Banner for BASMA.com

BASMA.com Reviews 

821
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I would like to thank the Basma team for this wonderful result, which perfectly aligns with the treatment plan. I also appreciate their diligence in providing regular follow-ups and their strict adher... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

أنا للحين ما خلصت من رحلة أسناني مع بسمة، لكن إلى الآن مره سعيدة بتجربتي معاهم! 🤍✨ وبالأخص نورة، الله يسعدها، كانت تسهّل علي كل خطوة وتخلّي التجربة أريح وأسهل بكثير. والأجمل إني شفت فرق بأسناني... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

التعامل جدا سلس وسهل وايضا التطبيق والخطوات واضحة مع تعليمات بسيطة خصوصا انه بعض العيادات اعطوني نتائج مختلفة وطويلة المدى مع سعر عالي جدا اما عيادة بسمة جدا سعرها ممتاز مع تعامل جميل وايضا اقل زيارا... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I really appreciated how the customer service team explained everything clearly and took the time to answer all my questions and concerns. What I liked most about Basma is the convenience. Instead of... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Orthodontist
  2. ook in
  3. Cosmetische tandarts
  4. Tandartspraktijk

Geschreven door het bedrijf

Who’s BASMA? BASMA offers convenient and affordable doctor-directed treatment for aligning teeth using invisible aligners! We believe that everyone deserves a smile they love. We are a chain of orthodontic clinics in the GCC that deliver human-focused care. We do that using fully digitalized processes with a highly skilled team of professionals who are specialized in making healthy smiles using the latest technology for the diagnosis, treatment, and follow-up of all cases. Using a combination of medical expertise and digitalization, we enable patients to start their journey at one of our clinics, where they get their teeth scanned by our doctors and discuss their personalized treatment plan. We make getting straight teeth easier and more affordable using clear braces. Every treatment plan is designed and supervised by our licensed orthodontists, from your first scan to your final smile. Our app lets you track your progress, view your 3D smile, manage appointments, and chat with our care team anytime. We also offer flexible installment plans to make treatment more accessible, and every treatment is backed by our Smile Guarantee. Beyond aligners, we also offer professional in-clinic teeth whitening to complete your smile. With 6,000+ smiles transformed across 30+ clinics in 12+ countries, we’re proud to be trusted by patients across the region. We value every review, as your feedback helps us keep improving the BASMA experience.


Contactgegevens

Get straight teeth in 6-10 months

Book a free 3D scan and see your new smile before you start treatment

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

821 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(821)

124 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am extremely disappointed

I am extremely disappointed with my experience with Basma and would not recommend them.
The treatment itself was only part of the journey. Once the aligners were delivered, getting answers or support became incredibly difficult. Whenever I had concerns or needed assistance, I felt ignored, and my issues were never properly resolved.
The clinic Basma referred me to (Pulse Polyclinic, Kuwait) was also very unprofessional. For one appointment, I was booked for 6:30 PM, yet beforehand I received a message telling me to hurry because the doctor was leaving at 6:30 PM. When I arrived, I felt like the doctor was rushing to finish my appointment as quickly as possible, rather than giving me the time and care I deserved. It left a very negative impression.
A few weeks later, I had another appointment. I took a day off work specifically for it, only for the doctor to cancel the appointment the day before. It showed a complete lack of respect for my time and schedule.
Overall, the lack of communication, poor customer service, and unprofessional handling of appointments have made this a very frustrating experience. I expected much better from a company that advertises professional orthodontic care. Unfortunately, I cannot recommend Basma based on my experience.

4 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Dear Monique,

We're truly sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

We're especially sorry to hear that you felt unsupported during your treatment journey. We understand how frustrating it can be when you don't feel your concerns are being addressed, and that is never the experience we want any of our patients to have.

At Basma, we believe the treatment journey doesn't end once the aligners are delivered. Ongoing support is an essential part of our care, and in your case, our team continued following up with you before removing your attachments to ensure you were satisfied with your results.

We understand that you later experienced a fitting issue with your retainers. While this can occasionally happen, our standard process is to arrange new scans as soon as possible and provide replacement retainers to ensure a proper fit.

We're also sincerely sorry about your experience with one of our partner clinics. We completely understand how disappointing it must have been to feel rushed during your appointment and then take time off work only to have your next appointment cancelled. This is not the level of care we expect from our partner clinics, and we will be raising your feedback with the clinic management to help prevent this from happening again.

We are committed to resolving this for you. Our team will work with you to arrange a new appointment as soon as possible so your replacement retainers can be prepared and you can continue your retention journey comfortably.

Thank you again for bringing this to our attention. We appreciate your patience and the opportunity to make this right.

BASMA.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unsatisfied with the service

I rarely leave negative reviews, but after my experience with Basma Dental, I feel it’s important to share it so others can make an informed decision.I started my clear aligner treatment after being told it would take approximately 9 months. Unfortunately, more than 2 years later, I was still wearing aligners, which is far beyond the treatment timeline I was originally given.
The most disappointing part is that my teeth are still not properly aligned, yet I was informed that these were my “final results.” I cannot accept that as a successful outcome, considering the amount of time, money, and commitment I invested in this treatment.
Throughout the process, I experienced poor communication and a lack of follow up. Whenever I raised concerns, I often had to chase updates myself. Most recently, I was asked to come in for another scan after expressing my dissatisfaction, but I received no feedback for weeks until I followed up again. This left me feeling ignored and undervalued as a patient. What makes this even more disappointing is that I genuinely trusted Basma Dental. I recommended the clinic to several of my colleagues, and some even visited for consultations and scans based on my recommendation. Looking back, I regret doing so because my own experience has been far from satisfactory.
As a patient, you expect honesty, professionalism, clear communication, and most importantly, results that reflect what was promised. Unfortunately, my experience did not meet those expectations.
I hope the clinic takes patient concerns more seriously in the future and improves both its communication and quality of care. Sadly, based on my personal experience, I cannot recommend Basma Dental.

1 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Dear Purity,

We're truly sorry to hear that you feel disappointed with your experience, and we sincerely appreciate you taking the time to share your feedback.

We also want to thank you for the trust you placed in Basma by recommending us to your colleagues. We're genuinely sorry that your experience ultimately left you feeling this way.

We completely understand that your initial treatment was estimated to take around 9 months, and we recognize that, from your perspective, the overall journey felt much longer than expected. We'd like to clarify that, as with all orthodontic treatments, the initial aligners are considered Phase 1 of treatment. In many cases, additional refinement aligners are a normal and expected part of the process to achieve the planned final result.

In your case, after completing your initial treatment, our medical team determined that a few additional refinement aligners were needed to reach the smile planned in your approved 3D treatment simulation. Once those refinement steps were completed, you still had concerns regarding the alignment of your lower canine. Following a thorough clinical assessment, our orthodontic team confirmed that the achieved result matched the approved 3D treatment simulation and that the concern you were noticing was related to the natural leveling and anatomy of the tooth rather than a remaining alignment issue.

However, because your satisfaction was important to us, we didn't stop there. We arranged new scans and carefully reassessed your case to determine whether any additional movements could further improve the result. Following your latest scans, additional time was needed because your case was being thoroughly reviewed by our medical team to evaluate whether any further movements could realistically improve the outcome. We understand that waiting for this update may have made you feel ignored or undervalued, and we're truly sorry that this was your experience.

After comparing your latest scans with your original 3D treatment simulation, our medical team confirmed that the achieved result matched the treatment plan that had been presented and approved before your treatment began.

We understand that you've received different opinions from other dentists. Orthodontic treatment planning can vary between practitioners, and each clinician may recommend a different approach based on their own clinical judgment. From the beginning, we have always been transparent about the results that could realistically be achieved with your treatment plan and its clinical limitations.

We're also sorry that you felt our communication did not meet your expectations. While there were times when updates took longer because we were consulting internally with our medical team and carefully evaluating your concerns before providing a recommendation, our goal was always to ensure that the information shared with you was accurate and in your best interest.

We genuinely wish your experience had left you feeling more satisfied. Please know that our commitment to our patients extends beyond the completion of their aligner treatment, and our team remains available to support you and discuss the next option we recommend to address your remaining concern.

Thank you again for sharing your experience. We truly value your feedback, and we hope you'll reconsider the next step we recommended so we can continue supporting you.

BASMA.com

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The product is amazing, customer care is terrible

The product is amazing, the customer care is very bad, their Whatsapp can take up to 5 days without a reply, without help, just makes you wait longer and longer

after the sales sell you their product, you never see him again ever

30 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Dear Azzam,

Thank you for sharing your feedback. We truly appreciate your kind words about our product, and we're sorry to hear that your experience with our customer support has been frustrating.

We would like to clarify that our customer care team responds to all inquiries within 24 hours during our working days (Monday to Saturday), with the exception of Sundays. We understand, however, that waiting for your shipment has been frustrating, and we sincerely apologize for the inconvenience this has caused.

Please rest assured that we are actively following up with the delivery company and are doing everything we can to resolve this as quickly as possible. Thank you for your patience and understanding. We're committed to getting this sorted for you as soon as possible.

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a great experience through out…

I had a great experience through out the journey the application and the process is really awesome.

26 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much for your kind words, Arzanish! ❤️

We're thrilled to hear that you had a great experience throughout your smile journey and that you enjoyed both the treatment process and the app.

Providing a smooth, convenient, and enjoyable experience for our patients is always our goal.

We truly appreciate your trust in us and hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service

Amazing service, professional team

26 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you, Ahmad 😊

We’re glad to hear that you felt the team was professional and truly appreciate your feedback!

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Basma is an excellent invisible teeth…

Basma is an excellent invisible teeth aligner service, good follow up on app and what's, a broad network of clinics in Saudi Arabia, and they allow services in other countries in the middle east of you are living between different countries.

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much for your kind feedback, Ahmad! 💕

We’re really glad to hear that you had a positive experience with Basma and that you found the Basma App and follow-ups helpful throughout your journey.

It’s also great to know that our wide network of clinics and the flexibility to continue treatment across different countries in the region made your experience easier and more convenient.

We truly appreciate your trust in us and hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very positive experience

Very positive experience, very responsive customer service team, great feedback and guidance. They are always available for your question when you need them.

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much for your kind words, AbdulAziz! ❤️

We’re really happy to hear that you had a very positive experience and that our customer service team was responsive and supportive throughout your journey.

Providing clear guidance, timely feedback, and being available whenever our patients need us is exactly what we aim for.

We truly appreciate your trust in us and hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

من افضل عيادات تقويم الأسنان بالقوالب…

من افضل عيادات تقويم الأسنان بالقوالب النتيجه مرضيه والرحله كانت سهله تجربتي معاهم كانت 9 اشهر ماواجهت اي مشاكل او تاخير والنتيجه كانت مرضيه فيه كثير من العيادات تسوي نفس نوع التقويم قالي لكن من خلال بحثي بسمتي افضل عياده واشكر الأخت نوره على حسن تعاملها

11 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

شكرًا جزيلًا على كلماتك الرائعة وثقتك في بسمة، عمر! 💕

سعداء جدًا بمعرفة أن رحلتك كانت سهلة وأنك وصلت إلى نتيجة مرضية خلال ٩ أشهر دون أي مشاكل أو تأخير. هذا بالضبط ما نسعى إليه دائمًا.

نتمنى لك دوام الابتسامة والثقة، وشكرًا لاختيارك بسمة لتكون جزءًا من رحلتك نحو ابتسامة أجمل! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Do Basma! It’s worth it

The process has been super easy and the results are better than I expected. There is always someone on hand to contact with queries, the orthodontists are transparent throughout and you are kept up to date through the journey. I highly recommend!

13 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you for your kind words, Ally! ❤️

We're delighted to hear that the process felt easy and that your results exceeded your expectations. Providing transparent care, regular updates, and ongoing support throughout the smile journey is exactly what we strive for.

Thank you for trusting Basma and for recommending us. We hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

it was smooth and went very well…

it was smooth and went very well everything was organized

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much, Nazih, for your kind feedback 💕

We’re really happy to hear that your journey was smooth and organized.

We truly appreciate your trust in us and hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

BASMA is the most amazing solution for…

BASMA is the most amazing solution for the teeth and the best comfortable way to have a beautiful smile . Thank you BASMA team you are amazing and very professional. It's been a great experience with you thank you so much ❤️

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you for your kind words, Rama! ❤️

We’re truly happy to hear that you found your smile journey comfortable and positive.

We’re grateful to have been part of your journey and hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really enjoyed my experience with Basma…

Really enjoyed my experience with Basma from the team to the service. Everything was great. 😊 This was my second time getting braces. My first time with Invisalign its way better than the first time and the results were from the beginning visible I enjoyed the fact that it was quick and it didn’t take more than eight months. ❤️‍🔥
Thank u Basma.

5 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much for your kind words Aisha ❤️

We truly appreciate your trust in us for your smile journey, and we’re so happy to have been part of such a positive orthodontic experience for you!

We hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The staff were really kind and…

The staff were really kind and understanding

28 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you for your kind words Angelica💕

We’re glad to hear you felt the team was helpful and understanding. We truly appreciate your feedback!

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

تجربتي مع بسمة كانت ممتازه التطبيق سهل…

تجربتي مع بسمة كانت ممتازه التطبيق سهل الاستخدام و يتابعون مع المريض اول بأول و حتى لو عندي اي تساؤل يردون بسرعة و متعاونين جداً و سعرهم جداً جداً مناسب و يتعاملون بالاقساط

5 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

شكراً لك على كلماتك الجميلة شوق 💕
سعداء جداً أن تجربتك مع بسمة كانت مميزة وأن الخدمة نالت رضاك

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

One of the best decisions I've made

One of the best decisions I've made! The team is so professional and friendly! Very fast service with high attention to the smallest details.

26 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you for your kind words Christy💕

We’re truly happy to hear that your experience with us has been one of your best decisions. Providing professional care, fast service, and attention to every detail is always our goal.

We hope you're enjoying life with your beautiful new smile!

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Loved the experience

Loved the experience. Basma was very professional and did an amazing job with my teeth. Noura was exceptional and helped me throughout. Cleared my doubts and was very patient with me.
Highly recommend it!

21 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much, Pem, for your kind words and recommendation! 💕

We truly appreciate your trust in us and are so happy to have been part of your smile journey! 😊

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Moi j’étais porteuse d’un appareil ODF…

Moi j’étais porteuse d’un appareil ODF métallique il y’a quelques années déjà
Mais malheureusement au fil des années mes le diastem entre mes s’est réapparu j’étais très hésitante à revivre l’expérience mais honnêtement j’ai beaucoup apprécié mon expérience avec Basma .. le concept est déjà encourageant et ecore plus avec Basma
Je n’ai visité la clinique que deux fois durant les 8 mois du traitement en plus il ya une assistante via what’s up qui répondait à toutes mes questions très rapidement et d’un professionnalisme apprécié
Je suis à la fin du traitement et très satisfaite du résultat
Je vous remercie énormément

22 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Merci beaucoup pour vos mots chaleureux Imane ❤️

Nous sommes ravis d’apprendre que votre expérience avec Basma vous a redonné confiance après votre précédent parcours orthodontique.

C’est un plaisir de savoir que le suivi, la simplicité du traitement et l’accompagnement de notre équipe ont rendu votre cheminement agréable et confortable.

Nous sommes également heureux que vous soyez pleinement satisfaite du résultat final, et nous vous souhaitons de très beaux jours avec votre magnifique nouveau sourire 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All the team is powerful

13 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you, Fatima!
We truly appreciate your kind words and are happy to hear you had a great experience with our team ❤️

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was really easy and the patient care…

It was really easy and the patient care noura was really friendly really enjoyed my journey !

31 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

Thank you so much, Noura, for your kind feedback 💕

We’re really happy to hear that your journey felt easy and enjoyable, and that you had a positive experience with our patient care team.

We truly appreciate your trust in us and hope you're enjoying life with your beautiful new smile! 😄

BASMA.com

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

تجربة ممتازه وبجوده ومتابعة عاليه

تجربة ممتازه وبجوده ومتابعة عاليه

6 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo BASMA.com

Antwoord van BASMA.com

شكرًا لك رائد على كلماتك الجميلة😄
!سعداء جدًا برضاك عن التجربة والمتابعة، ونتمنى أن تكون سعيد بابتسامتك الجديدة

BASMA.com

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer