Wardrobe Direct Reviews 

308
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I sent a query regarding a wardrobe via the online email form. I got a reply back quickly with all the information I needed. I ordered the wardrobe and set up a payment plan - The whole process was... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful quality and instructions were terrible. The drawer shelf was 2.5mm hardboard held by nails, usually the drawer sides would have grooves where the shelf would slide into. Instructions w... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with the wardrobes when they finally arrived (had to wait several weeks as one of the parts was out of stock so it was delivered in the 7-10 days stated on the website). They were quick... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I spent a lot of time looking for furniture on different sites, wardrobe direct seems at the moment good value for money. I spoke to a human named Jack who was extremely helpful. The reason I have... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Slaapkamermeubilair winkel

Geschreven door het bedrijf

We offer our customers a wide range of sliding to hinged, contemporary high to gloss to traditional oak wardrobes and bedroom sets with bedside and Chester drawers as well as beds to match the design of your wish. Create your own bedroom look with our bespoke or a more affordable set suiting your budget.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

308 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 76% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,6

Alle reviews

(308)

61 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Delivery let the company down.

The bedroom wardrobe is great it is my second one of this kind.
The guy who assembled it was very good and precise.
What let you down was this fee for carrying the flat packed boxes up 12 stairs in my small house. I was working away and my wife rang me to say that they wanted £20 'CASH' to carry them up the stairs.
It is a bedroom wardrobe where do you think it is going to go.
I told my wife to pay with a card and get a VAT receipt.
Of course this didn't happen and the huge boxes sat in the hallway for ten days until the assembly guy could come. When the guy came to assemble it I still had to pay £25 for him to take the bits upstairs.
I am sorry but this wasn't a £175 IKEA Wardrobe. It was nearly a thousand pounds, I can't believe that your guys couldn't just carry it up a small flight of stairs in our little terraced house. NOT GOOD!

22 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Wardrobe Direct

Antwoord van Wardrobe Direct

Dear Steve

Thank you for your feedback and we do apologise for the inconvenience caused during our follow up assembly process.

With the challenges of logistics and locality, we currently have two options for assembly. One being at the time of delivery where we take your furniture into the room of choice and assemble on the same day of delivery all inclusive of the price and secondly, in your case, a follow up assembly for areas we don't unfortunately cover at present for same day assembly in which case the process is split in two parts, delivery first, followed up by a third party assembly service provider.

As your order included a follow up assembly service it was delivered first and then assembled later. In these circumstances the delivery company only deliver to the ground floor and then the assembly team follow up to assemble your furniture within 7-10 days.

We send out emails to all our customers at time of processing the order explaining our the exact process to follow that are relevant to the order and in your case, we requested for the boxes to be taken inside the room when our assembly team arrive. Alternatively they can assist with an extra charge as it was in your case because they need to factor in the insurance liability and the extra time to be allocated for the assembly team who are paid by the hour and efforts involved.

We value your feedback and we are working hard on providing a single integrated solution to offer the same experience to all our customers nationwide that require a smooth and hassle-free assembly service.


Best Regards
Simon
Sales Team Manager

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Six month and waiting - Part 3

It turns out that I must pay £75 for a new contractor to view the wardrobe. That was their final offer. No ifs no buts, take it or leave it. I queried why I should have to pay, and was told, them's the terms or we close the case. 'Thank you for your understanding' And that was that! I don't think I've acted unreasonably. I provided WD with plenty of photographic evidence the wardrobe was faulty and/or poorly assembled. With the manufacturer also unwilling to accept responsibility, their policy of making the customer pay £75 for a 2nd opinion has worked. I'm sure I won't be the last to experience this form of customer service, and hope it acts as a salutary lesson for anyone else who's purchase isn't what they expected or deserved!

12 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bedroom Furniture

Brilliant service.Ordered bedroom set. Delivered within a week by 2 lovely delivery men who carried upstairs for us. Paid for assembley and that was done a week later. Assembler were polite, quiet and even took their shoes off! Would definitely recommend

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Need to respond to emails quicker let the customer know what's happening

Very poor after care have sent numerous emails had 1 reply have sent photos of the broken plastic handle which broke the same day was fitted, the cushioned strip on side of sliding doors is coming of, very flimsy back panel, the wardrobe looks the part but poor quality.i stick by my review but since writing it I had an apology for the company not getting back to me regarding my problems,they have now been sorted the guys came out and replaced and mended my issues ,

28 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Would use again

Communication excellent and time scales followed even with me moving delivery date back . I found the instructions hard to follow suggest a sticker on parts with it's ID on it as that was the biggest battle

14 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

our 3 wardrobes arrived on time after I…

our 3 wardrobes arrived on time after I chased delivery date. Each wardrobe had 6 boxes only difficulty delivery driver not helpful husband had to stack boxes outside our home then get them inside.
Make sure If you are putting them together yourself you read through instructions first, but they are fairly clear to understand.
Once up they are study with great inside storage space. The addition of soft close drawers works well for our needs, the drawers are ample depth so plenty of space.
Only downside is the length of hanging space for longer dresses, however shirts, trousers and suits all hang well.
The shelving points are great for handbags, t-shirts etc and surprisingly spacious allowing further storage solutions.
Lighting is not a standard plug so you will need an adaptor (shaver style) if you want to have functioning lighting.
For the price we paid exceptionally pleased with the quality and look of the wardrobes so would highly recommend, just be mindful that they take time to put together if you use the build yourself option.

5 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Petra Wardrobe from a very good company.

5 Stars all the way for my experience with Wardrobe Direct. Good quality Petra wardrobe. All queries excellently handled very quickly. The fitting team excellently handled the fitting. Overall a very good experience. Would certainly use again.

20 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Strong Chemical Smell and Poor Customer Service

I recently purchased two items from this company, including a chest of drawers that has a very strong chemical smell. Even after more than a week, the smell is still present, making it completely unsuitable for storing clothes and potentially posing a health risk. The odor was so bad that it caused me an allergic reaction, and I am unable to use the product at all.
Despite raising my concerns with the company, they have ignored my complaints and have not offered any resolution. I would advise others to be very cautious when purchasing from this company, especially if you are sensitive to strong odors or chemicals.

4 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Wardrobe Direct

Antwoord van Wardrobe Direct

PUBLIC NOTICE:

This is a partial and inaccurate review.

Wardrobe Direct did not ignore the customer and immediately investigated the claim with supporting evidence and certifications on safe use of any chemicals in the manufacture of their products which adhere to European and UK regulations.

All products are safe and quality tested and certified during manufacture.

The customer purchased other items such as a wardrobe which was made using the exact same materials and there were no complaints made.

This is an isolated case after over 1,000 of the same product being sold without such a complaint.

The chest of drawers were manufactured in a batch of 100 which all have been sold with no complaints.

The customer had the opportunity to inspect the item after opening the packaging and return the item if it had unacceptable odours but the customer decided to assemble and use the furniture and demand a refund against the returns policy.

A resolution was discussed according to terms and conditions but the customer refused to accept.

Wardrobe Direct is a trusted brand, established since 2009 with over 100,000 happy customers.

Trustpilot Review Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Wardrobe

Wardrobe is of exceptional quality and was erected by extremely professional installers. Having seen them at work do not consider trying erecting this yourself unless you are an extremely capable DIYer.

We are delighted with the look of this wardrobe which has finished off our bedroom to a T.

4 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wouldn’t even consider this company again

I brought a wardrobe from Wardrobe Direct back in July, when it was delivered it had been damaged in transit so fair enough so was offered replacement (min 2 to 3 weeks for replacement!)
I declined replacement and asked to return & have a refund, simple enough you would think.
I finally got a refund this week so 8/10/24 & that was me having to contact them weekly for 2 month!
Customer service & after care is a joke!!!!!!

24 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Wardrobe Direct

Antwoord van Wardrobe Direct

Dear Alex

We investigated this matter further.

Your order was delivered on 7th August with a damaged panel. We were in regular communication to get your replacement parts delivered but a week later around mid-august, you decided to cancel for a full refund and have your order collected.

Due to shortage of drivers and availability, we eventually arranged for your collection in early September following this we usually require approx. 7-10 working days to asses the returned goods to meet the return eligibility according to our policy and instructed the banks to pay your full refund which usually takes a further 1-2 weeks for the funds to hit your account.

We understand this is a lengthy process and we sorry for the delay caused during the collection stage. We have recently improved our return process to speed up the collection process and time to authorise a refund aiming to complete a return and refund within 28 days.

On a positive note, we are glad to hear this was finally resolved and you received your full refund.

We thank you for your patience and cooperation during this process.


Best Wishes
Jack
Sales Team Manager

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer