We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely horrible. You go through all the trouble of setting up your profile, tweaking everything, etc., then when you go to apply for jobs, it's gives you this nonsensical message that says someth... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

hi, twine has a very friendly user interface and very easy for beginners to use. i love this plate form very much. super easy to create account and service gigs (projects) here. Even a newcomer... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The good part about this company it helps creative user to explore they inner self. Offers opportunities for any one who is willing to make changes about they daily habits and struggle. Its a good... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

First of all you need to pay for a pro account… major problem is with the amount of scammers. I’ve even reported scammers sometimes 3 times and they seem uninterested in removing or fixing the problem... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Wervings- en selectiebureau
  2. ook in
  3. Arbeidsbemiddelingsdienst
  4. Grafisch ontwerp
  5. Kunstenaarsmaterialen winkel
  6. Mediabedrijf
  7. Personeelsadvies

Geschreven door het bedrijf

Twine is a marketplace that connects companies to creative and digital freelancers. Twine's algorithm curates the best freelancers for a project to help your business get what it needs to grow.


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

434 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 94% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,4

Alle reviews

(434)

102 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to work with

Easy to work with. They seem to actually care about freelancers and the unique challenges we face.

30 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hi Wickerham Arts,

Thanks for your review! It's great to hear that you’ve found Twine easy to work with. We do our best to support freelancers and understand the challenges you face, so it’s awesome to know that it shows.

Thanks for being part of the Twine community!

Kind regards,

Stuart
CEO
Twine

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A useful and reliable website

A useful and reliable website for freelancers. Makes it a lot easier to find work and people looking for illustrators

30 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hi Caitlin,

Thanks for your review! I’m really glad to hear Twine has helped you find work and connect with clients looking for illustrators. We’re always aiming to make the process easier for freelancers like yourself.

Thanks for being part of Twine!

Cheers,
Stuart Logan
CEO, Twine

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Frustrating experience with Twine.net

I found that after submitting a bio, an outline of my achievements with musical performances in some highly respected venues and posting examples of my musical compositions-so that I could submit to a small project-I was told that my profile was "poor" and that they could not connect with this client. I was told that I was "undiscoverable". This was posted on their free site-but then asked for "trial subscription" so that I could submit.....I cancelled-weird experience and very discouraging...anyone know what this "undiscoverable" means???

27 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hi John,

Thank you for taking the time to share your experience. I’m Stuart, the CEO of Twine, and I’m sorry to hear that your experience was frustrating and unclear.

The term "undiscoverable" refers to our profile scoring system, which is based on how much information is filled out on your profile. This includes elements like your bio, portfolio examples, and key skills. When these areas aren’t fully completed, it can make it harder for clients to find or connect with you for relevant jobs.

That said, it sounds like we could have done a much better job of explaining this to you and helping you understand how to improve your profile score. We’re constantly working to make our platform easier to use, and your feedback highlights an area where we can improve communication.

Our free plan is designed to provide access to job opportunities, but Twine Pro offers extra benefits like more visibility and direct client contacts. However, we want to ensure that everyone—whether on the free or Pro plan—has a smooth experience. We’ll review how we communicate the differences and ensure that freelancers can easily understand what’s needed to be more discoverable.

If you’d be open to it, I’d love the opportunity to speak with you directly, help resolve any concerns, and see how we can improve your experience moving forward. Please feel free to reach out to support@twine.net and I'll get connected to you.

Thanks again for your feedback—it's invaluable to us as we continue to grow and improve.

Best regards,

Stuart Logan
CEO, Twine

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pay to Apply

Their job posts on LinkedIn are not legit. After you apply their bot emails you to ask you to pay and re-apply off-site. Ignore the positive ratings, this company is a parasitic scam. Your data is not safe.

EDIT: Their responses to reviews confirms this is their intention. The job posts are, in their own words, just to "attract freelancers to Twine". The LinkedIn application doesn't actually go to the job; your contact is just added to a mailing list.

17 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hi Robyn,

Thank you for sharing your concerns. I’d like to clarify a few points to ensure there's no confusion.

We do promote job opportunities on LinkedIn to attract talented freelancers to Twine. While some jobs may be limited to Twine Pro members depending on supply and demand, we always offer a free trial so you can explore our platform and decide if it’s right for you. You can cancel at any time with no obligation.

We never ask for payment simply to apply for a job off-site, so if you’ve received any suspicious emails requesting that, it could be fraudulent activity. Please report it to our support team so we can investigate.

We take data security seriously and have strict measures in place to keep your information safe. If you have any further questions or concerns, don’t hesitate to reach out at support@twine.net

Best regards,

Stuart
CEO, Twine

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Charging people to apply to jobs is ILLEGAL in the US

Charging people to apply to jobs they advertise? Lol

I saw a job posting on LinkedIn. After applying, they sent me an email saying that I have to apply on their platform, and if there aren't any "free applications" available I have to do a "free trial" which will then charge monthly payments after a month if you don't cancel.

This is called a free trial trap -- and if a company is going to be so dishonest and manipulative in the hiring process, imagine what it would be like to actually use their platform?

2 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

this is a fake website i got pro…

this is a fake website i got pro version cold client no one will respond you even after months i have been using twine for 2 months and i have applied for more then 200 clients and i some one even message them on whatsapp and email them its making me very disappointed im going to cancel my pro subscription and i recommend dont take this website seriously and dont buy pro version dont waste money and your time

9 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Recently I switched to Twine Pro and I feel like a FOOL

Recently I switched to Twine Pro as I saw a lot of jobs for music producers were being posted. But now I think those jobs are fake. here's why

1. The client is never online again after posting the job
2. they are all posted under some alphanumeric name and it shows someone has not even bothered posting it from a profile you could cross check.
3. They are all cold jobs with no responses even if you apply immediately.

I am doubting myself now for purchasing the pro version. I feel somewhat like a fool although it would be lovely to be proved wrong about this.

29 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hi Inilash,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and appreciate the opportunity to address your concerns.

We understand it’s frustrating when clients don’t follow up. While some clients may become inactive, we’re constantly working to ensure genuine opportunities on our platform. We also get frustrated with client unresponsiveness and are working on better ways to get feedback from clients to give to freelancers.

Regarding the username format, clients are assigned a random username in the format "user1234" for privacy reasons. We are working on improving our verification processes to enhance transparency and trust.

We’re committed to providing value through Twine Pro. Please contact our support team (https://www.twine.net/support) so we can assist you further.

Best regards,

Stuart
CEO
Twine

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They won't be returning the subscription money.

Update: Flagging it won't help as long as my problem persists. This is the first time I've had this kind of issue with a subscription. Believe me, I have quite a few online subscriptions, and this one has caused a lot of headaches. It's never happened to me before that I had to send so many emails and only received replies after leaving a review on Trustpilot. Nothing personal against any of the staff, but the processing of this issue is a nightmare. I was extremely excited about this page for some extra freelance work. Pity.
---------

They won't be returning the subscription cancellation money. Beware of the scam. I have been on and off the emails with them since the end of June after cancelling my yearly subscription of $89.99 and switching to a monthly subscription. They immediately took the money, and despite writing to them several times, they keep sending me a refund invoice. However, my bank says there was never a refund from them. This is theft! I have many subscriptions online and have never had a problem like this. I asked for a refund on June 21, and the last time I spoke with them was on July 2. Today it is July 23, and still no money in sight. They won't reply to emails anymore.

23 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Dear Jurgena,

Thank you for your feedback, and I’m sorry to hear about your experience. I want to assure you that we take your concerns seriously and are committed to resolving this issue.

We issued the refund of $89.99 on June 24th via Stripe, immediately after you contacted us on June 21st. It seems that there might be a delay on the bank's side, which is unfortunately beyond our control. We have an ARN (Acquirer Reference Number) for the transaction, which can help your bank trace the refund. You will have received a separate email from us detailing this.

Could you please check with your bank again using the ARN provided? Sometimes banks hold up refunds for various reasons, and they should be able to provide you with more information using this reference number.

We apologize for any inconvenience caused by this situation. Our customer support team is here to assist you further. Please reach out to us directly with any additional questions or concerns.

Thank you for your patience and understanding.

Best regards,

– Twine Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

£90-a-year to apply for fake jobs

Edit 2 - I've just checked back and I think the new pricing structure is a massive improvement. I'm more than willing to try out a pay-monthly option at a far more reasonable price point in order to see if this is worthwhile. Fair play for adjusting it. If I have a good experience, I'll definitely update my review accordingly.

You can't apply for anything without signing up for a £90 a year subscription. As others have pointed out, almost all of the jobs on Twine.net are expired postings from other services. So you're paying to apply for jobs that haven't been active for months. With a little googling, you can usually find the original ads on Upwork, Freelancer et al and see how long they've been dead for. Better yet, Google 'Twine.net Scam?" and hear about the experiences of countless others.

2 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hi MG,

Thank you for sharing your feedback. I'm sorry to hear about your experience and want to address your concerns.

We strive to ensure all job postings on Twine are current and relevant. Could you clarify if the jobs you're referring to are external postings from other platforms or Easy Apply jobs posted directly by clients on Twine? This will help us investigate and take appropriate action.

If you come across any specific expired postings, please let us know so we can address them promptly. We're working on a feature to make this easier to report within the platform. Our goal at Twine is to connect talented freelancers with genuine opportunities, and we are committed to improving our platform based on user feedback.

Regarding our subscription model, you can pay monthly, not just annually. We’re also introducing a free trial soon.

We appreciate your patience and understanding as we work to enhance the Twine experience.

Best regards,
Stuart
CEO @ Twine

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Expired job offers taken from other websites

Vast majority of the jobs posted are just copy pasted from other websites. They have not been directly uploaded by the employers.

When I find the original job post, I realise the job is often expired or well over 20 days old, even though Twine says it was posted a few hours ago...

So essentially you're paying Twine to apply for jobs that aren't even active anymore. I have no idea how they have such a high score on Trustpilot, must be fake reviews.

27 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Dear Elizabeth,

Thank you for your feedback. I apologise for the issues you have experienced with our platform.

At Twine, we strive to provide our users with the most up-to-date and relevant job opportunities. We continuously work to ensure the quality and timeliness of the job postings on our site. However, it appears that in this instance, there have been some discrepancies, and for that, I sincerely apologise.

We source some job postings from other websites to give our freelancers a wide range of opportunities. These jobs are clearly marked as "External" and are always available to all members, not just Twine Pro subscribers. We understand the importance of accurate and current job listings, and we are taking immediate steps to address the concerns you've raised about expired jobs and incorrect posting dates.

Your experience is important to us, and we are committed to improving our processes to ensure that all job postings are both legitimate and current.

If you have further concerns or need assistance, please contact our support team at support@twine.net. We value your input and are here to help.

Thank you for bringing this to our attention and for your patience as we work to improve.

Best regards,

Stuart
CEO
Twine

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

As a designer it's a horrible service…

As a designer it's a horrible service to work for. They exploit designers, waste their time and approve jobs you've done then refuse to pay for them. The service is only on the side of hiring companies, don't support those actually doing the work at all.
Stay away, you won't get paid!

25 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Twine

Antwoord van Twine

Hello,

I'm very sorry to hear about your negative experience with Twine. Your feedback is very important to us, and we take these matters very seriously.

We strive to ensure fair treatment for all our freelancers. If there has been any breach of our terms or any fraudulent activity from a client, we want to address it immediately. Please contact our support team at support@twine.net with the details of your situation. We will thoroughly investigate the issue and take appropriate action against the client if they have violated our terms or acted fraudulently.

Thank you for bringing this to our attention. We value our community of freelancers and want to ensure that everyone has a positive and fair experience on our platform.

– Twine Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer