Coffeeroast Co. Reviews 

156
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,3

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

There sould be some sort of disclaimer that if you order curtain all electric roasters you will need a transformer. It was wild how we discovered this and then coffeeroasters co couldn't answer my qu... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It took a couple of months waiting for my M47 classic grinder to arrive. But once it did it was more than worth the wait. I got it dialed in to my latest lite roast and it is brewing up some serious... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We ordered our coffee roaster new from Coffeeroast Co. and their customer service has been amazing. Flor, the customer service rep, was extremely responsive when our roaster fan malfunctioned only... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was hard to find this coffee roaster in stock anywhere without a 3 month shipping delay. Coffeeroast Co shipped it much earlier than expected, PLUS sent a free coffee bean cooler too. Their price w... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Koffie-apparaat leverancier
  2. ook in
  3. Koffieautomaat
  4. Koffiebar
  5. Koffiebranders
  6. Koffiegroothandel
  7. Koffiewinkel

Geschreven door het bedrijf

CoffeeRoast Co. is the place to find your next home coffee roaster. Our catalog of high quality coffee roasters will help you find exactly what you need. For over 2 years now we have been working diligently with the most well known names in coffee roasting so you can make the best decision for your investment in making your coffee at home. From growing or sourcing your own coffee beans, to finishing the pour over into that perfect cup of coffee, we understand the dedication and passion behind investing in your coffee. As the drink that starts your day and gives you the energy you need, why not make it an enjoyable experience as well? Even after placing an order with us we will make sure that what you receive will meet all your expectations. If you ever have any questions or run into any problems we will be there to help! A great cup of coffee is invaluable, let CoffeeRoast Co. help you find that perfect coffee roaster to help you explore the deep and rich flavor of coffee. Please feel free to contact us if you have any questions.


Contactgegevens

4,3

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

156 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,3

Alle reviews

(156)

50 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excelentes precios e información

Tiene una buena información técnica de sus productos, por lo que hace más sencillo tomar las decisiones adecuadas.
¡Además sus precios son super competitivos!

18 november 2023
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Atala, We're glad to hear that you found our prices and product information excellent! We strive to provide detailed technical information to help customers make informed decisions, and it's great to know that it's been helpful to you. We appreciate your feedback and look forward to serving you again in the future. Thanks for your support!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They charged me a $247 cancellation fee…

They charged me a $247 cancellation fee 15 minutes after the order was placed. This is the kind of customer service that no one deserves! Avoid at all cost!

15 november 2023
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

We're sorry to hear about your negative experience when shopping with us with us. Your feedback is essential to us and we appreciate the opportunity to address your concerns.

Your order, #CRC-1350, was placed at 12:53PM Central Time. After it was received, we started the manufacturing process as the Kaleido Sniper M10 Coffee Roaster is manufactured to order. We received a call from you approximately 2 hours later at 3:14PM Central Time with your request for cancellation as you were looking for another product, specifically the Kaleido M10 Pro, which we've also indicated is the same product as the one that you ordered from us as it's an alternative naming scheme for the roaster.

We indicated that as the manufacturing process has already started, any refund would be subject to a cancellation fee equal to 10% of the order value as stated in our Shipping & Returns Policy. Unfortunately initiating a stop on the manufacturing process once it has started is costly and in addition to credit card transaction fees incurs large costs for us which is why our cancellation policy is formatted in this manner.

Thank you for your understanding and please let us know if you have any other questions.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

So I was planning on buying a coffee…

So I was planning on buying a coffee roaster on
Amazon then decided to directly support a small business instead. I placed the order, and a few days later received an email stating that my order was flagged as fraudulent. The customer service representative stated I would need to send a copy of my ID and verify my address with a bank or utility bill. First thing first, I would never send a copy of my driver's license to a random person or random business, and certainly not send any personal information. I thought the entire process was an absolute mess. They were absolutely understanding of my concerns and promptly reimbursed me as promised. I truly wish I could have done business with this company because the correspondence was very polite and prompt. I hope in the future they find a better way to address suspected fraud. Sadly they missed a sale.

29 oktober 2023
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

We apologize for the inconvenience you experienced with our verification process, Deanna. We take fraud prevention seriously to protect our customers and our business. Your concerns are completely valid, and we understand your decision not to share sensitive information. We appreciate your understanding and hope to improve our verification methods in the future. If you ever reconsider, we'd be happy to assist you. Thank you for your kind words regarding our customer service, and we're sorry for any missed opportunity.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very fast service and great product

Very fast service and great product. Would recommend this company for other coffee needs.

6 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Drew, thank you for taking the time to leave such a positive review! We are thrilled to hear that you had a great experience with our service and that you are satisfied with your purchase.

Providing fast and reliable service, as well as top-quality products, is at the core of what we do here at CoffeeRoast Co. We are delighted that we could meet your expectations. Your recommendation means a lot to us, and we greatly appreciate your trust in our company for your coffee needs.

Once again, thank you for choosing CoffeeRoast Co., and we look forward to serving you in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Item arrived quickly

4 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Tim! That's great to hear that your item arrived quickly! If you have any more thoughts or feedback about the product or your shopping experience, feel free to share.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Coffe Grinder

Very timely delivery and was the only place that carried the grinder we were looking for. The item was a box within the original box so you know it was untouched from them receiving it. Would definitely order from them again and would recommend others to do so as well!

16 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Michael! Thank you for taking the time to share your experience with our online store. We're thrilled to hear that you had a positive shopping experience with us.

Timely delivery is something we take great pride in, and we're delighted to know that your order arrived promptly. We understand the importance of receiving your items when you expect them. We're also glad to have been able to provide the grinder you were looking for. Our team is committed to offering a diverse range of products to meet the varied needs of our customers.

Thank you for your kind recommendation and for considering us for future orders. We greatly appreciate your support and look forward to serving you and others with quality products and timely service in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great roaster and great Customer Service!

This roaster took a little getting used to as I'd been using a Nesco Professional, which was pretty much setting a timer and letting it do its thing. I like that this roaster gives you more control over your roast. I ruined 2 roasts, but my 3rd was beautiful!! It's a great bargain, in my opinion! Shipping from Coffee Roast Co was fast and the roaster was well packed. I even received a call personally from Coffee Roast Co to make sure my roaster arrived safely and was working properly. I highly recommend this roaster and Coffee Roast Co!

Great product, fast shipping and great customer service.

4 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Jaime! Thank you for taking the time to share your feedback on our roaster and your experience with Coffee Roast Co. We truly appreciate your honest review. We're delighted to hear that you've found the transition to our roaster to be a positive experience, even if it took a little adjustment after using the Nesco Professional. The added control over your roast is one of the key features of our roaster, allowing coffee enthusiasts like you to tailor your coffee exactly to your liking.

Our team at Coffee Roast Co takes pride in ensuring that every order is well-packed and arrives in excellent condition. We're also pleased to hear that you received a personal call to check on the delivery and functionality of your roaster. Your satisfaction is our top priority, and this feedback reinforces our commitment to providing exceptional customer service.

Thank you for your kind recommendation of our roaster and Coffee Roast Co. Your support means the world to us, and we look forward to serving you with quality products and excellent service in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sandbox Smart F1 Coffee Roaster Filter + Kaleido M2 Roaster

I ordered a Sandbox Smart F1 Coffee Roaster Filter and a Kaleido Sniper M2 Coffee Roaster from Coffee Roast Co. Their customer service was excellent. They quickly answered questions via e-mail, usually within a day, and they even adjusted the ship date of the roaster at my request to ensure I'd be home when it arrived. They even followed up after the roaster arrived to see how everything was going.

The Sandbox F1 Smoke Filter does seem to help absorb some of the smoke output from the roaster. I first tried it with a Gene Cafe, which required some awkward set up - setting the filter up on blocks and bending the top all the way down to reach the Gene Cafe air outlet. Even with a non-ideal set-up it seemed to reduce smoke output by about 50%. I've only used it once with the Kaleido, but it fits well with that roaster and seemed more effective than with the Gene Cafe.

The F1 filter came with no instructions enclosed, but there are videos on the internet to help with set-up (which is straightforward). The power source is a USB plug, which is kind of inconvenient. I just used an old charger from an iPad. It does have an on-off switch which is nice so you don't have to unplug each time. One possible issue is the F1 fans are kind of noisy, so they may mask subtle first crack sounds.

I've only had a chance to do a few roasts on the Kaleido M2. There's a significant learning curve (for me at least), but I see great potential. The fact that you have the control to do profile roasts (with Artisan software or the Kaleido tablet) is a great step up from the Gene Cafe and other roasters with minimal insight into temperatures, etc. The roaster was well packaged from the shipper. The included instructions are minimal, but there are some good videos and a helpful user community online. One item I'd add to the Kaleido roaster is an on-off switch. One way to overcome this is to use a power strip, but it would be nice to plug directly into the wall outlet. That's a small nitpick for an overwhelmingly awesome machine. Thanks Coffee Roast Co.

Order number #CRC-1258

17 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi David! We are genuinely grateful for your thorough and informative review of the Sandbox Smart F1 Coffee Roaster Filter and the Kaleido Sniper M2 Coffee Roaster from Coffee Roast Co. Your feedback helps us understand your experience and how we can continually improve our products and services.

It's fantastic to hear that you had an excellent experience with our customer service. We strive to be responsive and accommodating, and it's heartening to know that we were able to adjust the shipping date to better suit your schedule.

Once again, thank you for choosing Coffee Roast Co. and for taking the time to share your experiences and insights.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Loved how easy it was to shop!

Loved how easy it was to shop.
Most coffee ecommerce sites don’t have PayPal. That was a deal-maker for me.

5 oktober 2023
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Charlie! Thank you for your positive feedback! We're glad our multiple payment options made your shopping experience with us easy. If you have any questions or need assistance, feel free to reach out. Your satisfaction is our priority.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

5/5 Rating

Great coffee roasting machine with consistent results!

27 september 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Zach, that's wonderful to hear that you're enjoying your coffee roasting machine and getting consistent results from it! If you have any questions or need tips on using it effectively, feel free to ask. Enjoy your freshly roasted coffee!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

more than a week and still no tracking number of order.

It has now been over a week since purchasing the product and I have not received a tracking number for my order. I spent a lot of money on the product and am getting a bit nervous about whether this was the right choice. I emailed the support line and was told there was given a fairly vague answer as to what was happening.

13 september 2023
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Zach! I'm sorry for any inconvenience you've experienced regarding your order. We understand your concern and would like to provide some clarity. Our products, including the one you ordered, often have a lead time before shipment, and custom manufacturing can take some time to ensure the highest quality. In this case, your order has a 3-5 week lead time that includes manufacturing and shipping.

I want to reassure you that your order has been processed, and we aim to deliver a top-notch product to you. We genuinely appreciate your patience during this time.

Rest assured, your order has been recently shipped and you should have gotten a shipping notification from us in your email. If you haven't please reach out to us so we can assist you. Thank you!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly Recommend

Very happy with my Kinu purchase from Coffeeroast Co. Thoughtful and well organized website for browsing. Easy transaction and fast shipping. Well recommended- thank you!

12 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

We're thrilled to hear about your positive experience with Coffeeroast Co. and your Kinu purchase! We pride ourselves on providing a seamless shopping experience and swift delivery. Thank you for your recommendation, and we look forward to serving you again in the future. Enjoy your Kinu grinder!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bideli is fantastic and money well spent

I am very happy with my Bideli roaster. I bought a 3 kilo roaster and it is more impressive in person than i expected. Customer service was exellent and just wonderful people. I have never used a coffee roaster before and by my 4th roast i was on to a solid and smooth roast profile. The machince is very simple to use and will allow you to be bring out your skills with consistant results. I look foward to starting a business with this roaster and getting more Bideli roasters.

Thank you team at Bideli

2 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Keenan! Thank you for your amazing support. It's truly heartwarming to hear about your positive experience with the Bideli roaster and our service. Best of luck on your exciting journey towards starting a business with the Bideli roaster.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

They shipped the grinder the same day I…

They shipped the grinder the same day I order. They then emailed and called me several times to leave a review. I’m docking a star for harassment.

21 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Matthew! Thank you for taking the time to share your feedback. We sincerely apologize if our follow-up communications made you feel uncomfortable; that was never our intention. We value your input and will ensure to improve our approach in the future.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The Roaster is amazing

The Roaster is amazing! The time for shipping was the one that hurt us just because we are a small business and needed to get moving to making our profit. Roasts our beans with quality and easy to use and take care of. It is by far the best roaster. They were very patient with providing shipping information and times. So instead of 4 months shipping it took two.

3 maart 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Zoyla! Thank you for your positive feedback! We're glad you're enjoying the Roaster and finding it easy to use for high-quality bean roasting. We appreciate your understanding regarding the shipping time, and we're pleased we could deliver it to you in two months instead of four.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cofferoast Co. warmly recommended

The company is doing very well. Great customer service, good information about the product. For al your coffeeroast product warmly recommended

10 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Jan, we're thrilled to hear that you're satisfied with our services and products! Thank you for your kind words and recommendation. We look forward to continuing to provide you with great coffee products and exceptional customer service.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Customer Service

I decided to change my order to a different roaster, and they were able to help me change it. They were very accommodating to my requests, and took the time to get ahold of me after hours.

9 augustus 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Thank you for your positive review, Keith! We're glad we could assist you in changing your order to a different roaster and accommodate your requests. We're committed to providing excellent service and are here to help whenever you need us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect transaction and will be a repeat customer

Ordered the Sandbox R1 on sale. Arrived quick with no damage, brand new and in perfect working order. Simple transaction with little effort. I receive their company news emails now and will be a repeat customer.

19 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Steven, thank you for your amazing feedback! We're delighted to hear your Sandbox R1 arrived in top-notch condition. Looking forward to serving you again soon! 🌟📦

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Pretty Good Shopping Experience

I purchased "Sandbox Smart R1 Coffee Roaster" from Coffeeroast (#CRC-1212) and it arrived in perfect condition, with sufficient packing material for protection. The item was shipped pretty quickly (1 day after order). I requested price match two times (once from other competitor and once from their own website) and the website is willing to refund me the differences to my credit card.

15 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Michael! It's great to know that you had an overall positive experience with us. We appreciate your feedback and your trust in our company.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought a kaleido roaster

Bought a kaleido roaster, shipped timely with follow up from customer service as well

26 april 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Coffeeroast Co.

Antwoord van Coffeeroast Co.

Hi Alan! We're thrilled to hear that you had a great experience purchasing the Kaleido roaster.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer