Van Meuwen Reviews 

933
•
TrustScore 2 uit 5

2,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

It's over a year since I ordered some plants and I'm still waiting for them to arrive. I get sporadic emails postponing delivery with a link to check/change my orders but it's broken.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Ordered Iris Metallic Mix from their Groupon advert. The plants have turned out to be nothing like the mix of sumptuous shades shown in their photos (just yellow and blue). They are nice flowers but... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered 9 x Nurserymans Choice Alpine plants. 9 identical Thymus plants delivered! Van Meuwens' nurserymen clearly lack imagination. Goods sold differ significantly from goods pictured! Beware! Fur... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Van Meuwen supplied 72 plug plants of a Busy Lizzie variety. I have never seen such small underdeveloped seedlings offered for sale anywhere else. These plants could not have been any smaller unles... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Tuincentrum

Over Van Meuwen

Geschreven door het bedrijf

Established as a producer of tulip and daffodil bulbs in 1973, Van Meuwen diversified into mail order in 1977. 

Today Van Meuwen is a horticultural mail order specialist, working hard to ensure you receive the best quality plants and bulbs, delivered direct to your home at affordable prices. Our range includes familiar, well-established favorites as well as exciting new varieties: our buyers are on a constant search for new and exclusive ideas from all parts of the world, so you'll find something different every year.

You can order from the comfort of your own home. 100% customer satisfaction guarantee or your money back. FREE cultural instructions provided to help you gain the best from your plants.

Constant introductions of new, and often exclusive products. We offer many great savings with our collections - see our Special Offers page. All orders are acknowledged with specified delivery dates ensuring optimum product performance.

Our horticulturalists provide invaluable information for the entire tried and tested product range. We have numerous suppliers both here in the UK and in Holland who understand and adhere to our strict quality requirements.

We carefully prepare and pack your bulbs and plants. We have a plant for every situation, in the garden, on the patio or balcony, hanging baskets, shady spots, wet spots, even dry places.

With our large plant and bulb collections you can establish your garden quickly and effectively. You can subscribe to our newsletter to receive regular special offers and new variety information.



Contactgegevens

2,0

Slecht

TrustScore 2 uit 5

933 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,0

Alle reviews

(933)

1 review in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely amazing customer service

Absolutely amazing customer service. Fast (email) and incredibly responsive.

2 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Thank you for taking the time to leave us a 5-star review.
Your satisfaction is our priority; therefore, we are happy to hear you was pleased with the service received from us.
Kind regards, Cristina

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Plug plants

I bought plug plants from Van Meuwen, they were delivered swiftly and I potted them on in my little greenhouse, I potted them on until they were big enough to plant out in baskets and pots. Out of 72 they all grew and look fabulous, I've got begonia, petunia and nicotina to name a few. I'm hopeless with seeds and appreciate the little plugs to make fantastic summer displays in my urban garden. Very pleased thank you

1 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you so much for your review. We are very grateful that you have taken the time to share this with us. We take pride in the quality of our products and service, so as I am sure you can appreciate; it is lovely for the whole team to receive your feedback.

Happy gardening.

Kind regards, Clare

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Squirrel proof bird feeder.

Waited quite a while for this to arrive but sadly disappointed at the end of the day. It will I am sure be squirrel proof but it has such a miserable capacity that I will be refilling it every other day and the vastly overcomplicated lid design (I know squirrels are ingenious but I don't think it would even occur to them to try and open the lid to get at the seed!) makes this a bit of a chore. Certainly won't buy another one but will have to get someone else's to make up for its small capacity.

13 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for the review however, I am sorry to hear this. Although, I am confident this feeder will not let you down.

Please let us know how you get on, and should you require any help or advice, then please do email our customer service team who will be able to advise further. Our email address is: care@vmplants.com

Best regards, Clare

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered an Orange and Lemon tree…

I ordered an Orange and Lemon tree through Groupon…expecting them to be small and not the best quality because of low cost…how surprised was I to receive two lovely healthy plants…delivered very quickly. I have posted photos of them on our Gardening Club Facebook page as I was so impressed…it is my first venture into Citrus growing …now I just have to nurture them into fruiting…..indoors…in Arbroath, Scotland..

12 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you so much for your review. We are extremely grateful that you have taken the time to share this with us. We take pride in the quality of our products and service, so as I am sure you can appreciate; it is lovely for the whole team to receive feedback such as this and made our day!

Thank you for your kind words and business.

Best wishes, Clare.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely company ordered my Cephalotus…

Lovely company ordered my Cephalotus follicularis in door plant arrived within 21 days as specified on my order the plant is better than the picture I sore thanks for a good plant I will be ordering again in the near future I highly recommend you

8 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you so much for your review and letting us know how happy you are with your order. We take pride in both the quality of our products and the service we offer, so as I am sure you can appreciate; it is lovely for the whole team to receive such positive feedback.

Thank you for your kind words and business.

Best wishes, Clare.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not good enough

I waited until the end of the first week of July for my hanging basket plants. They arrived in the wrong colour and not even trailing as requested.
In fairness they have refunded me, but it is now too late to find any replacements. Just not good enough, will not use again.

6 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for your review and please accept my apologies for any disappointment caused. With regards to the incorrect plant being sent, at times, an item can get 'missed picked' and while rare, I appreciate it is disappointing when it does occur.

As always, we are looking into ways on how we can improve so thank you for your feedback, this will be passed onto the relevant department.

Kind regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This should be minus 10

This should be minus 10. Alpine plants arrived. Two in bits. In bin. But they want photos. AVOID this company. Read all the other negative reviews on here. It's obviously an ongoing problem. And note all the replies are generic. Can't even be bothered to personalize replies.
Don't bother to reply to me.

3 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Thank you for your review. I am very sorry to hear of your disappointment with your order received. If we have asked you for photos its so we can see the condition they arrived in and to be able to avoid this issue in the future. We can of course resolve this for you with either a replacement or refund. As this review is not linked to your order or email I would suggest contacting us again so it can be resolved as soon as possible. Please do accept our apologies for any inconvenience caused. Kind regards, Michelle

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have sunshine on a cloudy day

I have sunshine on a cloudy day. What a magnificent show we have from the 40 Postiplug Plants, 8 of each variety, Petunia Surfinia® Collection

30 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

I am happy to hear that you are thrilled with your plants received. Thank you so much for leaving us the 5 star review. Kind Regards, Michelle

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give them 0 I would

If I could give them 0 I would. My 2 x hanging baskets were just about dead and I paid over £30 for them. Don’t touch this company. Debbie

30 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

I am sorry to hear of your disappointment with your order of plants. Please could you kindly email us at ccare@thompson-morgan.com with your order number and full address details so this can be resolved for you efficiently, Kind Regards, Michelle

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely disgraceful experience

Absolutely disgraceful experience
Ordered 2 pre planted hanging baskets that look almost dead...£36 including delivery down the drain
Would never ever purchase from this company again avoid at sale cost
If I could return these for compost I would

24 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for your review although this is such a shame, and I am so sorry to hear this. We fully understand that with our products being live, things do not always go to plan regardless of all our efforts. Therefore, we offer a 100% Quality Satisfaction Guarantee.

I am keen to get this resolved for you however, there is very limited information within this review that I can use to find your order. Please do email us at care@vmplants.com with your order number and delivery address along with a brief description of your concerns. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

crap company never arrive …

ordered 2 plants and they never arrive never use again

31 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for your review and please accept my apologies for any inconvenience caused, this is never our intention. Our customer care team is always more than happy to help, their aim is to meet our customer’s needs and turn any concerns into a positive outcome.

I am keen to get this resolved for you however, there is very limited information within this review that I can use to find your order. Please do email us at care@vmplants.com with your order number and delivery address along with a brief description of your concerns. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't buy any plugs from this supplier…

Don't buy any plugs from this supplier - my argyranthemum plugs that were delivered the beginning of May are still just plugs. I planted them in small pots as soon as they arrived and they have hardly grown. Also the Alstroemeria plugs that I received in May arrived damaged so I asked for a replacement. The replacement eventually arrived, but again they are still not growing as I would expect.

21 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for your review and please accept my apologies for any disappointment or upset caused, this is never our intention.
Hopefully with the weather now warmer after a cold couple of months your plants will start to pick up speed, don't forget there is always a period of adjustment too. I am confident you will be delighted with how well they grow, and they will give you a beautiful display.

Please let us know how you get on, and should you ever require any help or advice, then please do email our customer service team who will be able to advise further Our email address is: care@vmplants.com

Best regards, Clare.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give minus stars I would

If I could give minus stars I would. The bamboo we paid £50 for arrived almost leafless and very unhealthy. Made a complaint because it was sold as instant impact and website says their plants will arrive healthy and was told “tough” there is nothing we can do. Further complaint and was told to send a message through FB three messages later I am told they have not received. Bad company all round. Will NEVER buy from again.

1 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for your review and please accept my apologies for any disappointment or upset caused, this is never our intention.

While I am unsure what has happened, I am keen to get this resolved for you however, there is very limited information within this review that I can use to find your order in question. Please do email me at care@vmplants.com (FAO Clare ref Trustpilot Review) with your order number and delivery address along with a brief description of your concerns and a photo. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

“Quality gardens at everyday prices”…NOT!!

“Quality gardens at everyday prices” REALLY?!! I ordered 72 plug plants and only 14 have survived !! They arrived looking nearly dead but I gave them a chance to revive and planted them. After complaining to Van Meuwen, all I got back was a general email and a refund offer for £4.72. They have all but ignored my issues with the quality of their products and I would never order from them again or recommend anyone else to. DON’T WASTE YOUR MONEY!!

11 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good afternoon.

Thank you for your review and please accept my apologies for any disappointment or upset caused, this is never our intention.

While I am unsure what has happened, I am keen to get this resolved for you however, there is very limited information within this review that I can use to find your order or the item in question. Please do forward your review to care@vmplants.com along with with your order number and delivery address along with a brief description of your concerns and a photo. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely useless company…

I have been a customer for many years of Van Meuwen and order plants every year. This year I placed an order on 25 February and was advised that my order would be received by the end of May. The money was debited through my Paypal account and I emailed Van Meuwen earlier this week to enquire when I might be receiving my order and they have replied today that they have no record of my order and according to them I have not placed an order since last year! I am absolutely gutted as these were plants I order every year to plant at the family graves and to say I have not placed an order since last year when I have a confirmation email from Van Meuwen with an Order No and they took payment for this order through Paypal on 25 February well it just infuriates me! This is not the first time I have had problems with Van Meuwen but it will most definitely be the last as I will never ever order again from them!

7 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good morning.

Thank you for your review and please accept my apologies for any disappointment or upset caused, this is never our intention.

While I am unsure what has happened, I am keen to get this resolved for you however, there is very limited information within this review that I can use to find your order or the item in question. Please either direct message me via our Facebook page or email me with a copy of your review at care@vmplants.com Please also add your order number and delivery address. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking !! 0 STARS !!

I’ve just received 2 Wiegala Towers of Flowers pots from this company via Groupon - naively I didn’t read the small print and the photo on the Groupon site is misleading as it shows what the plants grow into - I tried to stop the order literally 5 mins after I placed it but no joy - the plants arrived this afternoon, dry and half dead, I’m 52 and have more life in me than these 2 ridiculous excuses for a pot plant - DO NOT ORDER from this company, you have been warned !! Luckily I only wasted £13.50 but wonder how many others have done the same ?!

6 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good evening.

Thank you for your review however, this is such a shame and am so sorry to hear this.

Unfortunately, as you ordered via Groupon, I am unable to help you. If your concerns are still to be addressed, please log onto your Groupon account, and follow their instructions on how to raise a ticket.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just a great company to do business with online.

It's not just the quality of plants supplied but also the quality of support and speed of delivery. The Van Meuwen "Gardening Information" page is second to none! I have so much confidence buying online with Van Meuwen.

6 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good evening.

Thank you so much for your review and letting us know how happy you are with your order. We take pride in both the quality of our products and the service we offer, so as I am sure you can appreciate; it is lovely for the whole team to receive such positive feedback.

Thank you for your kind words and business.

Best wishes, Clare.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nurseryman’s choice geranium collection

Ordered geranium collection. The names of the geraniums were wrong The one labelled balcony red was obviously a hardy geranium and not balcony red ( I have grown this variety for years) I hope nobody puts it in their basket. Others were wrongly labelled geraniums that I know are ivy leaf labelled on zonal sand so on. I rang customer care and they couldn’t tell me the correct names. I received ten correctly labelled geraniums of one variety in compensation which only confirmed the incorrect labelling of the previous order.
The plants are quite good but for me are useless without the correct names

8 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good evening.

Thank you for your review however, this is such a shame and am so sorry to hear this. We fully understand that with our products being live, things do not always go to plan regardless of all our efforts. Therefore, we offer a 100% Quality Satisfaction Guarantee.

Unfortunately, there is very limited information within this review that I can use to find your order or the item in question. Please do email me at care@vmplants.com with your order number and delivery address along with a brief description of your concerns and a photo. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Items arrived almost dead

Items arrived almost dead, soil everywhere, no care for how they were packed. Ordered 2 items, only was told it would take 2 months to ship one after I'd purchased. They then posted a different plant after a 2 month wait saying they had some bad crop. The note in the box said they had enclosed a £5 voucher.... No surprises to say no voucher included. Avoid unless you like disappointment

29 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Good evening.

Thank you for your review however, this is such a shame and am so sorry to hear this. We fully understand that with our products being live, things do not always go to plan regardless of all our efforts. Therefore, we offer a 100% Quality Satisfaction Guarantee.

Unfortunately, there is very limited information within this review that I can use to find your order or the item in question. Please do email me at care@vmplants.com with your order number and delivery address along with a brief description of your concerns and a photo. On receipt we will investigate further for you.

With best regards, Clare

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Third year I have ordered bedding plants as postiplugs, fushias, petunias, lobelia, geraniums and bizzie Lizzie. Exceeded service, plants arrived in good condition ready for planting on, all have grown well and planted in baskets and tubs

29 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Van Meuwen

Antwoord van Van Meuwen

Hello. Thank you for taking the time to leave feedback with us. I am pleased you have been able to utilise our products and they have been received well. Kind Regards, Brandon

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer