Brightr® Sleep Reviews 

1.574
•
TrustScore 4 uit 5

4,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery was very quick.Ordered on Saturday afternoon and was sleeping on the mattress the very nxt day. It has made a huge difference to my sleep at night. I suffer with painful hips and it has ma... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good product but did not expand very much when unpacked. Thought it would be thicker. However has made our mattress more comfy with our natural fibre sheeps wool topper on top for warmth and hygenie.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered a mattress and pillows from them more than three weeks ago. I received the pillows, but I’m still waiting for the mattress. I contacted customer service, and they said they were checkin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The whole experience was brilliant. I’m getting up now with no aches and pains. It’s fantastic. You must do the quiz though first and that tells you which topper or what mattress that you need excelle... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Slaapkamermeubilair winkel

Geschreven door het bedrijf

At Brightr, our mission is simple: to help you achieve a better night's sleep. We understand the importance of a comfortable and supportive pillow, which is why we have carefully designed our pillows to provide exceptional comfort and promote restful sleep. With a focus on quality and innovation, we strive to create pillows that cater to different sleep preferences and needs. Whether you're a side sleeper, back sleeper, or stomach sleeper, we have a pillow that can help enhance your sleep experience. But our commitment doesn't stop at product excellence. We also prioritize customer satisfaction. We value your feedback and continuously strive to improve our products and services based on your input.


Contactgegevens

4,0

Goed

TrustScore 4 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 93% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,0

Alle reviews

(1.574)

507 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fairly quick delivery

Fairly quick delivery. Goods were well packaged with detailed instructions on what to do once opened. Goods are of very good quality. And wonderful pillow for free.

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Omg this mattress topper is a game…

Omg this mattress topper is a game changer! Comfort is 10/10. Easy to unpack and put on to your mattress stays nicely on the mattress with using the corner straps. Excellent value for money and the pillows just amazing soft keeps you cool in this heat wave. Best money spent on a mattress topper and free pillows bonus! Excellent delivery service as well was kept updated with the shipping, very easy to order online.

20 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

TTopper ok but not the solution hoped for

Nothing wrong with delivery etc. Very prompt. Unfortunately the mattress topper has not improved my aching back and shoulders and hips. My husbands comment was it's alright but why did we need it. The pillows which were free are made up of lumps of some sort of fibre. Perhaps I expected too much

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Brightr®  Sleep

Antwoord van Brightr® Sleep

Thank you for your honest feedback, and I’m really sorry to hear the topper hasn’t brought the relief you were hoping for.

For some people, especially when changing sleep support or posture, it can take a little time for the body to adjust to a different level of comfort and support. Occasionally this adjustment period can even feel slightly uncomfortable at first before improvement is noticed. That said, we completely understand that everyone’s experience is different, and we’re sorry it hasn’t met your expectations so far.

I’m also sorry to hear you feel the pillows are just lumps of fibre. They are actually made using a high-quality hybrid filling designed to provide adaptable support and comfort, but we completely appreciate that pillow feel is very personal and may not suit everyone’s preference.

I’m very pleased to hear delivery and service were prompt, but of course the most important thing is that you feel a real improvement in comfort and sleep quality. Thank you again for taking the time to share your experience.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The delivery was excellent the next day…

The delivery was excellent the next day easy to unpack and well packed and the topper is very comfortable. Unfortunately I didn’t like the pillows. I found them too hard and not moulding to your head very well so we are going to take out some of the memory foam and see if that helps. .

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From easy ordering on web site to quick…

From easy ordering on web site to quick delivery and free pillows with my lovely king size topper,I can feel the difference in my comfort I went for a firmer topper its so comfortable ,well.made and its turntable which is a first for me,all in all great topper great quality and real value for money highly recommend this company the goods are as described 👌

10 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tried everything to avoid refund!

Like most of the other 21% of dissatisfied customers I have a major complaint about the supposedly wonderful trial/returns process. The topper is impossible to return in its original packaging because it has obviously expanded!!(no doubt packed in factory buy a machine process!). Having made the effort to pack and return the topper on 21 March, costing £73.45, I heard nothing. Contacted them and they said it had not been returned! I sent them a copy of the Parcel Force tracking proving it had been delivered. They then acknowledged the return as 25 March. I was still waiting for any information regarding the refund on 18 April. after badgering them numerous times about the refund they eventually sent me a notification on the 29 April!!! it arrived in my account on the 1 May.
They refused to refund my return postage cost because they said I had returned the topper before the 60 trial period had elapsed. I had in fact returned it after the 60 days . They then decided that I had activated the refund process before the end of the 60 days which meant I had to pay my own postage!! Had I done this after the 60 days the would have sent me a free returns label which was not clearly stated upfront in their returns procedure.
Basically they will make it as hard as possible for you to get your refund.....hoping that you will just give up. I am now £73.45 out of pocket and am advised that I have a very good case for a small claims action to recover this due to the lack of clarity in their returns/refund procedure.
Do not buy anything from this company!!
P.S. Their company registered address appears to be a cake shop in Glasgow!!

Just read the reply and I did use the original packaging to return!! But, as you know, the mattress topper wont go back into the box and needs additional packaging to make a return possible. You are a devious liar just trying to mask the fact that you don't want returns, don't want to refund!

7 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Brightr®  Sleep

Antwoord van Brightr® Sleep

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Having reviewed your case, we can confirm that your refund was processed in line with our returns procedure and was successfully paid back to your original payment method. We understand that waiting for a refund can be frustrating, and we apologise for any concern caused during the process.

Regarding the packaging, we strongly recommend keeping the original packaging throughout the trial period, as this helps customers return items without needing to purchase additional packaging. We also provide detailed packing instructions to help ensure the topper is safely prepared for transit and travels smoothly through the courier network.

We appreciate your comments regarding the clarity of our returns information and will take your feedback into consideration as we continually review and improve our customer communications.

Thank you again for your feedback, and we wish you all the best in finding a sleep solution that suits your needs.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst customer service

The worst customer service. I accidentally ordered the wrong size, you would think that is no big deal considering ALL the promo they have about free returns. I posted my parcel, they received it at their depot, instead of honouring the exchange they agreed to, and sending me the correct size item, they returned my original parcel to me with the same item. Now that wouldn’t even be as bad if it hadn’t taken a full MONTH to get from their depot back to me. The returned parcel had been completely wrecked, cardboard torn, some kind of tar all over the package. I am surprised the delivery person actually left it on my doorstep in that state. Of course after all this time I was then out of my exchange window so when I asked about my exchange they just said I was too late. So not only would brightr sleep not honour our original exchange but they also wanted me to send extra money for the postage of the parcel that I had already sent. In the end I had to go to my credit card company to get this dispute resolved.

1 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Brightr®  Sleep

Antwoord van Brightr® Sleep

We are sorry for your experience, but we can't look into your specific order issue with the information provided on Trustpilot. Please share your order number with Trustpilot, so we can investigate it.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Choice of firmness

Quick delivery, good size single
Topper, I like the choice of a firmer side or a softer side, I am on the softer side but will probably change to the firmer side, very comfortable, also
the pillow, I divided it into two pillowcases and I have not had a headache since. 10/10

15 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantasic service. Brilliant product.

The delivery was much earlier than I expected.
The Topper is perfect for my needs. Super quality.
I didn't really need the pillows, and I would have prefered maybe a little discount on the topper. All in all a brilliant product and I fully recommend this company.

15 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought a memory foam topper

I bought a memory foam topper, lovely & comfortable, would definitely recommend this product. The free pillow is great too & I love the fact that it's vegan, so no birds needed to have their feathers ripped out & it should be fine for people with asthma or allergies, a win win.

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

☹️☹️☹️☹️

The mattress topper was actually quite good but did not suit my needs, I have severe arthritis.. something so large is difficult to return but I kept all the packaging and followed the returns process to the letter.. 32 days later, I’m still waiting for a refund. You can only email. There are no telephone numbers to contact the company. I really would like my money back. Money now returned!

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Brightr®  Sleep

Antwoord van Brightr® Sleep

Hello,

Thank you for your message, and I’m very sorry to hear about the difficulties you’ve experienced, especially while dealing with severe arthritis.

I can confirm that your refund was issued within the correct processing timeframe following the return of your mattress topper. We truly appreciate that you carefully kept the packaging and followed the returns process exactly as instructed.


Kind regards,
Brightr team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely Disappointed – False Advertising & Poor Customer Service

I ordered a mattress from Brightr based on their advertised money-back guarantee. I have severe back issues due to a disability, and I quickly realized that this mattress was not suitable for me.

Contacting their customer service was frustrating from the start: they do not take phone calls, only respond via email, and replies take days. Often, questions seem to be ignored.

After following their instructions—waiting 60 days and trying both sides of the mattress. I requested a returns label. Again, it took days to get a reply. I explained that, due to my back condition, I couldn’t lift the king-size mattress myself to take it to a post office or drop-off point. I requested collection instead, which again caused delays.

When the collection was finally arranged, DPD marked it as “nothing to collect,” meaning I had to wait another week for the mattress to actually be collected. On top of this, I paid over £229 for the mattress and my account is only being offered 41 as a refund.

I requested escalation to a manager twice and finally got a response from Chris. There has still been no resolution or confirmation regarding the incorrect refund amount, and communication remains poor.

I am incredibly disappointed. This experience has been stressful, costly, and physically challenging due to my disability. I trusted their advertised “money-back guarantee,” which should cover a full refund under Trading Standards, but this has clearly not been honoured.

I cannot recommend this company. Unless this matter is resolved promptly, I will have to consider legal action to secure the refund I am entitled to.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer