The One Glove Reviews 

1.133
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My son and. has been using One Gloves for about 5 years now and loves them. The customer service we have received has always brilliant, if ever we have had any issues they respond straight away and de... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our 9 year old son has been using One Glove for 2 seasons now, and training 5 days a week. He absolutely loves the feel and longevity of the gloves as well as the designs and features. He also we... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer support team were very helpful at rectifying an issue i had with a pair of gloves i ordered earlier this year. They also advised me to size up based on pictures with measurement of my hand an... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Long-term One Glove lovers here! 🧤❤️ We’ve been loyal One Glove customers for years and have never had an issue — until our latest order. But honestly, what impressed us most was... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Voetbalwinkel

Geschreven door het bedrijf

With every single glove on offer worn by professional goalkeepers from the Conference all the way up to the Premier League you are guaranteed a quality mitt that has stood the test of time for over a decade - when you choose "ONE" you make the right choice, you make the professional's choice. Not only did we pioneer such quality and accessibility, we delivered. And we continue to deliver more than a decade later. We are the original alternative, we are The One Glove.


Contactgegevens

4,7

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 92% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,7

Alle reviews

(1.133)

436 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant customer service

Brilliant customer service. They went above and beyond to help with a mistake that was entirely mine. Friendly, understanding and incredibly generous. Couldn’t ask for better service.

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Oh look another unreputable retailer

Literally just cost me £12.50 to look at something in the wrong size for 11 seconds. Ordered some gloves, went of there size chart and even went a size up, miles too small still, meaning an 8 is actually a 6, wanted to exchange for bigger told me they would charge me, wasn't happy with that so returned instead as don't like dealing with thieves. They then told me it costs £5 to refund to my card, or I can have store credit for free, absolute joke of a retailer, far too many conmen out there now, don’t think there is anyone reputable apart from nike or adidas. I like supporting smaller businesses but never again at this ridiculous cost, told me all retailers charge to refund to card, Im yet to find another company myself. Liars. Not happy with this cost especially when there sizing chart is completely wrong and gloves are nowhere near size they should be can only assume its a ploy to get that extra £12 out of every customer, my son wears 6/6.5 in all other brands without any issues, this in 7.5 is far far far smaller than a 6 in other brands, conmen. Also 3 weeks since order still no money back.

UPDATE:
Thanks for the jargon about returns, in black and white it stated £5 fee to refund payment to my card or free if I wanted store credit which obviously nobody wants as they are “returning” for a “refund, nothing at all about shipping was mentioned, that would of actually made sense. All that other nonsense too, you do realise your products are actually quite a bit more expensive then similar so to state you do all these hidden charges to keep your prices low is an absolute insult, then also another hidden £2.50 charge for postage insurance nobody asked for, guess thats to keep costs even further down too eh, so not only are the products more expensive, you have to pay even more to apparently keep costs down, what a load of nonsense. If any of this was actually clear and visible instead of hidden I would of never even considered ordering in first place. Do better.

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The One Glove

Antwoord van The One Glove

Hi Michael,

We're sorry to hear that your experience didn't meet your expectations.

Your return was processed yesterday, and your refund has now been issued to your original payment method. The funds should appear in your account within your bank's normal processing times.

We're also sorry that the gloves weren't the right fit. Our size guide is specific to our gloves, but if you feel the sizing wasn't accurate, we'd be more than happy to take another look. If you contact our customer service team with your hand measurements, we can review them and see if there's anything we've missed.

We understand your frustration with our returns policy. The £5 charge isn't a fee for refunding your card. It's the cost of using our prepaid returns service, where we provide the return label and the parcel is fully covered for loss or damage in transit. Customers are also welcome to return items using their own tracked postal or courier service instead, in which case we don't charge anything ourselves.

For customers choosing store credit, we cover the cost of the return label as a goodwill gesture, as they'll incur a delivery charge when placing their replacement order.

Rather than building these costs into the price of every product, we've chosen to only apply additional charges where they're needed, such as for delivery and returns, helping us keep our product pricing as fair and competitive as possible.

Thank you for taking the time to share your feedback. We genuinely appreciate it and wish you and your son all the best for the future.

Kind regards,

Team ONE

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Bot was helpful, Customer service really good. Issue wasn't there - I was referred by mistake, but they were helpful in trying to help me sort it out. If they are this good for something that is nothing to do with them and they don't get paid for, they will be great for customers.

14 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company to deal with

Great company to deal with, love the rewards scheme, very efficient service. Gloves look great, only gloves my daughter will wear now. Please add more colours.
Would love to see free delivery offered too when spending a certain amount

14 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I emailed about a missing item and the…

I emailed about a missing item and the help I received was second to none. So supportive, quick to respond and helpful. They didnt need to help to the extent that they did so it was extremely satisfying that they were able to do what they did. What a fantastic company.

14 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Lange Lieferzeit, wenig hilfreicher Support

Ich habe zwei Paar Kinderhandschuhe bei One Glove bestellt. Leider sind inzwischen zwei Wochen vergangen und die Bestellung ist noch immer nicht bei uns angekommen. Die Kinder fragen täglich danach, wann die Handschuhe endlich kommen, und sind entsprechend enttäuscht.
Der Kundenservice hat erst nach mehreren Tagen geantwortet und die Situation damit begründet, dass die Transportfirma schuld sei und solche Verzögerungen „normal“ wären. Eine wirkliche Entschuldigung oder ein Entgegenkommen gab es nicht.
Insgesamt war das für uns keine gute Erfahrung. Lange Lieferzeit, wenig hilfreicher Support und enttäuschte Kinder – ich würde hier nicht noch einmal bestellen.

13 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The One Glove

Antwoord van The One Glove

Hi Tugba,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear you were disappointed with your experience.

We understand how exciting it is for children to be waiting for new goalkeeper gloves, and we appreciate how frustrating it can feel when a delivery takes longer than expected.

We replied to your email on the next working day after it was received, as our customer support team is closed over the weekend. At the time of our response, your parcel had been in transit for four working days and was still within the estimated delivery timeframe for our standard international shipping service.

As stated on our website, our standard European delivery service is estimated at 3-9 working days, and tracking showed your parcel was continuing through the carrier's network. We do offer an express option if you need the parcel to arrive quickly, but this wasn't selected at the time of purchase.

While we always aim for orders to arrive as quickly as possible, delivery times for international shipments are estimates and can occasionally vary due to the carrier or customs processing.

We appreciate your feedback and if there's anything further we can help with, we'd be happy to hear from you.

Kind regards,

Team ONE

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Experience One Glove

I’ve had a great experience with One Glove. They clearly take a genuine interest in its customers by responding to questions promptly and providing personal, thoughtful replies rather than generic responses. Excellent customer service and also a company that truly cares about its customer’s feedback. Highly recommended!

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely disgraceful gloves and poor…

Absolutely disgraceful gloves and poor customer service. My 10 year old saved up his pocket money to purchase a pair of gloves, £45 is ALOT to a 10 year old especially when it took him 2 months to save it. He has worn the gloves TWICE. Baring in mind he was only in goal for 20 mins each time. The gloves are in a right state. We followed every single care instruction, from storage to how to put them on without damaging them, washing them correctly and drying them correctly. I reached out to their customer service and they simply said "it's normal". Well I can tell you I work for grassroots and have seen many gloves in my time. £5 pairs do better than these! They refused to replace then and refused a refund. I'll be telling ALL the teams in the Midlands and West Midlands not to buy from this company!

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The One Glove

Antwoord van The One Glove

Hi Jessica,

We're sorry to hear that both you and your son were disappointed with your experience.

We appreciate that seeing visible wear after the first couple of uses can be concerning. However, the images sent to our customer support team showed only light abrasion to the fingertips, while the latex across the gloves remained intact and fully functional.

This model uses a premium contact latex with a negative cut construction. The latex is intentionally very soft to maximise grip, while the negative cut places additional tension on the fingertips to create a close-fitting feel. As a result, the fingertips are often the first area to show signs of abrasion, even after only a small amount of use. This is an expected characteristic of this style of goalkeeper glove and is common across the industry.

You're actually right that most £5 gloves will last longer. That's because entry-level gloves typically use much firmer latex compounds with a higher synthetic content, designed to prioritise durability over grip. Premium contact latex is intentionally much softer to maximise performance, which means it will naturally show signs of abrasion much sooner. It's the same compromise made across all professional-level goalkeeper gloves, regardless of the brand.

We always replace or refund products where a genuine manufacturing fault is identified. In this instance, the photographs showed normal latex wear rather than a defect, which is why we weren't able to approve a replacement or refund.

While we're sorry we couldn't reach a different outcome, we hope this provides some context around our decision.

Best,

Team ONE

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

ONE GLOVE latex quality are shocking

Bought a pair of gloves, they lasted 1 hour and it was just a training session, deteriated straight away, spoke to customer service and you can tell they must have a lot of customers complaining about the same thing as they had a script ready about (just cause they have holes in doesn't affect the quality) really you pay £50 for gloves that are.going to last a few weeks doubt it, we have been buying gloves for 7 years now and had a few different makes and they have all lasted a good few.months, so ONE GLOVE are refusing me to send them back, even under distance selling regulations, never mind them been not fit for purpose. How can they do this, first time I bought a pair of gloves off them and last time.

1 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The One Glove

Antwoord van The One Glove

Hi Jake,

We're sorry to hear that you remain disappointed with the gloves and the outcome.

After reviewing the photograph you provided, we couldn't identify a manufacturing fault. The wear shown on the fingertips was consistent with normal latex abrasion, rather than holes caused by a defect in the glove. Premium contact latex is intentionally very soft to maximise grip, and because of that it can show visible signs of wear from the very first session.

We completely appreciate that this can be surprising, particularly if you've previously used gloves with a more durable latex compound. Different goalkeeper gloves are designed with different priorities, and the model you purchased places performance and grip ahead of durability.

Our returns policy allows for unused products or items with a genuine manufacturing fault. After reviewing the photograph provided, the wear shown was consistent with normal latex abrasion rather than a manufacturing defect, and the gloves have plenty of life left in them. If we identify a genuine fault with one of our products, we'll always put that right.

We understand this wasn't the outcome you were hoping for, but we hope this helps explain why the return was declined. As always, if you send us additional photographs or information that changes the assessment, we're happy to review the case again.

Best,

Team ONE

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible gloves and even worse after service

I brought gloves for my son, after one light training session. These looked like they were falling apart. After my wife contacting them, said this was normal.

They were binned within the week and £45 down the drain.

And the after service was terrible.

Save you money and go somewhere else, we have and so much better and even a little cheaper!

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The One Glove

Antwoord van The One Glove

Hi Simon,

We're sorry to hear that you were disappointed with both the gloves and your experience with our customer service. I have reviewed the images and the email chain with your wife and our CS team.

After reviewing the photos sent, we couldn't identify a manufacturing fault with the gloves. The marks shown are consistent with normal latex abrasion, which can appear from the very first use. Goalkeeper glove latex is intentionally very soft to provide the highest levels of grip, but the trade-off is that it will naturally show signs of wear much sooner than many people expect.

We completely understand that this can be frustrating, especially when the gloves are new. However, the level of wear shown in the images is cosmetic surface abrasion rather than the gloves failing, and there was still plenty of usable latex remaining.

Because of this, we weren't able to replace the gloves under our warranty, which covers manufacturing defects rather than wear sustained during use. We know that's not the outcome you were hoping for, but it's the same approach taken across the goalkeeper glove industry.

For anyone wanting to learn more about how goalkeeper latex behaves and why it wears the way it does, we've put together a detailed guide in our Help Centre.

https://www.theoneglove.com/pages/help-centre?hcUrl=%2Fen-US%2Fmy-gloves-have-worn-down-quicker-than-expected-1995660

We genuinely appreciate your feedback and are sorry we weren't able to reach the resolution you were looking for.

Best,

Team ONE

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gloves were £34.99 postage £4.99 loads…

Gloves were £34.99 postage £4.99 loads too big return cost £4.99 what a joke of a company won't ever use again the postage could have been a lot lower so cost me £10.00 extra and no gloves

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The One Glove

Antwoord van The One Glove

Hi Lesley,

We're sorry to hear you were disappointed.

We understand that paying for postage and a return can be frustrating if an item doesn't fit. We choose to charge shipping and returns separately rather than building those costs into our product prices. This means customers only pay for the services they actually use, instead of every customer paying higher product prices to subsidise returns.

Our sizing guides are available on every product page, and our team is always happy to help with sizing advice before an order is placed to help avoid returns where possible.

We appreciate your feedback and are sorry your experience didn't meet your expectations.

Best,

Team ONE

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer