WritingCreek Reviews 

113
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I think this is not fake company as it is not of Pakistans it is foreign company and there is no chance of fraud or scam over there I really want to start work with them but if they want me as I app... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Maine Writing Creek se service li — paise diye magar kaam deliver nahin hua. Multiple messages ke bawajood koi refund ya clear jawab nahi mila. Meri advice: pehle proof aur payment method confirm kare... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This website should be reported for its suspicious activities. I urge everybody to check Trustpilot's "company activity tab" for writingcreek. The company hasn't even verified its details. Yes, I shou... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ma ny apni assignment pori ki inko snd ki but yah log mujy payment nahi dy rahay.. Maray sy paisay b liyay thy almost 23 thousand but still payment nahi dy rahay. 2 assignment ma ny kr ky snd ki but... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Recruiter

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Are you dreaming of becoming a writer but can’t find an adequate freelance writer salary? ✅ By visiting our website, you will find a place with tons of remote freelance writing jobs available. ✅ Stop dreaming; with our freelance writing opportunities, ...


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

113 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,4

Alle reviews

(113)

6 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible Company/ lack of recruitment transparency

This company is terrible. I passed the grammar test and am very sure I wrote an excellent essay but I was still declined with no reasonable reason. Why can't this company specify what was wrong with one's application? If someone can take their time to past tests and write essays then this company should be able to give valid reasons as to why an application was declined. Why make applicants waste their precious time taking grammar tests and writing essays?
It's also funny how this company expects applicants to write a coherent essay in 30mins as part of the qualification process because no one can produce an essay of the highest quality along with references in 30
mins. I absolutely believe this company purposely decline applications which is very unprofessional. You can do better.

12 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They're scammers

They're scammers. Please don't waste your time applying for them....Ma ny apni assignment pori ki inko snd ki but yah log mujy payment nahi dy rahay..
Maray sy paisay b liyay thy almost 23 thousand but still payment nahi dy rahay.
3 assignment ma ny kr ky snd ki but still yah log mujy payment nahi dy rahay even inony muj sy paisay liyay.
Ye company nahi hy sara scam hy buht jooty log hy jooty qasme kah kr logo ko pareshan kr dety hy haram khur hy ye log kabi be is mai kaam na karna.....

27 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I passed the English assessment

I passed the English assessment. On completing my test assignment, I was emailed that I have 72 hours to complete the assignment and I didn't exceed that. I submitted my essay now and immediately I was met with "bad luck. Your application has been declined". How do I know that it was even reviewed by humans?
I am displeased about this.

28 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I went through the process and…

I went through the process and submitted the essay, based on the guidelines. Under 24 hours, I received an email indicating that my application is declined. Ironically, you titled the mail 'result of my application.' This was just a mere letter indicating that you are not engaging me as freelancer and not a result! If I was to learn from the mistakes or shortcoming from my previous submission, how will I know what it is that requires addressing? Their team seem to work on a template aimed at discrediting hard working writers who aim to onboard on their platform. I don't recommend.

23 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ma ny apni assignment pori ki inko snd…

Ma ny apni assignment pori ki inko snd ki but yah log mujy payment nahi dy rahay..
Maray sy paisay b liyay thy almost 23 thousand but still payment nahi dy rahay.
2 assignment ma ny kr ky snd ki but still yah log mujy payment nahi dy rahay even inony muj sy paisay liyay..

14 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm giving 5 stars right now because…

I'm giving 5 stars right now but I'm right now under verification process. People are saying they make you failed in process abruptly. No dude, I pass my test after 5th attempt but I learned and passed it. And then for essay if you copy or you had grammar mistakes you can't pass it. I passed my both tests and now I'm waiting for verification.
For the people who are searching to get wether it fake or not. So I will give my review when I will start my work soon but for now it's not fake if your English is good and you don't copy paste thing.

3 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have passed English test and…

I have passed English test and submitted the assignment but they are not giving any response more than 10 days are passing and I have sent two emails to writing creek team but nothing happen

21 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Haja,

Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for any confusion and inconvenience you’ve faced.

It appears there may have been a misunderstanding, as our records show that your application was approved some time ago and you are currently active on our platform. We apologize if you did not receive our previous communications regarding your approval.

We appreciate your patience and look forward to resolving this promptly.

Best regards,
The Writing Creek Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Unable to upload test essay

Hello
Due to poor Internet and the glitch, it was so difficult to upload the essay given to me for the test. And then I received the message that my application was denied 😔 I wrote the essay with with so much enthusiasm and dedication, even cleared the English test😔. So disappointed, wish if the writing creek team could do something about it and allow me to upload my essay.

17 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Aini!
We are very sorry that you encountered such a problem. However, we are not responsible for the quality of your internet. In addition, if you plan to be our writer, you will still need a stable Internet connection. If you are confident that you can provide this, you are welcome to apply again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Personal Experience

I have worked here for a month now and I am so grateful because the management is very helpful, support are on time and the website is so friendly. I am looking forward to a long-lasting cooperation here!

17 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Thank you so much for your wonderful feedback! We are thrilled to hear that your experience with us has been positive. Our team is dedicated to providing the best support and a user-friendly platform, and it’s great to know that you are satisfied with our efforts. We're excited about the prospect of a long-lasting cooperation with you and are here to support you every step of the way. Welcome aboard!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

what is the criteria of the test

what is the criteria of the test. how much mcqs you should attempt correctly. i did it twice but could not but i think i would have scored well

25 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Muhammad,

Thank you for your feedback.

We understand that receiving a score of 15/30 and not being able to proceed can be disappointing. Our platform requires a passing score of 25/30 to maintain the high standards we set for our writers.

We appreciate your effort and encourage you to review our guidelines and try again in the future. Our goal is to ensure the highest quality for our clients, and we believe this helps us select the best of the best.

Thank you for understanding.

Best regards,
Kim Taylor

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor Freelance Site

Recently, I had my account terminated for "fraudulent activity". At no point did I ever give out my account login details to anyone. My IP address and location have been consistent with the country I entered when I signed up. I was the sole operator of my account too but somehow WritingCreek terminated it for a baseless reason ("fraudulent activity") simply because I asked for help in resetting my withdrawal password - not plagiarism, not unruliness, not late order submission, not poor order quality - "fraudulent activity". It beggars belief since I'm completely innocent of any wrongdoing. The site didn't reply to the 4-5 emails I sent in which I attached verification details, photos, and even the recent orders I handled. I also offered to prove my innocence by jumping on a video call but got no response from support and the writer's department, illustrating once again that they only care about profit and not writers' wellbeing or being equitable in their dealings.

The site's order price split is equally unfair: the writer gets 20-25% while they keep 75-80%. I know they try to justify it by claiming they have several professionals working behind the scenes but how else do model freelance sites offer their freelancers better pay while keeping their site reliability and marketing operations running??? The only logical explanation for WritingCreek's continued maintenance of this split is greed - wanting all the profits without proper remuneration for those who do the work. Even a 60-40 split in their favour would be respectable, but no, they want all the money. I've lost count of the number of times a customer would state in the order chat that the order price was about $100 on their side while the price on my side would read $20. And the rules meant I couldn't tell them why the price was so high. Good luck getting STEM pros to sign up while offering comparably laughable rates. The site's only still running just because unlucky but talented third-world grads need to survive in the harsh conditions created by their countries. Awful site, awful management, awful company.

PS: WritingCreek only reached out after the first version of this review went up and didn't remediate the situation, claiming it was justified by their "security policies". This ran contrary to the line of action stated by the account manager in an email when the withdrawal password policy was made (verification would be carried out as opposed to straight-up termination) -- an email I referenced when they responded. Basically, they wouldn't have replied to my previous emails if I hadn't reviewed them on a public review site, indicating they only care about saving face publicly. I still maintain I was terminated for no reason. If you're a freelancer, please stay away since you can't rely on them.

26-06-2024: Temporary blockage is a totally different thing from permanent termination. Writingcreek carried out the latter and not the former. It's alright to reference account security, but if at all my account was breached by a malicious third party, they still would have been able to make a withdrawal since all they need is my withdrawal password and my account was still on the site and yet to be permanently deleted. So yeah: I call bulls***t on the reason for the account closure. Writingcreek didn't conduct any investigation because y'all couldn't care less about taking the pains to do so and do not care about your freelancers. They are replaceable serfs in your eyes, working for peanuts first world writers would consider insulting.

Not like we didn't already know that.

And yeah, just fyi, the order price split is still rubbish.

21 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear David,

Thank you for sharing your thoughts and concerns about our platform. We understand that our terms of use may not meet everyone's expectations. However, they are an integral part of our commitment to maintaining the highest standards of integrity and security. Security is one of our top priorities, and we continually work to ensure that all accounts are protected against unauthorized access and theft. The email about the withdrawn password indicates “We will have to block the account temporarily to make the investigation”. Our team detected suspicious activity on your account and tried to secure the funds on your balance to protect them from potential fraud. Thus, your account was closed following our strict security policies. As for your balance, the funds were transferred to the payout email provided by you as per our standard payment procedures.

Furthermore, our pricing policy reflects the quality of the products we provide and the care we put into our services. In this regard, the commission fees are essential for maintaining and improving the platform. First of all, they help cover the operational costs of running the platform, including server maintenance, security, and customer support. Next, part of the fees is used for marketing and promotion to attract more clients, which can lead to more job opportunities for freelancers. Also, the commission supports the ongoing development of new features and improvements to ensure a better user experience. Thus, they allow us to provide a range of services and benefits to freelancers and clients alike.

We hope you found value in our platform after completing 168 orders and achieving the Advanced rank. A vigilante attitude to account security could help to keep it active. Nevertheless, we understand if our terms do not align with your expectations. You have the option to choose a service that better fits your needs. Thank you once again for your feedback. We appreciate your understanding.

Regards,
Writingcreek.com team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Report this website to the concerned authorities.

This website should be reported for its suspicious activities. I urge everybody to check Trustpilot's "company activity tab" for writingcreek. The company hasn't even verified its details. Yes, I should have checked it before posting my project on it but my bad, I wasn't able to do it due to the heavy workload. If anybody knows their whereabouts please report them. They are scamming people around the globe. I don't even trust the positive reviews for this website. Seems plagiarised to me.

6 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Lucas,

Thank you for your feedback. We take all concerns seriously and are committed to maintaining the highest standards of integrity and transparency. We regret that you feel this way and would like to address your concerns.

1. Verification on Trustpilot: Our company is in the process of verifying our details on Trustpilot. We understand the importance of this and are actively working to complete the verification.

2. Project Posting and Cooperation: Based on the information provided, we could not locate any record of a transaction or collaboration with someone by your name. We kindly ask you to provide additional details such as the project name, date of posting, or any other information that could help us locate the transaction. This will allow us to investigate your claims thoroughly.

3. Suspicious Activities: We have stringent measures in place to ensure the security and authenticity of all transactions on our website. If you have specific examples or evidence of any suspicious activities, please share them with us directly at [Your Email/Contact Information]. We take such matters very seriously and will take immediate action if any issues are found.

4. Positive Reviews: We assure you that all reviews on our platform are from genuine users who have utilized our services. We do not engage in or condone any form of fraudulent activities, including the manipulation of reviews.

We value your input and are eager to resolve any misunderstandings. Please reach out to us directly so we can address your concerns in more detail.

Thank you,
Kim Taylor

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They are criminals. Stay away from them

They are expert in accusing and stealing your money, stay away from them!!!!! They will steal your information, money, and reputation. WritingCreek doesn't care about client ratings or your performance. They can create anything against you to terminate your account. They are illiterate, selfish, and fraudulent criminals. Beware!!!!

13 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Anand,
Thank you for taking the time to provide feedback on your experience with our platform. We genuinely appreciate all reviews as they help us improve our processes and services.

We regret to hear that you are dissatisfied with the outcome of your application. We strive to maintain high standards for the writers on our platform, which includes a thorough evaluation process.

Unfortunately, I could not provide you with detailed feedback on your application since there is no account registered on our website under the email address you provided. The same is with the phone number.

Additionally, your review contains some grammar mistakes, which further highlights the importance of our stringent evaluation criteria.

We understand that receiving such feedback can be disappointing. However, we encourage you to continue improving your writing skills and reapply in the future if you wish. If you have any further questions or need detailed feedback on your application, please feel free to reach out to us at writers@writingcreek.com.

Thank you again for your feedback, and we wish you the best in your writing endeavors.

Best regards,
WritingCreek.com team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This website do not hires anyone if you…

This website do not hires anyone if you pass the Assignment and Essay they will make you wait for 10 days and then they will email you that unfortunately you couldn’t make a fit this time. My correct answers were 29/30 and a quality essay i have given 2 times but they are just scam be careful

4 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Mehdi,

Thank you for taking the time to provide feedback on your experience with our platform. We genuinely appreciate all reviews as they help us improve our processes and services.

We regret to hear that you are dissatisfied with the outcome of your application. We strive to maintain high standards for the writers on our platform, which includes a thorough evaluation process.

Upon reviewing your application, we found several reasons that led to our decision:

1) Essay Quality: Your essay contained numerous grammar mistakes and did not adhere to the required structure. This is crucial for maintaining the quality of content on our site.

2) Test Results: Contrary to your statement, your score was 23 out of 30, not 29 out of 30.

Additionally, your review contains some grammar mistakes, which further highlights the importance of our stringent evaluation criteria.
We understand that receiving such feedback can be disappointing. However, we encourage you to continue improving your writing skills and reapply in the future if you wish. If you have any further questions or need detailed feedback on your application, please feel free to reach out to us at writers@writingcreek.com.

Thank you again for your feedback, and we wish you the best in your writing endeavors.

Best regards,
WritingCreek.com team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have write your assignment but u…

I have write your assignment but u didn't give me money my mentor said I have no registered account. But I have registered account. Now they want me to add money than they give me my salary.resolve my issue

28 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Hayat Khan,
Please be informed that your request will be processed once you share additional information with us. Thank you. 
Regards,
WritingCreek.com team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Can you tell me

Can you tell me, how much I scored in grammar?

20 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo WritingCreek

Antwoord van WritingCreek

Dear Triparna,
Please drop an email to writers@writingcreek.com to have this request processed. Thank you!
Regards,
WritingCreek.com team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Writing Creek and Edusson is one group of Scammers

My experience with this company is similar to Vincent's who posted his review on November 16, 2023.
However, mine was worse and more shocking. I applied for a writer's position on Writing Creek's affiliate called Edusson. The two (Writing Creek and Edusson) share almost everything from application tests, support, managers, orders, etc.
I did everything that was required of me, including completing tests (which I passed) and submitting the requisite documents.
My application was approved and the company sent me several PDF files to go through before starting to work.
The manager did not specify the number of days within which I was supposed to go through the files and complete the so-called adaptation.
Surprisingly, seven days later, I received a message that the company had terminated my account for what they claimed was the failure to pass adaptation tasks.
I tried to explain to the manager that I had been unwell and was still going through the PDF files but everything fell on deaf eyes.
Please note that the manager had not specified the timeframe within which I was to complete going through the files. So, the company expected me to know the deadline. Remember this is a platform that claims to offer professional services to thousands of learners across the world.
I felt like this company (Writing Creek and Edusson) is operated by sadists who rejoice at the pain and suffering of other people, especially some of us who live in the third world.

31 januari 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer