Verty Furniture Reviews 

110
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Unusual shaped benches with thick weighty iron legs, look absolutely fabulous, a perfect match for our new unusal design dining table. The benches are well crafted, lovely wood, strong and easy yo man... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a £699 table via B&Q, returned it the following day as it was too small for what we needed. It has now been over a month that we have still been fighting for a refund as the seller doesn’t cur... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought 2 items nest of table and mango wood sideboard really happy with quality and delivered next day as driver was supposed to deliver that area next day although they mentioned 7-10 days delivery... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We had some concerns about a colour match for some other Mango wood furniture, however we liked the look of the image of the tv unit on line and decided to proceed with the purchase. We had sear... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Kantoormeubilair winkel
  4. Keukenwinkel
  5. Rustieke meubelzaak
  6. Slaapkamermeubilair winkel
  7. Vurenhouten meubelenzaak

Geschreven door het bedrijf

High quality Indian wood furniture at great prices. Beautiful rustic craftsmanship using reclaimed industrial materials. Fast nationwide UK delivery.


Contactgegevens

3,5

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

110 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,5

Alle reviews

(110)

40 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Coffee table

This coffee table is fantastic looks so stunning and very well made I would definitely recommend very happy with my purchase

10 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Table

Beautiful, sturdy and well designed table. Packed and delivered well. Easy assembly instructions.

16 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

stay well clear

Please believe this is the worst bed company ever known, first the wrong bed legs come and it took a whole week to get new ones, the bed doesn’t even fit together properly as you can see on the pictures, the woman on the phone didn’t even have a clue what the returns policy was, what a disgrace of a company

24 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Product was great delivery was vague

Product was great and process of buying was easy. An estimated delivery date was provided on checkout but then heard nothing until a week after that date when I suddenly got a "were delivering in two days" which I was too slow to change. More info/notice on delivery would be helpful

28 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rubbish Customer Service - is this a scam?!

Ordered an item pre Easter. Chased via email to obtain a delivery date. Did not even acknowledge my request. Second email sent requesting same. I have paid for goods not received. I cannot afford to be scammed. Very poor customer service. Will be chasing for a refund and will be cancelling order. Would not recommend to anyone.

11 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Verty Furniture

Antwoord van Verty Furniture

Hi Trudy, I am very sorry that you did not receive the email which was sent to you in response to your request. I have now re-sent the original copy with the date stamp so you can check in your spam folder. Unfortunately the item you ordered was not in stock and this would have been stated on the website when the order was placed so it is confirmed as a back order and will be sent as a priority once the stock arrives.
Should you wish to call us our office is available 9 - 5pm Mon to Fri and we will be happy to answer any further questions you may have.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Today I deleted my previous review I am…

Today I deleted my previous review I am now hopefully satisfied that my item will be picked up at last free of charge !no longer have the grievance with the company verty furniture I am pleased for it to be collected free of charge as stated

27 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID VERTY FURNITURE AT ALL COSTS

AVOID VERTY FURNITURE AT ALL COSTS. VERY POOR CRAFTSMANSHIP.

I ordered the Natural Solid Dark Mango Wood Round Dining Table
for £400. The price may look attractive, however after ordering this table, my experience with this retailer was a total nightmare - save yourself the headache whilst you can! They delivered this poorly manufactured table which could not be assembled due to the faulty joining mechanism and then refused to cover the full cost of repair and to follow through with a replacement which they promised. They are a very untrustworthy retailer with seriously poor communication and customer service.

To recap on my experience with this retailer
- They delivered the order 2 weeks late for which I had to chase endlessly for (perhaps they don't have in stock and drop-ship from overseas - no explanation was given for the delay)
-When it finally arrived it was faulty and I was sent from pillar to post between The Range and Verty Furniture - The Range marketplace has no buyer protection
-They offered me a replacement and called me to say the driver was on his way with it on the 8th Feb - he did not show up. They then promised they would reschedule the replacement as a priority on the following Monday - they did not show up for the whole week! Nor would they call or email to say they would not be showing up - I had to call them each day for an update. On every single occasion I have had to initiate contact and chase them, only to be told she could not give me a date for when they would deliver it. That would raise red flags for any customer!
- Not once did the Verty Furniture apologise for the inconvenience caused or follow through with providing the replacement THEY offered.
-I opened a dispute with ClearPay Verty Furniture informed me that The Range advised them to coerce me to close the dispute before it being resolved by the them - THEY WOULD NOT EVEN ALLOW ME TO INSPECT A REPLACEMENT BEFORE MARKING THE ISSUE AS RESOLVED. THEY WANTED ME TO CLOSE THE DISPUTE FIRST, PRETENDING THEY HAD RESOLVED IT. When the driver finally did show up with the replacement table he had a big note on the paper work stating do not hand over the replacement unless the customer cancels the dispute - THIS WAS NOT A COLLECTION BUT A REPLACEMENT DELIVERY HENCE THE TABLE IN THE VAN. They emailed at the last minute to say this is how they decided to handle things after I clearly communicated on the phone to the lady I need to inspect the goods because clearly they do not inspect them or take accountability!
- In the end they gave me a £50 partial refund (still not received in my account) to go towards the repair which does not fully cover the cost, so again leaving the customer out of pocket £350 and a faulty table. All of a sudden they could no longer do a replacement and wanted me to place a brand new order after this ordeal and return the old one after waiting 3 months for them to resolve their own mess up. They are insane.

Overall a totally shambolic experience using The Range Marketplace to order from Verty Furniture- there is no buyer protection and The Range are not impartial and are not prepared to makeup for any shortfall of the third party retailers who leverage their name and reputation. Totally inefficient customer service department taking over 2 months to resolve something that should have taken a week if that - you are at the mercy of the third party retailer ultimately - The Range are completely useless.

6 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Verty Furniture

Antwoord van Verty Furniture

We are really sorry that you feel you have not been given very good service as we have exchanged a lot of emails and calls to try and reach a resolution for you. Initially a replacement was offered, however you wanted to have the item repaired yourself and told us the cost you expected for this. We are not able to pay for any independant people to make repairs to our furniture as this then invalidates the warranty and we would not QC the result, also the amount requested was very high and unusual. You then accepted a replacement after trying to still obtain repair money which we refused to pay. A collection and full refund was then offered which you agreed to. We sent a driver to the property to collect the item but you refused to give it to him as he was not able to do an on the spot refund so he left without it.
We finally offered £50 as a gesture of goodwill (not as a repair payment) due to the fact that you kept changing your mind and would not allow collection. You chose to keep the item which could have easily been resolved had you been willing to follow the terms and conditions for a collection / refund.
We are again sorry for the experience you have had and hope this will not prevent you from giving us an opportunity in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very happy with my purchase

Very happy with my purchase, the light mango wood is just what I was looking for. Very easy to find what I wanted and delivery was very quick. The delivery driver was very helpful in putting the boxes where I wanted them, although I do think it should have been a two man delivery as the furniture is solid and heavy

6 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't bother

Don't bother. Cancelled an order but was out for delivery so handed back to driver. Had to pay £30 for the privilege and customer service were extremely unhelpful. Terms not clear and nothing said when they called to organise delivery. Avoid

23 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent dining table.

The dining table was delivered in good time. It was really easy to assemble. It is really sturdy and looks great. I can't fault the delivery or quality and would definitely recommend this seller based on my experience.

2 december 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Nice item but find it really hard to…

Nice item but find it really hard to open the front flap which has to be open to operate anything within it. Have had to order a different knob separately. Hopefully that works. Delivery date very vague and delivered past date said it was expected on ordering which is not useful if you’re out at work and made arrangements for days leading up to expected delivery date. It’s usual to get offered a more specific date these days.

4 november 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

The description did say that the item…

The description did say that the item used recycled material. However the overall finish on the reclaimed metal frame was awful. Using recycled material is fine but it should be finished to a much higher standard than was offered at this price. My expectations were not met.
However dispatch and delivery were excellent.

27 oktober 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer