Warranty Assist Reviews 

738
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ryan was amazing at handling my claim. Although it was a lot of twists and turns, he was exceptional at explaining the process and mechanical terms to me. He was also very knowledgeable and empathetic... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Eventually I received payment from warranty assist, there was some confusion at first and I struggled with repetitive emails but I was paid for some of the work required under my warranty after only... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a fault with my car so it was in the garage the man on the phone went above and beyond to make sure everything was as it should be and helped me understand what was wrong and the pricing etc. W... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful company avoid at all costs! Provided customers with warranty via warrantyassist. Any time you need assistance no one can help. Account manager will ignore you or give you false promises.... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoservice

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

With more than a decade's experience selling cars in the motor trade, we understand your position as a used car dealership and the value that extended warranties can bring to your business - and your customers. With the UK's highest level of dealer support, we aim to build strong, long lasting relationships that help your company flourish. Warranty protection can be setup instant in minutes from your own personalised warranty portal. With a wide range of options you can tailor each warranty to suit your stock, providing your customers with the protection they need. For motorists, our aim is to keep you on the road, providing peace of mind so that you can fully enjoy that used car purchase. Login to your own customer portal to find information and your documents, or to get a repair started.


Contactgegevens

3,7

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

738 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,7

Alle reviews

(738)

65 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Very personable team

Warranty Assist should provide documentation to its end customers, beyond the car dealerships. I found myself having to pay 50% of a bill that really should have been fully covered. I was fortunate to get the 50% payment thanks to Thornton in repairs presenting my case - very grateful that he was proactive in doing this. Then Dane W came along to offer further payment after understanding my case and my frustrations at the use of T&C’s to escape payment.

I want to reiterate the help and guidance provided by both Dane & Thornton was first class - both are an asset to the company. Without these two I would have submitted a 1 star review.

16 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

£570 paid <12 months, no cover, no help. Scam company.

Was sold warranty from dealer, paid £570 for Gold cover, was sold a car with full service history and MOT, car stopped working- no offer of recovery. Although does state in policy they can offer a recovery service and they pay upto £120. Did not offer and paid nothing to cover. Then told was not serviced in year car was bought, ( only just flagged as serviced due in 29 days on vehicle). Both warranty assist rejected claim. No money, no help from expensive warranty and no car. AVOID!!!

20 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Dear Lisa,

RE: Insufficient service history.

Thank you for your review. It is important for readers to understand that no warranty covers vehicles which have not been maintained, which leads to expensive and avoidable repairs.

You logged a claim on your 12 year old Hyundai Santa Fe for the battery warning light.

It transpires the vehicle has not been serviced at the correct manufacturers intervals for multiple years before coming onto cover.

No warranty can cover vehicles which have not been maintained as this is unfair to existing members resulting in increased premiums.

A manager has already been in touch with you to discuss this.

Regards
Gabby

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Smooth and hassle free as possible. From the repairs team to customer service. Great company to deal with.

31 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Solid customer service

Used Warranty Assist in a time of great stress and hassle and they came through with flying colours!

Hi will highly recommend them and thank you for the follow up call by Customer service manager to make sure all was well!

Thank you all.

30 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Warranty claim

Had a problem with the handbrake on my car, AA we're called out and managed to get the car to my local garage for inspection/ repair. Turns out it was a brake caliper. Sent an email to warranty assist with all the information and within a couple of days had my invoice refunded to me. Dane went above and beyond! Thanks

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exemplary Professionalism from Ryan & Dane

I wish to express my sincere appreciation for the excellent warranty assistance I received. The service was handled with the utmost professionalism. Both Ryan and Dane Walters were highly communicative, effective, and instrumental in resolving my issue promptly. They managed the entire process seamlessly from start to finish, resulting in a highly satisfactory outcome.

17 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought a used car off autotrader and…

I bought a used car off autotrader and car came with warranty with warranty Assist so thought this would give me confidence in buying a used car. However after one week the engine light come on and took car to garage. Was advised by garage that there were issues with turbo and fuel pump and was quoted £2,580. Discussed with warranty and sent a third party for assessment and report. this was carried out and waited over a week for report and then was informed they will not cover any of the cost as the damage was due to previous poor repair. Only having the car 1 week this was not my poor repair it was from previous owner. This company does not advocate for there customers and i am now being penalised for previous owner and having to pay the garage costs.

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Dear bill bill/ Debbie,

RE: Pre existing fault, faulty workmanship

Thank you for your review. It is important for readers to understand that no warranty can cover pre existing faults or failures cause by prior faulty workmanship.

6 days after the warranty for your 8 year old Ford Kuga began, you reported an issue with your turbo charger.

You then advised you were not wanting to proceed with the claim and were taking the vehicle back to the selling dealer.

Subsequently after initiating the first claim you returned to us after you had taken the vehicle to your chosen garage who stated after they removed the turbo charger, they found the fuel pump plug had been superglued and had broken apart almost certainly leading to the issue on the turbo due to swarf.

The car was inspected by an independent garage who founds advised the loss of power was due to a replacement turbo charger (pre dating the warranty) which caused the solenoid to burn out, The technician also noted there is an issue relating to the fuel pump, as the pump connector was glued together prior to the warranty, this is clearly a poor previous repair.

These findings confirm the issues result from faulty workmanship pre dating the warranty, rather than a sudden mechanical failure.

No warranty covers pre existing faults or faults due to faulty workmanship.

A manager will be in touch to discuss your comments.

Regards
Alex

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not recommend this company

Not recommend this company, bad company, after expecting my wife car in garage, they send back report as nothing is covered the reason is the car was repaired before not correctly, how we know that is joke ,now we gonna pay 2800£ the full amount to repairs is joke
Not recommend at all

15 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Dear bill bill/ Debbie,

RE: Pre existing fault, faulty workmanship

Thank you for your review. It is important for readers to understand that no warranty can cover pre existing faults or failures cause by prior faulty workmanship.

6 days after the warranty for your 8 year old Ford Kuga began, you reported an issue with your turbo charger.

You then advised you were not wanting to proceed with the claim and were taking the vehicle back to the selling dealer.

Subsequently after initiating the first claim you returned to us after you had taken the vehicle to your chosen garage who stated after they removed the turbo charger, they found the fuel pump plug had been superglued and had broken apart almost certainly leading to the issue on the turbo due to swarf.

The car was inspected by an independent garage who founds advised the loss of power was due to a replacement turbo charger (pre dating the warranty) which caused the solenoid to burn out, The technician also noted there is an issue relating to the fuel pump, as the pump connector was glued together prior to the warranty, this is clearly a poor previous repair.

These findings confirm the issues result from faulty workmanship pre dating the warranty, rather than a sudden mechanical failure.

No warranty covers pre existing faults or faults due to faulty workmanship.

A manager will be in touch to discuss your comments.

Regards
Alex

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Service!

We’ve been using Warranty Assist for our dealership and the service has been excellent from day one. They react quickly to any issues that come up and always do their best to help resolve them as smoothly as possible. Their communication is spot-on, and you can tell they genuinely care about supporting both the dealer and the customer.

A special mention to Mike, who is the person I normally deal with — he’s always helpful, efficient, and makes the whole process easy. Really appreciate the support.

Highly recommend Warranty Assist to anyone looking for a reliable and responsive warranty company.

2 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

## **Warning stay away from this manipulative company. They are just after taking your money without offering support


## **Warning: Avoid Warranty Assist – Five Months of Stress, Delays, and Misleading Information**

The dealership I bought my car from encouraged me to sign up for Warranty Assit: 3-Year Gold Plan (paid in full)**

I’m sharing my experience so others don’t fall victim to what I’ve been put through. What should have been a simple warranty claim turned into **five months of stress, misinformation, repeated delays, and questionable behaviour** from Warranty Assist.

### **1. Ignored Diagnoses & Repeated Delays**

I reported a **gearbox warning/limp mode** on **11 July 2025**. Warranty Assist constantly pushed back on diagnostics, then told me to seek my own at a VAT-registered garage — only to dismiss the report later.
Across five months I had **more that four independent diagnostics**, all confirming the same gearbox fault. The only garage that *missed* it was the one Warranty Assist initially sent me to.

### **2. Claims Wrongly Declined Despite Clear Policy Coverage**

**engine cooling fan fault**, which is **clearly covered** in the very first paragraph of Warranty Assist’s Gold Plan booklet. Warranty Assist still declined it.
Only after multiple calls and emotional distress did they reluctantly reopen the claim.

### **3. Miscommunication, Contradictory Updates & Unprofessional Behaviour**

Throughout the process:

* Staff failed to call back as promised
* I was given **conflicting information**
* Garages told me Warranty Assist were giving them **incorrect updates**
* Quotes changed without explanation
* A call handler even **raised his voice** when I questioned discrepancies

The lack of professionalism was shocking.

### **4. Forced to Pay for Gearbox Strip-Down**

Even after Warranty Assist’s own inspector confirmed a transmission issue, they insisted I pay for a gearbox strip-down “at my own risk”.
When the garage sent the results (including photos) on **28 October**, Warranty Assist claimed they hadn't received anything until I personally re-sent them from my phone.

### **5. The Fastest Decision They Ever Made Was… Declining the Claim**

Within **seconds** of receiving the photos from me — while still on the phone — I received an email saying my claim was **declined**.
The case handler even admitted he *had not* spoken to the garage as he was supposed to.
After more than four months of delays, suddenly Warranty Assist could make an instant decision when it meant refusing responsibility.

### **6. Covered Components Were Still Denied**

Under the Gold Plan, parts like:

* Clutches
* Modulator valves
* Actuators
* Flywheels and drive plates
* Cooling fans

…are all listed as covered.
Multiple garages confirmed this. Warranty Assist still refused the claim.

### **7. The Impact on Me**

For nearly five months:

* My car was unsafe or undriveable
* I kept paying finance
* I paid for diagnostics only because Warranty Assist demanded them
* My wellbeing and mental health suffered

This was my **first ever claim** after buying the most expensive plan — and it turned into a nightmare.

---

## **Bottom Line**

Warranty Assist’s behaviour — repeated delays, refusal to acknowledge evidence, contradictory reasoning, and sudden decisions when declining claims — has destroyed my trust in them.

I’m sharing this review so others know what they may be walking into.
If you value transparency, fairness, and proper customer service, **look elsewhere for warranty coverage**.

Note: Warranty assist, motor angel and motoreasy are all the same company with different compolauge names. stay away from them, safe your money for your own repair and don’t pay these companies who just need your money.

29 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Hi Oghomwen,

As you haven’t left a reference, I cannot locate you on our database using the details provided.

Please respond to our request for further information so manager can investigate and be in touch.

Gabby

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would avoid this company for your…

I would avoid this company for your warranty service. My car broken after I bought the car from main dealer with £2000 plus for warranty itself only. I had the car for 5 months and I was covered for 2 years since I paid that extra £2000 for the warranty and I contacted warranty assist and told them my situation which was 2 of the cylinders wasn't working. After so many calls and emails they have decided they weren't going to pay even though it was covered.

1 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Dear Habtom,

Re: Carbon build up excluded by warranty.

Thank you for you review on your 9 year old Nissan Qashqai.

We do investigate early faults like this when a customer has owned the car for such a long time and in this instance, we paid for an independent engineer to inspect the car.

After receiving the independent engineers report and assessing the photos of the pistons, we declined the claim according to the terms and conditions the piston failures are due to carbon build up which is excluded by any warranty.

No warranty can cover faults that were caused due to excessive carbon build up as doing so would be unfair to other customers.

Gabby

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Happy with Customer Success team handling of my case

I am writing this review to express my appreciation for the support I received from Dane Walters within the Warranty Assist team.

I experienced an issue with a recent claim which was initially declined. Following my complaint, Dane contacted me and resolved the matter to my satisfaction.

As a gesture of good will, the company has agreed to cover the cost of the repair. I am grateful for this positive outcome.

Thank you, Dane, for your efforts.

20 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a hiccup with the claim but Dane…

Had a hiccup with the claim but Dane walters helped me massively and I couldn’t be anymore grateful. Really understandable and supportive. Couldn’t recommend enough, really easy to talk to.

20 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service team and the whole…

The customer service team and the whole experience was straightforward and smooth.

When I needed help with my recent car repairs after my car failed its MOT, Warranty Assist came to my aid!

Thank you very much, I will be referring to friends and family as was a great experience

14 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pathetic company its just a con its…

Pathetic company its just a con its nowhere near any warranty you'd expect or need on car. Don't waste your money.

18 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Ms H,

As you haven’t left a reference I cannot locate you as a member on our database.

Please respond to our request for further information so a manager can investigate and be in touch.

Tilly

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

As trader we used this company for two…

As trader we used this company for two years worst company we have ever used everything is pre existing they sent engineers out to cover for them selves my customer had fault with alternator after 2 months they blamed it on us by saying to customer it was at the point of sale totally unprofessional company

17 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty Assist

Antwoord van Warranty Assist

Hi Sana from MCR Motors Manchester,

Thank you for your review and for giving us the opportunity to respond in this open forum. With one in every four cars you placed on cover with us having suffered a failure (many of which were within the first 30 days of the warranty), you were provided with financial help outside the terms of the warranty on numerous occasions.

Given the level of support you have received from Warranty Assist over the last four years, your review is surprising to say the least.

The review in question was for a vehicle just 15 days on cover for a power steering pump. The customer declined the offer of an inspection which would have confirmed the cause.

As a gesture of goodwill to our long standing relationship, Warranty Assist were able to provide a goodwill contribution towards these repairs.

The second, the “alternator” issue you mentioned was in fact not an alternator at all. The EML was illuminated due to an ABS module having been left unplugged. The workshop confirmed that this had been deliberately left unplugged to stop the ABS pump motor from running on and draining the battery. Clearly this is not a sudden component failure. The fact it was not the alternator was confirmed to MCR Motors several times but this misconception has clearly remained through subsequent months.

As you will understand after four years of MCR Motors providing our warranty products to your customers, we cannot cover pre-existing issues on vehicles as it is unfair to other customers who must pay through increased premiums.

We’d like to take this opportunity to thank you once again for your business over the last four years and we are sorry that you felt it necessary to leave this review after such a long and successful partnership.

Gabby

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer