Workwear Gurus Reviews 

255
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I couldn’t find these shorts on the Carharrt site but, thankfully, typing the product details into Google took me to Workgeargurus. Ordering was easy, price and postage reasonable and delivery from ma... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Work wear Gurus stock anything a tradey needs. I purchased some expensive boots which were delivered in time but had a issue with them. Very friendly customer services Who argued my case... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I just wanted a pair of decent boots and socks for the winter, had just riggers in the past, saw these,cost a couple of days but i got them,came a couple days later and??.. It's not SNOWED for 2week... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My steel capped leather work/dress shoes arrived. (SS500 CM S1P SRC SIZE 9) I am a consulting engineer who in any day can be on dangerous worksites and formal business meetings. The black... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

255 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 92% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(255)

126 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service, great products

Fantastic service, Carhartt quality at a great price (would’ve bought the whole colour range but sadly not all available in my size)

Quick delivery and no hassle!

Thoroughly recommend

10 november 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

We love Carhartt products too! And thanks so much for your kind words on our service, it's much appreciated. We look forward to being able to help you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Price and selection…

Great price quick delivery and the item I bought is a gift however recipient already has item and they was and wear well

6 november 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for taking the time to review us and the product you purchased. We're really glad this gift hit the spot for the person who received it and we hope to be able to help you - and them - out in the future.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Items takes weeks to arrive luckily I…

Items takes weeks to arrive luckily I paid via PayPal to claim my money back
If you’re looking to buy work items use a reputable company this definitely isn’t one it’s possibly a scam will take weeks to get your money back customer service is nonexistent avoid!!!
Reply
Wow now your saying I wasn’t even a customer to discredit this review I still haven’t received my money back will take up to 5 days to go back in my bank with the delay telling me my items will take weeks to arrive that’s 8 days you have had my money or the other option was to wait weeks for my items to arrive it looks like a regular occurrence by the other reviews you have
I can see you have tried your hardest to remove this review via trust pilot unbelievable

6 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Update to your update: Please can you provide contact details (via Trustpilot request or just send a quick message to help@workweargurus.com) so we can get back in touch. At the moment we can't identify you from any of this description - or the name 'F U Perfume Shop' - and we just want to be able to get in touch. Paypal themselves should have instantly re-credited you if a claim was successfully made through them. If we have refunded you (via Paypal) then we would have done this as quickly as we could. We never withold money and always refund as swiftly as we can. We would now be looking to chase the payment back from them for you if there was any issue occurring their side. As it currently stands we can't assist as we don't know who to contact. If there is a problem we want to help so please reach out as mentioned.

----
Unfortunately we've been unable to recognise you as a customer of ours from either Paypal claims or our customer service records. We sent a request via Trustpilot to provide some details of your experience so we can identify if you have reviewed the right company here and trace any issue for you. Please do respond to this so that we can reach out. Our customer service is definitely very far from non-existent and we would like to get in touch.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Twice dishonest about UK stock

Second time ordering from workwear gurus. Same issues both times. Mascot advanced work trousers show in stock on website, however they aren't actually in stock.no contact you after ordering to advise extended lead times. First time waited 3 weeks with no contact and had to chase. Eventually cancelling my order because couldn't wait any longer for work trousers. Second time waited 4 weeks. Annoying AI email responses with no empathy or understanding or admission of fault. Again had to cancel. Avoid at all costs if you're ordering mascot from them as they don't actually stock it

3 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Hopefully we can update this more fully in due course with a satisfactory resolution. I believe that our team have reached out to you to try to unravel the experience and to get things sorted for you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sent wrong size of trousers

Sent wrong size of trousers; website sizing misleading. Asked to send photos of trousers and tags which I did then received no response.

5 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

We've been trying to get hold of you by phone and by email to sort the issue for you here but haven't been able to get through. In an effort to explain: We unfortunately never received your photos on our side and were still waiting for your response. This is why the customer service ticket was still open. We are not sure what has happened here as we can see you have said that you sent them to us. Either way, we are very sorry there has been a breakdown here that has led to a delay resolving this for you.

We've received your return back and have obviously refunded you in full straight away. We have also amended the copy on the product listing to avoid any chance of misunderstanding. We thank you for highlighting the confusion.

Under the circumstances, we would also like to be able to reimburse you for the return shipping you paid yourself to get your trousers back to us so please do get back in touch so that we can do this.

Again, we are very sorry for any inconvenience you have experienced.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Women's work boots -Brilliant!

Boots are true to size, VERY comfortable, perfect for working/gardening outside!
Ordering was easy and delivered without any issues, promptly.
I will be ordering same boots when these wear out and definitely can recommend them.
So pleased I chose Dr Martens!

22 oktober 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

So pleased you're happy with your purchase an glad we could help. Hope we can assist you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Overalls

Excellent comfortable overalls wort the money

22 oktober 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for taking the time to review your purchase with us. We're glad you're happy with the overalls and look forward to assisting with any othr workwear needs in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great quality Carhartt jacket

Great quality Carhartt jacket. Very reasonably priced and great communication. Definitely recommend Workwear Gurus!

14 oktober 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for taking the time to share your thoughts on us and the product you bought. delighted you're happy and we look forward to helping you again in the future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

the delivery was on time.

the site was easy to use and the delivery was on time.

2 oktober 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for your feedback. We very much appreciate you taking the time to share your thoughts. We hope to help you again in the near future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Kept me up to date about my order and delay with an item.
Thankyou for shipping my order quickly .

29 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for your review - very much appreciated. We look forward to helping you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service

29 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for posting your thought on us. We appreciate you sharing this for others to see. We look forward to helping you again - hopefully in the near future!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

New work trousers

Great service.

23 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for your review. We really appreciate you taking the time to post this and we look forward to helping you again in the future.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do NOT buy from Workwear Guru. Reply to their reply

Do NOT buy from Workwear Guru.
I paid £121.99 for TIMBERLAND PRO TITAN 6 INCH LIGHTWEIGHT WATERPROOF S3 SAFETY BOOTS and they were a disaster. The right boot gave me a blister within minutes, the left boot pressed painfully against my pinky toe on a hard internal component, and despite being sold as “anti-fatigue” boots, my feet felt destroyed after just a few hours. I forced myself to wear them for three days hoping they would break in but the pain only got worse until I had to stop wearing them entirely.

I contacted Workwear Guru for a refund, but instead of standing by their legal responsibility as a retailer, they hid behind policy and tried to pass me off to the manufacturer. Even after I clearly explained the defects and cited the Consumer Rights Act 2015, they refused to resolve it unless I filled out forms and sent photos “for the manufacturer’s approval.”

This is unacceptable my contract was with them, not Timberland. Instead of fixing the problem quickly, they wasted my time with back-and-forth emails and pointless hurdles.
I feel completely scammed: expensive, painful boots and a retailer that refuses to take responsibility. Workwear Guru will not help you if something goes wrong avoid them at all costs.

Reply to Workwear Gurus:

You’ve had all the details from me multiple times over email. The defects are already clearly described:
Right boot caused a blister at the heel after minutes of wear.
Left boot presses my pinky toe against a hard internal component, which the right boot does not.

That’s inconsistent quality a textbook manufacturing fault. Yet even now, instead of taking responsibility and asking me to return the boots for inspection (the obvious first step if you truly believed in your process), you waste more of my time demanding photos of defects that cannot be photographed inside the shoe.

This is exactly the problem I described: endless hoops instead of a straightforward resolution. The contract is with you as the retailer, not Timberland, and hiding behind a form doesn’t change your obligations under the Consumer Rights Act 2015.

I’ve spent £121.99 on boots that injured me within hours and are unwearable. Instead of resolving it, you push customers into a dead-end process. That’s why my review stands.

4 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Hi Mihai,

We’re really sorry to hear the boots caused you discomfort and that you have been caused to question the product quality itself. 

In order for us to begin any warranty investigation, we do need the physical evidence of a defect. This can be as simple as completing our quick form with a few photos, or in some cases we may arrange a physical inspection. These steps are in place to make sure every claim is handled correctly and consistently for all customers. Without this essential information, we’re unable to even start the process. The threat of posting a bad review doesn't change this reality. It is just unfortunate for all of us here as the team are simply trying to help you.

We absolutely respect your rights under the Consumer Rights Act and will always stand by them. You’ll see from other reviews that our team has successfully supported many customers through this process.

While we can’t pre-judge the outcome of an investigation before we've seen the evidence, if you provide the required information we’ll be able to progress this properly for you.

Kind regards,
The Workwear Gurus Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First time purchase

First time purchase, delivery about a week but worth the wait (guessing ship from Europe or maybe stock issue). Great service. Purchased some Carhartt workwear - size down would be my advise. I will be buying from Workweargurus again for sure. Thank you.

23 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for your considered words here. Carhartt can sometime be slightly on the roomier size, though the style is somewhat looser fit.. i personally size down as well. We appreciate you kind words on our service as well and we look forward to helping you again with your workwear needs in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick delivery easy to order

Quick delivery easy to order. Bought these for my son who works outdoors. Comfortable from first wear and waterproof. This is his second pair, he really likes that they are comfortable all day when working long hours.

16 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thankd for your review here. Very much appreciate you taking the time to share your experience with us and we're delighted they work really well for your son. Hope to be able to help you again soon.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rigger boots

Best boots great service

23 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for your review. We really appreciate you taking the time to share your thoughts and we look forward to helping you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Happy Customer

Easy to order, prompt delivery and a fair price.

11 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for sharing your experience buying from us. Delighted we hit the mark. Hope we can do so again in the near future with any other workwear needs.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer service goes above and beyond

I am please to let you know that my vest arrived today.

Thank you so much for all your assistance and perseverance in helping me with this purchase.

Absolutely amazing customer support.

17 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for taking time to add a review here. I know from speaking to the team this was not the usual straightforward ride. Thanks for your patience, close coordination with the team and we're obviously really happy that you're happy with your purchase. makes it all worthwhile for us! Looking forward to helping you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Branded long sleeve polo's

First order from this company, nice regatta tops only downside they didn't have elasticated cuffs delivery was within four days would use workwear gurus in the future

11 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Really pleased your happy with our product ranges and delivery service. We look forward to being able to help you again in the future

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing shoes.

16 september 2025
Logo Workwear Gurus

Antwoord van Workwear Gurus

Thanks for your review. We're glad you're happy with your purchase and look forward to helping you again in the future

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer