Banner for TicketPlan

TicketPlan Reviews 

3.131
•
TrustScore 4 uit 5

4,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought tickets to one concert in another country, however, I got very sick and couldn´t participate on the concert with my partner. I paid extra for refund service, provided the medical confirmation... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I attend the British Brass Band Open Championships every year. I have always paid A couple of £'s for ticket protection but up until this year never needed it. I hurt my back and was in ecruciating pa... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No problems applying for refund like some insurance companies. Only thing i was a bit annoyed about, was the fact it says you need to take the form to the gp to sign. Luckily enough my gp takes up to... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Seemed very reluctant to pay out. Required very specific evidence of the illness that stopped me attending the event. After submitting the required evidence kept coming back to me asking for things I... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Technologische services voor evenementen
  2. ook in
  3. Kaartverkoper voor evenementen

Geschreven door het bedrijf

At TicketPlan, we understand that life is unpredictable, that’s why we’ve been providing trusted Ticket Protection since 1999. As the original innovators in the sector, we offer customers peace of mind when booking tickets, ensuring they’re covered for unforeseen circumstances like illness, transport disruption, or bereavement. We’re proud to work with many of the UK’s leading ticket sellers, venues, and events, helping to make ticket purchases safer and stress-free. Our dedicated team is here to make the refund process as smooth and efficient as possible, with a simple online claims system and friendly support. We know that no one likes to miss an event they’ve been looking forward to, and we strive to handle every request with care and fairness. While we can only cover claims that meet our policy terms, we’re always happy to assist and guide customers through the process. If you have any questions or need help with a claim, our team is here to help, because at TicketPlan, we believe in making ticket protection simple, reliable, and fair.


Contactgegevens

4,0

Goed

TrustScore 4 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 97% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,0

Alle reviews

(3.131)

521 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super service

Could not attend a gig due to fractured ankle. Applied for refund. Quickly dealt with around 10 days start to finish. Money refunded quickly. Emails kept me upto date with progress.

20 augustus 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Vickie,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review.

We appreciate your feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The first thing to say is the 4.00…

The first thing to say is the 4.00 rating should be raising alarm bells.I think there is a distinct possibility this will drop further.
I have heart failure due to a dodgy tavr which needs replacing.Despite that I try continue as best I can until a replacement. I still go to a number of shows in my city Newcastle and only missed one on August 13 because temperatures were well into the 30s , despite a hot summer that is extreme for our area.For someone with my condition aged 79 this is potentially fatal.
I gave the company documentary evidence from Freeman Hospital of my condition and the forecast temperatures days before the event in the hope the Theatre Royal would be able to resell the tickets.
No joy I’m afraid.They wanted documentation from my doctor even though they don’t deal with it directly.
Hospitals are far too busy to deal with it.
It looks to me that you are on a hit and miss claiming from this company
Rather than buy the insurance pass the the tickets to family or friends who will appreciate the gesture.

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We’re very sorry to hear how upsetting this experience has been, particularly given your long history of booking with Ticket Protection. We understand how frustrating it can feel when expectations are not met, and we’re sorry that this has been your first experience of the application process.

Each application under the Refund Promise is reviewed individually against the terms agreed at the time of purchase, and we do require supporting information so that assessments can be made fairly and consistently. We appreciate that this process may not always feel as flexible or personal as you would expect.

If you would like us to look into this further or provide any additional detail, please feel free to contact us at refunds@ticketplangroup.com.

We're here if you'd like to discuss this further,

Kind regards,

Refunds Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A refusal dressed up as a claims…

A refusal dressed up as a claims process

My journey was prevented by a serious, unexpected emergency on the rail network roughly 12 hours before I was due to travel. TicketPlan rejected my claim by quoting a condition concerning disruption known in advance, giving planned strikes and engineering works as examples.

I resubmitted with further evidence explaining that this was a sudden emergency, not planned or foreseeable disruption. They deleted the new application as a “duplicate,” repeated the original reasoning and sent the decision from an automated email address that cannot be replied to.

They effectively treated my becoming aware of an unexpected incident shortly before travelling as proof that the disruption was known in advance. That interpretation makes little practical sense, and the inability to reply makes their supposed review process feel entirely one-sided.

I will not waste any more time pursuing it, but I certainly would not purchase TicketPlan protection again.

14 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Rob,

We are sorry to receive your 1* review.

So that we may look into this further, please could you respond to the find a reviewer request.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was easy to make a claim and deal…

It was easy to make a claim and deal with.

24 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Peter,

Thank you for taking the time to leave us a 5 * review.

We appreciate your comments and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy - efficient

Easy, fast, have the impression empathy still exists, would always recommend or consider them again (just hope I don‘t need to make use of the insurance next time…)

9 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Thank you for taking the time to leave a 5 * review.

We appreciate your kind feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,

Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No hassle refund.

No hassle refund.

4 september 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Philip,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review.

We are glad to have been able to assist and provide a refund to you.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick response to my refund request

Quick response to my refund request
Pleasant helpful staff when l needed to phone the company

3 september 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Thank you for your 5* review.

We appreciate your kind feedback regarding the service you received.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I did get my refund via the Ticket…

I did get my refund via the Ticket protection I took out. So thanks

28 augustus 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi C Searle,

Thank you for taking the time to leave us a recent 5* review.

We appreciate you feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Supplied everything required

Supplied everything required, train was cancelled end of.
Its just another scam, wont fall for that again especially with tickets insurance what a time wasting experience! hopefully this review costs more than you should of paid me. ToS Sers

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

straightforward process to claim cost…

straightforward process to claim cost of unused ticket when my mother was unable to attend event due to illness.
Claim was held open whilst we obtained documents then once sent the claim was paid promptly

26 augustus 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a recent 5* review.

We appreciate you feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service

26 augustus 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Mouse,

Thank you for taking the time to leave us a recent 5* review.

We appreciate you feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to book

Easy to book

When I had to contact them they were helpful and solved my issue.

11 november 2025
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Lisa,

Thank you for taking the time to leave us a recent 5* review.

We appreciate you feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Was taken ill with a water infection…

Was taken ill with a water infection the day before the event I got insurance for.
Have not proceeded with the claim as it needs medical proof) doctor certification etc).
It being a Friday its impossible to get a doctor appointment.
Therefore no proof of illness so no claim

28 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Michelle,

We're sorry to hear you were taken ill just before the event and understand how difficult it can be to arrange a doctor’s appointment at such short notice, particularly over a weekend.

We appreciate you taking the time to share your experience. We’d like to understand your circumstances a little better and see if there’s anything we can do to assist.

A member of our Customer Experience Team will be in touch with you directly to discuss this further.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Efficienct, kind and easy to use the service

We always add ticket plan to our bookings but this is the first time we have had to actually use them. They could not have been kinder or made the process any easier and refund was dealt with efficiently. Thank you

26 juni 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Julie,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review.

We appreciate your comments and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not worth the hassle

Basically I should have read the Tc&Cs and Trustpilot reviews before purchasing this insurance. 
I've made them aware of a severe chest infection and sent them a screenshot of the messages from my doctor regarding my exacerbated asthma as a consequence of my hospitalisation but they want a ridiculous level of confirmation and doctor or hospital records/forms.
I'm not bothering the Doctor or Hospital with this as they have more important things to do and they can keep the money.
It's easier for me to just add to these reviews on Trustpilot to avoid using this business and hopefully it will help others save themselves the hassle.
I certainly won't be using you again.

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Dear John,

We are sorry to receive your 1* review.

So that we may look into this further, please could you respond to the find a reviewer request.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Non Refund on Plan

We purchased tickets for a show for 27th June and purchased this plan in case of emergency. The heatwave kicked in the week of the show and the red weather warnings were issued for the 25th and 26th with the potential to be extended into the 27th. As we have a 12 yr old and 5yr old, on the 25th June we decided that the safest option would be to not travel and put them at risk so I applied for a refund using this plan on the basis that this was an unexpected event. I thought that by giving notice that we would be covered and that they could resell our tickets. We did not get a response straight away and on the 27th June, the weather warning was reduced to amber. On the basis we had enacted the plan and were still be advised to only travel if needed as the trains were limited service and would be crowded, we chose not to attend. We then received a response to say that as we knew about the situation, we were not covered and we would not be refunded. We have argued this but still been told no. I am so disappointed as we wanted to rebook but at a loss of over £200 we are unable to do so and utterly disgusted by the response we've received. What is the point of insurance if you can't claim it in the event.of an unexpected situation such as this?!

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Dear Sikada,

We’re sorry to hear how disappointed you are with the outcome and understand that this situation has been frustrating for you and your family.

We have carefully reviewed your application and subsequent complaint. As administrators of the Refund Promise on behalf of our ticketing partners, we are duty-bound to assess every application against the Terms and Conditions to ensure a fair and consistent process for everyone.

Under the Terms and Conditions, applications relating to adverse weather can only be progressed where there was a red weather warning or specific advice against travel in place for the relevant area on the date of the event. As neither of these circumstances applied on the event date, we’re unfortunately unable to facilitate a refund.

We appreciate this is not the outcome you were hoping for and are sorry for the disappointment caused.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Communication was good and refund…

Communication was good and refund fairly quick

19 augustus 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review.

We appreciate your feedback and glad to have been able to provide you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Due to a terminal illness of a family…

Due to a terminal illness of a family member we had to cancel a theatre show which was a birthday suprise. I had ticket protection which i made a claim the whole process was completed in two weeks and the refund department kept we informed with updates on progress. Well done to the refund team.

19 augustus 2026
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Ian,

Thank you for your recent 5* review and we are sorry to note the circumstances.

We appreciated your kind feedback, and glad to have been able to assist you with a refund.

Kind regards,
Refunds Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No problems applying for refund like…

No problems applying for refund like some insurance companies. Only thing i was a bit annoyed about, was the fact it says you need to take the form to the gp to sign. Luckily enough my gp takes up to 6 weeks to do this plus paying them £65. I rang insurance company who explained i could use the information from my online notes, download them and send them instead, of my appointment and mediation prescribed. It may be better to explain this as an option rather than paying the gp a ridiculous amount of money for a signature.

24 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TicketPlan

Antwoord van TicketPlan

Hi Lisa,

Thank you for your recent 5* review.

We appreciate your feedback regarding the medical evidence requirements.

Kind regards,
Refunds Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer