WholeLatteLove.com Reviews 

16.866
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Purchased a second refurbished Gaggia unit two years ago for a family member. It stopped working and blew out power in the kitchen. It’s no longer under warranty which I understand but I was going t... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

great machine at a great price. I remember shipping took a little bit, but I was kept precisely up to date with my order status. I've had more incredible rich espresso and espresso based drinks in the... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought a Profitec 500 from WholeLatteLove two and half yeats ago. I started having series pressure issues a few weeks ago and contacted WholeLatteLove. The tech sent me loads of materials/links an... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I've purchased three coffee machines from WLL over the years and their after-sales service is always top-notch. Everyone who has answered a Q or provided repair support - whether in warranty or out -... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Koffiewinkel
  2. ook in
  3. Voedselproductenleverancier

Geschreven door het bedrijf

Buy from the experts. The team at Whole Latte Love has been selling coffee and espresso equipment since 1997. We have hundreds of videos and blog posts including product reviews, side-by-side comparisons, buying guides, and tech tips so you can shop with confidence. You can also take advantage of our encyclopedic knowledge of coffee and espresso brewing equipment on our Support Wiki.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

17K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 10% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(16.866)

56 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No Returns for Parts

I ordered the incorrect replacement brew group for my Gaggia Anima Prestige. I contacted Whole Latte Love to return the incorrect part, I was informed there are no returns on parts. The part was $85.00, this will be my last order with Whole Latte Love.

9 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They canceled my order and no one knows whi

I purchased a coffee machine for $1,500 and made the payment with a credit card through the company’s platform. Two days later, I received a message stating that my order had been canceled and that I would be refunded. Nothing more.

I contacted the online chat to ask about the reason for the cancellation. The explanation I was given was that there had been a problem with the payment and that they would refund my money. My question is: if there was a problem with the payment, how are you going to issue a refund? Additionally, I can clearly see the charge on my credit card. The response was that someone would send me an email with the reason, and that if I still wanted the product, I should place a new order—this time using PayPal. I do not understand why I should have to use that payment method.

After pointing out that the explanation made no sense and asking them to please look into the problem with my order, I was told that they did not have time, that I should wait for the email, and if I wanted the coffee machine, I should place a new order. Then the agent ended the chat.

Is this really the quality of service you provide to your customers? You cancel my order without informing me of the reason, and when I contact support, I receive an illogical explanation and then have the communication cut off. There are many other platforms that actually care about their customers. It is unfortunate that you do not seem to realize how difficult it is to earn a customer and how easy it is to lose one. For now, I only expect my refund to be processed so that I can put an end to this disappointing experience

28 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

We’re very sorry to hear about the way your concern was handled in chat. You should never feel dismissed or receive unclear information, and we regret that this was your experience. That’s not the level of service we want to provide, and your feedback will be addressed with our team.

To clarify, your order was canceled because our payment system flagged it with a high level of possible fraud. While we know this can be frustrating, this process is in place to protect our customers as well as the company. Refunds are always issued back to the original payment method, so you will see the refund returned to your credit card once it has finished processing. We also provided alternative payment methods, including PayPal and Klarna, should you wish to place the order again.

We sincerely apologize for both the inconvenience and the way this situation was communicated, and we truly appreciate your feedback as it helps us improve our service.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

They suck

Honestly, this company sucks. They're very good at taking your money and getting you to think your not only buying a great product but will get the backing of having awesome support when needed, but its all a lie. For a week now I've been trying to connect with someone from support. The chat wait time was 113 minutes, when I finally get to talk to someone, the person is useless and sends me a link on their support portal ( which I already looked at). You cant get a hold of an email address and whenever I call the wait time is an hour long or their closed.

27 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

We sincerely apologize for not being available when you needed us. We understand how frustrating it can be when support isn’t immediately at hand, and we truly value your patience.

To provide the best service possible, we offer scheduled callbacks with our tech support agents, giving you personalized assistance at a time that works for you.

Our live chat hours are Monday–Friday from 10 AM to 8 PM EST, and Saturday from 9 AM to 5 PM EST. During these times, our team does everything we can to support each customer quickly and thoroughly.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor customer service

I purchased an Gaggia Accademia many years ago. I ended up having to replace it on 4/14/2025 of this year with a Gaggia Codorna Prestige. Less than a week later I started having problems with the Milk Dispenser not working properly It would spew steam and some water long before the milk which caused loss of quality of the coffee. After several call I had to send a Video of it. They sent me anew carafe which work for a short time but still never like it should. I tried to call but the wait time was so long. I wanted to send it back and upgrade it to an Accademia and pay the different but was told they would not do that since it was now over 30 days. They seem to try and talk down to you. I was told they would call me back but that never happen. I am now waiting to receive shipping instructions to return it for repairs. Loyal customer be satisfied does not seem to be a priority anymore. Wait time is unbelievable.

14 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Hello, thank you for allowing me to review your case. I’m truly sorry to hear that you’re not fully satisfied with your machine. We completely understand how disappointing that can feel.

The reason we ask for videos is to ensure we’re identifying the issue correctly and matching it with the best solution. It’s never meant to be a bother, but rather a way to resolve things more quickly and effectively.

We also show that the repair information was sent to you on August 22nd at 12:56 PM. If you haven’t received it, please check your spam or junk folder, just in case it landed there.

Lastly, I’ve made a note on your account regarding your disappointment with this machine so our team is aware.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could give a zero

If I could give a zero, I would. Same experience as Annie, August 5. Cannot get in touch with a human and their chat support is terrible. I was supposed to receive an authorization number; never did. Today is the 3rd time I have UNSUCCESSFULLY tried to reach them to send back my inoperable Eureka Mignon Magnifico Coffee Grinder before warranty expiration!

25 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

We’re very sorry to hear about your experience and the frustration you’ve had in trying to reach us. That’s not the level of service we aim to provide, and we truly regret the inconvenience.

I’ve just emailed you directly so we can assist you with your Eureka Mignon Magnifico grinder and make sure you receive the proper authorization information. Please check your inbox (and spam/junk folder, just in case). We’ll do our best to get this resolved quickly for you.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

So far so good

So far so good. Great value for the level of me seeing that you do receive however I do not like the being hopper? You have to constantly push the beans down to make sure they get into the grinder. Is there any way to remedy that? Maybe that’s something that needs to be worked on.?

29 januari 2025
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Thank you for sharing your feedback — we’re glad you’re enjoying the value of your Gaggia Cadorna Prestige so far! Regarding the hopper, beans should normally feed smoothly into the grinder without needing to be pushed down. If you find you have to do that, it can sometimes be caused by very oily or dark roasted beans sticking together. We recommend trying a medium roast or less oily bean, and occasionally wiping the inside of the hopper with a dry cloth to keep it free of residue.

If you’re still running into trouble, please let us know — we’d be happy to walk you through a few more troubleshooting steps.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I've ordered from WLL for two decades

I've ordered from WLL for two decades, and now that it's time for an espresso machine repair, it's impossible to connect with customer service. I just wasted an hour and a half sitting in a chat queue, all while being told my wait would be "less than 8 minutes." Has WLL gotten too big to fail? I highly doubt it! Huge disappointment, as the only reason to order from WLL was the customer service.

5 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

We’re truly sorry for the frustration you experienced trying to reach us. That’s not the level of service we aim to provide, and we appreciate your feedback. If you’d like to provide more details about your experience, I’d be glad to look into it further.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I purchased the Profitec Pro 500 with…

I purchased the Profitec Pro 500 with PID back in May 2025 and it stopped working in July. That's only 2 months. You have to schedule phone call 24-72 hours in advance or use the chat within business hours. They sent me an upgraded part. Seems like this machine is known for the static relay failing, which is another frustrating issue. But anyways.. they charge 10$ for shipping this upgraded part. I spent 3 hours trying to set it up and it's still not working. So back to the chat board since there are no phone call appointments on weekends. The tech support person said it looked like I did it right and he isn't sure what's wrong. So now I either have to go out and purchase these troubleshooting items or send in the machine for diagnostic. Good customer service would be to send a replacement when it's only 2 month old. Now I have to wait 4 weeks to ship it back to them for diagnosis and fix the issue and send it back to me.

2 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

We’re very sorry for the difficulties you experienced with your Profitec Pro 500 and the frustration during the troubleshooting process. We truly appreciate your patience while our team worked on the repair, and I’m glad to see your machine has now been serviced and returned to you. If you have any further concerns or run into additional issues, please don’t hesitate to reach out — we’re here to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Extensive Support Experience

A little over a year ago, I bought a Profitec Go from WLL. About a week ago, the unit started malfunctioning. Thankfully, support has had my back with extensive troubleshooting! After working with a support rep, Wayne, for 2.5 hours we were able to deduce that the static relay was faulty. Support is shipping me a replacement part at no cost, and provided useful video links throughout the entire troubleshooting process.

Thank you for your dedication to the support process!

31 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Got a Gaggia Velasca Prestige in 2021…

Got a Gaggia Velasca Prestige in 2021 which is absolutely awesome machine. Started having flow issues after descaling so jumped on the chat with tech representative Wayne and he was guiding me on how to fix it by flushing the valve from little piece of limescale that gotten in there, took couple of minutes and now its as good as new! Thank you Wayne, stellar service! Fifteen out of ten!

25 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Machine would not exit De-Scaling process

I noticed my coffee cup was not filling to its normal level so I cleaned out grounds around the bottom of the brew group without actually removing the brew group. Then i initiated a de-scaling.

The de-scaling process did not complete properly and the machine would not exit the de-scaling process.

Your video showing how to remove a stuck brew group and clean it properly was awesome. After I cleaned the brew group and initiated a new de-scaling it worked as expected.

It might be useful to point out that during the decaling process no liquid was dispensed thru the coffee dispenser only the wand. Thi would indicate the filter in the brew group was blocked.

In any event your information was awesome and I learned a lot about care and maintenance on this equipment.

16 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I just spoke to Mel and she was…

I just spoke to Mel and she was amazing! This is a solid and beautiful company that I am a big fan and client, I bought an espresso machine and, was lucky to get mel on the phone for support! WOW!

14 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely AMAZING customer service

After over a year of great espresso, I started getting a weird error from my Profitec GO espresso machine and it stopped heating up. After trying to do some research on the issue with no fix, I decided to reach out to Whole Latte Love's technical support via their chat to figure out what was going on.

Wayne provided me with EXCELLENT customer service and information to help me troubleshoot the issue and after a friendly back and forth of questions, trial and error, and his research, my machine was quickly up and running perfectly normal again. I was worried that something may have to be repaired or replaced originally but I'm really glad that it ended up just being some simple steps once the issue was diagnosed.

I'd like to add that my first attempt at purchasing an espresso machine was from Amazon. I opted for a NEW Gaggia Classic Pro but received a used/previously returned machine with water still dripping inside. Their customer service and the entire return/refund process was honestly a complete nightmare and I had to contact my bank to even get my money back.

With that said, I did some research and purchased a machine from Whole Latte Love after coming across their YouTube channel and hearing about them from others online. A big part of why I purchased from them was both their years of experience in the space and their 3 year parts and labor warranty which gave me a lot more peace of mind.

I would absolutely recommend going with Whole Latte Love if you care about the longevity of your machine, amazing customer service, and quality products. I am seriously so happy that my machine is up and running again 😭

12 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Thank you so much for your thoughtful and detailed feedback! We’re thrilled to hear Wayne was able to help get your machine running smoothly again. It means a lot to know our service and support made a difference—enjoy your espresso and happy brewing! ☕

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Good until they're not that good.

Great sales experience.

Bought a few things, including a Bezzera Matrix DE Duo espresso machine. I wish they would have told me some of the nuances about the machine that I confirmed everyone has when searching the internet like:

- The digital water gauge is all over the place and just doesn't work accurately.
- It is a double boiler. They say only configure it to use both at the same time if you have a dedicated 20-amp outlet, which I do. But what they don't tell you until after you buy it and it breaks is you really don't want to enable that, anyway, because the control board can't handle it over time. So they say just don't enable the dual boiler. When you say, "Wait, I bought a double order and followed the directions, the machine should be able to do this," they say go ahead and enable it- you'll be ok after all. This is after the machine fried once. Someone on YouTube has a video where he uses a solder gone to alter the control board to take the voltage, but I'm not that good with electronics.
- It has a timer to turn on automatically, which is great. But using the timer disables the feature that automatically shuts the machine off after a certain amount of time. What?
- The temperature gauge shows the temperature as the boilers heat up. Until it goes into sleep mode. Then it only shows the temperature it is trying to get to.

So those were annoyances. But then, after I bought it, a couple other things:

- I earned over $100 in reward "points" from my purchase that were going to expire, but I was able to use those "points" to purchase "gift cards" which did not list an expiration date. When I went back to use the gift cards like a year or so later, they didn't work. Their response was they changed their reward program to not issue gift cards any more so the gift cards were cancelled, and it's been too long, and my points expired. No, I bought "gift cards" with my points that you disabled/decided not to honor any more!
- The only way to get support recently was to schedule a 15-minute video session. The person was nice but not super-knowledgeable. He sent me a follow-up e-mail and said I could reply with additional questions. I replied twice trying to get clarification on the seals I needed to order (since their website has a variety), and no response.

So, they were helpful, I got a good price, and the equipment was shipped promptly and worked out well. However, the integrity and follow-up service leave some things to be desired.

1 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was looking for a replacement part…

I was looking for a replacement part for my machine that had broken. It was not available/sold out on the site. Customer service directed me to an alternative site to get one ASAP. This is the best customer service and company I have worked with over the years. I will continue to make purchases from them always. If you were looking for a machine on their site, but somehow find it cheaper from an alternative place, I would still recommend that you purchase from whole latte love…. Their customer service is that good and their company is that good.

4 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Thank you so much for your wonderful feedback! We're thrilled to hear our team could help you find the part you needed and that our service left such a strong impression. Your continued support means the world to us—happy brewing, and we’re always here if you need anything! ☕💛

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This was the best customer experience…

This was the best customer experience ever. I told my colleagues all morning to make their next coffee purchase from Whole Latte Love. This is because of how wonderful Stephen was at helping us. First, he helped with the issue at hand and got our machine running again. Then, he provided expert consulting regarding how to use our machine to get the best coffee. We are so impressed! Cheers to Stephen and WLL!

3 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Thank you so much for the fantastic feedback! We’re thrilled to hear Stephen made such a great impression and got your machine brewing beautifully again. Your recommendation to colleagues means the world to us—cheers to many more perfect cups! ☕👏

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Truly an excellent end to end company

Truly an excellent company - from sales to service. I bought my machine 6 years ago from them (huge selection of amazing models and great prices, by the way), and when my machine was having a mechanical issue recently, I realized WLL offers free virtual service video calls. I spoke with Stephen who was incredibly knowledgeable and helpful, and gave me lots of suggestions of things to try. AND he promptly followed up with an email filled with helpful links, parts, and other guidance. I’m truly impressed by the end to end quality and service this company brings. Thank you. :)

30 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Thank you so much for your kind words and continued support over the years! We're thrilled to hear Stephen was able to assist and that you’ve had such a positive experience—from purchase to service. It means a lot to us to know we’ve made a lasting impression. Happy brewing, and we're always here if you need us! ☕😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Whole Latte Love Great Troubleshooting

Stephen walked me through a diagnosis over zoom and gave me troubleshooting advice including sending along helpful videos that allowed me to make repairs on own. Now my Profitec is working again!

26 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WholeLatteLove.com

Antwoord van WholeLatteLove.com

Thanks so much for sharing! We're so glad Stephen could guide you through the troubleshooting and get your Profitec up and running again. Kudos to you for tackling the repair—happy brewing! ☕🔧

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer