CMO Group PLC Reviews 

47
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Paid £300 for insulation boards with delivery. Had no confirmation of delivery date, emailed CMO who said they would speak to manufacturer, surely you'd know an eta for goods you sell? Day two still n... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rubbish, complained about a fault product, sent several emails, videos, images and we still haven’t heard back other than we’re looking into the issue then silence. Spend your money elsewhere!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We use CMO quite regularly for all of our projects, usually for items that are a bit more obscure than the things you can pick up in general builders merchants. Liam Revell is our contact, very respon... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

an order was placed on 17.3.25, for 1 length of timesaver cast iron drain pipe, website sa ite indicated 3-5 days. I week later no sign of so email asking when i can expect delivery to receive a r... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Bouwwinkel

Geschreven door het bedrijf

Lords Group Plc strategically acquires the trade and assets of CMO Lords, one of the UK’s largest specialist distributors of building materials, announces that it has acquired the trade and assets of CMO Group Limited1 (‘CMO’), the UK’s largest online-only retailer of construction products following a CMO pre-pack administration process (the ‘Acquisition’). The Acquisition brings together Lords’ infrastructure and merchanting expertise with CMO’s digital-first online model and reflects Lords’ continued focus on growth, diversification, and digital innovation in the construction materials distribution sector. Founded in 2008 as Construction Materials Online, CMO has built a market-leading e-commerce platform serving homeowners and trade professionals through a suite of specialist superstore websites. With over 140,000 listed products and a unique hybrid approach combining online convenience with expert technical support, CMO has brought true disruption to a traditionally offline industry The Acquisition, further details of which are set out below, marks a new chapter for CMO and its c.120 colleagues who will join the Group. Lords acknowledges that the events leading to the Acquisition have had an impact on a number of stakeholders, including creditors and suppliers. The pre-pack administration process was undertaken with careful consideration and in close coordination with legal and financial advisers, with the intention of preserving as much business continuity, employment, and value as possible. Dean Murray, CEO of CMO, said: “The Acquisition marks a new and exciting chapter for CMO. We have built a strong, digitally-led business over the past 15 years, and in Lords we have found a partner that not only understands our model but shares our ambition. I am incredibly proud of what the CMO team has achieved and excited about what is next.” Commenting on the Acquisition, Shanker Patel, CEO of Lords, said: “We are delighted to welcome CMO into the Lords family. CMO brings a well-established digital platform, strong customer reach, and a specialist product-led approach that complements our own. This partnership allows us to blend traditional merchanting strengths with cutting-edge digital capabilities. “We are also mindful of the impact of the pre-pack administration process on affected parties and are committed to conducting the transition with respect. Our focus now is on ensuring a stable and successful future for the CMO business and all its stakeholders.” All trading activity continues under the new ownership without interruption. Customers, suppliers, and partners are being contacted directly to ensure continuity and alignment.


Contactgegevens

1,5

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

47 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,5

Alle reviews

(47)

2 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

What a waste of time!!!

What a waste of time! Didn't have the stock even though they are the "home of trades!" Only told me the day they were supposed to deliver so they then refunded me but I have to wait three to five working days for the refund so I can't plaster the ceiling until 5 days time when I get a refund and then have to find someone else to supply the blasterboard what's a joke!!

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rubbish

Rubbish, complained about a fault product, sent several emails, videos, images and we still haven’t heard back other than we’re looking into the issue then silence. Spend your money elsewhere!

13 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

As others say, do not use.

I ordered 500 Spanish slate. These were delivered by Lorenzo. He refused to park outside my property to deliver these and instead drove over the top of ornamental rocks of a neighbours.property some 25 metres away. Lorenzo explained he wasn't usually a delivery driver and required an electric stack truck but instead had been provided a smaller stack truck unsuitable for 1 ton of slates.

He then put a women on the phone who wanted me to decline the order. She then started becoming unhelpful, so I ended the call. Lorenzo then proceeded to leave the stone on the public highwayblocking it and left.

The local police warned us about this and my wife and I who both have physical disabities have injuries as a result. I now require an operation.

CMO have investigated and despite video evidence have denied all the above. I am therefore now working with the BBC and a major YouTuber to ensure the public are warned not to use this dishonest company

Update. Despite saying there was no incident the remainder of my order has been refunded as they have decided the incident makes delivery unsafe. If anyone wants to ask me directly I can provide the photos which dont exist. Alternatively keep your eye on YouTube and the BBC for upcoming videos.

26 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good afternoon Lee,

Thank you for taking the time to leave us a review.

Having looked into your order I can see that a complaint was raised with us, and investigated with the help of our supplier and their delivery partner.

Following this investigation, we contacted you to explain that the delivery complied with kerbside protocol and that the pallet truck was suitable and industry standard for the delivery.

We have reviewed the images that you have provided, however, these do not provide us with any evidence of any damage being caused.

If you are able to provide additional evidence, we are more than happy to review this further for you.

Kind regards,

Carla Fice
Service & Quality Manager

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Failure to honour order placed 17.3.25

an order was placed on 17.3.25, for 1 length of timesaver cast iron drain pipe, website sa ite indicated 3-5 days.
I week later no sign of so email asking when i can expect delivery to receive a reply to say they were having a problem with there supplier due to there account?
No idea why this has anything to do with me as a reason for failure of items as i have paid up front for this.
I emailed again 2.4.25 and received same excuse, have asked for refund, how can you advertise in stock when what is actually being carried out is they have no stock and pass order onto other suppliers, they take payment up front so there should be no issue with cashflow to apy accounts but obviously these do avoid

2 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid using them, poor customer service

I purchased a drainage system from Drainages Superstore and have spent many thousands with this company. I inspected the items I purchased and identified that I was missing an item from one of the products which cost me £3.75. I contacted customer service to explain this and to my surprise, the representative (Star) threw the consumer act law that I was out of my return period, therefore she would not be prepared to help.

I was very surprised as at the time I was looking to placing a new order with them thinking they would just chuck it in the order however after this experience I refused to buy anything from them again.

I then raised a complaint and to my surprise the rep Philip also agreed with the actions from Customer Service. So in total of the 6 minutes call I had, the time that was spent writing emails back to each other and this feedback I am leaving, do you think it was worth the £3.75? Absolutley ridiculous, I recommend no one to be using this company until they fully understand that training their staff members is overdue as there is logical common sense to deal with matters than hiding behind the law for the sake of £3.75 when I have spent in the region of £3k-£5k.

Poor service and I will avoid using them ever again and do not recommend anyone else using them either.

10 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Inferior Deanta Door Quality and Door Superstore non existent Customer Service Support

I bought x9 very expensive 'Deanta' Doors from the Door Superstore. I have to say that their customer service is one of the worst I have ever encountered. The house was being renovated and I was not living in it at the time. The doors were all individually covered and protected when I collected them. I got a qualified carpenter to fit the doors. I was very happy with the installation. When I checked the doors before moving in, I found that the quality of the doors was sub-standard. I contacted the customer services of the Door Superstore i.e. CMO Group and there were emails back and forth (including with Deanta), however no satisfaction. In fact they were adamant that the doors were good. They never entertained my complaints. They did not send an inspector to check my complaint and the doors are still the same. Very poor quality!
My advice is do not buy from any of the CMO Group companies and specifically do not buy Deanta doors!

14 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID THIS COMPANY - Removed my first review so re submitting

Readding my review as it was removed for some reason and I'm not prepared to let this company get away with that. Poor company. Placed an order got a confirmation email had to chase several times for a delivery date. The company then tell me they don't actually stock or provide most items they go direct from where they are made/manufacturer. This means the delivery and ETA dates online are in fact fake or a lie.

I can imagine large orders would be waiting weeks or months but site states 3-5 day delivery time scale. My order was pretty small in the grant scheme of things and would probably fit in a Fiat 500 on the back seats, it was only for a pack of 10 insulation sheets.

After 4 days gave up trying to get a delivery date just fobbed off on the phone and via email.

I cancelled my order and then had to raise a Paypal dispute and email them several times to get my money back.

My issue was in April this year, noticed my review was removed this morning so leaving it again. There are a lot of negative reviews more recent than mine. 1.5star company time to hire a new Director of Customer Service.

17 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Company doesn't actually stock the…

Company doesn't actually stock the items they are selling online they seem to keep no stock at all. Orders go off to a factory or somewhere else, another company, to be made to order which basically means their delivery timescales on the website mean f'all. Customer service only reply to emails as the telephone system is complicated and you always end up going to voice mail. I had to open a paypal case to get my money back as I was fed up of waiting for my order. Company needs a massive review hire a new director of customer service, just do something 1.6 average score is bad. Anyone who hasn't paid with paypal might end up needing to visit in person to get money back lol. Use pinks insulation or insulation4less both 5 star companies compared to this mess.

29 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Paid £300 for insulation boards with…

Paid £300 for insulation boards with delivery. Had no confirmation of delivery date, emailed CMO who said they would speak to manufacturer, surely you'd know an eta for goods you sell? Day two still no delivery date. Emailed on third day still nothing came through. Cancelled order. Had to open PayPal dispute to get refund. Poor company to deal with.

1 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid Avoid Avoid

UPDATE 6th Feb-
I HAD RATED AS 5 STAR BUT SADLY NOW HAVE TO AGREE WITH ALL OTHER NEGATIVE REVIEW.
MY MONEY WAS TAKEN AND NO ORDER WAS EVEN PROCESSED.
HAVING HAD NO JOY RINGING CMO
WE CONTACTED THE SUPPLIER DIRECTLY WHO HAD NOT RECEIVED AN ORDER OR DISPATCH DETAILS FROM CMO.
SUPPLIER HAS NOW DISPATCHED OUR ORDER BUT STILL HASNT RECEIVED OUR ORDER FROM CMO FOR WHICH THEY HAVE HAD PAYMENT!
I HAD FAITH THAT THEY WOULD ACTUALLY FULFIL OUR ORDER DESPITE THE MANY MANY NEGATIVE REVIEWS, BUT MY FAITH WAS MISPLACED.
AVOID AT ALL COSTS.
1st Feb- Paid over the phone following an emailed quote. Gabor and Gary couldn't have been more easy to deal with and happy to help.

1 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Watch out for false advertising

Watch out for false advertising of products.

I bought some doors that arrived looking nothing like the picture, but they said because the door was 'brown', like the picture, my Consumer Rights had not been breached and I would have to pay a return shipping fee.

Not even the wood was the same style.

If you buy a German Shepherd and a labrador turns up, would they say it doesn't matter because they're both brown and dogs?

It is ridiculous.

Avoid.

8 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They don't even deserve 1 star!

They don't even deserve 1 star!! Absolutely shocking service. Took money, waited a week to tell me goods out of stock still waiting another week on and still no goods and no refund....don't use this company!!

13 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good morning JC,

Please accept my apologies for the items being out of stock. I'd love to look into this further for you, however am unable to do so with the details provided.

If you would be so kind as to email feedback@cmostores.com along with your order number, then I shall happily investigate this for you.

Once again, please accept my apologies, and I hope to speak to you soon.

Kind regards,
Philip Morgan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid! Poor customer service. Won’t replace damaged deliveries.

Ordered roof tiles from roofing superstore. (200 plus the 20% they insist you order for damage in transit). Delivery was £130. Tiles about £2 each. First and last order! Arrived three days later than arranged with lots damaged. Took a quick photo whilst still in the palette as was running by out the door on holiday as they arrived. They emailed back asking for more photos which I couldn’t send as wasn’t there. Ended up in hospital after the holiday so delayed everything further. Couldn’t find a number to call the roofing superstore so called the supplier (Ibstock) who said it wouldn’t be a problem to send replacement tiles out and that the original photo was evidence enough. Just to let the roofing superstore know this was the case and that they just needed to raise it with the Ibstock directly so they could arrange to have the replacement tiles delivered. The lady there was very friendly and helpful and it really just sounded like she considered it not to be a problem at all. Passed this onto the builder who used the tiles he could manage to salvage and skipped the rest leaving us fifteen tiles short. Roofing superstore then sent an email re asking for further photos and asked me not to contact the supplier directly. As I don’t have further photos now the tiles are in the skip they say they can’t do anything to help. To be able to get the roof tiles replaced through roofing superstore I’ll have to pay another £130 delivery charge for fifteen roof tiles that would fit in a box to be posted. Feels like a complete cop out to me. Will drive to my nearest roofing supplier who happen to have a few of these tiles knocking about and pick them up. I wouldn’t order from here and expect anything that goes wrong to be resolved in your favour.

3 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good morning Claire,

Thank you for your time on the phone just now!

I am really sorry to hear of the issues that you have encountered with your order. I can see that you have had a lot of back and forth with our customer service team regarding this, and I apologise that it has not yet been resolved.

The manufacturer do require these photos, but I completely understand your point of view. The fact that you have been told different information from the manufacturer has added unnecessary complication. They have been very clear with us from the offset - but I apologise if you've been given conflicting messages.

I've sent you an email to summarise our call and so that you have a point of contact moving forward - and I look forward to speaking to you soon.

Kind regards,
Philip Morgan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Incorrect product, poor returns service

The item I ordered turned out not to be suitable for my requirements. The website contained little to no information on the product or the spec differences and upon receiving the item, I spoke to a customer service representative who also couldn't find much information on the product and had to contact the manufacturer.
I asked for the item to be collected and a refund granted. I was told that I would have to pay £40 for the collection, which upon me pointing out that their website contained poor information on the product for me to be able order the correct product, then then said I wouldn't have to pay.
I have been trying to arrange a collection since the start of August and as of yet, the collection still hasn't been confirmed. The only date that was confirmed, they then cancelled. Each time they provided new dates, I responded on the same day, often only within a few minutes, they then took 48 hours to respond, telling me that the date was no longer available. The item cost £215 in total so I can't afford to keep waiting for the collection in order to get my refund. I have not been impressed with any part of my dealings with this company and won't be using them again. I also haven't got any contact numbers for the person I am trying to arrange the collection with so just have to keep waiting for an email response.
The issue is still on going.

22 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good afternoon Beth,

Thank you for your review. I am very disappointed to hear this, and this absolutely needs investigating.

If you would be so kind as to email me (feedback@cmostores.com - for the attention of Phil) along with your order number, then I'll be more than happy to look into it further. I'd give you a call but unfortunately I can't locate your order with the details provided.

I look forward to speaking to you soon, and once again please accept my apologies.

Kind regards,
Philip Morgan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The stores in this chain are best…

The stores in this chain are best avoided because of their appalling customer service. I have been waiting for three months for replacement parts to faulty Velux windows which they delivered and which are actully dangerous. I keep getting fobbed off with 'we're dealing with it' but no results.

14 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good morning Caroline,

I hope you are well. Thank you for taking the time to leave us this review, and I apologise for the delay in getting this matter resolved.

I'm afraid I'm having difficulties locating your order with the information provided, but if you'd be so kind as to email feedback@cmostores.com with your order number, then I shall be more that happy to investigate further.

If you could kindly mark the email 'For the attention of Phil' that would be fantastic, and I can then ensure it reached me.

I look forward to speaking to you soon.

Kind regards,
Philip Morgan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Another company taking your money and…

Another company taking your money and cant deliver the goods!! Ordered Wall insulation (in stock) i then chased two weeks later as I've had no update from the supplier, now the product is out of stock. (funny that) There supplier cannot tell them when they will receive new stock. 4 weeks no news, chase again to see if we could change the product and meet half way on the price difference, no joy so ended up with a refund.

1 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good morning Ashley,

Thank you for your review. I am very disappointed to see this, and sincerely apologise to you. I know the impact delays can cause, and we fully accept that communication should have been much, much better!

We are taking steps to address this, as you absolutely should have been contacted and we need to make sure this does not happen again.

Once again our sincerest of apologies.

Kind regards,
Philip Morgan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tried a few times to get a quote for…

Tried a few times to get a quote for insulation, no luck.

5 december 2022
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Good afternoon Sam,

That's very disappointing to hear, and I'm really sorry that this is the case! Was this due to it being a product we're unable to source, or due to us not getting back to you? I'd love to find out a bit more - if you'd be able to email me on feedback@cmostores.com (for the attention of Phil) then I'll do everything I can to try source the materials for your project.

I look forward to speaking to you soon.

Kind regards,
Philip Morgan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

One of their customer service agents…

One of their customer service agents put the phone down on me!

I had ordered from one of their consumer sites and was sent 6 wrong doors, which were completely different from what I had ordered. Ok, everyone makes mistakes but trying to rectify the issue was the problem here and no one wanted to help, finally, after numerous emails and phone calls and dealing with several different people, it looks like it may now be sorted. Doorsuperstore (the consumer website) were blaming CMO and CMO were blaming doorsuperstore, at one point I was blamed as I should have checked the doors when they were delivered. When my doors were delivered they were left outside in the dark on wet floor, the driver handed me some paper and got back in his van and drove off not the type of service you expect when you spend over £1000 on doors. I will look to buy from elsewhere in the future, I don't expect when trying to sort an issue out that this company has made someone puts the phone down on me.

22 november 2022
Review zonder uitnodiging
Logo CMO Group PLC

Antwoord van CMO Group PLC

Hi Elliott,

Thank you so much for your time on the phone. This is absolutely not a way for customers to be treated, and I must emphasise how sorry we are. I'd like to address all of your points raised above to give you the reassurance of how seriously we take these comments.

Firstly, you're quite correct - it has been terrible service with the fact that the incorrect doors were sent and the knock on impact that has subsequently caused. We did not intend for our questions to come across as blaming you, so apologies if they were worded in an accusational way. I'll make sure that is addressed, because it is not helpful and must have infuriated you. The correct question was asked, but in the incorrect way.

In regards to contacting us multiple times, that too is below our normal level of service. We aspire to get things resolved as quickly as possible, as we fully understand that time is precious. We should have been more proactive in keeping you updated.

Thank you for your help in helping to work out who hung up on you. Whilst I am relieved it was not one of our staff, the supplier should absolutely not be doing this and it is going to be escalated. That is completely unacceptable, and I must emphasise that it is not the way that we do things or representative of us. We value our customers, so when things go wrong it is really important we do what we can to put things right.

At this stage, we just have to make sure we're doing the right thing by you - a customer who we greatly value, so we are going to pay the supplier to get the delivery to you tomorrow.

Once again I sincerely apologise, and if you need anything whatsoever please let me know directly.

Kind regards,
Philip Morgan.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer