One Energy Reviews 

132
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wish I had read the reviews first! Just avoid at all costs, it will end up costing you. After 12 months at auto renew they increased my prices from 5.12 to 7.12 for gas and from 22.67 to 32.2... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just wanted to say thankyou to the team at One Energy. We moved into an empty unit and One Energy were the current providers. We spent months converting the unit for our business and contacted One Ene... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Increased our rates by 128% WITHOUT notification. took 10 months to let us know, no personal contact, Beware to read the T&C's closely. Miss your exit termination window and they lock you in for a fu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Another 7 months have passed since my last review and I am still waiting on a manager to call me back. I've rung and rung, been told it's 'been escalated' and nothing. One Energy have now stop... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Elektriciteitsbedrijf
  2. ook in
  3. Gasbedrijf

Over One Energy

Geschreven door het bedrijf

You may not know this, but One Energy have been providing energy to businesses all over the UK for the past 15 years.


Get a bespoke quote tailored to your businesses individual needs!
Get Gas Quote Get Electricity Quote

We have identified that businesses experience all sorts of huge problems when dealing with their energy supplier. These problems include;

🔸Estimated bills resulting in overcharges
🔸 Businesses with multiple sites have multiple bills that are difficult to manage
🔸 Businesses with multiple sites have multiple contract end dates that are misaligned and again difficult to manage
🔸 Having to speak to many customer services representatives in order to resolve one problem
🔸 Suppliers treating individual businesses as a number and not managing them as their business needs require in order for maximum efficiency


The brains at One Energy have decided that there is no need for any of these problems and have designed a system where the individual needs are at the heart of a resolution.

Not only have One Energy become specialists in helping businesses manage their energy needs, we have also solved the issue of large business groups having to manage multiple bills from different companies.

Click Below to find out More!

More Info About Us

Contactgegevens

2,7

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

132 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 72% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,7

Alle reviews

(132)

17 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wish I had read the reviews first

I wish I had read the reviews first! Just avoid at all costs, it will end up costing you.
After 12 months at auto renew they increased my prices from 5.12 to 7.12 for gas and from 22.67 to 32.22 for electric. Even though the price I had negotiated with British Gas Lite and Yu Energy was also set for 3 years at this lower price.
The way they work - they basically pay your bills for you and then invoice you. So you skip the supplier, trouble is they raise their price over and above what the supplier is charging It is a total con and illegal.
If you try to complain they ignore you, if you raise a query, they ignore you. They only contact you when you stop paying their prices.
Worryingly sent a complaint letter to their registered address as detailed on their website, it came back 'not know at this address'
I could write more about them but as I am in the process of taking legal advice I best not
Just please avoid.

9 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The is not a bona fide company

The is not a bona fide company. They pose as an energy supplier but take your money and then don’t pass it on to the real supplier.
They are not registered with OFGEM!
When we cancelled our direct debit they set it up again.
They take money from your account without advising what it is for.
They refuse to prove accurate bills or statements.
We are currently taking legal advice to get our money back and expose this company.
AVOID AT ALL COSTS!

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Julia,

Thank you for taking the time to leave review,

Upon review of the account, you attempted to change the details of the agreement.

We were in communication with yourself to action a change of tenancy process, as per your request. After numerous attempts to gain more information from yourself, you did not provide the required further information, halting the process.

Following that, the change of tenancy process was actioned by yourself incorrectly, creating yourself a negative balance.

Your contract with One Energy was terminated as a result of multiple material breaches.

As a direct result of your actions, we cannot assist you further with this matter.

We are sorry to hear it has resulted in this.

Best Wishes,
One Energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A HOB warning

Well what can one say…

To leave this company 1* would be generous.
Despite their attempts to silence the campaigner behind Hands off My bills which is positively engaging with other affected clients of One Energy, most of the people who are also leaving 1* reviews have nowhere to go to feel supported because they are simply unregulated/cleverly disguised behind multiple companies. The campaigner has even tried to be silenced! They know the truth!

This is not a proper company. This is an unregulated enterprise whereby energy is resold under false pretences. The contracts are a sham- their invoicing methods ludicrous and if you don’t like it, they will start retrieving DD through the DD indemnity scheme from the energy suppliers despite you paying them for your bills if you query just a bit too much what they are up to.

Mr Francis and co should be ashamed. Targeting the vulnerable hospitality industry particularly to make profits.

17 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely disappointing!

Extremely disappointing!
We were notified by Engie, our electricity supplier, on several occasions that the Direct Debit arrangement had failed. As a result, we had to make additional payments directly to Engie to avoid disruption to our electricity supply.
Despite repeatedly raising this with One Energy, we received no response. We have also repeatedly requested a full account reconciliation, but this has never been provided.
Based on our own records, we believe our account is more than £10,000 in credit, yet we have received no satisfactory explanation or repayment.
One Energy trades under Exchange Enterprises Limited. We have been unable to find Exchange Enterprises Limited listed as a member of the Energy Ombudsman scheme, despite searching under both names. We have also noted that the Companies House record for Exchange Enterprises Limited currently shows a proposal to strike off the company.
Our attempts to resolve this matter, including a formal Letter Before Action, have gone unanswered.
Based on our experience, I would not recommend this company.

30 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi,

Thank you for taking the time to leave an honest review.

We are sorry to hear you have not received a satisfactory experience with us, we en devour to rectify this matter.

We can't locate your account details based off the information already provided, please get in contact with your account manager and info@one-energy.co.uk, to provide more details.

Best Wishes,
One-Energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The 2nd negative review in 2 months

The 2nd negative review in 2 months.
For the second time in 2 months I have been sent a Disconnection warrant from my electrical supplier due to One-energy not paying my bill £3000 this time (at least it's lower than the last one £14000) Their excuse is the supplier is not allocating payment to the correct accounts. The trouble is my Gas supplier is also sending me overdue notices so both my suppliers have trouble allocating the payments to my account !!! I just dont believe one-energy and I can't wait to get away from them my exit window is 2nd July but I still won't be able to get rid of them till October!! Just don't go near them !!

3 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Jacqueline,

We are sorry to hear your experience has not improved.

We are actively working to resolve the issues with the suppliers, unfortunately it is out of our control the time frame which the suppliers rectify the raised issues.

We are truly apologetic this knock on effect has relayed onto yourself.

Our team are working extremely hard to have these issues resolved and en devour to resolve this matter immediately.

if you can provide any additional information you believe to be useful, please get in contact with your account manager.

Best wishes,
One Energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst experience, not to be trusted

I had a dealing with The Gas Company whose complaint procedure brought me to One Energy so I presume they are the same company. If this is the case, they are an unprofessional company. All their correspondent letter has no company address. Which says a lot about the services they are providing.

I would never be so unfortunate to deal with a company like these anymore in the future. However, I will be looking to take them to court to recover the over £9,000 that is stuck with them as exit fees. What company on earth takes direct debit twice a month and on top of that charges you over £9,000 in exit fees. Very ridiculous. Just want the public to be aware that this is not a good company to do business with

18 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Kourage,

i hope you are well,

Your review does not appear to be for One Energy.
It appears your dissatisfaction is intended for " The Gas Company" nor do we hold your details on our database.

If you believe this relates to us, please feel free to contact our team directly so we can look into this further and assist you on info@one-energy.co.uk

Best wishes,
One Energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My account has been over charged by…

My account has been over charged by £2862.00 this month without my knowledge despite me paying my monthly agreed payments in full and on time. This is not the first time this has happened and I never get a satisfactory response from my so called account manager

14 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hello Michael,

Thank you for your honest review,

We are sorry to hear about your poor experience with One Energy.
In order for us to remedy your concerns, please email info@one-energy, with your account managers name and details of your concerns.

We will open an investigation into the non satisfactory responses from your account manager and the over payments you have mentioned.

Best Wishes,
One Energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Following on from my review posted on…

Following on from my review posted on 16/10/25. After months of stress and aggravation, One Energy did refund the monies owed to me. Unfortunately, the nightmare hasn’t ended and though I thought it couldn’t get any worse, it has! Today, a bailiff representing an energy company that I’ve never heard of, attended my business to deliver a letter, explaining that my supply is going to be cut off! Strange considering that I have been paying One Energy for my usage without fail and have no outstanding balances. Clearly, they have been holding my money, instead of passing my payments on to the supplier. Now my staff think that the business is in trouble, unable to pay bills, their jobs are in jeopardy and I have the stress of wondering if and when they’re going to return to cut off my supply. One Energy are aware, but have not dealt with the so called “administrative” error. My experience with One Energy has been an absolute nightmare from the outset. The stress that they have caused my family and I is immeasurable!

10 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Paul,

Thank you for taking the time to leave an honest review.

We are sorry to hear about the experience you have received.
This is not the quality of service we strive for.

We have previously addressed your concerns, and would appreciate the opportunity to resolve this matter constructively.

Please email your account manager or info@one-energy.co.uk, with as much information as you can provide. and we will resolve this as a matter of urgency.

Best Wishes,
One Energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

One Energy have been brilliant

One Energy have been brilliant. Friendly, reliable, and transparent from day one. It’s rare to find a company that delivers exactly what they promise

8 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Jordan,

Thank you for taking the time to leave a lovely review!

We are very pleased to hear our services have met your expectations.

Please don't hesitate to let us know if you require any further assistance going forward.

Best Wishes,
One Energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best service

One energy has been nothing but helpful, I have had my business for over 20 years and never dealt with such an amazing team. Dealing with my gas and electricity accounts has never been more simple. I have recommended this company to a lot of other businesses in the area. The communication has been outstanding. Not once have I not been about to talk to someone instantly, being in the industry for as long as I have you’d know it’s never this easy. Just want to say a big thanks to the whole team.

5 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Eleanor,

Thank you for taking the time to leave such a lovely review!

We are pleased to hear you have had a great experience with our team.

Your loyalty to One Energy is highly appreciated!

All the best,
One Energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Again one energy have been a breath of…

Again one energy have been a breath of fresh air, getting me some exceptional prices for me renewal. Much appreciated 👍

23 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi James,

Thank you for taking the time to leave such a lovely review!

We are glad to hear you are happy with your renewal rates.
We are always here to help!

All the best,
One Energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good company

Very good company. I do not have hours to spend on the phone to suppliers and trying to find renewal rate

My contract with one energy has just ended but I have chose to renew with them.

They’ve managed to save me a lot of money on my electric with my new contract. From 47p to 20.8p i am so relieved i can across one energy. I would highly recommend!

24 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi The Anchor,

Thank you for taking the time to leave such a lovely review!

We are glad to hear you are satisfied with our service, thank you for remaining loyal to One Energy, it is truly appreciated.

Please don't hesitate to get in contact, if you need anything in the future.

All the best,
One-Energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What makes One Energy's service better…

What makes One Energy's service better than all of the other suppliers that I have used is that I don't have to sit and wait on hold to speak to anyone. This in itself deserves 5 stars

21 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Maria,

Thank you for taking the time to leave such a lovely review!
We’re delighted to hear that our quick and accessible service has made such a positive difference for you.

At One Energy, we work hard to ensure that our customers never have to deal with long waits or complicated processes — your time matters to us. Knowing that this stands out to you truly means a lot.

Thanks again for the 5 stars! ⭐⭐⭐⭐⭐
If you ever need anything else, we’re always here to help.

One Energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic Service

I have been with One Energy for the last 6 months with no problems. I provide regular reads and the service is high quality from my own account manager who is based in the UK. No hold times and if she is already on a call, she always calls me straight back. Fantastic service.

18 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Sarah Shaw

Thank you for your lovely feedback! We’re really pleased to hear you’ve had a smooth six months with us.
It’s great to know your UK-based account manager is supporting you well.

We truly appreciate your kind words — Pleasure to have you with us! 💚

One Energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Another 7 months have passed since my…

Another 7 months have passed since my last review and I am still waiting on a manager to call me back.

I've rung and rung, been told it's 'been escalated' and nothing.

One Energy have now stopped paying bills entirely, leading to them now having taken our money, but our business receiving debt chase.

10 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Exactly what Paul said on 16th October

Exactly what Paul said on 16th October. We have a large amount of credit due and as a small business we need this paid back. Still ongoing but hoping it gets reviewed and paid back!!

27 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Valued Customer,

Thank you for taking the time to leave a review.

Thank you for bringing this to our attention. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations, this is not the standard we aim for.

We have taken your feedback seriously, and would appreciate the opportunity to look into this further for you.

Please email us directly with more details, info@one-energy.co.uk.

All the best,

One-energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Owe me £2000, will not take calls

Not replying to numerous phone calls. Have taken out over £2000 . Can not get it back.
Is causing me a lot of anxiety. Do not use these people

7 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Pamela,

Thank you for taking the time to leave a review.

Thank you for bringing this to our attention. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations, this is not the standard we aim for.

We have taken your feedback seriously, and would appreciate the opportunity to look into this further for you.

Please email us directly with more details, info@one-energy.co.uk.

All the best,

One-energy

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service

Great Service!
I have been with One Energy a few years now, they initially came out and discount my rates when I was in a contract which I was very pleased with. I have also just renewed with them as the rates were the lowest I could find. Great service very impressed.

4 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Mike,

Thank you for taking the tinme to leave such a kind review!

We are really glad to hear you have had a great experience with us. Your feedback means alot, we truly appreciate having you as a outstanding client.

All the best,

One-energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

All you have to do is read the reviews…

All you have to do is read the reviews below

Edit nov 25: this company owed me over £1000 at the end of the contract. Whilst I was waiting for a refund a few weeks later took a further £2100. They’ve agreed to pay me back but have now been waiting over a week. Now seeking legal advice

This company takes over your energy account whilst your contract runs down. They set up a direct debit and starts to take money out of your account. Next minute you have your current provider chasing you for money with debt letters. The excuse was that they didn’t have the correct details. Funny how they sorted this without me sending any other details across. They will take money out of your account and you have to beg for an invoice, a lot of the staff don’t know the difference between an invoice and an account summery. You end up calling them to get through to a receptionist who will put you through, but there is no one ever available. Luckily my dealings with this sham of a company are over at the end of this month

Do your self a favour go direct or use a known broker

1 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Paul,

Thank you for taking the time to leave a review.

Thank you for bringing this to our attention. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations, this is not the standard we aim for.

We have taken your feedback seriously, and since resolved the matter.


If we can assist you any further, please email us directly to info@one-energy.co.uk.

All the best,

One-energy

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID AT EVERY COST!

Where do i start?
Awful communication, they do not email to emails and are constantly in meetings or unavailable to talk. Take money off you on direct debit but do not hand this money over to energy supplier for month causing debt letters and all sorts of other messes to sort out. Set up contracts with the suppliers in all sorts of different names .. dodgy to me!
These brokers are meant to be helpful and take the stress away, these people cause the complete opposite.

8 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo One Energy

Antwoord van One Energy

Hi Chris,

Thank you for taking the time to leave a review.

Thank you for bringing this to our attention. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations, this is not the standard we aim for.

We have taken your feedback seriously, we will work on our communications going forward.

Our team are constantly striving to improve and excell, hence why we hold frequent meetings.

Please email us directly with more details to assist you further ,info@one-energy.co.uk,

All the best,

One-energy

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer