hallo Belastingdienst Buitenland. Ik zou binnen 3 dagen teruggebeld worden, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Heb geprobeerd jullie te bellen vanuit het buitenland, maar dat telefoonnummer werkt ni... Toon meer
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Reviewsamenvatting
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Waar mensen het meest over praten
Reviews die deze samenvatting vormgeven
Bedrijfsgegevens
Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen
Op de site van de Belastingdienst vindt u informatie over belastingen voor particulieren, ondernemers en belastingconsulenten. U kunt via deze site programma's, formulieren en brochures downloaden en rekenprogramma's gebruiken. Daarnaast kunt u informatie vinden over Toeslagen en over de Douane. Verder treft u op de site algemene informatie aan over de organisatie van de Belastingdienst.
Contactgegevens
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Makkelijker kunnen we het niet maken wel slechter
Uiteraard worden hier vaak alleen de slecht ervaringen gedeeld. Maar, vraag me ook oprecht af of bij de belastingdienst alle mensen worden aangenomen die er niks van kunnen. Ik ontvang een brief om mijn rekeningnummer te geven. Apart Sinds vorige jaar nog nooit gehad (ben inmiddels 57). In de brief staat wat ik moet doen, kom ik op belastingdienst en dan het onderdeel betalenenontvangen. Staat dat ik naar Toeslagen moet om mijn rekeningnummer door te geven. Ik dat doen, daar staat dat ik naar item mijn huishouden moet. Kom ik daar zie rekeningnummer onbekend, maaaaaaaar kan het nergens wijzigen!!! Gelukkig ben ik niet voor een gaat gevangen en ga dus gewoon naar mijnbelastingen. En ja hoor daar krijg ik het voor elkaar om mijn bankrekeningnummer te wijzigen!! Hoeveel mensen krijgen deze onzin brief en wat kost dat aan belastingen om zo een zinloze brief te sturen. De belastingdienst weet zich zo wel in leven te houden. Prutsers, die waarschijnlijk nog een oude brief in hun CMS hebben. Makkelijker kunnen ze het niet maken, maar ook niet beter!
Alibaba en de 40 struikrovers
Alibaba en de 40 struikrovers, je zou toch denken dat 1 van die struikrovers me te woord zou kunnen staan? Sta al bijna een 30 min in de wacht... complete arrogante tov van de NL burger! Gelegaliseerde roof.
100 keer klacht ingediend
100 keer klacht ingediend. Ieder keer foute berekeningen door de belastingdienst. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om iets verzoenlijk te berekenen!!!! Sterker nog heeft de goede klantenservice uiteraard geprobeerd van mij af te komen , zodra hun merken dat je de wet kent praten hun ineens anders. Nu weer brief ontvangen ( volgens mij hebben die deze standaard 1000000 keer uitgeprint), eindelijk nieuw betekend? Nee tuurlijk niet … bij deze … dan maar via de advocaat. Is ja blijkbaar anders niet mogelijk. Mogen hun voor de rechter ff uitleggen waarom een berekening voor hun zo moeilijk is.
Intimiderende dreigbrieven sturen naar…
Intimiderende dreigbrieven sturen naar hard werkende mensen bij geen belastingaangiften doen.Ik werk al van mijn 16e levensjaar en ben nu 50 en altijd netjes belasting betaald.Jullie stelen dus al 34 jaar van mij!En nu per brief mij gaan bedreigen voor een bepaalde datum aangifte doen...anders dreigen er gevolgen.Zo gaat de Belastingdienst oftewel Mafia met zijn burgers om.Grote schande....schurken ten top!
Toeslagen
Ging september 2023 met pensioen. Geef in juni 2023 mijn nieuw inkomen door zodat ze alle toeslagen stop kunnen zetten.
Krijg ik een aanslag om te betalen van 2000 euro.
Het nieuwe inkomen tellen ze met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2023.
Niemand vertelt je dit. 😡😡
Zie nu de nieuwe commercial op tv.
Makkelijker kunnen we het niet maken
.
IK HEB WAO EN GEEF DOOR AAN BELASTING…
IK HEB WAO EN GEEF DOOR AAN BELASTING DIENST DAT IK MINDER VERDIEN ALS WAT DAAR GENOTEERD STAAT,DUS VOOR ALLE DUIDELIJKHEID!IK GEEF DOOR MINDER GELD TE HEBBEN EN NU MOET IK 250 EURO TERUG BETALEN OP EEN WAO !!DIT IS TOCH TE GEK VOOR WOORDEN HEB DIT NOG NOOIT OP MIJN WAO MEEGEMAAKT IN 25 JAAR,ASOCIAAL EN MENS UITBUITING NAAR GEHANDICAPTEN EN WAO-ERS!!!!!!!!!!!
Het mag allemaal wel wat eerlijker..
Het is te schandalig voor woorden hoe de belastingdienst met mensen omgaat. Maak je een foutje, weten ze je gisteren nog te vinden, kunnen ze ineens heel snel rekenen, is er ineens voldoende personeel om alles snel te regelen en zitten ze er als gieren bovenop.
Maar ooooh als je toch eens je aangifte invult, danwel hersteld, mogen ze er (minimaal) 8 weken over doen om alles te berekenen en hun werk uit te voeren. En of dat ze dat rekken tot de laatste tel, want dan is er ineens te weinig personeel en is de berekening ineens heel ingewikkeld.
Het mes snijd aan 2 kanten, moet er betaald worden en kan dat binnen een week allemaal uitgerekend en bekend zijn, dan ook de teruggave gewoon tijdig berekenen en uitkeren. Het is niet het geld van de belastingdienst, het is niet het geld van de overheid, het is ons eigen geld waar voor de meeste mensen ook gewoon hard genoeg gewerkt is.
Ik heb weinig goeds te melden over de dubbele, (naar mijn ogen) hypocriete werkwijze, waarop de belastingdienst te werk gaat. Heel jammer dat het zo moet en heel ernstig dat het uberhaupt mag. Dat laat wel zien dat dit land weinig om de burger geeft en meer geeft om de burger kaal plukken, dan het welzijn.
En als dat niet zo is, mag de belastingdienst hun werkwijze wel eens wat opener en eerlijker te werk gaan. Niet als gieren op je nek zitten bij een foutje of uberhaupt een betaling, maar lekker traag doen als de fout vanuit de belastingdienst komt en er alle tijd voor nemen om een zogenaamd lastige berekening uit te voeren, want dat rijmt niet.
De Belastingdienst discrimineert mij al…
De Belastingdienst discrimineert mij al lange tijd.
In corona tijd hebben ze mij afspraken ontnomen die wel op de site van de overheid stonden zoals een 0 euro ondernemers salaris wat voor mij in 3 jaar tijd ruim een ton minder aan belastingschuld had opgeleverd
Maar er valt gewoon niet met ze te praten ze willen je kapot maken
HELP, Notruf voor onbereikbare Belastingdienst Buitenland
hallo Belastingdienst Buitenland. Ik zou binnen 3 dagen teruggebeld worden, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Heb geprobeerd jullie te bellen vanuit het buitenland, maar dat telefoonnummer werkt niet. Wel moet ik nu zsm aangifte doen. Kunnen jullie contact met mij opnemen via deze site, want er is geen andere mogelijkheid.
Terugbetaling.
Ik heb vorig jaar minimum loon ontvangen en alsnog heb ik rondom 110 euro terug moeten betalen aan de belastingdienst.
0p 14 Mei 2026 nog steeds geen digitale M-biljet!!!!!!!
Ik wil belasting aangifte doen voor gedeeltelijk in het buitenland hebben gewoond. Dat is dus de belasting aangifte M- biljet . Ten eerste er word steeds gewaarschuwd dat helaas deze is pas beschikbaar vanaf 1 mei t/m 1 juli . Ik maar wachten en wachten terwijl de rest van Nederland allang zijn belastingaangifte heeft gedaan.
Affijn nu 15 mei 2026 is die uitgestelde M- biljet van jullie nog steeds niet beschikbaar digitaal. Er staat zogenaamd van wel. Maar als je dan inlogd is het nergens te krijgen! Ook heb ik hier meerdere malen (uren lang in de wacht) hier over gebeld. Maar ja ze beloven het aan te passen voor mij. Ook was het vanwege mijn vakantie, niet mogelijk op tijd de papieren M-biljet aan te vragen omdat deze niet op tijd voor mijn vertrek datum geleverd kon verstuurd kon worden. Maar als er betaald moet worden weten ze je wel optijd te vinden . Ik vind dat echt niet correct van ze . En dit allemaal in zo een rijk land waar we normaal gesproken een voorbeeld figuur zijn voor andere landen .
Niet te bereiken.
Niet te bereiken na een heel menu doorgewerkt te hebben. Sta veel te lang in de wacht. Leuker kunnen ze het niet maken wel veel lastiger.
zie zorgtoeslag terugbetalen voor…
zie zorgtoeslag terugbetalen voor startende werkers, fix dit proces man. IEDEREEN die ik ken heeft dit probleem en IEDEREEn komt in de proberemen
Ik sta 50 min in de wachtrij en mijn…
Ik sta 50 min in de wachtrij en mijn (mega simpele?!) vraag over een vraag bij de inkomstenbelasting wat ik in moet vullen kan niet eens beantwoord worden. Heb ik dus helemaal niks aan.
Waardeloos personeel, fatsoensnormen ver te zoeken
Waardeloos. Eerste keer met een vraag over inkomstenbelasting. Dan zou ik uiterlijk 2 dagen daarna teruggebeld worden door Belastingkantoor Groningen, bellen ze op de 3e dag om 9 april 08:53. Terugbellen op dat nummer heeft geen zin dus weer hen gebeld via het algemene nummer. Staat bij de notitie "3x gebeld, meneer neemt niet op". Volgens mijn telefoon ben ik toen 2x in 1 minuut gebeld (een normaal mens belt bijvoorbeeld 30 minuten later nog eens) en daarmee was de taak voor de ambtenaar blijkbaar klaar. Volgende incident: Ik zou voor een andere vraag weer binnen uiterlijk 2 dagen teruggebeld worden, nog steeds niks gehoord - dit is inmiddels de 4e dag. Wat ik ook kwalijk vindt is dat ik onder mijn BSN nummer nu mijn vragen/gegevens bewaard worden in het systeem met notitie dat ik mogelijk (bewust) niet opneem, terwijl ik niet geholpen ben. Fatsoen van de service en personeel is dus ver te zoeken (naast dat veel werknemers onkundig zijn: ik wordt meerdere keren tot 2x doorverwezen omdat de persoon het niet weet, en de 3e belt dus niet terug)
Er gaat wel eens wat mis
Er gaat wel eens wat mis - de Belastingdienst klantenservice is goed bereikbaar en lossen problemen adequaat en direct op wanneer mogelijk. De medewerkers zijn goed op de hoogte en hebben een dienstverlenende houding.
De belastingdienst is één grote…
De belastingdienst is één grote corrupte bende! Als je ondernemer bent en je signaleert dat 4 accountants “ dezelfde fout” maken, waardoor je duizenden euro’s verliest en je meld dit. Dan krijg je als antwoordt..” wat vervelend voor u Mvr” helaas wij kunnen u niet helpen.
Mensen bestelen noem ik het.
Belastingdienst is onbereikbaar
Een aantal keren gebeld in de ochtend. Doorloop je een heel menu en denk je eindelijk doorverbonden te worden… krijg je: onze medewerkers zijn in gesprek en de wachtrij is vol. De verbinding wordt nu verbroken…
Gewoon onbereikbaar!
Telefonische keuzemenu's zijn veel te…
Telefonische keuzemenu's zijn veel te lang en vervolgens kom ik in de wachtrij om daarna alsnog bij een verkeerde afdeling uit te komen. Wordt ik doorverbonden, weer wachten! Waarom niet een beslisboom maken op de website zodat je van tevoren al weet welke keuze's je moet indrukken? Dan voer je gewoon die code in en heb je meteen de juiste afdeling..
Belasting erfbelasting harteloos
Belastingdienst zijn boeven Erfbelasting terwijl mensen zelf alles hebben opgebouwd al verdrietig genoeg ouders kwijt ben mijn hele leven dubbel op ze kop staat alles moet achterlaten rara hoe worden jullie rijk over de rug van hard werkende of overleden mensen bah schaamteloos harteloos "bedrijf" door jullie zie ik het leven niet eens meer zitten omdat ik me vader beloofd heb hier te blijven en voort te zetten wat hij zelf in ze testament als wens wou en dan komen jullie walgelijk
Dit is Trustpilot
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.








