Cynergy Bank Reviews 

6.090
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cynergy have been a great partner to our business. Most notably due to the importance they place on customer relationships and requirements. Although we were originally onboarded with a different rela... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cynergy are worth checking out. They have good interest rates, and their applications are easy and straight forward. So many companies make you jump through hoops, and then decline. Once you have an a... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am very impressed with the help I received today. I was a little confused and distressed at not being able to complete a fast track transfer. Rebecca kept me calm and with kindness & patience she gu... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Opened account and put money in. Then transferred more money in which didn’t appear. I left messages via secure messages. No response - phoned support three times and was advised my money must be... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bank

Geschreven door het bedrijf

Cynergy Bank is a specialist bank who is proud to empower business owners, property entrepreneurs and family businesses to achieve their ambitions. At Cynergy Bank we understand how our customers' life work and money often overlap. We are committed to delivering a comprehensive set of services to meet the evolving needs of our customers from our offices in London, Birmingham, Manchester and Glasgow. Contact Customer Service on 0345 850 5555 (+44 (0)20 3375 6422 from outside the UK). Calls may be recorded for monitoring and training. Cynergy Bank plc is authorised by the Prudential Regulation Authority and regulated by the Financial Conduct Authority and the Prudential Regulation Authority. Eligible deposits with Cynergy Bank plc are protected by the UK Financial Services Compensation Scheme. For more information on Cynergy Bank visit www.cynergybank.co.uk


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

6K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(6.090)

1.130 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A great banking partner

Cynergy have been a great partner to our business. Most notably due to the importance they place on customer relationships and requirements. Although we were originally onboarded with a different relationship manager, our new RM Ben Samuels and his colleague Savish picked up exactly where they left off. They took the time to get to know us and our business and have actively worked with us to ensure we had everything we needed in place. We are very pleased with the service and attentiveness.

19 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Recommended

I like Cynergy for banking and saving. Easy to make transactions, move money, set up accounts. Always competitive rates. Customer Services easy to contact and understand.

19 oktober 2026
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Missing money

Opened account and put money in. Then transferred more money in which didn’t appear. I left messages via secure messages. No response - phoned support three times and was advised my money must be in a holding account. Eventually about 8 days later it appeared in my account. Without any reassuring calls from bank.
There is also a lag between sending and receiving money can be between 2 hrs and 3 days not ideal.
So not a good start with this bank which has now disappeared from MSE recommendations.

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cynergy Bank

Antwoord van Cynergy Bank

Hello Steven,

Thank you for taking the time to share your experience. We’re really sorry to hear that your initial experience with us caused concern.

We understand how unsettling it can be when funds do not appear in your account as quickly as expected. For our customers’ security and to meet our regulatory obligations, we may occasionally need to review certain payments before they can be released. When this happens, we work to complete these checks and release funds as quickly as possible.

We have since contacted you directly with an update and hope this has helped to clarify the situation. We also appreciate your feedback regarding communication and payment processing times, which has been shared with the relevant teams for review.

If you need any assistance in the future, please let us know and we'll be happy to help.

Cynergy Bank

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Now Good Integration with Accounting Softwares

I have had a Business Savings Account with Cynergy Bank for 2-3 years, and have previously praised some aspects of the service, but also criticised some.

One of the main criticisms was the lack of automated integration of the Cynergy account with accounting softwares. I am very pleased to see that Cynergy have now addressed this issue and now seamlessly integrates with FreeAgent, Xero and Sage. Fantastic! I am integrating with FreeAgent and it seems to work perfectly.

This, plus the great new website and app mean that I have increased my rating to 4 stars, and would definitely recommend Cynergy.

The only thing holding back from 5 stars in my opinion, is the frequency of statements. It is currently annual. You can request a statement at any other time, but you have to actually call them to request this.

17 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cynergy Bank

Antwoord van Cynergy Bank

Hello David,

Thank you for your kind feedback and for being a customer over the past few years.

We’re delighted to hear that you’ve noticed the improvements to our digital services, particularly the integration with accounting software such as FreeAgent, Xero and Sage, and that your experience with FreeAgent has been a positive one. It’s also great to know that you’re enjoying our new website and app.

We appreciate your comments regarding statement frequency and the process for requesting statements outside of the annual cycle. Feedback such as yours is valuable as we continue to review and enhance our products and services.

Thank you for taking the time to share your experience and for updating your rating. We’re grateful for your recommendation.

Cynergy Bank

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute joke of a “bank”.

Absolute joke of a “bank”.

Open the account 1 week ago. Transferred £1 into it initially just to be safe. Transaction didn’t go through but my £1 went missing. Raised a query. 3 days later got a nonsense response saying they were investigating. Another week later I got a message saying they’re still exploring it. When a bank requires 2 weeks to explore why it can’t process a £1 transaction, you have to question whether it’s an organisation you want looking after your money. Utterly incompetent.

16 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cynergy Bank

Antwoord van Cynergy Bank

Hello Tom,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience and appreciate how frustrating it must have been for a payment query to remain unresolved while investigations were ongoing.

We’d like the opportunity to put this right for you. We have sent you a private message to your Trustpilot account requesting further information and as soon as we receive this, we will arrange for somebody to contact you.

Cynergy Bank

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Spot on. Easy setup, great website, very competitive saving rates. Far better than others I could name!

16 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

When is the bank not a bank,its Cynergy bank

Today's date is the 16th of October 1926. I started an application for a business. Savings account which was opened on the 19th of September. I have heard nothing from this company. Whatsoever, despite repeated weekly phone calls, trying to find out what is going on. My advice don't trust this company with a barge Pole.

16 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cynergy Bank

Antwoord van Cynergy Bank

Hello Martyn,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience and the lack of updates you’ve received regarding your Business Savings Account application.

We understand how frustrating it can be to wait for an application outcome, particularly when you have made repeated efforts to obtain an update and have not received the information you were expecting.

We’d like the opportunity to put this right for you. We have sent you a private message to your Trustpilot account requesting further information and as soon as we receive this, we will arrange for somebody to contact you.

Cynergy Bank

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Abysmal chat messaging customer service!

Firstly, i note most if not all positive reviews on here have been invited by Cynergy Bank to comment!

For us the chat messaging customer service is abysmal! We have sent a very simple and clear query to them weeks ago and after playing ping-pong with the same query and getting their HUMAN replies not once did they address the simple clear query that we asked in the first place but referred to a different account that we have with them!

11 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cynergy Bank

Antwoord van Cynergy Bank

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience and the concerns you’ve raised regarding the support you received.

We understand how frustrating it can be when you have a clear query and feel that the responses received have not addressed the information you were seeking. We also appreciate your concerns regarding the service provided through our messaging channels and the confusion caused where correspondence referenced a different account.

We’d like the opportunity to look into this further for you. We have sent you a private message via your Trustpilot account requesting some additional information.

Once we receive your response, we will arrange for a member of our team to contact you directly.

Thank you for bringing this to our attention.

Cynergy Bank

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking customer service, unmonitored systems, and held my £25k funds in limbo.

Avoid Cynergy Bank. I attempted to transfer £25,000 into an online easy access account. The deposit was rejected as it came from a non-nominated account, but the bank then held my £25,000 in an internal holding loop for 6 working days, entirely missing their own processing deadlines due to what they admitted was an internal "backlog."
Worse still, their customer service is non-existent. A completely separate query regarding account interest sent via their app message service back on 11/10 was entirely ignored. When I called to voice my anxiety, the frontline staff were patronising and flatly refused to escalate my call to a manager. I had to get my sending bank (Chase) to launch an official interbank Credit Recovery Request and email the CEO directly just to get my money back. The moment it landed, I closed the account completely. Shocking operational standards. Active FCA Consumer Duty complaint ongoing.

15 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cynergy Bank

Antwoord van Cynergy Bank

Hello there,

Thank you for sharing your feedback.

We’re really sorry to learn about your experience and the concerns you’ve raised regarding both the handling of your deposit and the support you received.

As part of the terms and conditions for our Online Easy Access Account, funds received from non-nominated accounts are typically returned to the originating bank or building society. However, we recognise the importance of keeping customers informed throughout the process and providing clear communication when delays occur.

We also note your comments regarding the response to your app message, your interactions with our customer service team, and your ongoing complaint. We note from our records, that a member of our team has been in contact with you to discuss your concerns and provide an update on the matter.

Your feedback has been shared with the relevant teams for review, as experiences such as yours help us identify opportunities to improve our service and customer communications.

Thank you for taking the time to share your experience, and please accept our apologies for the inconvenience caused.

Cynergy Bank

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good service

Good service. Straightforward account changes and updates. Clear website and good rates at the moment.

1 oktober 2026

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer