Joy Reviews 

220
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give this company 0 stars I would. They advertised something completely different than what I received. I'm starting a PayPal dispute as they won't respond to my emails.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delighted with my beautiful, stylish coat. Warm, roomy and chic - has been thoroughly soaked twice in last two days, but dried out easily and looks as good as new. The service I received was informa... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I'm so sad about the quality of louche dresses now, they feel like the cheapest, flimsiest things with cheap zips and buttons, loose threads etc. At full price of £60-80 the quality is scandalous, tha... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The skirts appeared well made and of good quality. It would be helpful if the website could state whether skirts are lined as not having that information would usually put me off buying it. Overall p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Damesmodewinkel
  2. ook in
  3. Kledingwinkel
  4. Sieradenwinkel
  5. Winkel in modeaccessoires
  6. Woonwinkel

Over Joy

Geschreven door het bedrijf

SHOP WOMENSWEAR
SHOP NEW IN
SHOP HOMEWARE
SHOP GIFTS

Founded in London, Joy has always been about being unique and different. As well as selling principally women’s clothing we also stock a wide range of accessories, homeware and gifts as well; anything that fills the shopping list bringing Love, Life and Laughter to everyone in abundance!

16 years later we launched our own label Louche, which has always been designed by women for women, and fitted and refitted on different body types. We are proud of our fit which is a challenge, as there is no exact fit and measurements to any size in Europe and beyond. However, once you have established your size you will find you will be that size throughout our website, enabling you to shop with confidence. Special consideration is made to fabric selection we always go that extra mile to find the very best quality, feel and finish.

The emphasis on fit encompasses all our styles. Trousers are all made with an element of stretch, shirts often have hidden elastic waistbands and tops always have extra ease. Sweatshirts and jumpers are always cosy, colourful and comfortable. Whilst coats are always a bit of a statement, we tend to leave black coats to others!

We are particularly famous for our dresses which we have a large selection of mini, midi and maxi styles crafted in unique, quirky and ditsy prints, colourful checks and premium quality plains. Did we tell you that 90% of our dresses have pockets?

Our ethos regarding design and manufacture is to produce products that have lasting appeal and anything other than throw-away fashion! When we hear stories of mothers handing down styles to their daughters, it gives us great pleasure and is definitely a direction to true sustainability. We are working our way through the whole sustainable journey which isn’t without its caveats and hope in a year or so to be almost 70% sustainable.

x

Contactgegevens

2,5

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

220 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 36% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,5

Alle reviews

(220)

14 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Really disappointed with the whole…

Really disappointed with the whole experience. Ordered a framed picture - it arrived smashed in tiny pieces and as a result the picture insert also torn. As requested, provided photographic evidence. Contacted customer services no replacement given nor refund despite a trail of an unbelievable 17 emails. After an initial response without any solutions, just ignored. Unacceptable.

28 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Pretty unimpressed

Pretty unimpressed. Ordered two dresses - they then cancelled one of them as it turned out they didn’t have it in stock. When the other dress arrived the quality wasn’t great so I sent it back. Still awaiting my refund a month later. Wouldn’t order from them again.

4 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT ORDER ANYTHING FROM JOYTHESTORE…

DO NOT ORDER ANYTHING FROM JOYTHESTORE THAT YOU MAY NEED TO RETURN
It has been over a full calendar month since my return was delivered back to Joy by Royal Mail. Yes there were postal strikes, however, I received a confirmation email on Dec 28 that the package was received and I am yet to receive my refund similar to Cara.

I sent an email to Mollie in Customer services responding to her email sent and I've received no response to date. There is also no phone number available.
I've ordered items from other companies after my Joy purchase over the Christmas period and returned them and received my refund to date.
Don't understand why there is a delay.
DO NOT ORDER ANYTHING FROM JOYTHESTORE THAT YOU MAY NEED TO RETURN.

10 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi there, We are very sorry for what you are experiencing. As you can see in previous replies we currently have a huge back log of returns due to a combination of royal mail strikes, short staff and Christmas. As well as changed our web platform, meaning old orders and returns have to be processed manually through transfer. Hopefully this can give you an explanation of why its taking so long and we do understand how frustrating this is for you.

We want to sort this out for you, please give us a call at 02 070 911 873 or email us again at contactus@joythestore.com. Thanks, Mollie :)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT ORDER ANYTHING FROM THIS COMPANY THAT YOU MAY NEED TO RETURN

It has been over a full calendar month since my return was delivered back to Joy by Royal Mail. I am yet to receive my refund or even email confirmation from Joy that my return has been received. Customer services have ignored three emails about this and there is no phone number available. I used to love the Joy stores but will not be ordering online again as return timescales and customer service has to date been appalling. DO NOT ORDER ANYTHING FROM THIS COMPANY THAT YOU MAY NEED TO RETURN.

4 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor quality items & long wait for a refund

Bought 3 items and unfortunately I had to return all of them due to poor quality of fabric and sizing not as expected. Still waiting for my refund after the parcel tracking shows my return was delivered on 13th December. It's frustrating that you cannot contact customer services for an update until 30 days have passed. Other companies have been able to issue refunds on returns within a fortnight. Doubt I'll shop at Joy again due to the inconvenience.

3 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A Day Out In Leeds, Made So Much Better!!

Hi

Just a little positive feedback which is soooo well deserved.

My friend Caroline and I live in Wirral Merseyside, we were on a day out in Leeds when we spotted your store.

Wandered in for a mooch !

An hour later we left having met two wonderful members of your staff, Acting Manager Peter and your female shop assistant, Renee a law student at the local Uni.

They were so friendly, knowledgeable and helpful. A credit to your company and to themselves. Wishing you and them only good things for the future.

They added to and enhanced our visit to Leeds.

Best wishes George & Caroline

ps and we bought !!

27 september 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Nice clothes but sizing strange

Nice clothes but sizing strange. Waiting 3 weeks on refund so have emailed today to chase up. Not something I have to do with any other company so this alone says to me their processes aren't good. Won't ever order from them again due to this.

28 september 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Great customer service but fabric quality lacking

Customer service from Mayassa was great - very understanding and patient and sorted out a tricky situation where there was an error on the website with a discount being applied.
However, stars off as the quality of dresses are definitely not like they used to be. I have been buying Joy dresses for years and the fabric used to be so comfortable and high quality. In my most recent purchase the fabric is extremely thin - often one layer - and has a very plastic synthetic feeling. From around 10 dresses ordered the majority felt like this, so it wasn't just a one-off. Hope Joy improves this in the future.

17 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I used to love JOY dresses for years

I used to love JOY dresses for years, this used to be my nr. 1 shop in the UK with clothes best suited for my body type and the best, very unique style and a great quality. I still have quite a few of the old ones in my wardrobe.
Lately, not only they closed down many of their shops, (only 2 of them left in London ) but they are way more expensive and such poor quality. These days I tried many of their dresses on and I have to say , most of them are now very poor quality. I still love their style and vibrant colours, but the fabric quality is a disaster. £75 for a dress with such poor quality fabric is unacceptable and only God knows if it would not fall apart after giving it few washes. If you go to Oliver Bonas, their dresses cost the same but at least you are paying for quality. This JOY company really went downhill and unfortunately due to above mentioned reason, I will not be buying from them anymore. Also I have submitted a review on their website, but it has never been published.I wonder if this is why you do not see anymore reviews on there, since they do not have any good ones, and the negative ones they will not publish. I have to say at least when I returned my order, the customer service was helpful and replied to my emails. They did process my refund eventually, although later than 14 days, but their return policy is very obsolete.

10 augustus 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

I bought a couple of shirts and a dress from Joy recently and I am delighted with them. But what really impressed me was the excellent customer care I received when I needed to exchange the dress and things were a little complicated. Mayassa could not have been more helpful.

There simply aren't enough stars. Well done and thank you!

28 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Will never shop with Joy again

I was 1 day late on a return policy of 14 days, and they would not help me with the return of goods that were unworn but didn't fit. Even though you still have 14 days to return items after requesting a return.

From reading other reviews - it looks like they don't refund regardless. Used to be one of my favourite shops. WILL NEVER SHOP HERE AGAIN. Whatever happened to goodwill?!

19 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi Sophia,

Thank you for bringing this to my attention – I can see a colleague has followed our 14 day period policy for returns but as you returned your item only one day after the end of this window – I am happy to extend the window and offer you a refund. I apologise for the inconvenience this has caused you.

Best wishes,
Team Joy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Cancelled order with no explanation after a week

So they seem to think it is ok to just cancel orders after several days without providing an explanation. Apparently - after chasing to make sure they hadn’t had a data breach because the email address they use to do this is a random address and looks incredibly iffy - they had insufficient stock. Buy a lot from Joy (though not online) won’t be doing that in the future. These things matter

Response below completely misses the point @joy you did not tell me WHY the order was cancelled. Just cancelled it
Secondly, the order was not made over the bank holiday but the weekend before and should have been shipped the previous week!
Instead of coming up with poor excuses. Try improving your customer service

8 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi,

We are sincerely sorry for cancelling your order due to a lack of stock. When an order is cancelled an automatic email is sent out.
Sorry again for any inconvenience caused.


From Team JOY

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

NO CUSTOMER SERVICE

returned several orders due to poor quality of clothing. several months have passed..... no refund. no customer service. DON'T BUY FROM THIS COMPANY.

18 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi,

I am sincerely sorry for the inconvenience caused, we would like to get this resolved for you.

However, there are no outstanding refunds due at this time. We have received a large amount of emails from customers who believe we are a similarly named store.

Please could you email contactus@joythestore.com with your order number?

Thanks,
Team Joy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Misleading pricing

Hymn Wool Blend City Coat was listed online as discounted from £150 to £45 in a sale in July 2021. Coat arrived with permanent label stating price of £80. Flagged with Joy. Turned out it had not been £150 since 2017 and it was only this price for six months Sep 2016-March 2017. (Info provided by retail lead). Continuing to list it as reduced from £150 when it hadn't been that price since 2017 doesn't seem helpful.

23 april 2022
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi there,
I am sorry that you have had an unpleasant experience! None of the customer service team believe that we have had communication with you. Can I ask for further details as I am not aware of any coats being mispriced?
Kind regards,
Genevieve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bad overall experience and would never shop with Joy again

I used to purchase from a Joy store so when it popped up as an ad I was excited to try some new clothes. The dress I ordered was absolutely huge so unfortunately I needed to return it. Upon arranging my return I was so shocked to see that they change £2.95 for returns, and there are no other options such as returning to a store. I paid for next day delivery, so essentially I am now down almost £10 for an item that was so much larger than described.

Not only this, but the refund timescale as absolutely ridiculous. I posted my package back a few weeks ago and haven’t had my refund yet. They say it can take upto 30 days which in my opinion is unacceptable- even more so when you take into account you are being charged to return the item.

Bad overall experience and would never shop with Joy again- and I’d recommend anyone to do the same.

20 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi Molly,

I am sincerly sorry for your unpleasant experience. We are currently working to ensure that our refund timescale is reduced.

Thanks,
Genevieve

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still waiting for a refund

I returned an item in early March. After two weeks, I still hadn't had a refund so I emailed customer services and was told it could take up to 30 days for a refund. It's now mid-April and I still haven't had my refund. I have emailed again but have had no response. Won't be shopping here again as the clothes are now very expensive for what they are as well.

10 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Joy

Antwoord van Joy

Hi Eleanor, I am sincerely sorry for the delay with your recent refund! I have followed up on this and can confirm that it has been fully processed. Unfortunately, we have had some delays due to staff sickness and therefore we are working to ensure there are no further delays in the future. Thanks, Team JOY

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer