National Intensive Reviews 

8.174
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Harry the driving instructor I have now is great. He has been persistent with me getting me to get on with it. Which I needed as I have adhd and am dyslexic . After doing some hours with him... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible service/communication. They did not pass on important information a number of times. Even the instructor had no idea that the course had been booked which resulted in everything being postpon... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Muhammed Arshad was a brilliant instructor, so calm and patient and explained everything super clearly. He was always amazing with helping with yes routes and navigating new places as well! Highly rec... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Having called National intensive quite a few times to resolve an issue it was finally nice to eventually get a member of staff, Emma who has finally managed to resolve our issues. Its sad that it has... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Rijschool
  2. ook in
  3. Autorijschool
  4. Trainingsgebied voor rijlessen

Geschreven door het bedrijf

We are amongst one of the largest established providers of intensive driving courses in the UK, We have a hardworking and dedicated team, who arrange the administration while the instructor and yourself have the time to prepare properly for your driving test. You can book anything from 5 - 45 hours with us and include tests if required + other optional training services such as theory training and pass plus scheme.

Our Aim

Geschreven door het bedrijf

We are committed to delivering fast-track Intensive Driving Courses for all learner driver experience / abilty. Offering courses in England, Scotland & Wales with home pick up.

100% Refund Guarantee

Book with confidence

Book with confidence
If we fail to allocate a driving instructor within 45 days of making the booking you would be entitled to a refund.

Contactgegevens

Promotion box for National Intensive

£5 Per Hour Off Any Intensive Course

Save Upto £237 Offer ends 01/01/27 - At checkout USE CODE: TRUST10

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

8K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 99% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(8.174)

1.070 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My instructor was the best ever thank…

My instructor was the best ever thank you iftikhar

10 juli 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hi there,

We really appreciate your feedback; please don't hesitate to reach out should you have any queries or concerns.

Kind regards,
National Intensive.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Booked and paid for 25 hours with…

Booked and paid for 25 hours with Samina Butt, she was very Unprofessional, very limited English, and very abrupt. Did not check my licence or my eye sight on my first lesson. Turned up late, or rearranged lessons at last minute, constantly on her phone , basically just let me drive around and around, only lifting her head up now and again. Would not recommend this lady at all!!! Very Unprofessional, and rude, didn’t complete all my hours as she left me until last min. Did not want to refund me and was extremely rude!!! National Intensive is a scam, paid them £550 to find me a (local) instructor, complained about having to pick me up as she lived in Manchester. Would not recommend her or National intensive, there just a middle man! Find your own local driving instructor people what a waste of £1500 in total !!!! Tried to ring National intensive numerous times and no one is answering there end. Left a voicemail and email with my concerns on day one with my allocated instructor, no reply whatsoever , feel robbed !!

10 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

We're sorry to read your review. However, after reviewing the details you've provided, we're unable to locate a customer who matches this information in our records. Are you posting on behalf of a friend?

We would also like to clarify a couple of points. We do not have a voicemail facility on our phone lines. Every call is answered by our customer service team, and if all agents are busy, callers simply remain in the queue until the next available advisor is free. As such, it would not have been possible to leave us a voicemail.

In addition, we take all customer concerns seriously and respond to emails received through our support channels. We have been unable to identify any correspondence matching the details in your review.

If you believe this review relates to a genuine booking with us, please contact us directly with your full name, booking reference, or the email address used to make the booking so that we can investigate your concerns fully. At present, we are unable to verify that this review relates to a customer of National Intensive.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rachel was excellent

Rachel was excellent, very helpful and friendly.

28 mei 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Thank you, Leon, for your wonderful 5-star review! We're delighted to hear that Rachel made such a positive impression. We'll be sure to pass on your kind words to her. We really appreciate your feedback and thank you for choosing National Intensive. We wish you all the best!

Regards
NI Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I did an intensive course

I did an intensive course, limited time, lot to cover, it was hard, Lindy was very tough and firm, she pushes you to go above and beyond your driving skills, you get to test standard and she pushes you for better so when it comes to your test youre beyond that standard it is basically a pass guarantee. It is a bit of tough love that is very effective when you listen and take it on as she knows her stuff. She is also a great laugh so it isnt awkward.

7 juli 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello

Many thanks for your feedback. Much appreciated. I am glad to hear you are happy and that your instructor went above and beyond to ensure you reached test standard.

Regards,
National Intensive.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⭐☆☆☆☆

⭐☆☆☆☆

Unfortunately, my experience with National Intensive was extremely disappointing.

I booked a 25-hour intensive driving course after explaining before booking that I needed my driving licence urgently for a job opportunity. I also requested a local instructor who could provide intensive lessons.

The first instructor allocated to me did not work out, and I was then allocated a second instructor based some distance away. Throughout the course I experienced repeated changes to lesson times, late arrivals, cancelled lessons and poor communication. The course was never delivered in the intensive manner that had been promised.

Despite paying £735.29 to National Intensive and a further £775 directly to the instructor, I only received around three hours of tuition before the arrangement completely broke down. The instructor refunded the majority of my lesson fees, but National Intensive refused to refund their administration fee despite my complaint.

I followed their complaints process, provided evidence and attempted to resolve matters professionally, but their final response was that they had simply allocated an instructor and therefore considered their obligations fulfilled.

I have since found a new local instructor and, within just two lessons, the difference has been remarkable. The lessons are punctual, well structured, professionally delivered and tracked through an app, which has highlighted just how poor my previous experience was.

Based on my personal experience, I cannot recommend National Intensive. If you're considering an intensive course, I would strongly recommend researching local independent instructors instead, as they may provide a more reliable and consistent service.

25 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

This matter has already been discussed extensively over the past few weeks, and our position has been clearly explained.

We would like to clarify that the pupil cancelled a number of scheduled lessons during the course. While some lessons did take place, the ADI remained mindful of the upcoming test date and the pupil’s request for intensive tuition. Given that the test date was still some time away, the instructor advised that it would be more beneficial to continue building the required skills and experience rather than rushing the pupil into a test before they were fully prepared.

The pupil was also invited to use the test alert system to monitor for any earlier test availability, and this remained an option should suitable cancellations become available.

As a booking agent, our role was to allocate a suitable instructor and facilitate the course. We did this, and an instructor was provided. The instructor acted professionally and in the best interests of the pupil by ensuring that tuition was focused on achieving the required standard safely rather than simply proceeding with a test that they did not believe the pupil was ready for.

We acknowledge that the pupil’s experience did not meet their expectations; however, the suggestion that no service was provided is not accurate. Lessons were arranged, an instructor was allocated, and support was provided throughout the process.

Our previous response remains unchanged, and we consider this matter concluded.

Regards
NI Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful and in detail about the…

Very helpful and in detail about the questions I asked , seems kind and caring to give you the best experience for a driving course

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello Annie,

Thank you so much for your great feedback. Please can you tell us the name of the agent you spoken to, so we can pass the feedback on to them?

Regards,
National intensive

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Katie was very helpful answering all my…

Katie was very helpful answering all my questions I had to find the right course for me

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello Ellie,

Thank you so much for your feedback. We will pass this onto Katie for you.

Regards,
National intensive

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Support are extremely rude and take…

Support are extremely rude and take days to even begin offering help. The payment system does not function like any other system I have ever used before, and if you cancel, or in my case get paused, then you are charged more when you restart!

In response to your reply, that is not what happened. The payment plan in August (which came as an email in September, days late) was fixed, then the month after was silently cancelled, with no warning or information of it doing so. I have corrected your slightly slow support team numerous times on this, and it seems they still cannot wrap their head around how months of the year work. You touched on that they were respectful, they were not. About 4-5 times throughout they're emails were written implying that being charged more was a stupid question, and that I'd missed something obvious, like your response has also just implied. Despite being the third person now, in a row, to not understand that the September email was not regarding the September payment.

I guess it's safe to assume that these are going to the exact same team based off your last response, I recommend investing in customer service courses.

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

EDIT

This will be our final response regarding this matter.
You have posted your review, and we have provided our response. We will not continue to engage in back-and-forth discussions on this platform, as it is not an appropriate forum for resolving complaints. You are already in direct contact with our office, and any further communication should take place through that channel.
Once again, we reiterate that, following a full review of the matter, we are satisfied that there was no wrongdoing on the part of our agents.
As this matter is now being dealt with directly by our office, we consider our response on this platform to be complete



Thank you for your feedback. We are disappointed to read this review, as we do not believe it reflects what occurred.

Your payment plan was automatically cancelled because a scheduled payment was not successfully made. At the time, we contacted you to explain the situation and advised that the payment plan could be reset, but we did not receive a response. This matter was not raised again until many months later.

Regarding pricing, the advice you were given was simply to make you aware that, as a significant amount of time had passed since your original booking, instructor rates may have increased. However, after reviewing your booking, we honoured your original course price, and you were made fully aware that no additional charge would be applied.

We have also reviewed all correspondence with our support team, including your telephone contacts. Management found that our agents remained professional throughout and that the information provided was accurate and consistent with your booking history.

We appreciate that the situation has been frustrating, but we have spent considerable time working with you to find a resolution and to help you continue with your course. We remain committed to assisting you and wish you every success with your driving journey.

Regards
NI Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Some to had really hopefully and…

Some to had really hopefully and friendly thank you

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello Nicole,

We really appreciate your feedback. We will pass this on to the team for you.

Kind regards,
National Intensive.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My overall experience with national…

My overall experience with national intensive has been a positive one even if problems occur it has been quickly corresponded and fixed at my earliest convenience whether it’s at the test centre or in the car the national intensive I have to thank Emma for being kind, helpful and understanding towards my scheduling and making my driving experience more enjoyable!!!

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Thank you so much for updating your 5-star review, Todd!

We're delighted to hear that your overall experience with National Intensive has been a positive one. While we always aim for everything to run smoothly, it's great to know that any issues you encountered were resolved quickly and with minimal disruption.

We'll be sure to pass your kind words on to Emma. She'll be thrilled to hear that her kindness, understanding, and support made such a positive difference to your driving experience and scheduling.

Thank you for choosing National Intensive. We wish you all the very best with your driving, and congratulations again on your progress!

Regards
NI Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Charlene was a great help to me passing…

Charlene was a great help to me passing my test getting me back to basics and learning to drive safely.

6 juli 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello Cal,

Thank you so much for your feedback.

Congratulations on passing your test!

Regards,
National intensive

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Spoke to yad about intensive course…

Spoke to yad about intensive course very reassuring patient and clear advice :)

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello Craig,

Thank you so much for your feedback. We will pass this onto Yad for you.

Regards,
National intensive

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Yad guided very nicely about the…

Yad guided very nicely about the courses and offers.
Definitely looking forward to join the course for my daughter.

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hello Pallabi,

Thank you so much for your feedback. We will pass this onto Yad for you.

Regards,
National intensive

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to contact and helpful

Rachel who answered the phone for me today was extremely helpful and sorted out what I needed very quickly.

6 juli 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Thank you so much for your 5-star review, M Moran!

We're delighted to hear that Rachel was able to help you quickly and efficiently. Providing friendly, responsive service is something we really value, and it's great to know she made such a positive impression.

We appreciate your feedback and wish you all the best with your driving journey!

Regards
NI Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful

Very helpful. Listened to my concerns. Explained clearly. Yad call handler very professional

3 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Thank you for your feedback. We’re really glad to hear Yad listened to your concerns and explained everything clearly. He’ll be delighted to know his professionalism made a difference.

Regards,

National Intensive

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Never felt so nervous

Never felt so nervous, but Seb put me straight at ease. Couldn't recommend him anymore. Passed my test first time. 10/10

2 juli 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Hi there,

We really appreciate your feedback; please don't hesitate to reach out should you have any queries or concerns.

Kind regards,
National Intensive.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Way too overpriced in terms of what you get.

Way too overpriced in terms of what you get, paid for a rushed test however found an even faster 1 after looking for a minute, bought 20hrs worth of driving tests however passed with only 3minors after 10hrs. Instructor was decent enough until you made a mistake then would start shoutig.

2 juli 2026
Logo National Intensive

Antwoord van National Intensive

Thank you for taking the time to leave your review.

We're sorry to hear you feel our service was overpriced. Our course prices are clearly displayed before booking, allowing customers to make an informed decision about the option that best suits them.

Congratulations on passing your driving test with only three minors. That's a great result and suggests the tuition you received prepared you well for your test.

We're also pleased you were able to find an earlier driving test yourself. However, if a customer changes their test appointment independently, it can prevent us from continuing to search for or manage earlier appointments. In addition, due to recent changes made by the DVSA, we are no longer able to manually make changes to customers' driving tests on their behalf, which is unfortunately outside of our control.

We're sorry to hear your instructor's teaching style didn't always meet your expectations. We appreciate your feedback and will take your comments on board as we continually work to improve our service.

Regards
NI Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer