IKEA Reviews 8.253

TrustScore 1.5 uit 5

1,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beste Ikea, Leuk dat jullie een maand aanbieding hebben.deze ladenkast grijs malm is al 3 weken niet leverbaar in de meeste winkels slecht zaak van Ikea straks betaal je weer 50 euro meer buiten... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wij hebben twee VALEVÅG pocketveringmatrassen gekocht, maar dit is voor ons een enorme miskoop gebleken. Al vrij snel kreeg ik serieuze rugklachten. Eerst denk je nog dat je lichaam moet... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Was vandaag in Ikea haarlem daar hebben ze de 20e juni een buffet. Wat ik ook deed het werkte niet op mijn telefoon de qr scan . Naar medewerker Oh weet niet dat het er is en weet niet hoe de... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Mijn ervaring met Ikea voor de montage is echt schofterig. Ik heb kasten gekocht bij de IKEA en dacht als ik het door hun laat monteren dan heb ik er verder geen zorgen over. Niks is minder waar. Ze v... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

1,6

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

8K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 95% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gevaarlijke situatie met baby door logistieke puinhoop en schokkende service IKEA


​Wat een soepele omruilservice had moeten zijn, is door IKEA veranderd in een administratieve en logistieke nachtmerrie. Wij zitten inmiddels bijna een week in een onveilige, geblokkeerde woonkamer met een baby van 10 maanden oud, en IKEA weigert fatsoenlijk mee te denken.
​De logistieke fout

Afgelopen zaterdag werd onze nieuwe bank al vroeg in de ochtend geleverd in drie gigantische dozen. Pas achteraf bleek dat de oude bank pas aan het einde van de avond zou worden opgehaald. Dit was vooraf niet duidelijk gecommuniceerd. Het resultaat? Een woonkamer die de hele dag volledig geblokkeerd stond.
​Toen de ophaalservice 's avonds eindelijk kwam, weigerden de medewerkers de oude bank mee te nemen. De reden? Hun vrachtwagen zat al vol door een andere mislukte levering. Een organisatorisch probleem van IKEA dat direct op de klant wordt afgewenteld.

​De administratieve puinhoop en service
Vanaf dat moment ging alles mis bij de klantenservice:
​1. Valse rapportage: In het systeem werd genoteerd dat wij de ophaling hadden geweigerd. Dit is na veel moeite inmiddels gecorrigeerd, maar het toont de interne chaos.
​2. Eenzijdige annulering: Na telefonisch contact werd er een harde afspraak gemaakt voor aankomende zondag. Deze is vervolgens door IKEA via een voicemailbericht eenzijdig geannuleerd en verschoven naar een veel latere datum.
​3. Onbereikbaar: Als je terugbelt naar de landelijke service wordt de verbinding verbroken omdat medewerkers "niets kunnen doen". 4. Vanuit het filiaal (IKEA Delft) krijg je een kille mail dat er wegens capaciteitsgebrek niets eerder kan.
​5. Inhoudsloze mailtjes: Via de mail krijg ik enkel standaard templates waarin gevraagd wordt om "een week geduld" zodat een speciaal team een "productklacht" kan onderzoeken. Er ís geen productklacht; er is een acuut logistiek probleem!

Door dit gerommel staat onze huiskamer nu al bijna een week onvrijwillig vol met twee complete banken en mega dozen. Dit is geen 'ongemak' meer, dit is een feitelijk onveilige situatie voor onze baby van 10 maanden die nergens kan kruipen of spelen.

​Ik accepteer de verschuiving naar een latere datum niet. Ik eis dat IKEA deze week nog haar verantwoordelijkheid neemt, de bank ophaalt en met een passend compensatievoorstel komt voor deze schandelijke gang van zaken. Het kookpunt is inmiddels bereikt.

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej, we’re sorry if your experience with IKEA hasn’t been so positive. Now you are writing on Trustpilot platform for IKEA Italy, if you need assistance we would recommend you to contact the dedicated support for your Country.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Slecht matras, rugklachten en slechte afhandeling

Wij hebben twee VALEVÅG pocketveringmatrassen gekocht, maar dit is voor ons een enorme miskoop gebleken. Al vrij snel kreeg ik serieuze rugklachten. Eerst denk je nog dat je lichaam moet wennen, maar de klachten bleven aanhouden en werden niet beter.

Uiteindelijk hebben we een ander matras gekocht. Vanaf dat moment waren de rugklachten vrijwel verdwenen. Voor mij is daarmee duidelijk dat de klachten door dit matras kwamen.

Wat het extra frustrerend maakt, is de manier waarop IKEA hiermee omgaat. Er wordt geschermd met 10 jaar garantie en vervolgens krijg je het standaardbericht: “Neem contact met ons op.” Maar zodra je daadwerkelijk contact opneemt, is het bedrijf niet thuis. Je wordt niet serieus geholpen en blijft met het probleem zitten.

Daarnaast is mijn eerdere beoordeling afgewezen. Dat vind ik echt kwalijk. Er staan al veel slechte beoordelingen over dit matras online, dus wij zijn duidelijk niet de enige. Als negatieve ervaringen niet geplaatst worden, voelt het alsof het beeld online kunstmatig positief wordt gehouden. Dat past totaal niet bij het eerlijke en klantvriendelijke imago dat IKEA graag uitdraagt.

Een matras hoort bij te dragen aan goede nachtrust en herstel, niet aan lichamelijke klachten. In ons geval heeft dit matras juist voor rugklachten gezorgd.

Bedankt IKEA, je maakt het mensen op deze manier niet gezonder, maar juist zieker.

Voor ons is dit matras of nog enkel matras van IKEA absoluut geen aanrader. Slechte kwaliteit, lichamelijke klachten en een klantenservice die bij problemen niet thuis geeft. Dit kan echt niet.

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej, we’re sorry if your experience with IKEA hasn’t been so positive. Now you are writing on Trustpilot platform for IKEA Italy, if you need assistance we would recommend you to contact the dedicated support for your Country.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Was vandaag in Ikea haarlem daar hebben…

Was vandaag in Ikea haarlem daar hebben ze de 20e juni een buffet.
Wat ik ook deed het werkte niet op mijn telefoon de qr scan .
Naar medewerker Oh weet niet dat het er is en weet niet hoe de app werkt .2de medewerker erbij wist ook niets van de acties of de app.
Service balie zelfde liedje 2e medewerker wist niets van de acties na 10 minuten toch voor elkaar gekregen samen want deze medewerker wist ook niet hoe je dat moest doen.
Kom ik op de reservering is het vol ik zeg dan moet je dat van de tv mededelingen overal in de zaak halen.
Kon niet wat een ongeorganiseerd bedrijf is dit en na een rondje in het doolhof Ikea gelopen te hebben hoop ik dat er nooit brand uitbreekt wat een doolhof is dat.
Nooduitgang kon ik er maar 1 van vinden die in het zicht was.
Mij zal je er nooit meer zien het is dat ik een vriendin geholpen heb met kasten kopen daar maar wat een slechte toko .
De 1.6 score is nog teveel googbye Ikea en je app die niet werkt en medewerkers die niets weten niets kunnen en blijkbaar nooit gehoord hebben van een briefing wat er speelt.....

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Virginia, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ladenkast Malm al 3 weken niet leverbaar

Beste Ikea,
Leuk dat jullie een maand aanbieding hebben.deze ladenkast grijs malm is al 3 weken niet leverbaar in de meeste winkels slecht zaak van Ikea straks betaal je weer 50 euro meer buiten de aanbieding.
MALM
Ladenkast met 6 lades.grijs geglazuurd
160x78 cm
Ps zo kan ik ook reclame maken.

30 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hi Marcel, each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to help you, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Service kan best top zijn

Ik lees veel negatieve ervaringen. Ik juist een heel positieve ervaring. Ik had een matras gekocht en dat was niet goed. Het telefonisch advies was, ga naar de vestiging en probeer matras uit. Nu loop ik slecht dus was een heel heel eind weg. Maar op de afdeling prettig geholpen. Ik mocht zelfs door de dienstgang om naar het einde te komen. Sstt.
Thuis op internet geprobeerd matras te ruilen. Het lukte niet. Toen terug naar vestiging voor de klantenservice. De dame zei dat dit via hoofdkantoor moest. Maar …. Er kwam een collega bij en samen hebben ze dit toch voor mij geregeld.
Het geld van het ingeleverde matras had ik met 3 dagen op mijn rekening. Helemaal blij en helemaal top.

18 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hi Anita! Thank you for the kind words about our service 😊 Your feedback is very important to IKEA, because each and every one of you is part of our big family! See you soon.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Betaal niet dubbel via IKEA: slechte communicatie en bijna mijn geld kwijtgeraakt.

Mijn ervaring met Ikea voor de montage is echt schofterig. Ik heb kasten gekocht bij de IKEA en dacht als ik het door hun laat monteren dan heb ik er verder geen zorgen over. Niks is minder waar. Ze vragen alleen het dubbele, geven niks aan informatie en als ze er zelf achteraan gaan voor meer dan 600 euro krijg je een chagrijnig mens aan de lijn die ook niks weet en alleen kan melden dat als de kasten niet in de juiste kamer staan de monteur weg gaat en je gewoon moet betalen.Dit was mij niet van te voor gemeld anders had ik dit wel aan de bezorgers van de IKEA gemeld. Boven voor die 600 nog iets moet je ook nog eens de parkeerkosten betalen omdat IKEA de monteurs zo weinig betaald dat ze deze kosten er ook niet nog eens af kunnen trekken wat ik dan wel begrijp. Had ik dit geweten had ik klussers rechtstreeks benaderd want dit is echt schofterig gedrag van IKEA!!!

9 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Toesjka, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gevaarlijke stellages Graag een reactie in het Nederlands

Wil ik in een schap naar prijskaartje kijken , knal ik met me hoofd tegen een ijzeren stellage , ging zo hard dat ik moest gaan zitten .
Komt er een medewerker aan en vraagt doet het zeer ? Ik zeg wat denk je ???
Liep u te hard ??? Ik bukte om een prijskaartje te kijken ( stond stil)
Hebben ze bij Ikea prijskaartje op de artikelen onder een stellage achteraan gezet .
Niet op de paal , niet op de Stellage op de artikel onder een ijzeren stellage .
Komt die domme medewerker aan met stomme vraag .
Geen sorry niets , hij stond te bellen met ja er moet iemand komen om staat hier eigenlijk best gek ( ja daar heb ik iets aan)
Beste IKEA ik heb een hele slechte dag gehad gisteren en niet geslapen omdat me hoofd zo zeer doet .
Het zou goed zijn als jullie de gegevens van mensen noteren , zodat jullie kunnen informeren hoe het gaat , het is immers schandalig wat er gebeurden gisteren.
Ik hoef geen bloemen hoor maar wel een normale afhandeling van het gebeuren in JULLIE IKEa breda .
Maar bedank ik ben maar een klant .

6 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej, we’re sorry if your experience with IKEA hasn’t been so positive. Now you are writing on Trustpilot platform for IKEA Italy, if you need assistance we would recommend you to contact the dedicated support for your Country.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De datum 02-06-2026 tijd 14.20 uur naar…

De datum 02-06-2026 tijd 14.20 uur naar de Ikea gegaan en daar een kledingkast samen gesteld, daar werd vertelt dat er van af de locatie Barendrecht geen montage van de kledingkast kon plaats vinden en ik beter naar de locatie in Delft kon gaan om daar en levering en Montage kast te regelen, alles in een keer vertelde de medewerker, met mijn vrouw na de warme maaltijd naar Delft gereden, daar kregen wij wederom te horen dat ze op ons huisadres niet leveren en monteren, viel niet onder de regio Rotterdam, daar stonden wij dan, voor niets naar Delft gereden, koste tijd en benzine,zonder ons doel te bereiken, heel frustrerent, inmiddels contact opgenomen met de service lijn van Ikea, deze medewerker heeft uiteindelijk alles goed geregeld, de bezorging en montage, daar ben ik dankbaar voor, dat neemt niet weg dat het personeel die mij hebben geholpen in Barendrecht en Delft niet op de hoogte zijn van hoe alles binnen het bedrijf geregeld is, vind ik een slechte zaak en onproffesioneel, je vewacht toch duidelijke uitleg als klant, koste mij tijd en geld.

Vriendelijke groet Eric Izeboud

2 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Eric, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Positief maar slechte ervaring

Over het algemeen een prima bedrijf waar ik veel materialen tegen een goede prijs gekocht heb. Echter in delf een bed in de en locker apart laten zetten, deze bleek tijdens het afhalen niet goed te zijn.
Terug gebracht maar de betaling is nooit verwijderd. Nu dus een factuur en geen bed

28 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Soraya, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klacht afhandeling IKEA Karlby keukenwerkblad

Wij hebben 4 jaar geleden een keuken bij IKEA gekocht met een Karlby keukenwerkblad. Het werkblad is altijd volgens de onderhoudsvoorschriften verzorgd, met regelmatig oliën en licht opschuren en vaker op de vochtige plekken. Toch is het werkblad na 4 jaar onbruikbaar geworden, vooral rondom de spoelbak.

Ondanks de 25 jaar garantie en de belofte van duurzaamheid bij correct gebruik, blijkt het blad dus niet bestand tegen normaal keukengebruik. Onze garantieclaim werd echter direct afgewezen en de communicatie gestopt.

We delen deze ervaring hier om anderen te waarschuwen over de kwaliteit van dit product en de klantenservice van IKEA.

Zie ook het antwoord van Ikea hieronder. Ze doen echt niets. Sterker nog, ik had ook een review op hun website geplaatst bij het Karlby werkblad, krijg ik gisteren de melding dat ze het hebben verwijderd omdat het niet relevant is.

9 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Katja, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dol op Ikea

Dol op Ikea. Prachtige nieuwe bank gekocht.

5 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Ciao Daphne, grazie per la recensione a piene stelline 😊 A presto!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wat een slecht bedrijf

Wat een teleurstellende ervaring met dit bedrijf! Ik heb €2200 aan implementatiekosten moeten betalen voor een keuken waarvan een deel niet leverbaar was. Deze kosten konden niet meer geannuleerd worden. Nu zit ik met een half afgewerkte keuken. Ik bestel hier nooit meer iets. Marthe van de klantenservice biedt absoluut geen goede service. Zij denkt niet mee, terwijl haar collega compensatie heeft beloofd. Door Marthe wordt deze compensatie niet toegekend, terwijl zij verantwoordelijk is voor het niet tijdig informeren over de niet-leverbare producten.

2 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej, we’re sorry if your experience with IKEA hasn’t been so positive. Now you are writing on Trustpilot platform for IKEA Italy, if you need assistance we would recommend you to contact the dedicated support for your Country.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

4 deurs PAX kast besteld met 2…

4 deurs PAX kast besteld met 2 spiegeldeuren en 2 licht oranje deuren.
Meteen 2 MALM 3 ladekasten in dezelfde licht oranje kleur bijbesteld inclusief thuisbezorging.
Dit bij vestiging Eindhoven.
Dag voor de bezorging gebeld door de klantenservice.
1 deur in de gewenste kleur voor de PAX kast was niet op voorraad. Dan hebben we natuurlijk niets aan de kast.
Maar er zou een deur van een ander filiaal een week later kostenloos nageleverd worden.
Prima oplossing dus daarmee akkoord gegaan.
Spullen geleverd en meteen alle kasten in elkaar gezet.
PRIMA kasten trouwens.
Dag voor de nalevering weer telefoon van de klanten service.
Deur toch niet meer op voorraad, ze hadden heel Nederland geprobeerd.
Ook in België en Duitsland niet meer op voorraad volgens de klantenservice.
Maar we mochten de kasten ook terugbrengen.
Wat denken ze, dat we alles afbreken. Idioot voorstel dus.
Resultaat, een 4 deurskast met 3 deuren.
Nu zijn we zelf op onderzoek uitgegaan.
Blijken de deuren in België nog WEL op voorraad.
Dus meteen een deur besteld in Hasselt en 3 dagen later opgehaald.
De klantenservice doet NIETS voor je en wat nog erger is, ze LIEGEN tegen je.

17 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Peter, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Gemakkelijk aankopen doen en wat je…

Gemakkelijk aankopen doen en wat je niet nodig bent gemakkelijk retouren. Prijs/kwaliteit 9.5

7 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Felicia & Jorik, thanks for the kind words about our store. You're now posting on IKEA Italy's Trustpilot platform. Please post on your country's platform—our coworkers will be happy to hear from you! See you soon!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ikea neemt me niet serieus!

Ikea neemt me niet serieus!! Doet een klacht af met een mailtje waarop ik niet meer kan en mag reageren. A-sociale praktijken waar ik me als consument enorm machteloos over voel!!!! Wat een verschrikkelijk fout concern!!!!!

16 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej, we’re sorry if your experience with IKEA hasn’t been so positive. Now you are writing on Trustpilot platform for IKEA Italy, if you need assistance we would recommend you to contact the dedicated support for your Country.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Vitrinekast Stockholm gekocht

Vitrinekast Stockholm gekocht. Een drama om in elkaar te zetten omdat schroeven snel kapot draaien en schroefgaten soms niet corresponderen met het gat waar hij in moet. Ook de gebruiksaanwijzing is m.i.onduidelijk. Dus snel naar Praxis voor nieuwe schroeven. Op 3 na zitten ze erin. Ook afwerking laat te wensen over,de verstek gezaagde delen zijn niet netjes afgewerkt. Uiteindelijk leuk kastje,wel voor €399!!!

26 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Kevin, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Producten zijn niet geleverd omdat er…

Producten zijn niet geleverd omdat er een oude postcode in hun systeem stond, dat ik allang veranderd had. Ik ben er 12 uur voor thuisgebleven! Er is geen contact met mij gezocht op die dag dat het misging. Niet per mail en niet per telefoon. Klantenservice bleef correct, maar zonder enige empathie, excuus was duidelijk een geleerd riedeltje.

17 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Ciao Klant, sei certo che il tuo ordine IKEA sia stato fatto in Italia? Con i riferimenti dati non troviamo nulla nei nostri sistemi. Se riesci a trovare il corretto numero ordine IKEA o la corretta email vorremmo fare controlli più approfonditi e assicurarci di averti dato tutto l'aiuto possibile. A presto!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer slechte kwaliteit


Helaas een zeer negatieve ervaring. De bij de bureaustoel geleverde vijzen passen niet in de aangeduide bevestigingspunten. Dit maakt montage onmogelijk en verplicht mij tot een retour en vervangingsaanvraag, wat onnodige extra inspanningen met zich meebrengt.

2 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Xander, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer slechte ervaring met IKEA

Zeer slechte ervaring met IKEA – wees zeer voorzichtig vóór aankoop

Onlangs hebben wij een keuken bij IKEA gekocht en mijn ervaring is zeer negatief. Ik schrijf dit om anderen te waarschuwen en te voorkomen dat zij hetzelfde meemaken.

Doe goed onderzoek en kijk ook bij andere winkels, zelfs als je iets langer moet wachten en iets meer moet betalen. IKEA lijkt goedkoop, maar uiteindelijk is het duurkoop.

De keuken werd geleverd zonder pakbon, met ontbrekende onderdelen en meerdere beschadigde stukken. Daarnaast ontvang je geen duidelijk montageplan of instructies voor jouw keuken. Dit maakt het hele proces tot een ware nachtmerrie. Het lijkt een strategie om je te dwingen hun eigen montageservice te gebruiken, wat ik beschouw als pure misleiding en een gebrek aan respect voor ons geld en onze inspanning.

Alles lijkt eenvoudig totdat je betaalt. De problemen beginnen vanaf de dag van levering. Daarna krijg je nauwelijks tijd om te klagen, nemen ze geen verantwoordelijkheid voor beschadigde onderdelen en is de klantenservice zeer slecht.

Een keuken monteren zonder instructies en met kapotte onderdelen is extreem frustrerend. De verantwoordelijkheid van IKEA is vrijwel nihil.

Wees gewaarschuwd. Bekijk andere bedrijven en lees reviews zodat je niet dezelfde frustratie ervaart als ik.

22 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo IKEA

Antwoord van IKEA

Hej Maria, we’re sorry to hear that there was an issue with your order. Each IKEA has its dedicated support based on the Country of purchase. Therefore, to resolve this, we would recommend you to contact the dedicated support for your Country. Customer service will promptly assist you!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer