Brighty App 

De score van dit bedrijf is niet beschikbaar vanwege een schending van onze richtlijnen.

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Unuseful aplication. The same a bank but worse as It doesn't work properly! I added Cyprus ID but the system doesn't apply it as it is expired. Brighty App must know that is Ok as a plastick automatic... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They made Promotion that if you invite 1friend and you get 20 usdt bonus, so what's happened Brighty? Why you didn't pay? Why you blocking people accounts? To delete all proofs? Everyone is not tha... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tried to cancel order. Been over a week and order is still "Processing". DO NOT DO ANY BUSINESS WITH THIS COMPANY!!

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I recently started using Brighty, and so far I'm happy with everything. Automatic account opening didn't work, but support was quick to help. I topped up my account with USDC, and the funds arrived in... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Cryptocurrency-dienst

Geschreven door het bedrijf

Digital banking you trust, for your money & crypto Spend, save and make money from the convenience of one single app. Fiat or cryptocurrencies - whenever, wherever. It's that simple.


Contactgegevens

Schending van onze richtlijnen

Alle reviews

(82)

25 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Aplicația este actualizată la o…

Aplicația este actualizată la o frecvență moderată, iar fiecare actualizare va optimiza funcțiile și va remedia problemele. Mai mult, pachetul de actualizare este foarte mic și nu va ocupa prea multă memorie pe telefonul mobil.

14 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am extremely disappointed with this…

I am extremely disappointed with this exchanger. My funds have been stuck for an unreasonable amount of time, and they still won’t allow me to withdraw my own money. The amount involved is under €1,000, yet they keep demanding unnecessary documents like my bank account statement to prove the source of funds, which feels completely excessive and unjustified for such a small transaction.

Their communication has been slow and unhelpful, and I feel like I’m being given the runaround instead of a real solution. This has been a frustrating and stressful experience, and I cannot recommend this service to anyone who values transparency and timely access to their funds.

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Steingrim,

Thank you for sharing your feedback. We regret to hear about the frustration you experienced and understand the importance of timely access to your funds.

Please be assured that all actions we take regarding accounts and transactions are part of a thorough compliance review and are fully aligned with regulatory requirements. At no point are funds being withheld and all requested documentation is necessary to verify information and ensure full compliance with financial regulations.

Upon reviewing your case, we note that our team has been responsive and provided guidance at each step to assist you with the required processes. While we understand that some document requests may feel inconvenient, they are standard procedures to maintain the security and legality of all transactions.

We remain committed to transparency, compliance, and assisting our clients throughout the process, and we appreciate your understanding in this matter. If you have any further questions or need clarification, please do not hesitate to contact our support team via support@brighty.app

Warm regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brighty makes it easy to trade digital…

Brighty makes it easy to trade digital assets, offering both manual buying and selling as well as full API integration. For experienced traders, automated strategies can boost efficiency and help capture market movements more quickly.

17 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So far so good!

Really like the service, app is minimalistic and conditions are pretty good especially if you intend to use savings options. Support is responsive and generally helpful

11 november 2025
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

good app and fintech

I recently started using Brighty, and so far I'm happy with everything. Automatic account opening didn't work, but support was quick to help. I topped up my account with USDC, and the funds arrived instantly. The USDC-EUR exchange fee is small, but I'd like it to be free. I'd also like to see no fee for SEPA withdrawals, or at least 1 euro instead of 3. Otherwise, everything is fine so far.

27 oktober 2025
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Customer,

Thank you very much for taking the time to share your experience with Brighty! We are pleased to hear that you are enjoying our platform and that our support team was able to assist you promptly when needed.

We greatly appreciate your feedback regarding the USDC-EUR exchange fee and SEPA withdrawal fees. Your suggestions are important to us, and we will carefully consider them as we continue to enhance our services.

It is wonderful to know that your funds arrived instantly and that, overall, your experience has been positive. Please know that our support team is always available should you have any questions or require assistance.

Warm regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STAY AWAY FROM THESE SCAMMERS I HAD…

STAY AWAY FROM THESE SCAMMERS I HAD MORE THAN €10.000 IN MY ACCOUNT AND THEY JUST FROZE IT AFTER I UPLOADED EVERY REQUESTED DOCUMENT PLEASE PLEASE UNFREEZE MY ACCOUNT I NEED MY FUNDS!!!!

14 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Raphael,

Thank you for your message.

Please be advised that Brighty never withholds customer funds. All transfers are processed in accordance with the bank account details provided by the account holder. In this instance, the funds were executed according to the information submitted during the verification process.

As part of our regulatory and compliance obligations, we are required to perform certain verification and due diligence procedures before processing transactions. These measures are standard industry practices designed to ensure the security of funds and to comply with applicable financial regulations.

If you believe there has been an error or require further assistance in tracing your transfer, we encourage you to contact our support team directly with the relevant transaction details so that we can investigate and provide clarification.

We appreciate your understanding and cooperation in this matter.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

BIG SCAM 🚩🚩⛔️

BIG SCAM 🚩🚩⛔️

This app is a complete scam. I deposited funds expecting to use the service as advertised, but the money vanished. I've sent multiple emails and messages through every support channel they offer no reply at all. It's been more then a week and still nothing. They just ignore you after taking your money.

Do NOT trust this app. It’s essentially theft, and the lack of any customer support shows they have no intention of making things right. Save yourself the trouble stay far away.

15 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Hello, Tomasz!

We are truly sorry to hear about your experience. Please rest assured that our support team works every day and is always ready to assist our customers. We strive to respond to all inquiries as quickly as possible, and we would very much like the opportunity to review your case in detail.

Could you please reach out to us again via support@brighty.app so that we can investigate this matter and ensure your funds are properly accounted for? Your trust is very important to us, and we are committed to resolving this for you as quickly as possible.

Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback, as it helps us improve our service.

Brighty Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Innovative financial product

The app is a great one-stop-shop for personal finances, especially due to its qualities in holding, managing, and earning (!) FIAT and crypto in one place. Very convenient, innovative and sleek product.
CHF still unavailable, which makes it focused especially on EU residents in my opinion.

21 juli 2025
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Kirill,

Thank you very much for your kind words and for sharing your feedback. We are delighted to hear that you find the app convenient and innovative for managing both fiat and crypto in one place.

We also appreciate your note regarding CHF. Please rest assured that we are actively working on adding support for the Swiss Franc, and we hope to make it available in the near future.

Thank you again for your valuable feedback.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hidden 20% crypto “fees”, inconsistent excuses, and unresponsive support

Brighty allowed me to deposit 800 USDT using their app, clearly showing USDT as supported. After the funds were stuck, they first claimed it was due to MiCA restrictions and that they no longer accept USDT. When I pointed out that their app still showed USDT as supported, they changed their explanation, claiming the wallet I used was “high exposure” and withheld 20% (160 USDT) from my refund.

The wallet I used was clean, legitimate, with only 945 transactions and interacting solely with reputable exchanges. There was no interaction with mixers or sanctioned addresses. Their “high exposure” claim appears to be an excuse to justify withholding part of the funds without prior disclosure.

Adding to the frustration, their support is extremely slow and inconsistent: sometimes they reply after hours, sometimes days, and sometimes do not respond at all. This makes resolving any issue unnecessarily difficult.

At no point during the deposit or refund request was there any warning of a 20% fee, nor was I given an opportunity to reject the transaction to avoid this hidden charge.

Brighty’s conflicting explanations, unexpected fees, and poor customer support raise serious concerns about transparency and fair treatment of customers. If you care about your funds and your time, avoid Brighty. There are far more transparent and reliable crypto services available.

4 juli 2025
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Maksim,

We are sorry to hear about your dissatisfaction and regret that your experience with Brighty did not meet your expectations. We always aim to provide our customers with a transparent, secure, and smooth service, and we take feedback like yours very seriously.

As explained during our recent chat, USDT transfers are not permitted under MiCA regulations, and your transaction was flagged in line with these regulatory requirements. This process is part of our commitment to complying with applicable regulations and ensuring the safety of all users on our platform.

As a gesture of goodwill, we have refunded the 20% fee. We kindly ask you to avoid using this address for future transactions to prevent any potential delays or complications.

We sincerely appreciate your understanding and cooperation. Feedback like yours helps us continue improving our processes and communication.

Sincerely,
Brighty Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

There was an issue with plan upgrading

There was an issue with plan upgrading, which was successfully resolved

2 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Evgeny, thank you for your feedback. We are pleased to know that the issue regarding your plan upgrade was successfully resolved. Should you require any further assistance or have additional questions, please do not hesitate to contact our support team!

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Attention a eux ce sont des menteurs.

Attention a eux ce sont des menteurs.
Ils ne tiennent pas leurs engagements et cest grave, ils me devraient 25 usd et ils affirment que non alors que toutes les conditions ont ete remplit je désinstalle cette appli de menteurs !!n

23 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Hello,
Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear about your disappointment.

We would like to clarify that the Referral Program has been permanently discontinued due to widespread misuse, including activities that violated the program's Terms and Conditions. As a result, referral bonuses are no longer issued, even if previous steps were completed.

This decision was made to ensure fairness and protect the integrity of the platform for all users. All actions have been taken in accordance with our Terms & Conditions, which state that promotional programs may be modified or discontinued at any time without prior notice.

If you wish to have your case reviewed, please feel free to contact our support team directly. We’re happy to take another look and provide further clarification if needed.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers. Stole 2500 EUR from me

I used this bank for 2 months, after that they blocked my account, asked me to provide photos, videos and invoices of transactions. I gave them all necessary information, after that they wrote to me that they will not return me my 2500 EUR. This is illegal, you have no right to take away my funds. You are fraudsters. I strongly recommend to avoid this bank.

12 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Ivo!

We understand your frustration and take your concerns seriously.

Please note that all actions taken on your account, including any restrictions or holds, were in strict accordance with our Terms and Conditions and are required by regulatory and compliance protocols. We request certain documentation, such as photos, videos, and invoices, to ensure the safety of our platform and the protection of all users.

While we understand that this may be inconvenient, account restrictions are never arbitrary and are often part of our commitment to maintaining a secure environment. We also want to assure you that funds are returned in full compliance with legal regulations and our internal policies.

We take issues of customer trust seriously and always act within the law. If you feel there has been an error, we encourage you to reach out with your ticket number or case reference for a more thorough review.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was scammed by this bank for $3000+

I was scammed by this bank for $3000+, they blocked my account without any reason and ignore me. I think I need to write to the central bank..

21 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Hello!

We’re sorry to hear about your experience and understand how concerning this must be.

Please be assured that account restrictions are never applied without valid reason. As a regulated financial institution, we are required to follow strict compliance and anti-fraud protocols. In certain cases, this may involve temporary account holds while additional checks are conducted.

We want to clarify that we do not ignore our users — every case is reviewed individually, and if your account remains under review or funds are held, it is due to regulatory requirements, not negligence.

If you believe your case has not been properly handled, we strongly encourage you to reach out to our team, so we can investigate further. We are committed to resolving matters fairly and in full accordance with applicable regulations.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

They spot the problems

They spot the problems, they designed a solution and they probably have the best fintech product there is in the market. Just fantastic!! Congrats Brighty team.
Just new to Brighty but already enjoying their superb service.

7 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Antonio,

Thank you so much for your kind words and positive feedback!

We're thrilled to hear that you're enjoying your experience with Brighty and recognizing the effort our team puts into creating a secure, user-friendly, and innovative fintech solution. Your support means a lot to us.

Welcome to the Brighty community — we’re excited to have you on board and look forward to continuing to provide you with top-tier service!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Blocked the account without explaining…

Blocked the account without explaining the reasons and freeze my money for a little less than a month. their requirements all fulfilled, ignore and in chat and mail.... Judging by other reviews I am not the only one with this problem, beware.

9 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Tad,

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be.

However, it’s important to clarify that account restrictions or temporary blocks are never applied arbitrarily. They are typically the result of regulatory requirements or the need for additional checks related to account activity, documentation, or compliance protocols. In these cases, our priority is to protect both the user and the platform.

We do acknowledge that such processes can be time-consuming, especially when documentation needs to be reviewed thoroughly. This is not about delay or avoidance — it's about ensuring full compliance with legal and financial regulations.

Please rest assured that any eligible funds are released in line with applicable laws once all necessary checks are completed. We never aim to withhold access without valid reason, and we are committed to resolving each case fairly.

If you feel your case remains unresolved or unanswered, please share your ticket number with us so we can follow up directly and ensure you receive the appropriate support.

We appreciate your patience and thank you for bringing this to our attention.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid Brighty Bank – They Scam Their Customers!

Avoid Brighty Bank – They Scam Their Customers!

I strongly advise everyone to stay away from Brighty Bank. They blocked my account without any reason back in March, and since then, I have been unable to withdraw my funds. Every time I provided the required documents for verification, they kept asking for new ones, dragging the process indefinitely.

After I even sent them a video verification, they completely ignored me. It has now been three weeks, and they are not responding neither in chat nor via email.

This bank is a scam. Even after providing every single document they requested, they disappear and refuse to resolve the issue. Do not trust them – they are deceiving people!

P.S. Brighty team, respond to comments properly and address real issues instead of copy-pasting generic replies. You keep asking people to contact you via email, but it’s pointless because you just ignore us!

2 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Oskar,

We understand your frustration and sincerely regret the inconvenience you've experienced. However, it's important to clarify that account restrictions or closures are never done without cause and are typically the result of compliance-related issues, such as missing information, high-risk activity, or inconsistencies in verification.

We take regulatory obligations very seriously and are required to follow strict protocols, especially when handling identity verification or potential risk-related matters. In some cases, this may involve requesting additional documentation — not to delay the process, but to ensure full compliance with legal requirements.

Please also note that we do not ignore our users. Our team investigates every case thoroughly, and while response times may vary depending on complexity, we always aim to reach a fair and lawful resolution. In situations involving frozen accounts, any eligible funds are returned in accordance with applicable regulations and our internal policies.

If your case remains unresolved, we encourage you to provide your ticket number or reach out again via our official support channels so we can review the situation in more detail. We are committed to supporting our users, but we must also operate within the boundaries of compliance and security.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Brighty Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

SCAM 2000 EURO LOST

I used this bank for 2 weeks after that they blocked my account and asked for documents for a month, I gave them them and then ignored them after that I logged into my account and saw that my subscription costs not 18 euros as it should cost but 500. These people are fraudsters so they will take all my money away from me. I do not advise anyone to contact this bank, they will just take away your money.

22 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Daniil,

We appreciate user feedback and understand that account closures can be frustrating. That said, it's important to clarify that such actions are never taken lightly.

The most common reasons for account closures include violations of our Terms of Service — particularly those involving fraudulent, suspicious, or high-risk activities. As a regulated service provider, our top priority is the safety and integrity of the platform and the protection of all users’ funds.

Please be assured that in every case, we act strictly in accordance with legal and regulatory requirements. When an account is closed, any eligible funds are returned in line with applicable laws and our internal procedures.

We understand this may not be the outcome you were hoping for, but we stand by our responsibility to uphold a secure and compliant environment for all users.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Brighty team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These people closed my account without reason and stole my money...

These people closed my account without explanation where there were unprocessed refund transactions. Then they stole my 4€ for some unknown fee. There were about 2000€ of refunds in processing, and the store sent me proofs, where you can see a message from the bank that they confirmed the payment on their side. Further I have not received and week of my subscription they do not want to refund me 18€. Eventually these scammers started demanding selfies with the date, and completely ignore me. Further I will make a pre-trial lawsuit on them, and then a lawsuit with moral damages of more than 10.000 €. I advise you to bypass these scammers side.

7 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Brighty App

Antwoord van Brighty App

Dear Ireneusz,

We regret to hear about your dissatisfaction. Please note that your account was temporarily suspended as part of an ongoing fraud investigation, which requires additional documentation to verify your identity and secure the integrity of transactions. We understand your concerns and are more than happy to assist you in resolving this matter.

Regarding the refund transactions and subscription, we encourage you to provide the requested documentation so that we can continue processing your case. Our goal is always to ensure fair and transparent communication with our customers.

If you have any further questions or need assistance, please feel free to contact our support team directly via support@brigthy.app We are here to help.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer