Een paar dingen: De marge op de producten is bizar hoog. Haar project einddoel is geheel gevallen nadat het geld binnen was, zelfs zo dat mailtjes en brieven erover maanden "vertraagd" zijn en... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Een paar dingen: De marge op de producten is bizar hoog. Haar project einddoel is geheel gevallen nadat het geld binnen was, zelfs zo dat mailtjes en brieven erover maanden "vertraagd" zijn en... Toon meer
Bedrijf heeft geantwoord
Jaartje of 3 nu klant en mijn verzameling is aardig uitgebreid. Van 2 plankjes naar 3 vitrinekasten. Afwisselend aanbod waardoor altijd wel voor iemand iets moois bij zit ❤️ als iets niet klopt, een m... Toon meer
Ik ben bijna 3 jaar vaste klant bij Rowan. Prachtige kwaliteit tegen hele leuke prijzen. Deze week mijn mega rozenkwarts bol ontvangen! Ik denk dat 90% (misschien wel meer) van mijn collectie bij R... Toon meer
Zeer tevreden over The Gem Girl. Ik heb nu meerdere bestellingen bij haar gedaan. Je vindt bij haar echte mooie en eerlijke edelstenen voor hele schappelijke prijzen. Alles wordt zeer netjes verpa... Toon meer
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 33% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 24 uur
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Een paar dingen:
De marge op de producten is bizar hoog.
Haar project einddoel is geheel gevallen nadat het geld binnen was, zelfs zo dat mailtjes en brieven erover maanden "vertraagd" zijn en van het daadwerkelijk project is weinig terug te zien.
Daarnaast wordt ruzie gezocht met andere shops of klanten die bij andere shops bestellen. De eigenaresse denkt alles te weten en bij alles gelijk te hebben en heeft daarbij niet door hoe lullig ze is naar sommige mensen. Of ze heeft het wel door en doet het expres, ik weet het niet.
Je mag alleen hun community in als je blindelings volgt en chronisch online bent en alles volgt want ze kan niet geloven dat je iets mist in de hoop appjes die daar gestuurd worden.
Ik heb medelijden met haar personeel en de mensen die nog blindelings volgen.
Weet dat ze ondankbaar is en heel goed haar woorden kan gebruiken om als engeltje naar voren te komen, maar dat is niet wat erachter zit...

Antwoord van Thegemgirl
Jaartje of 3 nu klant en mijn verzameling is aardig uitgebreid. Van 2 plankjes naar 3 vitrinekasten. Afwisselend aanbod waardoor altijd wel voor iemand iets moois bij zit ❤️ als iets niet klopt, een mailtje en hebben we die enkele keer het altijd samen netjes opgelost. Mijn ervaring met communicatie ervaar ik als prettig
Jaren lang trouwe klant geweest bij Rowan. Ze verkocht mooie producten. Echter doet Rowan zich anders voor dan dat ze is.
Wanneer je all in bent voor haar en doet wat ze vraagt en geen commentaar levert, is ze de aardigste persoon. Maar als je feedback geeft(welke ze ook vraagt) krijg je een grote mond. Is het altijd je eigenschuld of wilt ze zich niet met de negativiteit bezig houden.
Ook worden er achter je rug om lelijke opmerkingen over je gemaakt ook al denk je wel vriendelijk met haar om te gaan. In de vorm van sneren in de gamfam chat en je wordt als klant te kakken gezet in tiktok video's welke inmiddels verwijderd zijn.(heb nog het bewijs)
Transparantie waar ze in de stenen busines om vraagt is bij haar zelf niet aanwezig.
Vreemd ook dat veel oud "gemfammers" allemaal het zelfde roepen over hoe ze zich behandeld voelen en zijn door Rowan.
Tevens geeft ze zelf ook toe dat ze weet hoe ze mensen zo ver krijgt dingen te doen die zij wilt. In mijn optiek is dit pure manupulatie zeker gezien de doelgroep in de chat een doelgroep is die het niet altijd evengoed voorzich zelf kan opnemen.
Geen gemgirl meer voor mij.
Zeer tevreden over The Gem Girl. Ik heb nu meerdere bestellingen bij haar gedaan. Je vindt bij haar echte mooie en eerlijke edelstenen voor hele schappelijke prijzen.
Alles wordt zeer netjes verpakt en snel verstuurd. 1 keer iets moeten retourneren, ook dit werd heel netjes afgehandeld.
Meer dan lof voor Rowan.
🙏🏼✨️
Ze zegt dat de Maandlijkse omzet 40 a 60.000 is.
Jaarlijkse omzet zou 600 a 750.000 met 100.000 winst zijn.
Gemiddelde omzet per dag komt dan uit op 2299 euro in het minst gunstige geval.
Als je die maand inkomsten x 12 doet (dus per jaar) kom je uit tussen de 480.000 a 720.000. Dus niet de cijfers die zij opgeeft.
Per jaar heb je 261 werkdagen, per werkdag zou dan haar omzet 1839 a 2758 per dag moeten zijn.
Let op dit gaat om omzet en niet om winst.
Volgens de fondsenwervings website zelf gaat dit om een hoog risico campagne waar je het risico loopt je inleg kwijt te raken. Ze geven aan als je kiest voor investeren dat je dat niet moet doen met oog op rendement.
Stel je investeert 1500 euro, er wordt belooft dat dat over 5 jaar met 4% rente wordt terugbetaald. Dat is dan in totaal 1560 euro. 60 winst over 5 jaar.
Terwijl er 72 maanden (dus 6 jaar) staat op de website van de fondsenwerving.
Alweer een punt wat dus niet klopt met wat ze vertelt aan haar investeerders.
Nergens teken je een contract dus de belofte van terugbetaling is slechts mondeling.
Het verhaal gemiste omzet komt niet overeen met een jaarlijkse winst van 100.000 euro. Het lijkt er sterk op dat onkosten van het bedrijf niet meegenomen worden in de berekeningen. Als het verhaal klopt zou ze met een ton winst per jaar na 1 jaar zelf de investering kunnen doen van deze campagne.
Het feit dat ze zelf zegt dit niet te hebben door onverwachte kosten geeft het vermoeden dat een hoop kosten die zijn gemaakt door het bedrijf, niet worden meegenomen in de berekeningen voor de uiteindelijke winstmarge. Hierdoor zou dit kunnen betekenen dat er veel minder winst of zelfs verlies wordt gedraaid.
Ze zegt het allemaal alleen te doen maar er staan 3 werknemers ingeschreven op het bedrijf.
Mede door uitspraken als legale loopholes en alles bovenstaand, willen wij mensen waarschuwen en ervoor behoeden te investeren in dit project.
Tel daarbij op dat dit bedrijf al een doorstart gehad heeft.
Hiervoor was het namelijk de naam zen meisje en daarvoor crystal hoarders.
Met behoorlijk wat slechte recensies.
Dit is openbaar op internet te vinden.
Het is een gigantisch groot risico, de verhouding inzet/beloning zijn niet gelijk en alle opgegeven cijfers zijn zacht gezegd twijfelachtig.
Doe het niet.
Als antwoord op de reactie:
Zijn salarissen geen kostenposten die moeten worden meegenomen in een omzet winst berekening?
Ook dat staat namelijk niet duidelijk vermeld in de tekst van de campagne.
Normaal gesproken verwacht men dat de winstmarge het bedrag is wat overblijft nadat alle kosten (incl salarissen) van alle desbetreffende werknemers eraf zijn.
Hiermee is het dus maar de vraag of het bedrijf nu überhaupt winstgevend is.
Ik was geïnteresseerd om te investeren maar nadat mijn beleggingsadviseur ernaar gekeken heeft, zag ik hier vanaf en vond ik het een noodzaak andere te waarschuwen.
Laatste kritisch puntje; de extreem hoge winst cijfers 1e halfjaar 2025 (+/- 40%) tov vorige jaren welke het gevoel geven dat er meerdere kosten weggelaten worden.
Transparantie hoort idd iets te zijn wat een shop hoort te handhaven.
Wel jammer dat je zomaar iemand beschuldigd van het schrijven van een recensie zonder enige vorm van bewijs.
Correctie doorstart is in jouw beleggingsvorm niet haalbaar. Dus rebranding is de juiste benaming.
Wel vallen er vragen te stellen over waarom dat nodig was.
Ik koop hier de meest prachtige stukken voor in mijn verzameling. Zeer tevreden met alles wat binnenkomt. Super snel verzonden. Blijf hier zeker bestellen.
Hele mooie spullen voor mooie prijs. Heb in mijn huis inmiddels al echte prachtige spullen van the gemgirl staan. Hebben ook sale nu waardoor het nog interessanter word en ik alweer besteld heb. Heb ook sieraden. Zijn super kwaliteit net als de edelstenen en draag ze elke dag. Koop bijna nooit meer ergens anders dan bij the gemgirl 😊
Ik als verzamelaar van edelstenen ben heel blij met Thegemgirl! Altijd de meeste mooie stukken voor een hele mooie prijs. Super zorgvuldig ingepakt en mocht er iets zijn word het altijd goed opgelost! De webshop is heel fijn en overzichtelijk, de live-sales zijn altijd gezellig en er blijft altijd wel iets aan mijn handen kleven met al dat pracht op de tafels! Al bij al zal ik altijd bij Thegemgirl mijn edelstenen kopen!
Super mooie stuks aan goede prijzen. Zo’n lieve verkoopster, staat altijd open voor vragen en probeert je op alle mogelijke manieren te helpen! Verzending steeds super snel en alles tip top in orde. 6 op 5 sterren voor deze website :)
Ben al jaren klant bij gemgirl voorheen zenmeisje. Leuke site met veel prachtige stenen en sieraden. Altijd veel variatie. Eigenaresse heel benaarderbaar en wil graag met je meedenken. Conclusie een top bedrijf waar ik veilig stenen koop!
Webshop, met live sales op insta en whatsapp. Prachtige zorgvuldig uitgezochte unieke stukken. Leuk voor de beginnende liefhebber, maar juist ook voor de echte verzamelaar op zoek naar iets bijzonders. Ze werkt met hart voor de zaak, goed ingepakt met leuke goodies! Al meerdere stukken gekocht!
Ik koop hier heel vaak, ik hou van de stenen, de soorten en de quality, dat ik meteen weer van waar ze komen! Leuke deals en fijne vibes. Ook de mensen die ik voorbij zie komen als ik in een livesale ben, allemaal lieve en leuke mensen. Altijd alles goed ingepakt!
Kwaliteit! En super mooie energie.
Ik koop mijn stenen en sieraden allen van Ro.
Sinds kort vaste klant. Als je van goeie kwaliteit en goeie prijs houd. Is dit een aanrader
Ik koop al 5 jaar bij zenmeisje en thegemgirl. Prachtige stukken voor goede prijzen. Gezellige chats en lives. Zelfs veilingen van sets en items, heel leuk om mee te bieden en een veiling te winnen. Paar keer per jaar open dag. De eigenaresse is erg betrokken en geeft ook goed de regels aan van aankopen en claimen. Ik hou er van duidelijke communicatie. Kwaliteit voor een leuke prijs zowel voor kleinere items als statement pieces.
The best!
De beste en mooiste edelstenen voor betaalbare prijzen. Maar misschien nog wel belangrijker de top service!
Dit is mijn favoriete gemshop.
Steengoede service.
100% Zuivere liefde voor de materialen en gemfam.
Alles altijd kraakhelder en duidelijk.
Gezellige en absoluut gorg gems.
Ik koop nu al een tijdje bij Rowan en blijf me verbazen hoe mooi de kwaliteit is. Ze geeft eerlijke en duidelijke uitleg, die andere shops vaak niet geven. De lives zijn gezellig en overzichtelijk. Ro neemt zoals ze dat zeggen 'geen blad voor d'r mond', maar zegt het altijd lief of met humor. Is ook wel nodig om de live goed te laten verlopen met zoveel kijkers😄 Laatst toen er een pakket foetsie was na onderzoek, een nette oplossing gekregen. Terwijl Rowan er geen eens iets aan kon doen! Super klantenservice en blij om mijn collectie aan te mogen vullen, met haar altijd weer veranderende aanbod. Mij zul je als klant zeker houden en ik beveel deze shop dan ook zeker aan! Of ga een keer naar haar open dag, ook super leuk.
Ik had laatst een adventkalender geclaimd en in de livesale zei Rowan dat je hem dan voor €40,- kreeg inplaats van €54,80 en dan zou je nog een kortingscode krijgen. Maar ik heb die code toen niet gehoord en ook nergens zien staan. Dus vandaar dacht ik die krijg je achteraf voor eventueel een volgende bestelling, dus ik had netjes €54,80 afgerekend. Vervolgens kreeg ik mijn bestelling binnen maar daar zat geen code bij, dus toen heb ik contact gezocht met Rowan en heb ik het uitgelegd. Toen kreeg ik als reactie terug dat de code alleen geldig was op de adventkalender. Waarop ik antwoordde dat mij dat niet duidelijk was en ik al de €54,80 heb afgerekend en met de vraag hoe we dit kunnen oplossen? Daarna kreeg ik een aantal dagen geen reactie meer en eerst dacht ik misschien is ze druk dus krijg ik later wel antwoord maar nee. En ik zag wel op instagram voorbijkomen dat ze dingen plaatste en ook gaf ze nog een extra korting dat je de adventkalender nu voor €30,- kon bestellen inplaats van €40,- of €54,80, dat vond ik niet helemaal eerlijk want ik was samen met een paar anderen 1 van de eerste die de adventkalender besteld hadden en ik heb €54,80 betaald misschien zijn er nog wel meer die hetzelfde probleem hebben, een andere heeft hem wel voor €40,- en daarna beloond ze mensen die later zijn met bestellen en die hebben hem voor €30,- . Volgens mij gaat daar iets mis? En ik vind het al helemaal niet klantvriendelijk om helemaal niet meer te reageren als ik vraag om een oplossing. Ik had na die paar dagen weer een mail gestuurd en weer het verhaal uitgelegd, en toen kreeg ik als reactie dat ze al op mijn vorige mail gereageerd had en dat die code alleen voor de adventkalender geldig was en dat ze verder niet weet wat ze verder nog moest reageren en als ik de adventkalender niet meer wou kon ik hem retourneren. Maar ik wil de adventkalender niet retourneren het is alleen dat ik teveel betaald heb en ik alleen vraag om een passende oplossing, dit heb ik nog een keer geprobeerd uit te leggen in een nieuwe mail. Maar weer kreeg ik geen reactie dit vind ik erg teleurstellend omdat ik hiervoor altijd tevreden was met mijn bestellingen maar nu is er een keer iets mis gegaan en word het niet opgelost. Zo raak je klanten kwijt.
Prachtige hangers ontvangen welke via de website zijn besteld. Goed verpakt en prachtige kwaliteit! Zo fijn dat ze starborn verkoopt! Ik raad deze shop aan!!
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.