ELKLOOK EYEWEAR Reviews 

169
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company offers misleading advertisements, and then does not accept them (a common bait and switch tactic). I contacted the company multiple times for clarification: "This is the text messag... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

There was an issue with shipping. They heard me, found my order, and got it to me ASAP. Then, they told me they would not be using g that carrier to ship my new order, to insure I will not be left... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Online ordering was easy. Package took a while but it was received today. Lovely, sturdy packaging-cases, both hard shell & cloth sack. Cleaning fiber included. What is the measuring tool & how do I u... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Elklook has fabulous and beautiful products! I love the glasses I purchased, and purchased additional pairs of glasses a few weeks later. People are always asking me where I got my glasses - sharp a... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Brillengroothandelaar
  2. ook in
  3. Zonnebrillenwinkel

Geschreven door het bedrijf

Discover premium prescription eyeglasses designed to elevate your style and clarity—all at an accessible price. Our innovative AR Try-On System allows you to preview frames in real time, ensuring the perfect fit before you buy. Crafted with eco-conscious materials (think plant-based acetate and recycled metal), every pair reflects our commitment to sustainability without compromising on durability.


Contactgegevens

3,6

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

169 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 35% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,6

Alle reviews

(169)

62 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The only comment I have

The only comment I have: NEVER BUY FROM THIS CHEAP COMPANY

30 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Thank you for sharing your feedback with us, and we sincerely apologize for any frustration you experienced during the return process. We appreciate the opportunity to clarify our policies.

We strive to balance flexibility for our customers with the operational costs involved in processing returns. For non-quality-related returns, we charge a handling fee of 5 per frame only pair or 10 per prescription pair to cover restocking and administrative expenses. This ensures we can continue offering competitive pricing and high-quality service to all our customers.

For more detailed information on the return policy, please visit our official website: https://elklook.com/policies/refund-policy.

Thank you again for your understanding, and we hope to have the chance to serve you better in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Geat deals and Fantastic Service

I purchase a really cool pair of RX photochromic glasses that were BOGO, but forgot to select my 2nd pair (and ith had been a couple of days since I placed the order). I reached out via WhatsApp and quickly received a response and had the problem corrected in mins. AAA+++

25 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Très bonne première expérience

Mes lunettes étaient à peu près identiques à la description qui se trouve sur le site. Ils ont également parfaitement respecté ma prescription ainsi que ma distance pupillaire. Leur choix est varié, et comme je voulais ajouter une petite touche unique à mon style, j’ai osé et franchement, je n’ai pas du tout été déçu. Je confirme donc que selon mon expérience et ma propre information que j’ai emmagasinée à la suite de mon premier achat que cette boutique en ligne est tout à fait légitime. 😊

25 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

GLASSES WHERE NOT RIGHT POOR VISION TOO…

GLASSES WHERE NOT RIGHT POOR VISION TOO HEAVY AND WHEN I REACHED OUT TO COMSTOMER SERVICE NO HELP RETURNED GLASSES AS INSTRUCTED VIA RETURN POLICY AND STILL HAVE NOT RECEIVED MY REFUND AND IT HAS BEEN OVER 3 WEEKS REACHED OUT TO CUSTOMER SERVICE MANY, MANY TIMES NO RESPONSE EVEN TRIED TO CALL ON THE WHATS UP APP AS INSTRUCTED VIA THE WEBSITE NO ONE ANSWERED ....DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY....YOU HAVE BEEN WORN

1 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Thank you for providing feedback. We deeply apologize for your experience. To ensure a fair and transparent service process, our refund policy explicitly requires immediate processing of refunds upon receipt of returned goods.

We have repeatedly requested you to provide the return logistics tracking number via email, but have not received a response yet. But please don't worry, we have already prioritized the refund for you. Meeting your needs has always been our top priority.

Thank you again for your understanding. We look forward to your reply to successfully resolve this matter.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I just ordered 2 pairs today from…

***EDIT*** Ordered on March 19th had them on the 31st...very happy with both pairs of glasses. Will definitely buy from again. Packaged very well and came really fast. My progressive prescription seems to be exact. Glasses fit well without the need for adjustment. Very pleased with this company.

I just ordered 2 pairs today from Elklook and now after reading the reviews I'm very nervous I either won't get them in the 10-14 days or they will be crappy glasses, or I won't receive them at all. I will update as we go....I hope I made the right choice

18 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Thank you for taking the time to share your thoughts. We completely understand your concerns about delivery timelines and quality – these are valid questions we’d love to clarify for you.

🔍Delivery Transparency
While orders arrive withinwith about 8~ 14 days , here’s how we safeguard your purchase:

Real-Time Tracking: Monitor your glasses from lab to doorstep via enter your tracking number on the logistics website.
Dedicated Logistics Team: Proactively resolve customs/transit delays

🏆Quality You Can Trust
Every pair undergoes our inspection process
• 365-day warranty with free adjustments

If you have any questions or concerns, please feel free to contact us via our customer service. We'll always be here to help you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT order from them

DO NOT order from them. They stole money from me! When I ordered, they asked if I wanted to pay $1.28 for a "worry free" order. I fell for the scam. I ordered, then cancelled after reading reviews that the product is terrible. Then I asked for a refund and they only refunded me $1, and they did not refund me the $22.20. ON my Paypal account, they marked it as "refunded" so now I cannot get my money back.

26 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Dear Clients,

Thank you very much for taking the time to review us. We would like to explain in detail once again about the refund and order cancelation you mentioned.

As we explained in our previous email, when you apply for a refund on the Worry-Free Payment page, the system will only refund the amount of the corresponding payment by default. If you wish to cancel your entire order, please be sure to contact us directly so that we can process it in a timely manner.

Since we were not informed of your specific intentions at the time, we arranged for the shipment on the day the order was placed in accordance with the regular process. At the time you wrote your review, the package had been delivered without incident.

Also regarding the dispute you raised, we understand your concern. In order to resolve this issue as quickly as possible, as shown in email, we recommend that you cancel the paypal dispute and we will process a refund for you immediately and you do not need to return the package you have received. However, you have not heeded our advice.

We are always committed to providing excellent customer service and sincerely hope to reach a satisfactory resolution with you. We believe that in our communication with you are in line with the attitude of solving the problem for you, so that you are satisfied.perhaps you still have a big prejudice to us and question.
Regardless of the results of our communication, we sincerely wish you a happy life.

Best regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not as promised

I already had a pair of 'Elphaba' glasses (coincidentally - I received them long before "Wicked") from another vendor, and Elklook was the only place I could find that offered that exact frame with tinted lenses. Though the initial online ordering form offered only progressive lenses, not bifocals, I 'chatted', and was informed they'd make up bifocals according to my prescription. The glasses arrived today. (They are cheap frames, but that is what I expected - these are 'spares.') They are not bifocals, and I assume are progressive. I can read with them, but distance vision is totally blurred. I cannot drive or even walk in these. Staff were very polite in the chats and emails, and the delivery time wasn't bad considering they were shipped from China, but I didn't get what I ordered and was told they were making.

14 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Dear Clients,

First of all, thank you very much for your valuable feedback, and at the same time we apologize for the inconvenience caused by the product quality issue.

We have carefully reviewed our customer service email address and live chat history to confirm that we have communicated with you and arranged for a new pair of glasses to be reissued. The replacement package has been successfully dispatched and is expected to be delivered to you in the near future. We sincerely hope that this new pair of glasses will meet your expectations and give you a satisfying wearing experience.

Thank you again for your valuable feedback and patience. If you still have any questions or need further assistance after receiving your new glasses, please do not hesitate to contact us. We will be happy to support you.

Best regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sent 4 follow ups starting 1/27/25 to…

Sent 4 follow ups starting 1/27/25 to return an order. The 1st 2 emails were ignored, after the 3rd follow up a response was sent advising the company was closed for 1week due to "holiday" and would not re-open until February 4th. Sent the 4th email on 2/4/25 and have yet to receive a response. Do NOT purchase from this company.

27 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Dear Clients,

First of all, we would like to thank you for taking the time to give us your feedback. We apologize for the inconvenience caused by not being able to communicate with you in a timely manner.

Your feedback is the driving force behind our continuous improvement. We will take this lesson seriously and optimize our service processes to provide a more satisfying and smooth shopping experience for all customers. Once again, we sincerely apologize for the poor experience.

After verification, we confirm that the refund has been processed for you. We hope that this initiative will make amends for our mistakes and win your understanding and satisfaction.

If you have any further questions or need further assistance, please do not hesitate to contact us. We will be happy to support you.

Thank you again for your understanding and accommodating, and we wish you a happy life.

Best regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is hands down the worst online RX…

This is hands down the worst online RX glasses purchase I have ever made. The glasses shipped within about two hours of my placing the order, which seemed strange since they were PRESCRIPTION. The glasses were then in transit for one month with no tracking number. I sent multiple requests for the tracking info, but they repeatedly told me their logistics team could not provide it. Everything shipped from China, including the lenses. I finally received the glasses one month after ordering them. The glasses were a bit warped on pulling out of the box, but more importantly, the glasses are blurry and reflective. I cannot even use them at home in the evenings. I requested a return label and explained why. No return label was sent and the company responded by telling me their lens maker assured them that the lenses were fine despite me not being able to see out of the glasses. Avoid unless you enjoy wasting time and money.

16 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Dear Clients,

We apologize for any inconvenience you may have experienced while purchasing our products. We always strive to provide you with the best possible shopping experience, but we are sorry to learn that you may have encountered some problems.

We noticed that you mentioned an order-related issue in your feedback, but we apologize that we do not have direct visibility to your order number to know if your issue has been properly resolved. In order to serve you better, we kindly invite you to contact us via the official email address on our website and provide us with your order number and related information.

Once we receive your email, we will immediately start to deal with it and try our best to solve the problem for you to ensure that your rights and interests are protected. We attach great importance to your every feedback, and look forward to being able to bring you a satisfactory solution as soon as possible.

Best regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Glasses frames were mailed in a flimsy…

Glasses frames were mailed in a flimsy box that fell apart during shipping; received and EMPTY box (no glasses frames contained therein) and box was stamped by USPS as damaged. Emailed this company (included a photo of damaged box/EMPTY and requested a full refund or replacement but have not heard back.

9 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Hi dear,

We apologize for any inconvenience you may encounter during the purchase of our products. We're always committed to providing you with the best possible shopping experience, but we're sorry to hear that you may have encountered some issues.

Rest assured, we ensure that each item is carefully packed before shipment to ensure that it is in perfect condition. If you have the unfortunate misfortune of receiving an empty package or a damaged package, this is something we really don't want to see. Hereby, we promise you that once you contact us and provide relevant information, we will immediately arrange for you to reissue the goods or process a refund, so that you will not suffer any unnecessary losses.

We are also very sorry for the customer service's reply. We understand the importance of timely communication and apologize for not being able to respond to your inquiries in a timely manner. In order to better serve you, we kindly ask you to provide your order number or get in touch with us through our official email. We will verify the situation as soon as possible and deal with you accordingly.

Thank you for your understanding and support, and we look forward to your reply.

sincerely,
The Elklook Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Cute but fragile

Glasses were super cute, but they are super fragile and have both broken within months (leg bent and then fell off, lenses kept popping out of frame and I keep popping them back in).

3 augustus 2024
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Hi dear,

First of all, thank you very much for your valuable feedback, and at the same time we apologize for the inconvenience caused by the product quality problem.

We've carefully reviewed our customer service email and live chat history, and unfortunately we couldn't find any records related to your issue, so we couldn't resolve the issue in a timely manner, and we're sorry for that.

Please rest assured that your order is still within the warranty period, and we will be responsible for any damage caused by quality problems. We have sent you a specific solution by e-mail Service@elklook.com, so please take the time to check it out.

We sincerely thank you for your understanding and support, and look forward to your reply so that we can deal with this matter for you as soon as possible. If you have any questions, don't hesitate to contact us, we are always here for you.

Sincerely,
The Elklook Eyeware Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

A great selection of frames. However…

A great selection of frames.
I was unaware that the prescription orders are filled in the PROC with totally inadequate tracking.
Shop elsewhere.

19 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Hi dear,

First of all, we would like to express our sincere appreciation for your valuable feedback. At the same time, we apologize for any inconvenience caused to you due to product quality issues.

After we carefully reviewed the customer service email and live chat history, we were relieved to find that we had previously communicated via email and provided a solution to your problem. We are very grateful for your feedback, your comments are an invaluable motivation for us, and it motivates us to keep improving and are committed to providing our customers with more satisfying products.

If you have any further questions or need further assistance, please do not hesitate to contact us. We are always here and look forward to providing you with better service. Thank you again for your support and understanding.

Best regards,
The Elklook Eyeware Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

These frames are made cheaply

These frames are made cheaply! Very easily they can break. They are dishonest in their return policy.

14 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo ELKLOOK EYEWEAR

Antwoord van ELKLOOK EYEWEAR

Hi dear,

We sincerely apologize for the inconvenience you have encountered in purchasing our products.

Regarding the return policy you mentioned, we do have a clear statement on the official website, and we always follow these regulations to ensure that our customers do not experience any unfair treatment.

In order to be able to assist you more effectively, we kindly ask that you provide your order number or contact us through our official email address Service@elklook.com. This allows us to quickly verify the situation and take appropriate action to address your concern.

We sincerely thank you for your understanding and support. We look forward to hearing from you so that we can serve you as soon as possible. Thank you again for your patience and cooperation.

sincerely
The Elklook Eyeware Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer