Discount Cycles Direct Reviews 

35
•
TrustScore 3 uit 5

2,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor ! Ordered a ladies waterproof cycling jacket. They sent the wrong one, a much cheaper version to what I had ordered. I rang the number provided for on line orders which puts you though t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just bought a beautiful Wilier from Discount Cycles Direct and the service couldn't have been better. Prompt, knowledgeable, extremely helpful, and Luke, who I dealt with, is an exceptionally nice... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

unhelpful, unresponsive, unreliable online shopping experience. Never get back to me whenever I call to chase up. Still unable to complete an order with them after there's weeks of waiting for assista... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

As an owner of an online retail business in Bloxham people often say "you can’t beat the personal customer touch" that you get with a store, well in Broadribbs case this is laughable. Their Banbury st... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Fietsenwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Discount Cycles Direct are a retailer of quality, value for money bicycles and bike accessories. You save us time by shopping online, so we pass these savings on to you in the form of lower prices.


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

35 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,8

Alle reviews

(35)

0 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor

Very poor ! Ordered a ladies waterproof cycling jacket. They sent the wrong one, a much cheaper version to what I had ordered. I rang the number provided for on line orders which puts you though to a shop who cannot help. They told me the online orders are dealt with someone based in Bangladesh and to email them which I did. Three days later I received an email telling me to return the item recorded delivery (which I would have to pay for even though it was their mistake) and to put in another email what I would like them to do even though I have already requested a full refund.
Extremely poor customer service. Very frustrating service. Out of pocket, no refund, wrong jacket and expected to pay for the return!!
RUBBISH RUBBISH RUBBISH!!

28 september 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Hello Jennkin,

Our colleagues at the store have advised you to email the online team as this is the standard procedure for any issues, mistakes, warranty or returns. This is in place as we do require written information from the customer and we reply to the email sent. This way there is a written correspondence that protects both parties involved and also allows them to easily track the progress at any time.

Currently, the online store's working hours are from Monday to Friday only. This is the reason why you have not received a reply straight away after your email on Saturday. On our correspondence today (Monday) we have confirmed that we are not able to arrange collection of the jacket and we do require to be returned to us via Royal Mail First or Second Class Recorded. We have confirmed that the order will be refunded in full. We have also confirmed that the postage costs will be refunded in full, please remember to forward us the postage receipt.

We can confirm that we are a UK based company, we operate in UK and we sell products from UK based manufacturers or UK based distributors. We sincerely apologise for the picking/packing mistake on our behalf that lead to receive the wrong jacket than the one ordered.

Just to reiterate, you will receive a full refund on the order and on the return postage costs

Hope this helps.

Kind Regards
DCD Sales Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't buy a bike from these people…

Don't buy a bike from these people especially if it arrives in a box. You effectively have no warranty whatsoever.

Bought a bike from them in March and it developed a problem 4 months later. I spoke to the shop and exchanged several emails but they refuse to fulfil any warranty obligations.

I am sure given the time I could prove that the problem my bike developed was due to faulty manufacture. The outer cable to the rear derailleur was so short that the tight bend caused too much friction so that the gears did not change as the cable was released.

The shop maintained that the problem could be fixed by adjustments and was probably caused by the cable stretching which is frankly nonsense. The cable stretching or slipping would cause problems as the cable was pulled and not as it was released. There were no problems with the few adjustments that can be made to the rear derailleur.

I am very disappointed as I was hopeful of finding a good local bike shop.

In my 66 years this is first time I have had a problem with a warranty claim!

26 juli 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Hello Kevin,

With regards to your review, we are sorry to hear that you are not happy with the service provided and that you have decided to leave us a bad review.

At the time of purchase you collected the bike from our Bicester store and you have not opted for a complete bike built.

The issue you have reported after almost 4 months of ownership was related to the chain not engaging in the smallest cog on the rear derailleur. We have advised in our reply that this may only require gear adjustments including a possible cable tension, something that you have rejected. The store's staff members have mentioned a strong attitude towards what you wanted to have done in order to have the gears working. You have requested a longer outer gear cable, work that you have been quoted for and you have accepted to pay. When a longer outer cable is being fitted will also require a new inner cable. The inner cable was likely the only cable that may needed replacing as this was frayed and replacement inner gear cable was required regardless.

The total cost of the work carried out, including the parts and labour was £31.00. After almost 4 months of use this falls in the customer's responsibility as maintenance. This issue could not have been caused by a "tight bend" on outer cable as you have claimed, as the gears would not have worked for almost 4 months. If the cable had been a problem we would have expected this from the outset. We have not had this issue on any other of these bikes and in our experience SRAM is normally quite happy with a short return.

WARRANTY: Please note that we do everything to help our customers in warranty situations and where applicable we will contact our distributor/manufacturer warranty departments to secure the best possible outcome for our customers.

In this extremely busy times where work carried out is booked with at least one week in advance, we do hope that on the spot work carried out to help in your situation has helped and has been appreciated.

Kind Regards
DCD Sales Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible service AVOID!

As an owner of an online retail business in Bloxham people often say "you can’t beat the personal customer touch" that you get with a store, well in Broadribbs case this is laughable. Their Banbury store staff are useless, I’ve had to contact them 5 times now to find out where my order is (they took the money from my card), nearly 3 weeks later I gave in and went to the Banbury shop to be told its sat in their shop! No apology for the inconvenience I was TOLD it will be built Monday, rang two days later to see if it was ready was told no it will be the end of the week again no apology! Your team require customer service training NOW! I await a response!

24 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Dear customer,

Regarding your review, we do hope that our telephone conversation where we have confirmed the situation and also the missed update that you and the collection store should have received due to an error at our warehouse (that we have address meanwhile) has somewhat explained the situation. The store's staff have received further training and we are positive that similar issue will not be repeated.

We do hope that our complementary gift offered with the bike at the time of collection has been well received and the shopping experience has finalised in a more pleasurable experience.

Kind Regards
DCD Sales Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service

Amazing service.
I had an idea of what bike I wanted to buy so I searched online looking for the best price and discovered these guys were offering the best price available with free delivery. I then called the shop to ask for a little advice and the guys in the shop could not be more helpful, offering advice on my requirements.
Since the bike arrived, exactly as promised, I have had to call back on two occasions for a little extra help/advice and on each occasion the response from the guys in the shop was amazing.
It's clear that the whole team at Broadribb/DiscountCyclesDirect are cycling enthusiasts, have a deep knowledge of bikes and cycling and enjoy helping other cyclists or novices.
It is a pleasure to do business with these guys.

23 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

unhelpful

unhelpful, unresponsive, unreliable online shopping experience. Never get back to me whenever I call to chase up. Still unable to complete an order with them after there's weeks of waiting for assistance. Sadly it seems they are too busy to care :(

20 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for your review, unfortunately your orders have had either unsuccessful payments registered or payments that have been flagged as suspicious (for reasons outside of our control determined by the third party reputable payment system SagePay). This has lead to us not to be able to fulfil an order from yourself. This has been explained via phone and several emails exchanges you have had with us. Indeed, through this difficult times we have been extremely busy and any requested assistance may have been fulfilled with a slight delay of a day or two. Kind Regards (DCD Sales Team)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Speedy delivery especially with the…

Speedy delivery especially with the current situation with the coronavirus, I ordered my bike Friday afternoon and it was delivered on Tuesday morning, the bike was package well and easy to put together, I highly recommend.

12 mei 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top quality service.

Bike was shipped fairly quickly which given the current situation with the Covid-19 Pandemic is amazing.

I did email after a few days for a follow up and got a prompt response from the team, definitely an easy transaction and would totally recommend for anyone looking to purchase a new bike.

28 april 2020
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Finding my son his favourite bike

I contacted the team after finding the bike my son wanted for Christmas on their website. I received outstanding customer service from a very helpful chap who answered all of my questions. I was promised a call back (which I got) by another very helpful man who again went above and beyond. I can’t thank you enough and would without a doubt recommend you. Thank you all for your help in getting my boy his bike, I’m very grateful. Emma

19 november 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5star!

Very helpful customer service...responsive communication all the way....i had a couple special requests and all done perfectly!Thanks!The bike came in perfect condition!

8 oktober 2016
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Hi,
Just like to say that I was very pleased with the price and quick service/delivery of new bike. Would definitely use discount cycles direct again.

12 januari 2016
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent communication and assistance

I can't fault Discount Cycles Direct. I ordered a bike late on a Monday evening and it was actioned the following morning; throughout the process whenever I emailed they responded promptly and were extremely helpful. No question was stupid and they answered with my best interests in mind.
I will definitely look to use them again in the future.

11 januari 2016
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous service - very happy customer

Discount Cycles Direct had the bike I wanted, in the size I wanted, but I had a few questions first. 'Dan' responded to all my questions quickly and with good humour. When I eventually took the plunge and ordered the bike, Dan let me know when it had been shipped, and then it was easy to track via the courier. It arrived in good time, perfectly as described. I am very happy with the experience and am happy to recommend DCD.

18 december 2015
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Broadribb Cycles

They guided me through the cycle to work procedure, and were very efficient and helpful. The bike was delivered on time, the an exceptional amount of packaging to ensure it arrived in perfect condition. I have no hesitation in recommending Broadribb Cycles.

14 december 2015
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding service

I just wanted to express my extreme thanks for your brilliant customer service.
I purchased a bike for my Father on the weekend and was wary of delivery and particulars of the bike.

When I called the number on the website for confirmation of delivery and advice on the best bike locks to purchase, I spoke to a really helpful and polite person who explained the whole delivery process and then went on to tell me about bike locks.

I’m really impressed, you wouldn’t get this service from bigger companies and I’m really glad I chose this site to get the bike from

The bike was delivered today and my Father is really impressed

Thank you again

11 december 2015
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for taking the time to leave us a review. I'm glad that you were happy with the advice that you were given by our sales team and hope that your father is enjoying his new bike!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

From my first contact to the bike arriving, the service i received from Discount Cycles Direct was excellent. My order had some bespoke requirements, as well as involving Cyclescheme, but each question was answered promptly and knowledgeably to my satisfaction. My bespoke requirement was exactly as requested.

If i was purchasing another bike via an online retailer, i would certainly consider Discount Cycles Direct at the top on my list.

30 november 2015
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for your review, I'm glad that you are happy with the pre-sales service that our sales team gave you and hope that your Cannondale is living up to it's expectations.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A fantastic company to deal with!

From the immediate response to my first query about the shape of the handle bar (my wife was very precise about her requirements), to ordering, tracking, delivery to a different address (as a surprise gift) and following up a minor problem, the service I have received from Discount Cycles Direct has been faultless and first class. Brad looked after me and, as a new member of staff, this speaks volumes about their focus on customer care. I have no hesitation in recommending this company to others.

12 oktober 2015
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for taking the time to review your order, it's great to get feedback about our new staff and I will pass your review on to Brad.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My first on-line bike purchase - excellent service

I've been looking around for a lightweight road bike for some time and came across some great reductions on this site.

Dan, the website manager, was very efficient and approachable. He tracked down one of the few remaining models of bike, arranged for me to pop into the store to check the frame size on a similar model and gave me a great price. When the suppliers let him down on the delivery date, he negotiated some free clothing for me - it was obvious that he had strong connections with Cannondale.

Dan's attention to detail is excellent, he communicates well and is well organised.

A pleasure to do business.

24 juli 2015
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for your review Richard, I hope that you're getting the miles in on what is without a doubt my favourite bike to have left our store this year!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service when using bike2workscheme

These guys were great from start to finish.

I chose to purchase my bike through the bike2workscheme, but I was after a very specific bike, the Sunday Model C.

I couldn't find this bike at any local bike stores so I decided to buy it online. For those that haven't used a bike scheme there is a bit of faff involved, you have to apply for vouchers, sign forms, send vouchers off, all of which can take some time. However Discount Cycles Direct website makes it very easy to start the process, they have a simple form you fill in, they get back in touch with you very quickly quickly with a quote (required for the form), in fact throughout the entire process communication was excellent.

You pay a small deposit to reserve your bike, which is only fair as (I presume with the bike I chose) the bike would need to be ordered in, but this got refunded as promised as soon as my bike was processed for delivery.

The bike arrived quickly and was well packaged. All in all a happy customer and would definitely recommend them to others looking to buy a bike.

21 mei 2015
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for you such a great review about our service and cycle to work scheme process. We have tried to make the buying from us on the cycle to work scheme as easy as possible, as we understand it can be confusing. I hope that you're enjoying your new bike.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cube Peloton

Great service, I found the bike I wanted which was a 2014 model and was £100 cheaper than this years model, I also saw that I could purchase this on 0% finance, placed the order and had an email from Dan, really good correspondence from Dan and had everything sorted within a day, the bike came very quick and was very well packaged. would definitely recommend using these guys. Also I love the fact that I am dealing with a company which started in 1919 rather than these large corporations. Keep doing what you are doing!

14 mei 2015
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Solid service, friendly communication...but no follow up...

hi
I had great consultative service from the guys at Discount Cycles...don't be miss led by the name though, as the product I wanted was not discounted at all but sold at full SRP (£2,999)...thus I had to negotiate a la rug shop in a souk to get a 10% discount, but I did get one...
The communication was great, the delivery swift...although asking me to leave a review on here was the first and only follow up since I took delivery of the bike a few weeks back...a simple follow up mail to check everything was ok would have been nice... since I spent over £2.5k...
Would def. recommend though.... probably better to visit one of their stores, I am sure the service would be great...

13 mei 2015
Review zonder uitnodiging
Logo Discount Cycles Direct

Antwoord van Discount Cycles Direct

Thank you for taking the time to leave us a postive review. I've taken your comments on board regarding the follow up and will be bringing it up at our next meeting, as I agree that it's an area of aftersales service that we could improve on.

I hope you're enjoying your bike and getting some miles in now that summer is here!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer