Outdoor Action Ltd Reviews 

2.444
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So, never heard of Outdoor Action but decided to take a punt and ordered some Oboz shoes. Great service, excellent communication, VERY rapid delivery. I’m very happy with the shoes, great qualit... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What great after sales service. I bought a pair of Highlander carbon fibre skye walking poles from them earlier this year but the bottom section of one snapped during my Tour de Mont Blanc earlier t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic store with Clothing footwear tents and accessories of all makes at very competitive prices! knowledgeable helpful staff that are more than happy to spend time making sure you don't leave unt... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Leger helmet. Website is misleading. Clicking on black produces grey. Clicking on silver produces matt black. Bought this helmet for my grandson for Christmas. His disappointment at wrong colour was p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Kampeerwinkel
  2. ook in
  3. Activewear winkel
  4. Klimclub
  5. Wintersportwinkel

Geschreven door het bedrijf

Outdoor equipment has been supplied by Outdoor Action throughout the Blackburn, Lancashire and the North West of England for over 40 years, we have a wealth of expertise and experience within the outdoor leisure industry. Our online outdoor equipment store offers an extensive range featuring popular brands including Berghaus, The North Face, Sprayway and Vango. So if you are looking for outdoor equipment from waterproof/windproof clothing, down and insulated jackets, fleeces, rucksacks, sleeping bags or tents at discounted prices, then please have a look around our online store, or come down to our Blackburn Lancashire Store on King Street


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(2.444)

18 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast delivery. Excellent Service.

I ordered a folding fire pit, best price i could find online. It arrived sooner then expected. Good communication and excellent service. i would use again.

24 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Seamless start to finish

Seamless start to finish! Great ordering system, customer service quick response, received product within 48 hours. Highly recommend . Will definitely use again.

16 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I’d put zero stars if I could bought a…

I’d put zero stars if I could bought a jacket first time washed zip broke had reciept .they can neither repair exhange or refund terrible customer service .they took no responsibility definitely use go outdoors next time there cistermer service a amazing

11 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that you’re unhappy with your recent experience.

After a thorough inspection by multiple members of our team, we found that the damage to the jacket—specifically the bent zip runner and ripped zipper—appears to be the result of accidental misuse rather than a manufacturing fault. As such, this type of damage is unfortunately not covered under our warranty policy.

We understand this may be disappointing, and we did our best to explain the situation clearly and respectfully during our communications. Customer satisfaction is very important to us, and we’re always here to assist with product care advice or future recommendations to help avoid such issues.

Thank you again for your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible attitude from customer service

Absolutely awful customer service and I would review as 0/5 if I could. We will never purchase from this company again.

We ordered a tent from this company last summer which we used twice then stored away carefully. When we came to use the tent again this year (May bank holiday) the tent leaked. In the bedroom portion of the tent there is a black coating inside which was coming away and this was where water was pouring through. The tent supposedly had a 2 year warranty so we contacted in good faith only to be told we must have put it away wet at some point and so warranty wasn’t valid. Despite assuring this company that we had not put it away wet rather than accepting our word and treating this as a faulty product (which I am convinced it is because it has been well cared for and not been stored away wet) they doubled down on their decision and said “Any reviews made maybe deemed lible and we may choose to take further action and we can respond with the evidence shown.” They haven’t responded to my last email when I called them out on this response but from their responses to other reviews on here I’m not shocked by this at all. I felt very much like this was an attempt to prevent me from reviewing them and I think if a company fears reviews so much that they will try to put customers off by threatening taking action for libel then that speaks volumes to me about their ethos and their approach to customer service. I am honestly flabbergasted by it. There are ways to deal with customers and to reach amicable solutions and this was not it. I sincerely hope no one else ever has to deal with this sort of treatment from this company and I would strongly advise that they review their approach to customer services because they are currently lacking in that department as far as I am concerned.

***Edit to add:

I didn’t “threaten” to damage your reputation. I said that I would take this experience I have had public so that people can be made aware of the poor product and customer service provided. If you feel that will damage your reputation then perhaps you should work harder on your customer service skills. People have a right to know the experience we have had.

You can say that it has been stored away wet all you want but I have told you repeatedly that it hasn’t which is why I am convinced it is a faulty product and nothing will convince me otherwise because I know how the tent has been stored and cared for. And honestly, I feel that the fact that you don’t seem to see how frustrating this is for us is shocking. Rather than empathising with us and trying to find an amicable resolution you became, what I would describe as, stand-offish. The then threat of libel for us sharing the experience we have had with you was the pathetic last straw on the whole thing.

Seriously, this should be a learning experience for you because it has been an absolute masterclass in how not to deal with a customer as far as I am concerned. Have the day you deserve.

28 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Following your initial email, several staff members reviewed the images you provided. All reached the same conclusion: at some point—either during packing away or storage—the tent was put away damp or wet. This caused the fabric to degrade.

Despite this, we forwarded the information and images to Coleman for an independent assessment. They reached the same conclusion: the fabric failure was the result of customer damage, specifically due to the tent being stored while damp or wet. Unfortunately, this voids the warranty, and there is nothing further we can do.

The customer later responded with threats to damage our reputation [hence this review] if we did not meet their demands. We made it clear that such behavior is not acceptable. We are within our rights to reject any warranty claim where the product has not been properly cared for.

This was also pointed out by many google statement on what had occured and the casue of it - This was shared with the customer as evedence

We handle all returns fairly and in line with warranty terms, and in this case, the issue clearly fell outside of those terms.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not impressed

Not impressed! Bought a pair of Mountain Equipment trousers and the fit around the knees was not at all comfortable (unlike my other ME trousers). Returned them and requested a refund and find that instead of refunding me the full £49.95 - they have only refunded £47.45. Never ever had this before with any other company. They will definitely be off my shopping list in future.

15 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Dear Nick

I think i have found your order [you haven't mentioned your full name so its a bit of a guess], The shorts were originally £49.95 - but you used a 5% Newsletter Sign up Discount code for them, so you only originally paid £47.45
So this is what was refunded correctly to the amount paid

A quick email to us to query this with your order details we could of confirmed this rather than a Trust pilot negative

We hope you can double check your order, and revise the feedback or make contact so we can be doubly sure

Regards



Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic site

Fantastic site. Great range of equipment and clothes. Delighted that they are still delivering to Northern Ireland.😃
I ordered a Craghoppers coat at a fabulous price , which arrived quickly and well packaged.

9 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent value: Price of goods and Customer support experience!

Was the cheapest place I found online for a Jacket and some other small goods, that was before the added bonus of a discount when signed up to the email newsletter!

What really set them apart though was the fact my delivery didn’t go exactly to plan. Had to play find the parcel thanks to a poor Royal Mail delivery but the customer service and speed at which they dispatched the goods and got it resolved was exemplary. It’s easy to make a sale when everything goes to plan but what sets companies like this apart is the human touch of real customer support when things go wrong. Thoroughly recommended.

16 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick as a flash.

Order placed on Sunday, tops received on Tuesday. Definitely use them again. Thanks for great service.
Discount on the tops was way above that of a local store's sale items.

8 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

You sent me an email noting 'I hadn't…

You sent me an email noting 'I hadn't purchased from you yet and here are the reasons I should...'

Let me tell you why I didn't (I intended to and had an item that I took to checkout and once there I deleted it and purchased the same item from somewhere else)

Living in Northern Ireland, there are still a few (very few) companies who charges ridiculous surcharges to send their items - 4 times the amount of the rest of the UK. You are one of these companies.

I know that the courier companies you use do not charge this to send items from the mainland to NI, therefore these charges are unfair.

Ask yourself why many other companies (including your direct competitors) charge the same to send parcels to NI as they do to the rest of the UK. I got the item I wanted from your competitors, paying the same postage costs as they charged to the whole of the UK

Sadly I won't use companies who employ such tactics. Let me know when they change

In response to your reply. I'm sorry you are unable to find couriers that charge reasonable rates to NI (part of the UK), but given your direct competitors do not charge more why not ask yourself why and how they are doing that?

You said it is something you cannot get around. They have! Can I suggest you look at other couriers such as the ones they choose to use when an outsize parcel has to be sent to wider parts of the UK. I always find it 'interesting' when retailers say - 'there is nothing I can do', when their competitors clearly have not taken this approach

21 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Dear James

Its a real shame you need to leave this review. Charges made to us by the courier and out of our control and we set our prices as best as possible.

This item is not a normal size or weight. Its too large to go via Royal mail as its over the 61cmx46x46 limit so has to go with one of our main couriers size as DPD or Fed EX.
And with that they charge a premium to get the item to you.

If the item was within the correct dimensions we can ship and keep the costs the same as others, but for the item you were trying to purchase its classed as oversized

This charge we cannot get around and in fact we make no money on it and its purely to cover our costs.

For the last 15 years i have tried to negotiate better rates with our couriers for our N.Ireland customers and unfortunately they keep them as they are.

I'm sorry your disappointed but its something we cannot get around

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I bought Men's Wentwood VII 3-in-1…

I bought Men's Wentwood VII 3-in-1…
I bought Men's Wentwood VII 3-in-1 Waterproof Jacket from outdoor.co.uk and delivered today, poorly packaged, wrinkled, unsmooth and not ironed. Haven't tried the jacket. I had to pay at laundery to iron the jacket. Even though it came as promised 3 to 5 working days.

18 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Hi

i think you have the incorrect website as we are not outdoor.co.uk

Regards

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommended 👍👍👍👍👍

On Friday afternoon I placed an order for:-
* 2x Mountain Equipment Nava T shirt.
* 1x Mountain Equipment Lumiko Zip T.
* 1x Mountain Equipment Eclipse Beanie.
I received the order via Royal Mail on Monday lunchtime 👍

Great product, great price and fast delivery.

16 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After a bad experience with C.O

After a bad experience with C.O. (a main outdoors shop) i decided to try and use a company not on the first page of Google. I ordered a Mountain equipment coat, £60 cheaper than other main sites, and it arrived the day after. Other reviews are critical of the delivery so I thought I'd use some of that saving and pay for DPD. Brilliant service and price

20 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great outdoor store

Bought 2 camping chairs on Monday at a really good price. Free standard delivery (as I was over the minimum spend) and they arrived on Wednesday. Couldn’t be happier. Highly recommend.

5 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Disappointed

Our order turned up quickly. Unfortunately one of the items was damaged. No response to my email to customer service. I returned the item at a cost to myself and received a refund. However, no communication or refund on the £7.00 delivery cost. A quick inspection of the item before dispatch would have identified the fault.

27 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Dear Tina

We have checked our records and we had no prior email registered with us in relation to this. so was not aware of any issue untill the item arrived back which we refunded accordingly.

If we were aware of this we would of issued a Freepost accordingly prior to sending back.

The £6 original Delivery was express delivery charge you selected, as you had other items on the order this still applies to those.

Again we are sorry your disappointed but as we had no prior email we were unable to help before you chose to return yourself.

Regards

Regards

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

We paid extra (£6) for faster delivery.

Delivery firm was FedEx.

Multiple emails and texts promised delivery between 9am - 1pm.

At 2pm we received further communication: anytime up until 6pm.

Don’t for God’s sake pay the extra for faster postage. A fantastic waste of time and money.

Do they imagine we have nowhere to be? That being stuck waiting for an important delivery for what could well turn out to be 9 hours, if it arrives at all, is absolutely enraging?

2 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Outdoor Action Ltd

Antwoord van Outdoor Action Ltd

Were Sorry to hear about your issues,
All times given are estimations, Sometimes drivers may have issues along routes such as Breakdowns, Traffic jams or police incidents which are unfortunately out of the control and delay deliveries.
This is why a further message is sent to keep you as updated as possible.
At this moment in time we cannot confirm as we do not have your details but if you would like to get in contact we can look into this further for you

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer