Trade Pipes Reviews 

907
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As an amendment to my review below, it turns out I am just an idiot who cannot add up. The delivery charge was correct. I didn't receive the email on the 31st however. But did receive the email fol... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was able to find everything I wanted for my project on the website. Order placed on Sunday with confirmation email to confirm purchase. Order dealt with inside the period shown on their website, wit... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good selection of lengths and diameters for electrical ducting, easy website to navigate. Item arrived in 3 working days by DPD, kept advised by text and email. Quality item, 50mm x 25m twinwall du... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

An efficient service. Goods were delivered within the time scale promised. All goods were in good order. Having researched several companies online before ordering Trade pipes came out as the best in... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Loodgieterwinkel
  2. ook in
  3. Bouwmaterialen leverancier

Over Trade Pipes

Geschreven door het bedrijf

Trade Pipes provides high quality, low price plastic building products from leading UK and European manufacturers.

All our products are manufactured to the highest standards and comply with all current UK and European standards. Our staff are friendly and efficient and have over 50 years combined experience in the plastics pipe industry.

Trade Pipes is dedicated to providing excellent service to both the Trade and to DIY customers at highly competitive prices.

Here at Trade Pipes, we are stockists of a wide-range of building and plumbing materials, such as:

- Underground drainage pipe and fittings in sizes ranging from 82mm to 315mm.

- Guttering and rainwater pipe in both push fit and solvent weld varieties.

- Electrical cable ducting ranging from 40mm to 160mm.

- MDPE water pipe in sizes ranging from 20mm upwards.

- Over fifty different varieties of channel drainage, land drainage pipe in sizes ranging from 25mm to 160mm.

- Speedfit pipe and fittings

- Soakaway/attenuation crates

...and thousands of other products.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

907 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 63% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(907)

132 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered pipes and fittings two weeks…

Ordered pipes and fittings two weeks ago received fittings. Never received the pipes told that they have been dispatched and lost in transit twice.
Now trying for a third time let’s see how they do.

7 mei 2026
Logo Trade Pipes

Antwoord van Trade Pipes

Thank you for taking the time to leave a review - we’re sorry to hear you are unhappy with the service provided, however we feel the need to clarify a few things in order to paint a full picture of this situation:

Your order was placed last Monday the 27th, and was promptly dispatched the following day on Tuesday the 28th, with the goods being shipped on an overnight service. When you contacted us to report that part of your order had not been delivered the following day, we advised (in line with advice given by the delivering courier) that the outstanding items would follow for delivery the following day.

We then didn't hear anything from you until the bank holiday weekend, during which we were closed until Tuesday 5th. We then picked up your message within half an hour of re-opening on Tuesday morning, to confirm that replacement goods had been shipped out.

While we appreciate there was another delay on these replacements goods with the courier, we feel that a one-star review is unfair, as these grievances appear to be directed at the service provided by the transport company, rather than the service provided by ourselves here at Trade Pipes, which we feel was both prompt and decisive at all times. Despite this, we appreciate any and all feedback in order to improve our service moving forward.

Please feel free to reach out to us at orders@tradepipes.co.uk with any further comments, concerns or suggestions. We would love to make things right with you and hope that you will reconsider us in the future.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Used Trade Pipes for the first time…

Used Trade Pipes for the first time last month. Their prices are very competitive and the quality of the pipes seems fine. We had a couple of issues with their carriers which resulted in split deliveries and some shortages, but a quick call got the problems resolved.
Good customer support.

10 april 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Only part of my order turned up.

Only part of my order turned up and no way of contacted them to find out.
Phone continuously goes to voicemail and noone answers my emails.

23 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Trade Pipes

Antwoord van Trade Pipes

Good afternoon,

Thanks for taking the time to leave us feedback. I'm sorry to hear you are having some trouble contacting us.

Our lines are constantly monitored, but can be busy at times, so it's likely pure chance that you have been unable to get through on the phone. We do, however, offer several other methods of contact, including email, as well as our online web form. I note that neither of these have been utilised to date.

At any rate, one of our advisors has reached out to you this afternoon to discuss the matter further. We hope you will consider revising this review once the matter has been resolved to your satisfaction.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast delivery

Ordered based on previous reviews and was not dissapointed. Items as described and arrived within a couple of days. Excellent experience.

14 april 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

An efficient service

An efficient service. Goods were delivered within the time scale promised. All goods were in good order. Having researched several companies online before ordering Trade pipes came out as the best in terms of price. The quality is at least equal to or above my expectations.

16 april 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
Logo Trade Pipes

Antwoord van Trade Pipes

Thank you for taking the time to leave us feedback - we’re sorry to hear about your experience with the delivery.

We can see that you have reached out to us over the weekend regarding this problem. One of our agents has been in touch this morning to advise our next steps to rectify this issue as quickly as possible for you.

Please feel free to reach out to us at orders@tradepipes.co.uk with any further comments, concerns or suggestions. We would love to make things right with you and hope that you will reconsider us in the future.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not had notification it has been…

Not had notification it has been delivered

7 april 2026
Logo Trade Pipes

Antwoord van Trade Pipes

Thank you for taking the time to leave us feedback - we’re sorry to hear about your experience with the delivery.

Upon investigation, it appears this order was delivered several days ago, and this information was sent to the mobile number provided by you when the order was placed online originally. You should also have received prior contact from the courier on the morning of delivery to advise you of a two-hour delivery window.

With this in mind, we feel that a two-star review is unfair, as no contact was made with us prior to you leaving this review, otherwise we would have been happy to advise further and provide any relevant proof of delivery documents. Despite this, we appreciate any and all feedback in order to improve our service moving forward.

Please feel free to reach out to us at orders@tradepipes.co.uk with any further comments, concerns or suggestions. We would love to make things right with you and hope that you will reconsider us in the future.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer