Banner for Bertazzoni US

Bertazzoni US Reviews 

131
•
TrustScore 3 uit 5

3,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Our three-year-old Bertazzoni induction range has required four repair calls (including two for temperature regulation and a $700 one to replace the oven-bottom glass element that shattered spontaneou... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not buy Bertazzoni. The $20K stove/oven has never worked properly. 5 technicians could not get the main oven to heat even remotely consistently. We gave up after 2 years. Now - after 2.5 years - th... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Quality It is a notch above the typical range offered. I actually like the safety feature of thermo-coupling & surprised its not offered in standard ranges. The heat exhausts out of the front that I... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The product is great. The rebate that was advertised was a pain to apply for. I still have yet to receive said rebate. How about just giving a better price?

Bedrijfsgegevens

  1. Huishoudapparatuur winkel

Geschreven door het bedrijf

For over 140 years, Bertazzoni cooking appliances have helped people bring the best of home-cooked food to the family table. Bertazzoni has built a reputation on the quality of its engineering and a deep passion for food and family. Born in 1882 Emilia-Romagna, Italy, they are now available around the globe. Whether you choose our built-in or free-standing Bertazzoni cooking appliances can help you cook with precision, flair and flavour.


Contactgegevens

3,1

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

131 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,1

Alle reviews

(131)

97 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great range and oven!

Loving my range and oven so far!

21 juli 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Keri, Thank you for your kind words! We’re so happy to hear you’re loving your range and oven. Wishing you many beautiful meals and happy cooking!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Eugene is awesome

11 juli 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Thank you William for sharing your positive experience with us.

The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We love our BERTAZZONI range

We love our BERTAZZONI range. The combination of style and function is wonderful. I didn’t want loads of touch screens and things that are likely to break quickly.The quality and craftsmanship speaks for itself. Highly recommend BERTAZZONI! My friend has a BERTAZZONI and she recommended it.Now I’m sold. User friendly, great cooking experience, easy clean up and beautiful all at a great price!

17 juli 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Terry,
we are so pleased to hear how much you love your BERTAZZONI range! It's wonderful to know that our combination of style and function, along with our craftsmanship, has met your expectations.

We appreciate you sharing your positive cooking experience and ease of cleanup.

Thank you for your kind words and recommendation!
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Service request

Communication was very inconsistent and lacking.
After registering my purchase with the company.
I received two emails requesting the same information and after sending it twice,
I received no response from any of the people on the email chain. Then I received a call from a appliances repair company (I nearly blocked the call! ) But answerered it. Explained the issues, I told them to call before they arrive but they showed up at my back door, the dog was not happy!

16 juli 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Kerry,

we appreciate you taking the time to share your experience with us. We are concerned to hear about the communication difficulties you encountered, including the repeated requests for information and the lack of follow-up. We also understand your frustration regarding the unexpected visit from the repair company and the disruption it caused.

Your feedback is invaluable as we work to improve our service delivery. We are sending you an email to help out and investigate further.

Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Ordered a replacement light for my oven…

Ordered a replacement light for my oven in April. I had to follow up 3 times for delivery information. 3 months later still no light and they tell me there is no ETD. The light is $80 and no replacement parts. Cannot even reach Bertazzoni via email or phone. Zero incentive to buy this product again

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,

We are truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. We appreciate you taking the time to share your concerns.

We have sent you an information request via Trustpilot—please check your email and provide the requested details.

Additionally, could you share the date and place of purchase? If you have any previous case or service reference numbers, that would also be helpful.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Quality

Quality
It is a notch above the typical range offered. I actually like the safety feature of thermo-coupling & surprised its not offered in standard ranges. The heat exhausts out of the front that I understand is normal but not like my previous ranges. the knobs are a bit non intuitive for the ordering of the heat elements but not a big issue Overall, so far, glad we went this way.

9 juli 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mirchell,
Thank you for sharing your feedback! We're delighted to hear you're enjoying your Bertazzoni range and are pleased with your experience so far. We truly appreciate you taking the time to share your thoughts and are grateful to have you as part of the Bertazzoni family. We hope you continue to enjoy cooking beautifully for many years to come!
Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great, but the instructions to install take a few minutes to understand

Beautiful, well made countertop range. Almost easy installation. If you are doing it yourself, you will spend 10 minutes looking at the little pictures to understand how all the supports are put together.

2 juli 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mr Weinberg,
we're glad to hear you appreciate the quality of our countertop range! We understand that assembly instructions can sometimes be a bit tricky, and we appreciate your feedback on the visual guides. We are always looking for ways to improve clarity.
Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bertazzoni has the WORST customer service

Bertazzoni has the WORST customer support. Do NOT buy Bertazzoni if you want your fridge to last more then 2 years. I've been trying to reach their technical support FOR A MONTH, and have not heard back to help fix my fridge. Their appliances look nice, but fall apart FAST and they make it EXTREMELY difficult to repair.

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,

We are truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. We appreciate you taking the time to share your concerns.

We have sent you an information request via Trustpilot—please check your email and provide the requested details.

Additionally, could you share the date and place of purchase? If you have any previous case or service reference numbers, that would also be helpful.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Low reliability

8 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,
Thank you for your feedback. We're sorry to hear about your experience. As your review does not include specific details, we encourage you to contact our Customer Care team so we can better understand the issue and work towards a resolution.
Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’m very impressed with this induction…

I’m very impressed with this induction cooktop. My previous electric cooktop took forever to boil water.
Easy to use and clean.
Would definitely recommend it.

5 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mr. Markuson,
we're glad you are impressed with the induction cooktop's performance and ease of use.

Thank you for sharing your experience.
Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just like how the range and oven…

Just like how the range and oven operate. More to come 😊

8 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mr Smith, we're glad to hear you're enjoying our products. Thank you for your feedback! The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought a new Ref few months in advance…

Bought a new Ref few months in advance for my new house. As unit was being installed in new house right side door was damaged. A replacement door was sent and the service company came to install and door was damaged in same exact spot as the original, although a bit less intrusive, so we had them put it on. Contacted distributor and was told Bertazzonni only warranty cosmetics for 30 days after purchase. Found out that the distributor covered the cost. I proved to them by showing my new house closing documents that the factory sealed box was opened and installed several months after purchase. I wrote to Bertazzonni and didn’t receive a response back. Called the call center no response
Even e mailed the ceo no response
I understand the 30 day cosmetic window for a claim, however do you the circumstances this should be covered
Not a great experience with a horrible outcome
Unit was bought from Milestone Distributors In Carrolton Texas and services by Euro Tech in North Charleston SC

23 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,

We are truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. We appreciate you taking the time to share your concerns.

We have sent you an information request via Trustpilot—please check your email and provide the requested details.

Additionally, could you share the date and place of purchase? If you have any previous case or service reference numbers, that would also be helpful.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Expected much more..

Expected much more... Purchased 2 refrigerators and neither one makes ice and one will not keep food cold it will not even get to 40* so makes the entire unit worthless. Plus the layout and lack of flexibility to adjust is not preferred and is inconvenient making for less storage capacity. The inside layout in the dishwasher is not good and it is inconvenient, absolutely annoyed by the silverware basket and its stability. For a higher end appliances not impressed. We purchased the same appliances for two homes which one home will be out of warranty by the time they get installed and cannot wait to see what they have wrong, we anticipate that one or more of the appliances will have an issues that we will have to put in more money to repair. We have put in a warranty repair for the two ice maker issues and the lack of getting cold but have heard nothing back??? Circkets.... Had to put in another ticket today with a canned response and no way to track any progress...crazy. The Gas cooktop is nice but until you get familiar with it, you can burn yourself easily lighting the unit and low flame is NOT an option for simmer. No complaints about the double oven. It would be nice to get a resolution to the problems but have little hope this review will be addressed. Sure hope to have some ice and a working refrigerator that actually keeps food cold in near future at the very least! Any help would be appreciated.

10 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Updated Jun 26.

Dear Customer, we are assigning a servicer for the repair.
They will be reaching out to schedule an appointment anytime soon.

Feel free to reach us directly via email if there's anything else I can assist with.
The Bertazzoni Team

--

Dear Customer,

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration you’ve experienced.
We have sent you an information request via email —please check it out and provide the requested details.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,

The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor communication Warranty Department

Poor communication with what I feel like is outsourced warranty department.

3 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,

We sincerely apologize for the inconvenience and frustration you’ve experienced.
We have sent you an information request via email —please check it out and provide the requested details.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,

The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Gas Range

Purchased a gas range in 2023. Looks awesome. Very disappointed to be servicing the non-functioning oven in 2026, after the two year warranty expired of course. Range was purchased from Brothers Main Appliance in Madison, WI in December 2022 for delivery April 2023.

15 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,

We are truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. We appreciate you taking the time to share your concerns.

We have sent you an information request via Trustpilot—please check your email and provide the requested details.

Additionally, could you share the date and place of purchase? If you have any previous case or service reference numbers, that would also be helpful.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prompt professional

Prompt professional, concise, courteous response to all email inquiries. All email responses started with the "first name" and included how they can help. Initial issue was the "temperature gauge" of the range (in-op) customer service immediately had service repair tech replace the gauge. I value that the company is taking pride in their product.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Arlene,
we are so happy to hear about your positive experience with our customer service and the prompt resolution of your range issue. We truly value your appreciation for our product.
Best Regards,
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Terrific induction range

My first induction range meets all my expectations: water rapidly comes to a boil, how to use is very clear with excellent instructions. Safety features are clear. The convection oven has multiple choices for fan use with features for convection roasting and convection baking. The range top and oven are easy to clean.

3 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mr Burstein,
we're so glad to hear your new induction range is exceeding expectations! It's wonderful that you find it easy to use, safe, and efficient for both cooking and cleaning. Thank you for sharing your positive experience. Happy Cooking!
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Bertazzoni warranty team went above…

The Bertazzoni warranty team went above and beyond providing me with the parts necessary to repair my dishwasher.

4 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mr Castillo, we're so glad to hear our warranty team provided excellent support with your dishwasher repair.
Thank you for sharing your positive experience!
The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Oven runs hotter than temperature…

Oven runs hotter than temperature selected. First bake burned the bread. A technician came out verified oven temps were off. Took 1 month to get a replacement part. He replaced the temp gauge and now the gauge randomly displays a set up mode. Currently it is OFF 50:130 and cannot reset. Paid several thousand dollars for this stove.

22 april 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Mr Johnson, we appreciate you sharing your experience.

We are sorry to hear about the ongoing issues with your oven's temperature and display after a repair. We want to ensure your appliance functions correctly. We have sent you an information request via email —please check it out and provide the requested details.

We remain at your disposal and look forward to your response.

Best Regards,

The Bertazzoni Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have only had our range for a few…

We have only had our range for a few weeks. So far so good. The oven is amazing, preheats quickly. The aesthetics of this appliance fits in perfectly in our kitchen. Having a 4 year warranty gives us peace of mind.

1 juni 2026
Logo Bertazzoni US

Antwoord van Bertazzoni US

Dear Customer,
thank you for sharing your feedback.
We are delighted to hear that your range is performing well and that you are particularly pleased with the oven’s rapid preheating and overall performance. It is also wonderful to know that the design integrates seamlessly into your kitchen. We are glad the 4-year warranty provides you with added confidence and peace of mind.
Best Regards,
The Bertazzoni Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer