Banner for The Phoenix comic

The Phoenix comic Reviews 

109
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My son had come across some of the books and we thought the weekly comic would be fun for him. The initial offer of 6 for £1 is insanely good and he has been so excited to get some post every week. He... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

My 10 year old son absolutely loves these comics. We are in Ireland so we’re not able to avail of the initial 6 copies trial but on the basis of him loving the books we went straight in. We had a smal... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

An absolutely fantastic comic series that hits our doormat most Thursdays that my 13 year old son devours when he gets home from school. It has given him so many hours of joy, and his bookshelv... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The comics are good but the commercial model is horrible. It's deliberately designed to lure people in via a cheap trial and charge large amounts through a long period auto renewal model with no remin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Uitgever

Geschreven door het bedrijf

The Phoenix is a weekly magazine for 7–14 year olds that’s packed with incredible comics, drawing guides, and plenty more that inspires kids to get reading, writing, and drawing!


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

109 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 80% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(109)

99 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I really wish I had checked with…

I really wish I had checked with trustpilot BEFORE signing up. Absolute scam!
I wanted to cancel my order and they have refused. I emailed several times and they wouldn’t acknowledge the 14 cooling off period as it had already been processed! Isn’t that what the cooling off is for!

21 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Phoenix comic

Antwoord van The Phoenix comic

Hi there, we’re really sorry to hear about your experience trying to cancel your subscription. We completely understand your frustration and apologise that your request wasn’t handled as smoothly as it should have been. Our aim is always to make things easy for our customers, and it’s clear we fell short here.

Please get in touch with us directly, and we’d be happy to refund you the charge.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Set up a direct debit despite me cancelling and them acknowledging it!

Daughter lost interest so emailed to cancel the subscription, received a confirmation email to acknowledge the subscription cancellation. 3 months later…they take money out of my account again! And it’s been set up as a direct debit! Not happy at all and wish I had read reviews before subscribing!

10 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Phoenix comic

Antwoord van The Phoenix comic

Hi Moore, we’re very sorry for this situation — it’s absolutely not the experience we want for our subscribers. It sounds like your cancellation wasn’t processed correctly, and we completely understand your frustration.

Please reach out to us directly so we can arrange a refund for any payments taken in error. We’re also reviewing our processes to prevent this from happening again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I found it easy to cancel

Decided to leave a review because its contrary to most of the others on here.

I ordered following the advert for '6 issues for £1'. My son read the first couple of issues but after this, he wasn't really bothered about reading them and he was disinterested in them.

So I decided to cancel. If you go to "Your Account" and then click "View Order" then it gives payment details there. For me, it said the next payment date was February 28th and this was before the 6 trial issues were due (the 6th issue would be due on 7th March).

I wish you could cancel online but instead, you have to call them. I feel like this is probably so they can try to persuade you to stay...

However, for me, it was an easy phone call. I just said my son was disinterested in the comic so I'd to cancel and he did it. He didn't try to persuade me to keep the subscription. It was a 2min call. I refreshed the above webpage immediately after the call and it no longer says next payment due on 28th Feb, so I'm happy that its been handled.

21 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM

Same as said by others not even received 6 issues and then was billed. Im going to get all comics they havent sent

1 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Phoenix comic

Antwoord van The Phoenix comic

Hi Carlo, we’re very sorry to hear you didn’t receive your full set of trial issues before being billed. Occasionally, due to publication and delivery schedules, payment for the next period is processed before all previous copies arrive — but this clearly caused confusion and inconvenience, and we apologise.

Please contact us directly we can send any missing issues and refund the additional charge if you wish. We’ll make sure everything is put right.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Be wary

Really quite shocked by these guys - in December they offered 6 issues for £1, and a quarterly subscription of £35 would be taken thereafter. I had assumed this was a taster offer allowing us time to decide whether we liked the magazine, and so I thought any further payments would reasonably be taken after 6 weeks of the presumably weekly magazine. I planned to cancel around the third week of January, as we received the first issue just before Christmas, which my child was disinterested in, then last week we received two copies on one day, and another one today, only around three weeks after the first issue. These have remained unopened due to their intensity. Lo and behold Phoenix have just charged me the full subscription fee today, having rushed out the taster issues to presumably avoid the risk of direct debit cancellation before they'd had a chance to get any real money out of me but having not actually fulfilled their offer of six issues. I have to question why they would feel the need to do things this way if they were indeed confident in the appeal of the magazine? This feels incredibly exploitative, and given the fact I've seen it advertised in schools, I'm honestly a bit shocked at their unscrupulous behaviour. If this is a reputable company, then why behave in this way?

16 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo The Phoenix comic

Antwoord van The Phoenix comic

Hi there, thank you for sharing this detailed feedback — we’re really sorry that your trial experience didn’t meet expectations. We completely understand why this felt frustrating.

The Phoenix is published weekly, and while we aim for each issue to arrive on schedule, delivery times can vary depending on Royal Mail, especially around Christmas. Occasionally, the first full subscription payment is processed before all six trial issues arrive, to prevent a gap in delivery — but we’re always happy to refund this if you prefer not to continue.

Please get in touch with us directly so we can resolve this for you and issue a refund if needed. We’re also reviewing how we communicate our trial offer to make sure expectations are clearly communicated.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam

I took out a trial for my grandson but it was not to his liking. I contacted them to cancel before my trial ended, but the money for another year went out of my bank. I also contaced iSubscribe who I purchased this from and they just referred me to the publisher. Publisher has not replied further. Update...
Publisher replied 2 years later!

24 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Phoenix comic

Antwoord van The Phoenix comic

Hi there, we’re really sorry for the delay in getting back to you and for the difficulty you’ve had cancelling your subscription. We completely understand your disappointment, especially after contacting both us and iSubscribe.

Please reach out to us directly, so we can look into your order and arrange a refund. Your feedback is important to us, and we’re using reviews like yours to improve how we handle cancellations and partner communications.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Phoenix Comics trial offer is a SCAM!!!

I answered the ad from Phoenix Comics for 4 trial weekly issues for £1. This is so my grandkids can decide if they like it. However, after 1 issue, they billed me the full subscription. All my attempts to communicate with customer service have failed. Their replies make no sense and do not answer my query, or seem to understand what I am protesting. It looks as though they contract customer service to a subscriptions contractor who knows nothing about it. The company is actually called DAVID FICKLING COMICS LIMITED. However, Trustpilot do not recognise that name.

2 januari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo The Phoenix comic

Antwoord van The Phoenix comic

Hi Margaret, thank you for taking the time to share your experience, and please accept our sincere apologies that your concerns weren’t properly addressed at the time.

The Phoenix is published by David Fickling Comics, with the trading name as ‘The Phoenix’.

Occasionally, because of production and postal timelines, the next payment can be taken before all trial issues arrive. We understand how confusing that must have felt and are sorry for the poor communication that followed.

We’ve since updated our systems and customer service training to make our trial and renewal process much clearer. Thank you again for your feedback — it genuinely helps us improve.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer