Misleiding en houden zich niet aan wetgeving
Particulier huren is vaak erg duur, maar soms zitten er toch mogelijkheden. Op zoek naar woningen buiten de plaatselijke woningbouw om dus, (want als je iets zoekt bij de woningcorporatie dan ga je wel naar hun website)
Dan kom je op deze website. En kijk aan, daar staan wel een paar woningen op binnen een betaalbare optie. Dan denk je, moet je waarschijnlijk wel die borg betalen, maar dat was hier niet het probleem.
Dan mooi aanbieding. 4 dagen voor 1 euro. Top, dan kan ik dus opzeggen als het niks blijkt te zijn. Risico... 1 euro. Is te doen.
Nou dat was idd een risico. Die euro is verspilt. De goedkope woningen zijn dus gewoon corporatie woningen. Daar zitten allerlei regels aan vast, zoals loting en wachtlijsten, maar als je van buitenaf komt vaak ook nog aanvullende eisen. Deze lees je niet. Die lees je pas als je "lid bent" en dan moet je dus ook nog gaan inschrijven bij zo'n corporatie. Daarnaast heb ik er een paar aangeklikt en betreft het vervolgens niet eens alleen gewone te huren woningen, maar WONINGRUIL. Die zetten ze er ook gewoon tussen. En ook dat is van te voren niet duidelijk.
Daarnaast kun je dus NIET meteen weer opzeggen. Nee vanwege hun technische redenen zou dat niet kunnen. Nou zoiets heb ik nog nooit gehoord, dus dat zouden ze maar gewoon technisch in orde moeten maken. Beter gezegd. Ze hebben graag dat je vergeet op te zeggen want dan kunnen ze na 4 dagen, gewoon het belachelijk hoge volle tarief van je rekening halen. En weer iemand opgelicht
2 ster.. tja, omdat je er daadwerkelijk bestaande huizen vind.
N.a.v. onderstaande reactie. Het mailadres extra nagekeken, omdat ik het verzoek om meer informatie had ingevuld.
Omdat je dus als je ingelogd bent niks kunt wijzigen of aanpassen. Je profiel is erg summier, was er een verkeerd mailadres doorgegeven. Toch knap dat je hier dus een account kan aanmaken met een mailadres die je dus NIET hoeft te bevestigen en een mailadres die dus ook niet bestaat. Verder krijg je geen ordernummer/ factuurnummer/ registratienummer of wat dan ook in je afschrijving te zien, dus dat is ook een veld dat niet functioneert.
Kortom de hele website is zodanig ingericht dat mensen die dure prijs gaan betalen en heeft feitelijk weinig te maken met een goed werkend systeem, met een goedwerkende website (mbt je eigen account gegevens) Dit voelt totaal niet als een service aan. Het is een automatische verzameling van huizen van andere huizenaanbieders. Ik raad mensen aan van die websites gebruik te maken of zoiets als Funda.
13 februari 2024
Review zonder uitnodiging