Ik ben inmiddels bijna 80 en wil toch een pand uit 1920 verduurzamen. Dat vergt een forse investering waarbij het Warmtefonds mij kan helpen. Nadeel is dat ik geen computerexpert ben. Een briefje dat... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 97% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 24 uur
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Ik heb een aanvraag gedaan t.b.v. energiebesparende maatregelen. Alles wat zij vroegen - salarisstrook, intentieverklaring etc. - ingediend op een formulier met wie het zou gaan uitvoeren na. Dit omdat ik het desb. bedrijf midden in de Bouwvak hierover kon informeren. De bouwvak Zuid is inmiddels ten einde dus men is weer opgestart. Vanochtend kreeg ik het bericht dat de aanvraag niet binnen de termijn van 3 maanden is afgerond en daarmee komt te vervallen: U kunt een nieuwe aanvraag doen. Om evtl. toch de aanvraag te kunnen afhandelen gebeld met het bedrijf wat de maatregelen gaat uitvoeren. In overleg met hen besloten om niet bij het Warmtefonds te infomeren om de aanvraagtermijn met een week te kunnen uitstellen zodat het gevraagde formulier getekend en wel kan worden ingediend:
Je dient nl. ook een factuur te kunnen overleggen van de werkzaamheden wanneer deze zijn afgerond. Een offerte - en daarmee de factuur - kan zich altijd wijzigen door prijsontwikkelingen de komende maanden: de werkzaamheden staan ingepland voor medio juni 2026. Zo ja, dan krijg je pas het bedrag wat door hen is berekend. Althans, dat is wat ik van het bedrijf in kwestie als reactie kreeg. Kortom, je moet alles verantwoorden wil je een beroep kunnen doen op het warmtefonds. Weer een wijze les rijker.
Ik kom wel aan middelen zonder dat ik alles geheel dien te verantwoorden en dit waardeer ik met een passende rente.

Antwoord van warmtefonds.nl
na 5 weken geef ik t op. niks is er goed en om de 4 dagen moeten ze weer wat anders hebben, het lijkt wel een ontmoediging om te lenen voor zonnepanelen, ze gaan er maar vanuit dat je de perfecte documenten kunt scannen downloaden printen en uploaden. wat een waardeloos gebeuren het hele warmtefonds, na 14 verschillende focumenten zoeken ze het maar uit, SVN doet niet zo idioot en geeft de toestemming binnen 4 dagen geregeld..

Antwoord van warmtefonds.nl
Al twee maanden bezig met aanvragen lening bij het Warmtefonds,ze blijven je maar aan het lijntje houden,het ene formulier is nog niet ingediend of het volgende moet weer,heel je hebben en houden moet je blootleggen en er wordt zeer ondeskundig met je gegevens omgegaan. We wilden het samen met onze buren doen ivm korting,die kunnen we nu wel vergeten,het zou in december gepland staan,gaat wel door voor onze buren maar voor ons wordt het pas begin volgend jaar. Bedankt Warmtefonds,om ons zo lang aan het lijntje te houden,ik ben heel boos hierover,zeer onprofessioneel 😡😡😡😡

Antwoord van warmtefonds.nl
** UPDATE 24 juli 2025 :
Vanochtend werd ik gebeld door de afdeling Klacht van het Warmtefonds. Het hele proces is versneld en de aanvraag is inmiddels goedgekeurd. Intern wordt ook de procedure opnieuw bekeken. Fijn dat er zo adequaat is gereageerd. Dank!
Op 11 juli een aanvraag gedaan. Proces is inderdaad stroperig, maar het werkt wel. Overal groene vinkjes. Toch volgt er een mail dat ik niet alles heb aangeleverd. 15 juli : Gebeld en lang moeten wachten. Krijg als antwoord dat er bij WF vinkjes verkeerd stonden en dat ze nog twee documenten nodig hadden. Die meteen gestuurd tijdens het gesprek. Inmiddels een week later en de status is onveranderd. Heb weer gebeld en de medewerker is totaal niet empathisch. Heb uitgelegd dat er door de fout bij WF ( de vinkjes ) wij weer onderaan de stapel zijn gekomen en ik een korting mis van maar liefst € 1400 op levering warmtepomp. Ik kreeg als antwoord dat mensen op kantoor zenuwachtig worden als er een dossier verplaatst moet worden hoger op de stapel.... Is toch te gek voor woorden. Slechte service, geen empathie bij de medewerkers maar wel hun belscript aan houden.... Jammer!!

Antwoord van warmtefonds.nl
Slecht geregeld.
De app doet niet. Langere beoordelingstijden dan aangegeven…zolang dat uiteindelijk de aanvraag verlopen is…en dan zeggen het ligt aan mij …

Antwoord van warmtefonds.nl
Een paar jaar geleden een lening afgesloten voor de aanschaf van zonnepanelen. Het proces is wat stroperig, maar het werkt wel ok. Je moet er echt wel wat wat tijd aan besteden en niet denken dat het even snel geregeld is. De gebruiksvriendelijkheid van het systeem, en het gemak van het inleveren van de documenten zal voor sommige mensen een hoge drempel zijn. Dit zou iets gemakkelijker kunnen. Verder geen slechte punten. Dit jaar een tweede lening afgesloten voor een thuisbatterij. Hier liep het niet helemaal goed omdat het beleid over de financiering van batterijen wijzigde tijdens de aanvraag. Dit leverde even wat gedoe en misverstanden op, en aan de kant van het warmtefonds werden een paar foutjes gemaakt. Het warmtefonds nam echt de verantwoordelijkheid op zich, en alles werd echt snel en boven verwachting opgelost. Dat verdient een compliment.

Antwoord van warmtefonds.nl
Sinds half april bezig met een leningaanvraag bij Warmtefonds. Nu – weken later – zitten we nog steeds vast in een eindeloze cyclus van nieuwe documentverzoeken. Telkens worden eerder goedgekeurde documenten opnieuw opgevraagd, vaak pas na 7 tot 10 dagen wachten. Inmiddels al zeker tien keer opnieuw begonnen.
Alle documenten zijn volledig en correct aangeleverd. Toch is er geen voortgang, geen overzicht en geen enkele vorm van regie. De beloofde verwerkingstijd van vijf werkdagen wordt bij lange na niet gehaald. Ik heb talloze e-mails gestuurd, waarvan er slechts twee zijn beantwoord. Telefonisch contact is zinloos: medewerkers zijn onvriendelijk, ondeskundig en niet servicegericht.
Er is geen vaste contactpersoon of iemand die verantwoordelijk is voor je dossier. Je loopt telkens vast en weet totaal niet waar je staat.
Een organisatie waar zoveel mensen afhankelijk van zijn, hoort betrouwbaar en professioneel te werken. Warmtefonds faalt daarin volledig.

Antwoord van warmtefonds.nl
Ideaal om op deze manier tripple glas te financieren. Telefonisch zeer behulpzaam als ik er op mijn telefoon niet uitkwam. Op pc is het makkelijker denk ik

Antwoord van warmtefonds.nl
Vreselijke website en app. Ik moet telkens mijn wachtwoord veranderen om in te loggen. De hoeveelheid informatie die men nodig heeft is overstelpend. En als je alles netjes hebt aangeleverd geeft de app aan dat dit niet het geval is. Vervolgens kun je e.e.a. niet opnieuw proberen, ook niet als je de app opnieuw installeert. Helemaal gehad hiermee maar ze hebben inmiddels wel allemaal privégegevens van ons verzameld. Waardeloos.
Update 20 mei: we lopen opnieuw vast in het systeem van het Warmtefonds. Nu bij stap 5. Alles is allang aangeleverd maar er gebeurt niets, alleen krijg ik mails dat ik de aanvraag kan afronden. Maar dat is reeds gedaan… Kafka in Holland dit. Benieuwd of ik na deze aanvulling weer gebeld word.
21 mei: ik stop met proberen en heb mijn aanvraag ingetrokken. Het Warmtefonds is een falende overheidsinstantie. Niet de enige helaas.

Antwoord van warmtefonds.nl
Ik ben goed te spreken over de behandeling van onze aanvraag bij het Warmtefonds. Het aanvraagproces gaat best soepel. Je moet er natuurlijk even voor zitten, maar dat is begrijpelijk bij een krediet van dit soort bedragen. Toen bleek dat onze leencapaciteit onvoldoende was voor de volledige aanvraag, werd er constructief meegedacht over wat wél haalbaar was door behulpzame medewerkers aan de telefoon. De online omgeving zit prima in elkaar. Tot slot werden de declaraties vlot uitbetaald. Kortom: ik kan het Warmtefonds aanraden.

Antwoord van warmtefonds.nl
De aanvraag ging redelijk soepel, het enige was dat ik bepaalde documenten niet kon uploaden, maar uiteindelijk was de lening goedgekeurd. Twee weken geleden heb ik mijn eerste declaratie ingediend om direct uit te laten betalen aan de aannemer. Vorige week gebeld aangezien nog niets uitbetaald was en ze hadden mij gezegd 5 werkdagen. Ik kreeg te horen van die dame dat ze niets kon zien, maar dat ik dan terug gebeld zou worden of ik zou een email krijgen. Helaas niets ontvangen... Vanochtend belde ik weer, toen kreeg ik te horen dat er een storing was. Dus mijn vraag was dus... was die storing er vorige week ook.. jaaaa al een tijdje zei hij. Dus ik zei ik neem dan aan dat jullie door deze storing ook geen maandelijkse betaling van mijn rekening kunnen afnemen? Nee de storing was alleen met uitbetalen. Mijn aannemer zei wat raar, want wij hebben vandaag nog een betaling ontvangen van Warmtefonds en een andere klant had ook een goedkeuring van zijn declaratie gekregen en er werd niets gezegd over storing. Dus ik pissig, belde weer terug en gezegd dat ik niet tegen liegen kan.. dat ik vandaag antwoord wil hebben wanneer er wordt uitbetaald. Ik kreeg verontschuldigingen en degene die mijn declaratie aan het behandelen was die zou mij terugbellen, want ik kon niet doorverbonden worden. Dus ik zei ik heb liever dat jullie snel dat geld storten. Ook gevraagd dat ik vandaag zou worden teruggebeld... nou ik benieuwd. Ik heb inmiddels ook een klacht ingedient bij het warmtefonds, maar daar heb ik eerlijk gezegd ook geen goede hoop dat ik daar maar enig antwoord op krijg.

Antwoord van warmtefonds.nl
Aanvraag verloopt erg soepel en snel. Kunt gewoon inloggen met je DigiD en alles wordt uit het systeem gehaald. Redelijk snelle offerte ontvangen en ondertekend. Uiteindelijk toch niet de juiste documenten aangeleverd en er moest opnieuw gekeken worden naar de aanvraag. Uiteindelijk iets meer dan een week gedaan vanaf aanvraag, tot offerte, tot rectificatie tot afgeronde lening.

Antwoord van warmtefonds.nl
Ik heb vanmorgen geprobeerd om het formulier in te vullen, ben dan na 4 pogingen gestopt. Het systeem begrijpt niet dat er ook mensen zijn die aow uit 2 landen ontvangen en heeft dat telkens weer weggepoetst. Dat is me gewoon te dom!

Antwoord van warmtefonds.nl
Ik snap de negatieve reviews hier niet zo. Het aanvraagprocedure is heel gemakkelijk. Je hoeft alleen met je DigiD in te loggen en het systeem haalt je gegevens vanzelf naar boven. Binnen 5 dagen was mijn aanvraag alweer goedgekeurd.

Antwoord van warmtefonds.nl
Weer zo'n overheidsinstantie waar alles volgens de regels naar de duvel gaat.
Je kunt niet inloggen, of soms weer wel maar dan is er geen dossier aan jou gekoppeld.
Het is een ware chaos bij deze tent.
Begin er nooit aan.
En dan antwoorden ze om te e-mailen. Helaas reageren ze daar niet op dus dat is geen oplossing.
Inmiddels hebben ze op de website staan dat ze slecht telefonisch bereikbaar zijn.
Hoe onbereikbaar kan je zijn als instantie?
En nu heb ik na jullie reactie gemaild naar dit adres, krijg ik een bericht dat het niet afgeleverd is omdat het geen bestaand adres is!
Geweldige oplossing weer.

Antwoord van warmtefonds.nl
Fijne voorwaarden, maar wat n geneuzel over kruisjes zetten op formulieren, terwijl ze er opstaan, is het weer niet goed en installeurs willen niet meer meewerken aan 3e correctie.
Teveel gemuggezift

Antwoord van warmtefonds.nl
Dit is zo verschrikkelijk irritant. Begin hier niet aan. Ze vragen om de meest idiote dingen en elke keer opnieuw. Bellen mailen uploaden. We zijn er mee gestopt. Dit is leuk bedacht en ziet er mooi uit maar je word blij gemaakt met een dooie mus. Dit is voor ons al de tweede keer dat we t probeerde maar je word overstelpt met onnuttige info die ze willen. Zelfs bij een hypotheek aanvraag vragen ze niet zo veel. En erbij. Waarom is t niet genoeg dat je je stroom uitgave moet laten zien bij bv zonnepanelen. Het is een fonds...moeilijk doen moeilijk doen gekmakend. Ze mogen t ergens insteken waar de zon nooit komt. De groeten

Antwoord van warmtefonds.nl
Heel erg tevreden met het warmtefonds. Ik wou verduurzamen aan mijn woning en ik ben hier erg goed bij geholpen. Ik geef het 5 sterren

Antwoord van warmtefonds.nl
super tevreden met dit project. waren een paar jongens langs geweest van het konings verduurzaming en hebben mij geweldig geholpen. eindstand was er iets fout gegaan met het indienen maar de mensen van het warmtefonds stonden gelijk klaar om ons te helpen. super goede serves en heeft mij echt geholpen om te kunnen verduurzamen.

Antwoord van warmtefonds.nl
super goed geholpen ben bijna van al mijn kosten af en ben nu zelf voorzienend en on afhankelijk
ik heb niks meer te maken met stadsverwarming en ben helemaal op mezelf super fijn !!!

Antwoord van warmtefonds.nl
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.