Illusivejewels Reviews 

100
•
TrustScore 3 uit 5

2,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered myself multiple rings, unfortunately when they arrived they did not fit. I followed the return policy and I haven’t received anything from them no response no acknowledgement. I now have o... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Been over 2 weeks now my order #24856 never arrived, I've contacted them on multiple social media platforms I've gotten no respond. If they're not responding to their costumers and shipping the produc... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i enjoy shopping here because the website is lovely as well as the items and customer care. i love to hear from Layla too she really appreciates my order and feedback as special. i found some beauti... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My daughter ordered 2 belly bars and only one arrived. After contacting the company, i had a brilliant experience and was dealt with in a very professional manner and given feedback in a positive way.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Sieradenwinkel
  2. ook in
  3. Juwelenhandelaar
  4. Namaaksieraden winkel
  5. Sieradenfabrikant
  6. Sieradenontwerper

Geschreven door het bedrijf

Welcome to Illusive Jewels, a small jewellery business specialising in exquisite body jewellery. We pride ourselves on offering a diverse range of high-quality, beautiful pieces at affordable prices. Whether you're looking for the perfect accessory to complement your style or a unique gift for someone special, our collection is designed to bring elegance and charm to every occasion. We have a huge range of products, our most popular being our belly and nipple bars. Our rings and necklaces are also a huge seller as we have a lot of unique pieces!


Contactgegevens

2,9

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

100 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,9

Alle reviews

(100)

24 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

100% will be ordering more

Bought a Dior necklace and after wearing it for the second time the diamonds fell out the o, understandably these things can happen I got a free gift with this order also, stunning cherry earrings! After emailing to advice of the issue with the necklace i was sent a new one and another free gift also which I did not expect with this been a replacement! Thank you soo much for been so helpful and generous! I’ll 100% be ordering more thank you!

9 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hey Sian, I am glad we could get this sorted for you, thank you for your lovely review! So pleased you're happy with your pieces xxx

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

bad quality and customer service

I’ve ordered multiple bars from here and all of them have now broken (including the replacements). I was going to just leave it but after the experience i had and now my replacement breaking i feel as though i have to comment on it. it’s a shame as i like supporting small businesses and my first experience emailing them was great. However, when 2 bars from my second order broke i was told i could get them replaced (i now understand that was nice as it wasn’t within there warranty but why make promises u cant keep). my replacement then got lost in the post and after emailing multiple times asking about its location i got a response after about 10 weeks. I then had to wait for a case to be opened with royal mail and after another month they found it was to late to get compensation. By that time another bar had broke but i was told i couldn’t get that replaced too. It then took another month to get the replacements sent out but they sent me the bar they told me they couldn’t replace and not one of the original bars. so disappointing after waiting about 5 months to never received one of the bars, especially considering the money i had spent. But they ‘wouldn’t pay another £3 for postage’.

31 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hi, I’m sorry to hear about the issues with your order and replacements.
As you emailed me 3 months after receiving your order this was not in warranty as our policy is 30 days, I replaced them to avoid disappointment but unfortunately Royal Mail lost the package so we had to open a claim, we're unable to do anything until we have a response to the claim which does take a few weeks. I resent your package when i was able to and sent the bars we had available and in stock to avoid any further delays.
Unfortunately, there were some complications here, i understand this is not ideal so i apologise about this situation.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The jewelry is so pretty and well made

The jewelry is so pretty and well made, I also received my order the next day with standard shipping, really impressed with the quality and speed of service!! It’s great to find body jewelry that doesn’t break the bank while still having amazing quality, really really happy, will definitely be ordering more

9 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Stunning jewellery but poor quality and customer service

I originally bought a belly button bar which arrived quickly and in good condition. I absolutely loved the piece and thought it was an affordable price considering this company suggest they are “water proof” and “dont tarnish or discolour”. However not long after, the jewellery snapped and the butterfly charm came off. After emailing this problem was quickly resolved and I was sent a new one. However again not long after this the same thing happened except this time the WHOLE butterfly part fell off, it had tarnished and had also coloured my skin green. The main part of the bar seems to have not tarnished as much so I believe its jjst the dangly part which needs to be made of a better quality material. I had followed advice from the brand and took it out when swimming and bathing and only left it in to shower, so this should NOT have happened. I emailed again and this time the reply stated that nothing could be done as it had been over 30 days, and in the email she said that the jewellery needed to be well looked after in order to last, which in my opinion felt like she was trying to blame me for the broken jewellery, which I found slightly unprofessional. Had this jewellery have been cheaper I could be more understanding of this, however I have had belly bars which have cost me less than £5 and have lasted longer than these ones! Such a shame because I really love the look of the jewellery from this brand.

31 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hey Lily, sorry to hear you had a disappointing experience with us.
We only have a selection of belly bars that are 100% stainless steel and waterproof - i just wanted to clarify as lots of our designs have stainless steel bars but with PVD plated pendants which is why we advise to follow our aftercare instructions.
You contacted us after 2 months and unfortunately we cannot offer refunds past our 30 day warranty as we are a small business and we have to follow our policies. We’re truly sorry to hear that your piece didn’t meet your expectations & thank you for the feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY!

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY!

Cheap, Faulty Materials and Terrible Customer Service

I ordered a ‘Dior’ necklace (23rd May 2024) from the Illusive Jewels website, and it tarnished within a week. When I contacted the owner, Layla, she agreed to send a replacement and promised a full refund if the new necklace was also poor quality.

The replacement necklace arrived (20th June 2024) with numerous issues: it was missing an item, the writing was backward, and the material was cheap (not like the images on their website) I immediately requested a refund.
Layla asked me to send the item back tracked to process the refund. After several delays (due to Layla being on holiday and her mum unable to handle issues), I was informed that their returns system was poorly managed and they struggled to identify my return. Which I don’t expect when spending so much money on a faulty item.

( I sent necklace back on the 10th July 2024) I asked for the return shipping cost to be covered since I received another faulty item. Layla agreed to cover only £3.50 of the £5.20 return shipping cost shown on my receipt.

I cited consumer rights laws which states ‘If you want to return your faulty goods for a refund, a repair or replacement, you should be refunded the delivery cost you paid to get it sent to you. If you paid for enhanced or express delivery and you’re returning the faulty goods early on, this will also be refunded to you’.

Layla falsely claimed I returned the necklace due to changing my mind, ignoring the clear evidence of the product's defects and therefore refused to cover the full cost.

Additionally, I received a free gift with my initial order. Layla didn't initially mention the need to return it but later refused my refund until I returned the promotional item. Legally, I was not obligated to return the free gift for a refund.

After much back and forth about consumer rights and their poor understanding of the law, I was eventually told I would be refunded the cost of the necklace and £3.50 for the return shipping (not the full amount I paid). Which later on when I received the refund she never sent me the delivery costs as her excuse was that it cost her £2.70 both times to ship the necklaces out- which shouldn’t be the customers issue as the necklaces should have been in good condition when sent out. I was then informed it would take a further 5-7 working days to process the refund.

I am extremely disappointed with their customer service and lack of knowledge about consumer rights. This issue could have been resolved quickly and calmly.

Do not waste your time or money on this company.

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hi Millie, when you contacted us regarding the issue with your necklace we dealt with this promptly and apologised about the situation as we had unfortunately had some issues with the quality of this stock which you kindly understood and agreed to a replacement.
As you were not happy with the replacement i agreed for you to send it back so i could issue you a refund; all was fine until i stated that we do not pay the shipping cost for returns (most companies do not have free returns).
I wasn't able to refund you until we received the return but there was no order number in the package and as we had another return for the same necklace i had to make sure i was refunding the correct customer. Once we processed the refund it can take around a week for it to show in your bank and unfortunately we cannot control that.
As you wanted to return your necklace we also expected the return of the free gift as this was only eligible for customers who spent £50, which you hadn't and as a small business i feel as though it is fair to feel upset that the customer has has received a full refund but kept another piece of our jewellery for free.
Sorry for any delays in getting this sorted however i was on holiday which was stated on my website; i run the business on my own and had my mums help only with sending orders during this time.
I apologise that you were not happy with our service.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought two belly bars

Bought two belly bars, after wearing them for a few days they broke, contacted the instagram basically begging for a replacement and this was months ago, I keep on texting them on instagram but still no reply, shocking customer service bought these for a trip and didn’t even last the first two days. Buy if you want jewellery you get doesn’t last.

They replied on their instagram after ages of trying, sent them the evidence they needed to issue a refund as apparently they couldn’t find the emails that I sent them and it’s been a week since I sent them the evidence they asked for and STILL I haven’t gotten a replacement. I have contacted both your email and instagram but this issue has still not been resolved shocking behaviour. Also you replied saying you don’t do it through instagram so why have you been asking for the details through instagram a bit contradictory if you ask me.

After leaving negative reviews, rightfully so as this has been a negative interaction, she refuses to give me a replacement which I don’t want because it wouldn’t last anyways.

Layla (the owner) is rude and doesn’t know how to promptly deal with issues and the negative reviews are more or less about the same thing, her poor customer service so buy at your own risk.

Items are cute but don’t buy if you like quality products and issues to be resolved I would suggest invest in better products that will last you more than two days.

30 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hello, as our instagram DM's are not used for dealing with customer enquiries, we did not see your message. We replied to it once we had seen it explaining we never received any emails from you and requested your information as this was the only way we could contact you. As this platform is not monitored this situation was not dealt with promptly, which i do apologise for. When i had replied to your message, i did not hear back for a week and so on, so it was very difficult to communicate with you. I believe if we had communicated via email this would have been sorted but i'm sorry you had a disappointing experience with us and thank you for your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jewellery review

Gorgeous jewellery,been wearing for a month now no rust in sight also has beautiful packaging and care advise and super fast delivery definitely ordering from here again❤️

22 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

So glad you love your jewellery! Thank you for leaving a review! Xxxxx

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Couldn’t recommend enough!

I’ve ordered quite a few times now and every time I’ve been so impressed! They have such cute pieces that I can’t find anywhere else and the quality is incredible especially for the price 🫶🏻 I’ve even placed an order a couple of days before I went on holiday and it’s been shipped out the same day for me! Couldn’t recommend enough 😊💞

22 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not order from this company

Do not order from this company! Placed order, did not arrive.. no updates, no response to emails, nothing! 2 weeks after ordering still not got a clue whether or not my order will even turn up! DISGUSTING 😡

10 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hi Terri, after speaking with you on email and clarifying this wasn't an issue with my business, as royal mail had lost your parcel, i would of hoped you'd edit the review as i got this sorted for you straight away, by sending a replacement out which i can see has been delivered already.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

beautiful and quality jewellery!

beautiful and quality jewellery!! i absolutely love this shop and will be using it for everything from now on :) such amazing prices for what they are and they haven’t turned any funny colours at all! highly recommend 🫶🏻

3 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cherry Belly Bar

I ordered the Cherry Belly bar for going on holidays and it arrived within a week , amazing quality of jewellery and absolutely beautiful! I can’t wait to buy more from this brand😊

20 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing Jewellery!


I am in love with the jewellery, I am over the moon with the ones I picked, they look amazing, would recommend, will be ordering again soon!

7 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love this company

Love this company, always got so many new nice styles in! I've been ordering regularly for over a year and have never been disappointed. The stuff doesn't tarnish or turn your skin green which is something I always worry about when buying new jewellery

10 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Thank you so much for your positive review. I am glad you love your jewellery from us! :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A negative turned into MASSIVE POSITIVE 5*

My daughter ordered 2 belly bars and only one arrived. After contacting the company, i had a brilliant experience and was dealt with in a very professional manner and given feedback in a positive way. I was advised that the missing item would arrive Monday but it came through our letter box on Saturday. Couldn't recommend this company enough and my daughter will be ordering again and telling her friends about it. Check them out you won't be disappointed. Great price and amazing quality.....very happy daughter

22 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Thank you so much for your review! I am so glad your daughter loves her jewellery :) xxx

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely love my belly bars

Absolutely love my belly bars, they are better than any I have ever had from elsewhere. Shipping was so fast and packaging so cute! Will definitely shop here again

18 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Thank you so much, and i am so glad you love your jewellery!! :) xxx

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

do not buy

I ordered 2 navel piercings in different orders, got an email about one days later saying it was out of stock when it wasn’t when i purchased, they said they could change the colour to gold so i agreed, still none of my orders have arrived over a week later, i emailed and messaged their instagram and got no reply's. i’m really disappointed, what a waste of money. i wouldn’t recommend buying from here and hope this doesn’t happen to other people.

31 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hello, we did email you regarding your order because one was out of stock yes, so we sent your order in 2 separate parcels. We hadn't replied to your email or instagram message because it was a weekend. Since speaking to you on email you confirmed you received the first order, you never told us you did not receive the second order until over a month later, we sent this out and have a reference number for proof. Sometimes there can be issues with Royal Mail, which we'd expect you to contact us about so we can solve this, instead of contacting us you left a bad review, which isn't entirely true because you told me the first order did arrive. You also ignored our last email so it's not possible to get anything sorted for you this way.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM “TIKTOK” VIRKSOMHED

Dårligste service!! Bestilte en navle- og tungepiercing hos dem. På deres hjemmeside reklamerer de med 5-7 dages levering. Da jeg ikke havde modtaget noget 14 dage efter, skrev jeg en mail- fik hertil intet svar. Derefter kommenterede jeg deres tiktok promoverings videoer for at gøre dem opmærksom på min manglende bestilling. Til det vælger de at slette kommentarerne. Virksomheden kan BESTEMT IKKE anbefales!! Det er et scam

10 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Illusivejewels

Antwoord van Illusivejewels

Hello, i have no reason to scam you and this is not the case at all. We also did speak on email previously. We are a UK based company, so all EU customers have to pay a import tax (this is not down to me). If you refuse to pay this, your order will not arrive, which i explained to you. It also states this on my website. Please do not leave untrue reviews because you haven't paid the import tax, it is not fair to my business.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer