warmtefonds.nl Reviews 110

TrustScore 3 uit 5

2,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Reviewsamenvatting

Gemaakt met AI, op basis van recente reviews

Rekening houdend met 67 recensies, de meeste recensenten waren redelijk tevreden over hun algehele ervaring. Sommige klanten melden positieve ervaringen met de service, waarbij de communicatie helder was en de afhandeling snel verliep nadat contact was gelegd. Mensen waarderen de behulpzaamheid van medewerkers en de snelle reacties via telefoon en e-mail, wat leidde tot een vlotte afhandeling van hun aanvragen. Ook wordt opgemerkt dat, wanneer alles correct is aangeleverd en toegewezen aan een beoordelaar, het proces snel kan verlopen. Echter, veel mensen waren ontevreden over de lange wachttijden aan de telefoon en de moeite om contact te krijgen, waarbij verbindingen soms werden verbroken na lang wachten. Ook de communicatie wordt als matig ervaren, met onbeantwoorde e-mails en een gebrek aan duidelijke statusupdates of reacties op vragen. Sommige klanten ervaren het proces als bureaucratisch en inefficiënt, met herhaalde verzoeken om documenten en ondeskundige medewerkers die verkeerd advies geven.

Waar mensen het meest over praten

Service

Klanten merken consistent dubbelzinnige ervaringen met service op, waarbij sommigen zeer teleurgesteld zijn... Toon meer

Customer communications

Recensenten benadrukken dubbelzinnige aspecten van contact; velen vinden het contact moeizaam en melden dat... Toon meer

Response time

Gebruikers beschrijven dubbelzinnige interacties met de reactietijd; veel klanten melden extreem lange... Toon meer

Staff

Consumenten vinden de ervaringen met het personeel dubbelzinnig; sommigen prijzen de behulpzaamheid en... Toon meer

Customer service

Recensenten vermelden dubbelzinnige feedback over de klantenservice, waarbij sommigen de service als... Toon meer

Reviews die deze samenvatting vormgeven

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ik ben inmiddels bijna 80 en wil toch een pand uit 1920 verduurzamen. Dat vergt een forse investering waarbij het Warmtefonds mij kan helpen. Nadeel is dat ik geen computerexpert ben. Een briefje dat... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Review om in contact te komen Ik plaats deze review omdat dit de enige manier lijkt om aandacht te krijgen voor mijn aanvraag (lening 7198680). Hoewel ik nu ruim twee weken wacht op de beoor... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

23 april aanvraag gedaan, je zou uiterlijk na 12 werkdagen antwoord krijgen. 2 weken geleden (na heel lang wachten) iemand aan de telefoon gekregen, aanvraag is in finale fase, één dezer dagen krijg j... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ben al 2 maanden lang bezig met het zelfde gezeik... Telkens zeuren ze over de werkgeversverklaring... Vervolgens ga ik bellen. Om na 20 min in de wacht te staan en dan te horen dat de werkgeve... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord



Contactgegevens

2,9

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

110 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 97% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fijn dat deze mogelijkheid er is

Fijn dat deze mogelijkheid er is, ook al ben je wat ouder . Bij elkaar totaal slechts 3 weken geduurd voor dat het geld in het bouwdepot staat. Contact via de telefoon is ook correct.

19 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Jaap,

Bedankt voor je mooie review! Fijn om te horen dat alles zo snel geregeld was en dat het telefonisch contact als prettig is ervaren. We wensen je veel plezier met de financiering en veel succes met de volgende stappen.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Het systeem en de mogelijkheden zijn…

Het systeem en de mogelijkheden zijn super.
Echter is mijn aanvraag afgewezen door verkeerd advies van een medewerker.
Ik heb hier veel tijd ingestoken en moet nu alles opnieuw gaan inzenden.
Alles loopt zo vertraging op. Ook is er op de afwijzing een verkeerde reden neer gezet. Ik vind dit slordig en niet professioneel.
De wachttijden en klantenservice zijn traag en je wordt ook niet teruggebeld na een verzoek.

8 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Marieke,

Wat vervelend om te horen dat je geen positieve ervaring hebt gehad bij je aanvraag. Het is zeker niet onze intentie om de aanvraag langer te later duren dan nodig is. Ik zou graag met je mee willen kijken om de eventuele opties verder te bespreken.

We hebben op basis van de gegevens uit je review geen lopende lening of aanvraag kunnen vinden. Zou je daarom contact met ons willen opnemen via klachten@warmtefonds.nl? Dan kijken we graag met je mee naar een gepaste oplossing.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Heel blij met de service en…

Heel blij met de service en klantvriendelijke medewerkers!
Mijn koopwoning flink kunnen verduurzamen, de medewerkers dachten flink mee en reageerden snel, zowel telefonisch als via de mail.

Zeker aan te raden om gebruik te maken!

9 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Bedankt voor je mooie review! Fijn om te horen dat je je woning goed hebt kunnen verduurzamen en onze service als klantvriendelijk en snel hebt ervaren. We waarderen je aanbeveling enorm en helpen je graag weer als je ons nodig hebt!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top service

Top! Wilde altijd al verduurzamen en nu kon het eindelijk met hulp van het warmtefonds.

9 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Wat mooi dat jullie de stap naar verduurzaming hebben kunnen zetten!

Is er iets specifieks dat je extra goed beviel? We horen het graag!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Goed geholpen en directe communicatie!

Aanvraag gedaan voor verschillende energiebesparende voorzieningen. Dit was geen enkel probleem en konden een lening krijgen voor alles wat we wilden financieren. Zelfs voor onze specifieke situatie konden ze met een oplossing komen. Snel geholpen en directe communicatie!

9 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Bedankt voor de fijne feedback!

We zijn blij dat je een prettige en vlotte ervaring hebt gehad. We doen er alles aan om onze service goed te houden en te blijven verbeteren. Veel plezier met de energiebesparende maatregelen!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wat een waardeloze organisatie met 0 klantenservice

Wat een waardeloze organisatie.
Systeem met gegevens delen werkt niet, alternatief uploaden van bestanden lukt niet. Telefonisch niet bereikbaar. Geen reactie via diverse email.

1 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Martin Rijks,

Bedankt voor je review. Wat vervelend om te lezen dat je onze service zo hebt ervaren. Dat is natuurlijk niet wat we willen.

Gelukkig hebben we het probleem inmiddels kunnen oplossen na je contactmoment met onze klantenservice.

Je eerste ervaring blijft natuurlijk vervelend, maar we zijn blij dat we je toch snel verder konden helpen.

We waarderen je feedback en nemen deze mee om onze dienstverlening te verbeteren.

Mocht er nog iets zijn waar we je mee kunnen helpen, dan horen we dat graag!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Heb zeer goede ervaring met…

Heb zeer goede ervaring met warmtefonds.Alles is zeer correct geregeld.

14 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Bedankt voor je review! Fijn om te horen dat alles naar wens was. We blijven ons best doen om een goede service te bieden. Geniet van de maatregelen!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Heel positief en soepel proces!

Na alle negatieve ervaringen te lezen, deel ik mijn positieve ervaring. Mijn aanvraag duurde in totaal ongeveer 3 weken. Van aanleveren documenten tot beschikbaarheid van bouwdepot. Na de 1e keer aanleveren van de documenten werd ik binnen 5 werkdagen gebeld door een hele aardige mevrouw. Ze gaf mij uitleg over het verzoek voor een aantal aanvullende documenten. En daarna kreeg ik het op de mail. Zelfde avond heb ik deze geüpload en toen 2 dagen later kreeg ik de goedkeuring, volgende dag ondertekenen en dag later stond het bouwdepot klaar. Een deel ligt ook hoe snel jij reageert op hun verzoeken, en of je gelijk het juiste aanlevert. Ik ben blij en mijn verbouwing kan starten!

29 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Bedankt voor de fijne feedback! We zijn blij dat je een fijne ervaring had. We doen er alles aan om onze service goed te houden. Veel plezier met de maatregelen!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Wij raden THUISBESPAARD en Warmtefonds…

Wij raden THUISBESPAARD en Warmtefonds AAN!!! Kosten loos geannuleerd na afwijzing van het fonds! Helaas een afwijzing maar wel keurig kosteloos geannuleerd door Tim. Goed een eerlijk advies van Rafael, zoals het hoort rondom aan te raden partij.

14 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Hawa Adam,

Bedankt voor je positieve review en voor het delen van je ervaring.

Fijn om te horen dat jullie ondanks de afwijzing goed zijn geholpen en dat het proces duidelijk en kosteloos is afgerond. We waarderen het dat jullie het Warmtefonds aanraden, en we wensen jullie veel succes met eventuele vervolgstappen in jullie verduurzamingstraject.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nadat mijn stuk afgewezen is kreeg ik…

Nadat mijn stuk afgewezen is kreeg ik er geen melding van! Na een lange wachttijd heb ik gebeld toen zei de medewerkster dat het door een fout in her systeem is gebeurd en dat ik indien wil zeker zijn wat de status is altijd telefonisch moet bellen!
Daarna heb ik nogmaals gebeld voor mijn 3e aanvraag dat ik een veel lager bedrag heb gekregen dan het bedrag dat ik aangevraagd heb en daar liep de receptioniste vast!
Ze kon geen antwoord op mijn vragen geven en zei we kunnen niet iedere klant vertellen hoe de berekeningen zijn gemaakt.
Omdat ik zei dat ik toch de reden wil weten, heeft ze met iemand geschakeld en zei dat het aan de proeftijd van mijn vrouw baan ligt!
Ik heb toen verteld dat de periode voorbij is!
Haar reactie was dan moet je een nieuwe aanvraag indienen(dus een 4e aanvraag)!
Het proces is 1 van de slechtste processen dat ik ooit heb gezien en ervaren.
Ik vind dat NWF er nog veel aan moet doen om dit te verbeteren!.
Mijn persoonlijke ervaring is heel slecht en ik ben volledig gefrustreerd!

10 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste M,

Wat vervelend om te horen dat je geen positieve ervaring hebt gehad m.b.t. jouw aanvraag. Het is zeker niet onze intentie om de aanvraag langer te later duren dan nodig is. Ik zou graag met je mee willen kijken om de eventuele opties verder te bespreken.

We hebben op basis van de gegevens uit je review geen lopende lening of aanvraag kunnen vinden. Zou je daarom contact met ons willen opnemen via klachten@warmtefonds.nl? Dan kijken we graag met je mee om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Koos Z

Koos Z. Ik ben vanaf 25-9 bezig met een thuisbatterij het is niet te doen. En zeker niet met een iPad. Ooit een Warmtepompboiler gekocht subsidie kwartiertje werk. Hier weken en nog niets.

9 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Koos Z,

Wat vervelend om te horen dat het aanvraagproces niet goed verloopt via de iPad. We begrijpen dat dit erg frustrerend is.

Op een iPad (vooral bij gebruik van Safari) kan het inderdaad voorkomen dat het proces niet goed wordt afgerond. We raden je daarom aan om de aanvraag verder te proberen via een ander apparaat, bijvoorbeeld een laptop of computer met Google Chrome.

We begrijpen dat het proces voor jou frustrerend is verlopen en nemen je opmerkingen hierover serieus. We werken continu aan het verbeteren van onze werkwijze en communicatie om dit in de toekomst te voorkomen.

We hebben op basis van de gegevens uit je review geen lopende lening of aanvraag kunnen vinden. Zou je daarom contact met ons willen opnemen via klachten@warmtefonds.nl? Dan kijken we graag met je mee om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Alvast Bedankt!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

onze keuze is naar thuisbespaard…

onze keuze is naar thuisbespaard uitgegaan, Robert heeft goed geadviseerd, en de batterij is intussen succesvol geïnstalleerd wij zijn er blij mee hij laad op in de daluren middels een dynamisch contract we wachten nu nog enkel de installatie van de warmtepomp af. Zover aanrader. Tevens geen investering uit eigen zak alles is bettaald door het warmtefonds we besparen veel meer dan we af betalen het betaald praktisch zich zelf.

15 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Wat geweldig om te lezen, bedankt voor je uitgebreide review! Fijn dat alles zo soepel is verlopen en dat je al profiteert van de besparing. We wensen je veel plezier met de nieuwe batterij en straks ook met de warmtepomp!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hoe moeten ouderen in dit systeem de weg vinden ?

Ik ben inmiddels bijna 80 en wil toch een pand uit 1920 verduurzamen. Dat vergt een forse investering waarbij het Warmtefonds mij kan helpen. Nadeel is dat ik geen computerexpert ben. Een briefje dat ik moet uploaden wordt door het systeem niet geaccepteerd omdat het niet de juiste extensie heeft. Ik heb inmiddels 2 uur geprobeerd dit briefje van 3 regels te uploaden. Helaas niet gelukt. Ik heb al eerder opgemerkt dat er voor ouderen toch een betere mogelijkheid moet zijn om de stukken aan te leveren, ook verwacht ik dat een organisatie als het Warmtefonds zodanig is uitgerust dat men veel in een andere opmaak gemaakte brieven kan lezen, Het bezorgt mij in ieder geval slapeloze nachten

10 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Bedankt voor je review en het delen van je ervaring.

We vinden het erg vervelend om te horen dat je zoveel moeite hebt gehad met het uploaden van documenten. Zeker als dit tot frustratie en slapeloze nachten leidt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

We begrijpen goed dat het digitale proces soms lastig kan zijn, zeker als je daar minder ervaring mee hebt. We nemen je signaal over de toegankelijkheid voor ouderen serieus en zullen dit intern meenemen.

We kijken graag samen met je naar de situatie om extra uitleg te geven en, indien nodig, bij te sturen. Omdat we geen aanvraagnummer hebben, zouden we je willen vragen om even contact met ons op te nemen.

Je kunt je gegevens sturen naar: klachten@warmtefonds.nl.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Ondanks dat ik een nieuwe aangifte heb…

Ondanks dat ik een nieuwe aangifte heb gedaan voor het afgelopen jaar met hierin behoorlijke verbeterde inkomsten blijkt dat ze alleen naar de cijfers onder aan de streep kijken en niet naar de resultaten.

Mij bekruipt ook het gevoel dat vanwege het feit dat ik onder de 60k zit en daardoor 0% rente zou moeten betalen ik ook beperkt wordt in de hoogte van de lening en daardoor max 10k kan lenen omdat ze niet aan mij kunnen verdienen.

Ook blijkt uit de opmerkingen die ik in een telefonisch onderhoud heb gekregen vanuit het warmtefonds dat de beoordeling niet door een accountant of een profesioneel persoon met verstand van zaken is gedaan maar door iemand die een flowchart volgt.

Een opmerking was dat ik een negatief resultaat heb in mijn eigen zaak. Ja dat kan vele andere bedrijven mer mij.
En een andere opmerking was dat ik ondanks de bijtelling van mijn auto nog steeds een negatief resultaat heb. Nogmaals vele bedrijven met mij.
Maar de meest vreemde en bizarre opmerking die ik gekregen heb in dat gesprek was wel het feit dat ik geen belastingen betaal !!!!

Mijn accountant vind al deze opmerkingen zeer vreemd en heeft mij te kennen gegeven dat de resultaten en percentages zeer netjes zijn en totaal geen reden tot beperkingen zouden moeten geven.

22 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste meneer B. Rondeltap,

Bedankt voor je review.
Wat vervelend om te lezen dat je geen goede ervaring hebt gehad.
We hebben inmiddels contact met je opgenomen om de beoordeling van je aanvraag nader toe te lichten.

We begrijpen dat de opmerking uit het telefonisch gesprek, over het niet betalen van belasting, vervelend is overgekomen. Dat had duidelijker en zorgvuldiger gecommuniceerd moeten worden. De bedoeling was om uit te leggen hoe kosten en belastingen invloed kunnen hebben op het belastbaar inkomen, maar we begrijpen dat dit anders geïnterpreteerd kan zijn. We nemen deze terugkoppeling serieus en bespreken dit intern.

Wat betreft het leningaanbod: we beoordelen aanvragen op basis van de verhouding tussen inkomsten en uitgaven, in lijn met de leennorm die jaarlijks wordt vastgesteld door het Nibud. Als uit de beoordeling blijkt dat er onvoldoende financiële ruimte is, kunnen we helaas geen reguliere lening aanbieden. In sommige gevallen is er dan nog wel een beperkte mogelijkheid tot een Energiebespaarlening met combinatielening, tot maximaal €10.000. Dit is bedoeld als een verantwoord alternatief wanneer het inkomen beperkt ruimte toelaat voor extra maandlasten. Echter is dit een aanbod die wij eenmalig kunnen doen.

We snappen dat dit als teleurstellend kan worden ervaren, zeker als jij en je accountant op basis van de cijfers een andere uitkomst hadden verwacht.

We waarderen je feedback en nemen deze intern mee, zodat we ervan kunnen leren en verbeteren.

Mocht je verdere vragen hebben, neem vooral contact op door een mail te versturen aan klachten@warmtefonds.nl

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

duurt lang en iedere keer bijwerken

als je iets aanvraagt zorg dan dat de aanvrager alles aanlevert. ook al is het overbodig. maak een standaard lijst in plaats van iedere 7-10 dagen om een upload te vragen. dan is het voor de aanvrager niet frustrerend en hoeft het ook niet lang te duren. zo ben je straks maanden bezig en heb je nog niets. Tevens op de reactie om contact op te nemen zie reactie heb ik gedaan. Ik kom het er maar mee uitzoeken. Was geen ene normale manier van communiceren. Werd niet vriendelijk behandeld

3 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Ms,

Bedankt voor de review.

Wat vervelend om te horen dat je een negatieve ervaring hebt gehad. Het is uiteraard niet onze intentie om het proces langer te laten duren dan nodig is. Voordat wij een lening kunnen verstrekken, is het echter belangrijk dat we een volledig en duidelijk beeld hebben van de financiële situatie. Bij het indienen van een aanvraag vragen wij standaarddocumenten op, maar omdat elke situatie anders is, kan het voorkomen dat aanvullende documenten noodzakelijk zijn.

Het is uiteraard niet de bedoeling dat dit herhaaldelijk voorkomt. We kijken graag samen met je naar de situatie om waar nodig extra uitleg te geven en bij te sturen.

Omdat we geen aanvraagnummer hebben, zouden we je willen vragen om even contact met ons op te
nemen. Je kunt je gegevens sturen naar: klachten@warmtefonds.nl.

Alvast bedankt!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lening voor warmtepomp. Snel geregeld

Toen ik de reviews hier las, had ik weinig vertrouwen in het verloop. Wel viel het me op dat veel negatieve reviews betrekking hadden op de inkomenstoets. Logisch dat die er is, en ook logisch dat men strenge normen hanteert. De lening, want dat is het, moet immers wel terugbetaald kunnen worden. Zelf hebben we niets ervaren van de negatieve reacties hier. De aanvraag was snel rond. Nadat bij ons het werk geklaard was, was de in depot staande lening binnen 3 werkdagen overgemaakt naar de leverancier, en werden wij daarover keurig geïnformeerd. Beter kan haast niet....

1 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Piet Kok,

Bedankt voor de review.

Het is fijn om te lezen dat het voor jou logisch is dat wij een inkomenstoets doen en daarbij documenten opvragen.

Aan het verstrekken van een lening zijn ook een aantal voorwaarden verbonden. Zo baseren wij onze financiële toetsing op de gedragscode voor kredieten. Aanvullend hierop hebben wij ons eigen beleid opgesteld, zodat we de financiële situatie van onze klanten goed in kaart kunnen brengen.

Een onderdeel van het in kaart brengen van deze financiële situatie is het aanleveren van verschillende documenten. Op basis van deze documenten beoordelen wij jouw financiële situatie en doen wij een passend aanbod voor de lening.

Het is ook goed om te lezen dat je declaratie zo snel is verwerkt. We doen ons uiterste best om de verzoeken van klanten zo spoedig mogelijk af te handelen.

Bedankt!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Voor de rijken?

Ik heb al eens gebruik gemaakt van het warmtefonds en dat ging prima. Het is bedoeld voor mensen die graag willen verduurzamen maar er niet veel geld voor hebben liggen. Daar valt ik dus ook onder... Er word dan ook beweerd door bedrijven en het warmtefonds dat je meerdere leningen kunt aanvragen. Alleen blijkt de 2de aanvraag te vallen onder.. u verdiend te weinig! Dus als ik het goed begrijp, is deze regeling bedoelt om mensen met minder inkomen te helpen? En dan word je afgewezen omdat je graag verder wil verduurzamen? Ik kan €200 besparen elke maand en na aftrek van een lening nog 160. En dat is niet goed genoeg?? Wat een poppenkast en wederom voor de gewone man niet bereikbaar! Schande

2 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Mikey,

Bedankt voor je review. We begrijpen dat het teleurstellend is dat je niet in aanmerking bent gekomen voor een tweede lening. Je hebt helemaal gelijk dat we het belangrijk vinden dat verduurzaming voor iedereen mogelijk wordt gemaakt, ook voor huishoudens met minder leenruimte.

Daarom hanteren we verschillende mogelijkheden. Voor huishoudens met voldoende leenruimte geldt een maximaal leenbedrag van €28.000, dat eventueel over meerdere leningen verdeeld kan worden. Voor huishoudens met weinig tot geen leenruimte is er een maximale lening van €10.000, ook op te delen in meerdere leningen. In beide situaties geldt dat het totaalbedrag de maximale financiering is.

In jouw geval lijkt er helaas geen ruimte te zijn voor een aanvullende lening, waardoor je tweede aanvraag is afgewezen. We begrijpen dat dit een tegenvaller kan zijn. De leningen die we verstrekken zijn bedoeld om de verduurzaming van de woning mogelijk te maken. We begrijpen echter dat het met dit bedrag niet altijd lukt om de hele woning te verduurzamen.

Mocht je willen dat we nogmaals naar je lening aanvraag kijken kun je contact opnemen via klachten@warmtefonds.nl

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vervelend om dit te lezen!!

Vervelend om dit te lezen!!!
Hebben ze geen andere openings zin?
Bager bedrijf

30 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Rob Jansen,

Bedankt voor de review.

We kunnen jouw aanvraag op basis van deze review helaas niet terugvinden. We hadden namelijk graag met je meegedacht over het verloop van jouw aanvraag.

We snappen ook dat het woord vervelend in deze situatie misschien niet helemaal goed voelt. Het is soms lastig om de juiste woorden te kiezen, zeker als we de aanvraag nog niet direct voor ons hebben. Zodra we met je in contact komen, hopen we een deel van je zorgen weg te nemen en ervoor te zorgen dat jouw aanvraag zo soepel mogelijk verloopt.

Wil je ons een bericht sturen via klachten@warmtefonds.nl
? Dan kijken we samen naar je aanvraag en kunnen we waar nodig bijsturen.

Alvast bedankt!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vreselijk

Vreselijk
Nu al een maand aan het wachten
Met weer gebeld
Deze week weer afwachten
Ze beloven van alles
Echt zo slecht
Zo jammer
Door 1 meneer vriendelijk geholpen
Rest Drama
Ik moet as maandag ziekenhuis in en had gehoopt alles in gang te kunnen zetten
Betreft de verbouwing
Heb er stress van pfff 😢😢

26 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo warmtefonds.nl

Antwoord van warmtefonds.nl

Beste Patricia van der Linden,

Bedankt voor de review. Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt met onze service.

Gezien je situatie is het meer dan begrijpelijk dat je graag iets anders had gezien.

We kijken graag samen met je naar de situatie om extra uitleg te geven en, indien nodig, bij te sturen. Omdat we geen aanvraagnummer hebben, zouden we je willen vragen om even contact met ons op te nemen. Je kunt je gegevens sturen naar: klachten@warmtefonds.nl.

Bedankt!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer