The Rattan Company Reviews 

545
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely brilliant company and superb quality bar stools they look amazing! I was really pleased with how sturdy and well built they are. The soft feet bases really protect my LVT floor. Great commu... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really pleased with my rattan headboard. Beautiful, sturdy, What else can I say The Rattan Company regularly kept me informed, Very pleased with Company and Product

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I bought 3 Inca bar chairs but they were quite uncomfortable so had to return. Cost me £100 to return which was extremely upsetting

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We ordered some Rattan dining room chairs, on unpacking them realised we had two of the correct chair and 2 incorrect chairs. Called and explained, they knew the mistake was made from an unpackin... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Barkruk leverancier
  4. Rieten meubilair winkel
  5. Slaapkamermeubilair winkel
  6. Woonkamermeubilairwinkel

Over The Rattan Company

Geschreven door het bedrijf

The Rattan Company is a family run business sourcing and selling ethical, contemporary designer indoor natural rattan furniture to add a touch of sustainable style to your home.
SHOP NOW

Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

545 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(545)

41 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service ordered garden…

Excellent service ordered garden furniture on a Sunday arrived on the following Thursday unfortunately the glass top was damaged in transit it was reported and dealt with immediately new glass arrived fist thing Saturday morning and we live over 200 miles away from the store , would highly recommend and will definitely shop this excellent company in the future

27 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing customer service throughout

Amazing customer service throughout. Always very quick to reply to my queries and have bent over backwards to help make ordering etc as easy as possible. We love the moses basket as does our little one. Packaging lovely. Couldn't recommend highly enough.

27 juni 2024
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wonderful company

Wonderful company, service and products! We bought some lovely chairs in the sale and were slightly nervous as we couldn’t see them in person before buying. We shouldn’t have worried, they’re gorgeous. We requested a slightly delayed delivery due to moving house and this was arranged for exactly the right day, no bother at all. Highly recommend.

27 juni 2024
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Moses basket unsafe for baby


Unfortunately, the Moses basket we purchased wasn’t safe for our newborn baby. After two weeks of using it every night, the mattress had a big dip in it where she had been sleeping which meant she was sinking into it with her face turned sideways. I woke up to this and was really concerned. The mattress is also too small for the basket and has big gaps either side.

Lucinda tried to help us, however because we didn’t have the original packaging ( we ordered this months in advance in time for arrival of little one) we couldn’t send the product back for a refund or replacement. As the product is so big we don’t have time to go out and purchase packaging big enough to fit. We also feel like we shouldn’t have to spend this extra cost due to the fact that the product is faulty.

We felt that the correspondence was very unprofessional- although they made effort to rectify the situation - the manner in which it was done wasn’t great. We were told this doesn’t usually happen and ‘unclear on why your one is’ suggesting there was nothing wrong.

In the end we were given our ‘consumer rights’ by Charlie and told they weren’t unprofessional just ‘factual’.

So we will just have to keep the Moses basket as exactly what it is fit for, a basket for storage.

23 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Rattan Company

Antwoord van The Rattan Company

We are sorry to hear of your experience however we did do everything to attempt to sort the issue for you. I think it is important to mention here that this item has been tested and passed the relevant British Standards and you had already owned the basket for 3 months at the time of raising the issue.
We did offer to send a full replacement straight away however you then decided you no longer wanted the item so we offered to collect and issue a full refund which was well beyond any obligation on our part considering the minimal evidence provided and the fact you had owned the product for in excess of 3 months.

At this point you said you didn't have a box (which you would have done if we had sent a replacement as originally offered) and we must also send you a box. We pointed out that we were already going above and beyond and you could package the basket in any box, which bearing in mind it is a soft cotton rope basket could have been almost anything, not a big box.

Ultimately you were pointed to The consumer Rights Act which is designed to protect consumers. Your complaint and demands were not supported by the legislation so you chose to leave a 1 star review when you could have had a brand new Safety Tested basket to replace the allegedly faulty one - this seems an odd decision.

Email Chain From our Side below
----------------------------

Hi,

I am sorry about this. Would you be able to send a photo of this so I can see the issue clearly. The mattresses are made in a factory in the UK off site to where we are. This has never happened before so it would be good to know exactly how this has occurred so I can raise it with them. Do you feel the mattress fits snug around the edges or is they a bit of room i.e. you could put your finger down the side between the mattress and the basket?

Once I know what's causing this problem I will get a solution sorted right away.

Best wishes,
Lucinda

-------------------------------------

Hi,

I think the best solution is if I send the basket, mattress and sheets again and I will get everything out and check all is ok with no issues. I will then arrange for the basket, mattress and sheets you have to be collected from you (you can put them in the box the new ones arrive in) so I can get them back to access what has happened to cause this.
Our next collection is Thursday so the new ones will get to you by Monday. Would a collection by parcelforce on Tuesday be ok for you? Someone will need to be home to pass the parcel to the driver and they will have the label.

Does that all sound ok with you?

Best wishes,
Lucinda

------------------

Hi,

I do understand but this is now a used item. I am happy to arrange a collection for it and we will assess what the issue has been and refund accordingly. If we deem the mattress to not be faulty we will need to charge due to it no longer being usable. I am sure this will not occur, if you are sure it is obviously faulty.

Please can you confirm all items that will be returned and also let me know which day you will be home to pass the box to the driver. It will need to be ready in the box to be collected.

Best wishes,
Lucinda

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Chair

Lovely chair for a bedroom .Arrived quickly and very well wrapped and boxed . An efficient company to deal with .

19 mei 2024

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer