Quercus Living Reviews 

383
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Their Devon Pine range is nothing like their photos. The chest of drawers I received had roughly turned knobs with gouges out of them, not the smoothly turned and lacquered polished ones in the photos... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered 2 x Devon Pine 2 Over 4 Chest of Drawers. Very happy with the whole process. Was looking for months in the local furniture superstores but was never happy with the price or quality. I a... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The items I required were in stock with a 1-2 week estimate delivery time. Both items were delivered in that time. Chest of drawers and bedside side drawers were well made and well packed, well...v... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased a Devon PIne 2 over 3 chest of drawers & very pleased with them, solid pine & excellent quality. Quick delivery & well packed,delivery men carried them in & put them where we wanted th... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Slaapkamermeubilair winkel
  4. Woonkamermeubilairwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

It’s not just about functionality – it’s about looks too. Whether you live in a downtown warehouse conversion with minimalist design or a country cottage that’s a wonderful mismatch of period pieces, we offer outstanding furniture at outstanding prices for all over your home, with every piece crafted from natural wood and hand-finished by skilled craftsmen.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

383 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(383)

12 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quercus - Quick and Quality

I over the past 3 or 4 years have purchased items from Quercus Living, this was my third purchase. On each occasion, the items have been as good if not better than I expected. Their prices are very competitive, in fact probably the lowest, as I scanned the internet to see competitors. The delivery was quick and on time and the packaging was spot on. I would recommend them to anyone who asked me.

11 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Charged me £49 even though I didn't receive item. PayPal claim opened

Charged me £49 even though I didn't received the item. Very very negative and stressful 6 week experience. My complaints and indications I was heading towards leaving a negative review remained ignored and unheard. Don't expect any customer service from this company. I even gave them the chance to put it right and indicated I would be leaving a negative review. They didn't care.

I purchased a sideboard for over £500 on March 23rd. The item dispatched 8 days later on March 31st. Not a problem in itself although quite a long time. I then got a text saying the item would be delivered the following Tuesday April 4th. I'm self-employed so communicated that this wouldn't be enough notice. The courier company said they would get back to me with another day. They never did. I had to call the seller and chase it nearly 2 weeks later. Lo and behold I then get another text on April 13th very soon after my phone call chasing it, offering me April 17th. Again I communicated that I'm self employed and I won't be able to take the day off with that short notice.

At this point I called the courier and said these are my days off can you please deliver on one of these days. I gave them a number of options. They said they do not do anything like that at all, it will be on a random day when the van is in the area. The lady seemed to take great pleasure in telling me this.

I raised my dissatisfaction to Circus living, ahem sorry I mean Quercus living and they said it's because their prices are so low they have to use a budget courier. The strange thing here is the sideboard was over £500! and not very big for that cost, It was actually comparatively very expensive. We chose it because it was a smaller size and fit our small lounge, even though it was more expensive. All very strange.

They're offered me a named day courier for an extra £90!!!(they offered to pay half) but I would be liable for even more costs if they couldn't get it to me on that day, for example if the courier couldn't get the lorry through if cars were double parked. It just felt like they were throwing more and more caveats at me. Imagine DFS doing this

By this point I had lost confidence in the company. I said to my wife imagine how difficult it'll be getting the item back to them if we don't like it. Let's just cancel and go somewhere else with better organisation

So I declined this and said don't worry about it I will just buy one somewhere else who uses a better courier. They said no problem and said they would give me a refund. Case closed or so I thought.

Another 10 days later! I finally received a refund, £49 less than what I had originally paid! I had been charged a cancellation fee even though I had not received the item. The reason I changed my mind was due to the poor service not that I had to actually change my mind about the item after receiving it. It was clearly a case of requiring a little bit of common sense to realise the customer was a bit unhappy and probably the £49 cash grab wasn't worth it.

At this point I raised an official complaint saying I feel like this is unreasonable as I didn't even receive the item. I said what a negative experience it had been and we were now nearly 7 weeks since the original order date. I also communicated that I would not leave a negative review as I prefer to give negative feedback direct to small businesses and give them the opportunity to put it right. They flat refused to refund me the other £49. So hence I am writing this review.

I have been sitting with no sideboard in my lounge that long because of all of this messing around with a budget courier for an item that wasn't priced as budget. I have raised a claim with PayPal.

The lesson here is if you order from this company make sure that you can leave work at a moment's notice or get the day off at very short notice otherwise you will be left dancing around the budget courier company for weeks on end! Also worth noting they have a charge on returns unlike most other large furniture retailers. It really is distance selling in its lowest form. Sad to say on this occasion as much as I like to support small business, stick to the big boys otherwise you will be tying yourself up in knots.

Edit: seller reply not truthful. I gave a range of dates.

PayPal has now issued me with a full refund of the balance after finding in my favour in the claim case.

23 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Quercus Living

Antwoord van Quercus Living

Hi,

Sorry to hear you've not had a good experience with your purchase. Unfortunately, as you must be aware all furniture delivery companies never delivery on 1 specific date unless agreed at the time of purchase. When your made a purchase we clearly do not stipulate a specific delivery date.

As you have explained in your story above; our delivery company did you offer you other dates when they will be in your area. But as you were fixed on 1 specific date which was not possible with the delivery company; we had to unfortunately cancel the delivery with the courier company. We have clearly stated in our T&C’s that once an item leaves our warehouse the delivery and returns charge will be deducted from the refund if there is no fault in the product.

As soon we received the product back from the courier company our accounts team issued a refund straight away less the returns charge as stated in our T&C’s.

We apologise for any inconvenience you’ve had with your purchase.

Lifestyle Furniture Team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trunk coffee table

My trunk coffee table arrived on time as specified, lovely piece of furniture, very pleasant and helpful delivery person. Very satisfied customer.

3 april 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommended

Superb quality TV unit at a highly competitive price, and delivered exactly when promised (the polar opposite of another furniture company I could mention!)

18 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Appalling quality wood, even the oak veneer is poor!

I ordered 2 of the S shaped side tables. 1 arrived in pieces, which meant I could clearly see that it was NOT solid oak. The home page of the quercus living website clearly states SOLID OAK, PINE & INDIAN WOOD FURNITURE - it is not true. The side table was made of cheap hardwood, with a poorly attempted oak veneer to make it look like oak. It was a battle even to get a refund for the damaged table as the initial response was that I needed to return it! I eventually got a refund but I would not recommend this furniture or this company to anyone.

Edit after the reply:
It was a battle to get the refund, as initially you wanted me to return the damaged item, which would have been a major inconvenience, especially as it was packaged so tightly it was practically impossible to get it back in the box. It caused me a lot of stress worrying about how I would even manage to return it. You did provide a refund without me having to return the item in the end, but only after I pushed for it.

My review is not factually incorrect. Your website states that the Cube range is solid oak. For some reason Trustpilot don't allow links in their reviews (!) but if from the home page, go to /wood-types/oak-furniture....

It clearly says "Cube Solid Oak" in the group of pictures in the bottom half of the page.
I only wish I could post a photo of the damaged table so that I could clearly show how it is is structured from cheap hardwood with a poor attempt at an oak veneer around the outside.

29 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Quercus Living

Antwoord van Quercus Living

Hi Caroline,
Thank you for your feedback...
You had placed the order on the 3rd of February 2023 and by the 14th of February 2023 a full refund was issued for the item that was damaged in transit.
We do sell SOLID WOOD furniture, however, in some ranges, SOLID OAK veneers are used.
Your post is very misleading and not factually correct.



KInd regards,
Quercus Living.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The website was honest as in they…

The website was honest as in they really did have stock of what i was after unlike others, they were efficient and informative - well done, its what i expect of course but thats the point - you get what you are after

14 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good shopping experience story...

Ordered a wide tv cabinet from Quercus on Christmas eve (yes I know ridiculous timing...) received confirmation email a few minutes later explaining they were closed until 1st week in January and the order would be processed on their return. Got email around 6th of January saying order had been greatfully received, was in stock and would be sent to the courier who would be in touch shortly to arrange delivery. Couple of days later received message from courier and arranged a delivery day. The night before received another confirmation message and a time slot. Goods arrived in the time window, 2 guys were both polite and chatty and placed goods in the room I asked with no hesitation. All in all a really good experience and would definitely check them out first on future purchases.

19 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality wood and real value for money

Quality wood and real value for money
Really easy ordering process.
seamless delivery experience and really personable delivery men.
have bought from Quercus since and will buy from then again.

11 januari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Chest of Drawers Ordered

Chest of Drawers Ordered, website says it was in stock, now there stating it was out stock (no true). After I placed the order and paid for, I was informed it would be 6 to 8 weeks because it was out of stock.

3 months later and still haven't received the item and they're still not able to give be a delivery date.

Nice furniture but, poor customer service. One excuse after another, always someone else fault.

Update 25/11/2022

Chest a drawer did arrive eventually. Made the mistake of ordering a blanket box on November 17, which quiet clearly says on the website in stock and 3 days delivery. You guessed right, it's not arrived as yet. Why are they not on honest on the website and their customer service

9 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Quercus Living

Antwoord van Quercus Living

Hello,
Thank you for your feedback. The chest of drawers has been out of stock since July and this information was on the website at the time you placed your order back in August.
Unfortunately, delays are unprecedented which are down to a few issues such as lockdowns in the far east where the furniture is manufactured and Strikes at the UK ports which affected a lot of businesses, including our supplier.
We endeavour to keep our customers updated on the status of their order right to delivery and we have sent you in a total of five emails with all updates.
As advised last week the item is back in stock and will be delivered to you as soon as our courier partner have a date of delivery.

Kind regards,
Quercus Living.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service. Quick delivery. Nice and easy. Thanks quercus

7 april 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still waiting for goods after 43 weeks - Avoid this company.

We ordered two items in May and June 2021 and we are still waiting for delivery.

We had been promised delivery in October 2021 then in December we were advised they had been despatched. We then received a call to say this was an error and that the delivery would now be by the end of January. I recently checked on this and have now been told they are due in at the end of February.

This experience has not been a good one and I only can hope the goods arrive and there is no further delay.

Update 21st February

I have received another call today to advise that the goods are now delayed until the end of March, that will be a 43 week delivery from the order date if they are delivered as promised.

I am now awaiting a response from a manager.

Update 22.2.22

Thank you for the response to my review. I will now await to see if you fulfill your commitment that the goods will be delivered by the end of March 22.

What is a concern to me is that currently your website shows delivery of these goods for new purchases in 6-7 weeks and I will have had to wait 43 weeks!!!!! Something does to not add up.

Update 1.4.22

I contacted Quercus living today only to be advised;

“Currently I don’t have this information. I have requested it from the logistics department, once I have a response, I will inform you to let you know.

I would suggest, given the situations and current climates we are constantly in, delivery may be at least another 7-8 weeks.”

I have no confidence that after waiting a further 8 weeks these goods will be delivered so have asked for a full refund.

Would not recommend anyone purchasing anything from this company.

I will update again when my refund is received.

Update 4.4.22

Refund has been made using PayPal which was not my method of payment. This has resulted in me being charged a fee and the money going on hold.

YOU COULD NOT MAKE THIS UP.

Now waiting for a response from Quercus

Further updates to follow……

Thanks for your comments however when you say

"We understand your frustration and also advise that we now expect to deliver around the end of April/mid-May"

Forgive me to beleive that this would have happend as I have been told in the past it would be delivered in October, then in December, then in January and then in March. You would have just come up with an another excuse for a delay in April/May!!!

I have spent 30 minutes on a call to PayPal who confirmed that YOU have made the refund incorrectly and this should have been a personal payment then NO FEE would have been charged.;

Goods have not received and so PayPal are holding the money for 21 days as you have used a transaction as if goods have been shipped.

Paypal are going to contact YOU TO ADVISE WHAT YOU HAVE DONE WRONG!!!!!

I would like a full refund and if not a case will be generated to my bank and ask for a charge back for the full amount.

Is it too much for you to resolve this ????

After contacting PayPal myself again this evening they have done the right thing and given me back my fees but it was NO THANKS to Quercus.

If you are thinking about purchasing ANYTHING from this company I would THINK AGAIN

Thank you for your response but you have come up with every excuse why the goods have not been delivered!!! It was obvious you were never going to fulfil the order at the price I paid, to say it was going to take a year for the goods to be made and shipped is just a total joke!!!! You did not resolve the Paypal issue, I DID!!!!

I HAVE NO FAITH THE GOODS WOULD HAVE ARRIVED IN MAY, YOU WOULD HAVE JUST COME UP WITH ANOTHER EXCUSE AND THIS IS WHY I CANCELLED THE ORDER.

********* I again say to anyone thinking about purchasing ANYTHING from this company I would THINK AGAIN *******

29 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Quercus Living

Antwoord van Quercus Living

Hi Mark,

Thank you for taking the time to write a critical review.

We appreciate that you have waited some time for your order. Unfortunately, given the circumstances over the past year it has been difficult to fulfill the order within the promised delivery dates.

This is mostly due to supplier date changes (production factories closing due to Covid-19 which is still an ongoing issue in the Far-East) and certain unforeseen circumstances on the waters.

We understand your frustration and also advised that we now expected to deliver around the end of April/mid-May. You were advised several times you can cancel your order at anytime and we were very transparent with this.

We advise all of our customers that they reserve the right to cancel their order at any given time and we are just as transparent when offering lead times provided to us by our suppliers.

As you will have already been advised, PayPal is our only payment provider, and any payments as such will always go through their portal. We do not store any customer bank details on our systems.

From the information on our system and liasing with PayPal, we can see all payments have now been refunded and the case ticket is closed. There is nothing further to amend in this case.

We apologise for the experience you have had at this time. We hope you understand that this is not a usual occurrence and we are resuming normality with logistics.

Kind Regards,
Quercus Living

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It is online ahop what advertising…

It is online ahop what advertising express delivery in 3 days time. We bought 2 items end of December and still nothing.horribke customer servis full of lies as they should call me back same day when I contacted them but they ignored me.Deluvery company stated this sellers request economy delivery .Still waiting for update on delivery.never again

14 januari 2022

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer