Surya Heating busier than most.

I started with one in our showroom, then purchased 7 for our office, stairs, WC refurbishment.

After that came our home workshops (which were freezing), home office etc and I'll recommend them to anyone who's looking for heat.

Dee was great at giving us advice at every stage and we're more than pleased with the heat they belt out.

We're now comfortable and warm, can set them on a timer, or switch them on remotely from our phones thanks to the WiFi link.

I'd recommend you to give them a try. We no longer have to heat the rest of the house for me to be warm in my home office. I'm no longer blue from the cold when I get up early to work - I can be warm and comfortable without wasting energy elsewhere.

I'll send some photos when the new office is finished but thanks Dee for all your help and advice.

6 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Beverly! Thank you so much for your amazing review! Your continued business is very much appreciated, it means a lot to us and we're happy that Dee has give you such great service! If/When you want your next order, he'll be happy to help you again on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good service and product

I pre ordered a 3kw wall bar heater. Simon in sales was knowledgeable and friendly. I was kept up to date with the delivery situation. I changed my delivery date for personal reasons and it was easily done. Delivery was prompt and the agent helpful.
I have just had the heater installed and am very pleased with it. The features on it allow for easy control. Powerful flexible output.

16 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi John! Thank you so much for your great review! We hope the Bar Heater was worth the wait, as they are great bits of kit! If you need anything else in the future, please be sure to give us a call on 0116 321 4124, and Simon will be more than happy to help you out again. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ordered a helios heater on the 20th…

ordered a helios heater on the 20th January, it is now 26th February and has now turned up today but its the wrong heater, when i purchased the heater it did not mention it was low or out of stock, on the 26th January they sent an email saying it was on pre order terms so i waited patiently but they sent emails trying to fob me off with some other heater which i did not reply to.Today the heater they tried to fob me off with turned up and is also cheaper than the money they received.

20 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Neil. Thank you for your review. Firstly, I'd like to apologise for the experience you have had. We always aim to state clearly on our product pages whether a product is to be backordered or not. This can normally be seen in a big red banner at the top of the product page in the middle column. As you have stated in your review, we reached out to you via phone call and email to offer a swap to a Zenos Bar Heater (which is an upgrade on the Helios), however, as you have stated, you chose not to reply, which is unfortunate. While we acknowledge that we may sometimes get things wrong, it is nearly impossible to try to rectify any situation if our correspondance is being ignored. We're still more than happy to rectify this for you - you can simply either reply to one of our emails or feel free to give us a call on 0116 321 4124. Thanks, the Surya Heating Team.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Panels do not Heat a Room - Customer Service gone dead

I installed 3 of the Infra Red Nexus panels. A 700W in a room 3.5x2.5x2m and 2x350W in a room 5x2.5x2m.

I installed these in Dec2023 and they have been running 2 months. Rarely in that time has any room got above 10C starting from around 4C. It takes an entire day to gain 6C degrees and the rooms remain cold. The panels themselves are hot but they just do not heat a room & just burn electric for no heat. I used their online calculator to decide what size wattage the rooms needed. I can maybe understand why the 2x300W struggle as there are large windows in the room, but the workshop space is a small enclosed space and permanently cold with a 700W heater on all day.

There were also initially a lot of wi-fi connection issues, connect and disconnect. Customer services had no clue but I found the error was the panels connecting to my home network at the wrong band. I had to set up a dedicated 2ghz wifi to get to work - not exactly plug and play for beginners.

Customer services were intially helpful but vastly overloaded and became less helpful over time, just hoping if they ignored me I would get fed up. Disappointing.

Difficult thing is that the panels are operating so not as such faulty. Bottom line though is that they do not deliver the advertised benefits and are incapable of heating even the smallest enclosed space.

UPDATE: following the above an extremely helpful customer service rep called Georgina called, took ownership of the issue and came to a mutually acceptable resolution. I can not fault the turn around once a proper person got involved - review upgraded as a result

1 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi, thank you for you review. Firstly, I'd like to apologise for the experience you have had. I've spoken to my colleague in the Customer Services department, and I understand that she has offered to upgrade you to a Bar Heater, as this will work better in the type of room you're heating. I understand that we're just waiting for confirmation from you, and then we'll arrange this to be swapped. Our apologies once again.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service

Terrible customer service. Its been 4 months since I ordered two infra red panels which were both faulty. I still don't have 2 working panels and I've had to purchase additional heaters to get me through the winter. Terrible Terrible service!!

Edit following response from Surya Heating: Disappointing to receive this factually incorrect response. I did not refuse the options suggested, I simply insisted that I must be sent a replacement before I would return the faulty panel as I couldn't be left without any heating at all with two small children in the winter. Even a faulty heater is better than no heater!!

What I find most disappointing is the lack of acknowledgement of the poor customer service. Yet again, a week after sending an email confirming how I would like to proceed I have had to chase for a response. I still don't have a replacement heater!!! The saga and disappointment continues.

21 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Nicola. Firstly, I'd like to apologise for the experience you have had with us. Having discussed this with my colleagues in the Customer Services department, I can see that we sent you out a replacement panel, which also had issues.To rectify this, we then sent you out a Wi-Fi plug, however there were still issues with this too. We then offered to collect the panels from you, however this offer was refused. We then offered you a replacement Image IR Panel from our warehouse stock, but this too was also refused. We then offered you an advance replacement (which is outside our usual exchanges policy) where we offered to send out another panel before receiving your faulty unit, but this too was also refused. At this point, we don't have any options left to offer you which is unfortunate. We very much do wish to resolve this for you, but if all our offers are being refused, then it seems we are at an impasse. You are always welcome to call us to discuss this further on 0116 321 4124, and we will be happy to resolve this, provided you are happy to do so.

Edit (29/02/24): Having spoken to my colleague in Customer Services, she phoned and emailed you yesterday morning, and your replacement panel has been dispatched and will be delivered today, to which you finally replied with your thanks. Once the faulty panel has been collected, the matter should be resolved.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Product was good value for money and…

Product was good value for money and shipped quickly.

8 februari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Philip! Thank you so much for your amazing review! We hope you enjoy your Bar Heater :) please let us know if you need anything else from us on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Simon dealt with my inquire very well…

Simon dealt with my inquire very well and would recommend this company highly

16 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Clyde! Thank you so much for your great review! We appreciate the feedback and are pleased that Simon was able to help you out. Please feel free to reach out to us on 0116 321 4124 if you need anything else in the future. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Very quick service. Delivery was very quick

30 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Steve! Thank you so much for your great review! Please get in touch if you need anything further from us on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Georgia’s great service

Georgia was so efficient in replacing a remote control unit even though it was out of guarantee! Service like this gives you confidence in purchasing from this company.

2 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Bob! Thank you so much for your amazing review! We're glad that Georgia was able to provide you with such great service :) Please feel free to reach out to us on 0116 321 4124 if you need anything else from us in the future. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchasing was straightforward

Purchasing was straightforward; delivery timely.
I had it installed by an electrician to give a better appearance.

27 november 2023
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Kevin! Thank you so much for your great review! We agree that hardwiring your heaters gives a really nice clean finish with no visible wires. If you need anything else in the future, please feel free to reach out on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good company to do business with

They had just what I was looking for at really great prices. I am really pleased with the two patio heaters that I purchased.

1 februari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi David! Thank you so much for your great review! It's great to hear that you're happy with your patio heaters :) please let us know if you need anything else from us on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very Happy with the product

Very Happy with the product, it does exactly what was promised

31 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi! Thank you so much for your great review! If you need anything else from us in the future, then please feel free to give us a call on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely heating resource for a small bathroom.

Arrived on time, perfectly packaged. Looks good, very simple, very slim, could be positioned anywhere. So far so good, can really feel the heat.

31 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Melany! Thanks so much for your amazing review! We're glad to hear that you're pleased with the service and the product. Please feel free to get in touch on 0116 321 4124 if you need anything further from us in the future. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Aurora Wi-Fi Remote Controllable Infrared Bar Heater

I have now purchased 6 Aurora Wi-Fi Remote Controllable Infrared Bar Heater units from Surya Heating which is testimony enough for the product. However, Surya Heating have actually lowered the price per unit since buying the first ones. Their website is easy to navigate; customer service/technical service is excellent and their delivery service is super fast - maybe I just got lucky but I took a punt and didn't pay extra for next day delivery but my order arrived the next day anyway! I guess that's why I keep going back. Happy customer.

30 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Chris! Thank you so much for your amazing review! The Aurora Bar Heater is a great product (and very powerful too), and we're glad to hear that you love them so much :) Please do let us know if you need anything further from us in the future on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant service

Brilliant service from Georgia at customer services. I decided after buying my infrared panel that I wanted to exchange it for a slightly more powerful one. The new unit arrived the next day and the old one was picked up at the same time. The process couldn’t have been easier. I highly recommend Surya.

2 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi John! Thank you so much for your great review! We're glad that Georgia was able to provide you with such excellent service! :) Please do let us know if you need anything further from us on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointing, not an effective solution.

So on a positive note the communication and company website is excellent, I used the room calculator and was able to pick the appropriate product. I went for the 900w NXT gen which was 50w more than recommended.
Order process was easy and delivery and communication excellent. The product is very smart looking and easy to instal, I went for a wall mounting.
So I set up the heater and turned it on, the room temperature was 9 degrees and I set the thermostat for 22 degrees. (Note it was 2 degrees outside) After 8 hours of continuous heating the room temperature only reached 11.5 degrees which was very disappointing. The next day I used a standard fan heater to bring the room temperature up to 22 degrees with the Surya panel set to 22 degrees. After switching off the fan heater I was disappointed to see the temperature start to drop and despite the panel being on it could not maintain the heat and after four hours the room temperature had dropped to 12.5 degrees.
I have seen similar feedback where Surya suggest adding an additional panel which makes me question the calculator function.
Now looking at fan and oil filled alternatives, shame as the product looks great but just can’t do the job.

8 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Martyn, firstly our apologies for the experience you've had with our heaters. The only thing I can suggest right now is to get in touch with our team on 0116 321 4124, and we can discuss the space you're trying to heat in a bit more detail, and provide an alternative installation for you (such as the recommended wattage split across 2 panels, and providing a better spread of heat). Our on-site calculator provides an estimate as to the amount of watts you'd need for your space, but unfortunately can't take into account room shape, or how many actual heaters you'd need or other such factors. Our apologies once more.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

worst panel and experience

Probably one of the worst panel we have bought and we have five. The WiFi part relies on the Bluetooth remote to work and drops out or disconnects for long periods. The company still charged the collection for the return as they deemed it okay. If they think it’s a good product and go against customer rights, I could not recommend Surya Heating or their actual Business name of Mirrorstone Heating to anyone. Experience and communication documented.

9 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Tony, firstly our apologies for your experience and the difficulties you had with your panel. Having spoken to the Customer Services department about this, I understand that we could not replicate the issues you were experiencing with the panel once we received it back at our warehouse, and that the panel, remote, and app connection were functioning as normal after approximately 4 hours of testing. That said, the Customer Services department have now issued a refund for your order, which should be completed and in your account within 3-5 working days. Our apologies once more. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just installed a whole system in a…

Just installed a whole system in a bungalow, on ceilings, to replace storage heaters. Customer is amazed at how little they cost to run, how sleek they look, using ceiling brackets. They are very easy to control, using WiFi or the remote control, heating each room very quickly.
Would highly recommend.

9 januari 2024
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Ian! Thank you so much for your great review and for installing our panels for your client! It's amazing to hear that your client is so happy with them, and that they're working as a nice upgrade on the storage heaters :) If you need to install any more panels for any more of your clients, you can always get in touch on 0116 321 4124. The Surya Heating Team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor customer service

Very poor customer service. The Website says 2 in stock, and when I ordered and paid for next-day delivery, customer service confirmed that it would be sent. After 2 days of follow-up, I have been told it's not in stock! Funny thing is no one is bothered to even call the customer that item is not in stock for over 1 month, what a joke!

17 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Surya Heating

Antwoord van Surya Heating

Hi Mak, firstly our apologies for the level of service you received. It is worth noting that we don't list live stock levels on our website, so we have never stated on site that we have 2 units of anything left. The second thing that is worth noting is that we do put red banners on any products that are out of stock, stating when the expected return dates are, and we make them as visible as possible, as many of our customers are happy to wait. I understand that the product you ordered had one of these banners but you unfortunately didn't see it. With that said, we do once again apologise for the service, we'll take this experience on board and use it to improve our services for the future. The Surya Heating Team.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer