BackyardProvider.com 

De score van dit bedrijf is niet beschikbaar vanwege een schending van onze richtlijnen.

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So was a little unsure ordering online since im type who likes to see products and touch / test, but it ended up being way easier than I expected. I had a couple quick questions and customer service g... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Great prices but slow to respond to questions. Took 2 weeks to respond to my question about shipping date and when they called me back two weeks later they asked me for an additional shipping charge... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We ordered an electric bike from Backyard Provider, and to be honest, I was a little put off by the "extras" offered - for example, +30 for a reinforced box. Then the order confirmation email sa... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Price was very competitive. Malcolm with customer service was awesome. However, when products were shipped, I never received a tracking number or shipment details. Products were shipped with th... Toon meer

Bedrijfsgegevens

Geschreven door het bedrijf

Backyard Provider is an online store that aims to provide the most competitive prices for backyard and home items. We aim to provide a memorable experience when you shop on our online store by offering quality products with top-rated customer service.


Contactgegevens

Schending van onze richtlijnen

Alle reviews

(61)

39 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely horrible experience!!!

Absolutely horrible company!! Ordered a base for a pizza oven and the same thing happened to me as to others. Was told I would receive it within 3 weeks. When I emailed to check on it close to the 3 week time span, I received an email the next day stating they wouldn't fulfill the order and it was cancelled, even though they still have it on their website available for sale!!! This put us in a very bad spot, as we needed it for an event. Would never order from them again!!!
Edit: So I found out a new interesting tidbit, their MO is to charge a ridiculous extra amount ($140) to protect your item from loss and damage and if you choose not to accept those insane charges (as they are responsible regardless of whether you pay extra for them) they cancel your order!! What absolute scam artists!! I would never purchase from a company with such deceptive practices!!!

13 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi there,
We’re really sorry for the inconvenience, especially since you needed the item for an event. The product went out of stock sooner than expected, and we should have informed you earlier — that’s on us.

The protection fee is optional and doesn’t affect whether an order is fulfilled. Your order was canceled due to availability issues, not the add-on.

We understand your frustration and truly appreciate the feedback as we work on improving communication and stock accuracy.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was ordering a $4500 E-Bike for my…

I was ordering a $4500 E-Bike for my son. Had problems with the order. Tried calling the (888) number and "nothing." Sent an Email and "nothing." Used the CHAT service and again... "nothing." For $4500 purchase, I expected at least one form of reply! If they wont respond before I send $4500, imagine if I had an Issue after spending the money? No thanks

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi,
I’m really sorry you weren’t able to get through to us. We were in the middle of updating our support system that day, and it caused delays in both calls and replies. That’s our mistake, and we understand how important quick communication is — especially for a $4500 purchase.

Our support lines are now fully back up, and we’d be happy to help with any questions if you’re still considering the bike.

Thank you for pointing this out, it helps us improve.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company has the worst customer…

This company has the worst customer service. Ordered my item on 032525 and still have not received order confirmation. I’m about to Call Discover to have the transaction cancelled then they can deal with that issue on their own. Very bad business practice in their part. Don’t buy from them!!!!!

24 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi,
We’re really sorry you didn’t receive your order confirmation, we had a technical issue with our email server on that day, and some confirmations didn’t go out as they should. Your order is still in our system, and we can resend the confirmation immediately.

We understand how frustrating this is, and we appreciate you bringing it to our attention. If you can share your order number or email, we’ll get this sorted right away.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STOVE UPDATE

STOVE UPDATE:

After I left my initial review earlier in March, I received a phone call where I was assured my stove would arrive by 3/28.

It is now 3/25 and I have not received any tracking information and have not heard from them. Still not convinced this isn’t a scam website and they are just taking my money. I have been trying to get in touch with them in the past 24 hours and still nothing.

25 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi,
I’m really sorry you still haven’t received your tracking details. The carrier scheduled for your delivery made a routing change, and we were waiting on their updated tracking before reaching out — but we should have kept you in the loop sooner. That lack of communication is on us.

Your order is still active, not canceled, and we can provide the latest status as soon as you share your order number or email. We understand your concern and appreciate the chance to clear this up for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bio Bidet Toilet Bowl

We ordered a Bio Bidet Discovery Toilet from Backyard Provider website and the product was delivered to our home on time within 2 days. We had it installed the same day and happy with their excellent and prompt service and the price was very reasonable.

27 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They don't answer the phone or emails

They don't answer the phone or emails. There site states that they have a live chat option, but it's nowhere to be found.

Very disappointing that you can't contact a live person. May have been scammed so buyers beware.

24 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi there,
I’m really sorry you haven’t been able to reach us. We recently moved our support team to a new communication platform, and the transition caused our phone line and chat widget to temporarily go offline. That definitely should’ve been communicated better, and we understand how frustrating that is.

Your order and inquiries are important to us, if you share your email or order number, we’ll get back to you right away. Thank you for your patience, and again, our apologies for the poor experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not a legitimate business

Purchased a sauna that reflected to have 10 in stock ready to ship. First received an email that said I would be contacted to see if I wanted to pay extra for expedited shipping, it was free for the item. That was an extra $350 that I couldn't even get them to tell me for days. A week passed and still no regular shipping date. I talk to them and the order was cancelled because they said they no longer were able to get the item. After that I was still receiving the invoice for the extra shipping. I ordered the sauna from another vendor with free shipping and received within a week. Not sure this is a legitimate business.

28 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hello there,

We appreciate you reaching out and sharing your feedback with us.

We offer our sincerest apologies for being unable to ship the item you ordered.

We will take note of this feedback and use it to improve ourselves.

If you give us a chance again, we'll do our best to do right by you.

Thank you and have a great day!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Sketchy looking website

Sketchy looking website. I would only order with a credit card as I was unsure if the company was legitimate. Slow shipping is why I gave 3 stars. Don't think I would use the company again due to sketchy policies. Also why would you ask me to tip an online order with so many fees. Just made me lower the rating to 2 stars alone because of that.

16 oktober 2024
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hello Matthew!

Thank you for sharing your feedback with us.

This is Malcolm. We sincerely apologize for not being able to ship your order fast enough.

I will reach out to you today to improve your experience.

We are fully committed to providing the best service. We will update our policies to make them simpler and more helpful in the future.

If you decide to order from us again, we'll do everything we can to provide you with a shipping date that works best for you.

We will use this feedback to improve ourselves.

Have a pleasant day ahead!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Product

The equipment was rugged and has held up well during the season. My son enjoyed learning how to tackle using the product and I also brought it to practice for the rest of his team to use. It was a big hit with the team and they were disappointed at some practices when I didn't bring it.

25 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi David,

Thanks for sharing your review with us. That's great to hear that the item you ordered is serving you and your team well.

Have more fun with practice!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

To Malcolm's Supervisor,

To Malcolm's Supervisor,
Malcom was extremely professional with being most helpful, proficient, respectful, courteous, and thorough beyond those I've dealt with on past phone orders.
He repeatedly followed up and notified me with updates pertaining to my correct order, on issues of when will my new Alfresco 42" Grill be shipped along with information on the rebate plan that my purchase fell under, the form to fill out for filing, the amount I will be receiving back with the Distributor managing for Alfresco's Rebate Program dated from Feb to Sept 2024. This gentleman deserves to be addressed as a great representation for Backyard Provider and hopefully acknowledged and respected by offering him an award of recognition, as well a promotion / raise within the company, to motivate and keep this personnel onboard as a great asset to your company's future.
It was an absolute pleasure doing business with your company due to having an incredible individual, the likes of Mr. Malcolm ! Respectfully yours, Shel Jake Berman

1 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi Shel,

Thank you for this fantastic review. We're very happy to hear that Malcolm went above and beyond to assist you with your order.

We wish you a great week ahead!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

it took over the 20 days to ship out i…

it took over the 20 days to ship out i had to text to see when it was going to be sent out.Setting up was a little hard the booklet gave you alot of stuff but nothing on setting up had to go to you tube for programing unit

19 juli 2024
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hello Darrin!

We appreciate you sharing your feedback with us.

This is Malcolm. We sincerely apologize for not being able to ship your order early.

I will reach out to you today to improve your experience.

On the 7th of October, we shipped this order and FedEx picked it up on the 9th of October.

On the 11th of October, the tracking information was provided to us by the supplier and we sent it to you immediately to make sure you can keep track of your package.

I will definitely send this feedback to Eco-Worthy that you had some difficulties setting the Inverter up because there were no instructions in the booklet and you needed to watch a YouTube video to program this unit.

We will strive to learn and improve from this feedback.
Thank you and have a great day!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They were extremely helpful and willing…

They were extremely helpful and willing to make sure I received my generator asap !

11 oktober 2024
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hello Steve,

We really appreciate your review. We're happy to hear that you received your generator and great condition.

Have a great day!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waste of time

Ordered a mini split AC unit from backyardprovider on 28th of May. Got a call next day asking to upgrade to priority shipping for $300, standard shipping will take 2 weeks. Declined the expedited shipment offer. No updates for next several weeks and after calling them up, received an email saying order is cancelled as item is out of stock. The item is still available and showing in stock for order on their website.

26 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo BackyardProvider.com

Antwoord van BackyardProvider.com

Hi Sree,

We sincerely apologize for the inconvenience you have experienced. This is definitely not the customer service we wish to provide to our customers.

We truly appreciate your feedback and have reflected upon it to ensure this does not happen again should you decide to give us another chance.

We will always strive to give the best service as much as we can.

Thank you.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer