Banner for Leasys UK

Leasys UK Reviews 

506
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This was the first time we have leased a car and it couldn't have been simpler than Leasys made it. It was all done on line with no heavy duty salesmen, which made it a stress free experience, which w... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have tried to call 3 times and have never been able to get through, I have raised multiple cases, emailed customer relations and yet still haven’t got a response. I have been trying to get through... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service. 1st time leasing a car but when it makes more sence to lease one than buy one, I thought I would give it a go. These guys have some fantastic deals on and the chinese cars are takin... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

After signing my Lease it took over 2 months for my vehicle to arrive which I can understand that's not all Leasys fault but the communication was very poor on updates . When my Omada arrived it had D... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

3,4

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

506 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,4

Alle reviews

(506)

299 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is the worst company I have ever dealt with. Beware

I am still not convinced that this company has not gone bankrupt and AI is running their customer service. After numerous emails since 26th August and hours waiting on the phone to try and speak to someone before giving up, I have finally had a response from their resolutions department (they don't like the word complaint!) to let me know that they will review it in no later than 8 weeks, but that time frame may be delayed! Signed Leasys Resolutions Team - no person to take ownership of the complaint. If this company is still in business, they shouldn't be. Our business will never use Leasys again and neither should anyone else

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Lynda,

We're really sorry to read this and understand why you feel frustrated. We appreciate you taking the time to share your experience.

We can assure you that your concerns have been heard. As your complaint is already with our team, it's receiving the attention it deserves. While we're unable to discuss individual cases publicly, we recognise the importance of keeping customers informed and appreciate your patience.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service!

Excellent service. Highly recommended!

12 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Haider,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're delighted to hear that you received excellent service and would recommend us to others.

We hope you continue to enjoy your vehicle, and if there's ever anything we can help with in the future, please don't hesitate to contact us at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Leasys - Eden Motor Group

Process of leasing through these guys via Eden Motor Group was so straight forward and stress free! I got a great deal which was honoured after some external circumstances out of my control which delayed collection. Communication was good through out and the car itself is excellent! Thanks

29 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Steve,

Thank you for taking the time to share your experience. We're delighted to hear that the leasing process was straightforward and stress-free, and that the communication throughout met your expectations.

It's great to know that the vehicle was delivered successfully and that the handover process went smoothly, despite the delays you experienced. We appreciate your positive feedback and are pleased you were able to benefit from a great deal.

We hope you continue to enjoy your vehicle. Thank you for choosing Leasys.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication

Great communication. Fast response times to any queries. Clear process and car was available relatively quickly. Handover process was seamless.

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Sue,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're delighted to hear that you found the communication clear, received prompt responses to your queries, and that the process was straightforward throughout.

It's great to know your vehicle was available quickly and that the handover process went smoothly. We appreciate your positive comments and hope you continue to enjoy your vehicle.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Easy to lease a car, impossible to get help fixing it.

In December 2025 I took out a lease agreement for an electric Citroen E-C3 Aircross Max and the car was delivered on the date agreed. Unfortunately, on the same day Citroen issued a safety “Do not drive” recall on the car so I could not use it. Citroen took the car away but when it was returned the problems really started. The car had several electrical issues, the worst three were that the alarm would go off randomly (frequently in the middle of the night), the car would refuse to start and occasionally it wouldn’t lock.
Contacting Citroen and Leasys was frustrating and annoying. Citroen said they couldn’t work on the car because Leasys owned it and Leasys, when they answered the phone, said it wasn’t their problem because they didn’t make the car. On 28th January I wrote to Eurig Druce and John Savage, directors of Citroen and Leasys respectively, complaining that neither of their companies was acting in accordance with the Consumer Rights Act and quoting the relevant sections that were being ignored. Citroen responded, Leasys didn’t. I was able to take the car to a local dealership who told me they were aware of some of the problems but their diagnostic system couldn’t find a log of failures and they couldn’t fix the car. They said a software update was due and I would be contacted when it was released. At Easter, that came and was installed. It appeared to have fixed the alarm but had introduced new problems with the media system and the door mirrors. The non starting issue continued. I contacted the dealership, revisited and was told they couldn’t do anything except put me on the waiting list for the next software update. I tried other dealerships but was told they wouldn’t be able to do anything either. I haven’t received a date for the update.
After waiting months, I decided I would complain to the financial ombudsman but needed a final response from Leasys so contacted them again. I was told that my complaint had been lost in an old system but had now been found, they requested 4 weeks to review my complaint. Their decision is to apologise for the delay, but offer me a paltry £100 payment to close the case. The worst of their conclusions being “Based on the evidence available to me, I have not established that an ongoing vehicle fault remains present” that is apparently because I hadn’t spent more time going to dealerships and the dealers couldn’t replicate the fault. I have a log of when the faults occurred and videos of the events. I offered to supply them many times before the review but they did not take up the offer.
I expect Leasys will write a response saying they’re sorry I’m not happy and I should contact Operations, but they’ve had more than nine months to sort it out and if they really care they should contact me and actually do something. I had 4 months with the alarm going off and the car still frequently fails to start, sometimes for more than 15 minutes. It simply isn’t fit for purpose. I will be filing a formal complaint to the ombudsman.

7 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Laura,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience has not met your expectations and appreciate the frustration this situation has caused.

We understand how disappointing it can be when issues remain unresolved, and we regret that you have been left feeling dissatisfied with both the service received and the outcome of your complaint.

If there is any additional information you would like to provide, or if you would like the team to review any new details, please contact us at operations.uk@leasys.com and we will ensure the appropriate team receives your correspondence.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer representatives go the extra mile to resolve things satisfactorily

Customer representatives are knowledgeable and responses are efficient. I was particularly impressed with the service I received from Priscilla who went out of her way to find information and to resolve an outstanding issue towards the end of my contract. This contributed to a seamless and very positive end-of-lease customer experience. Thank you Priscilla for all of your help!

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Ross,

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you had a positive experience and that our team was able to provide the support you needed throughout your agreement.

We appreciate your feedback and will be sure to share your kind comments with the team.

Should you have any queries in the future, our team can be contacted at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking customer service

Shocking customer service. No one ever answers the phone for general enquiries. Two weeks every working day so far and on hold for at least 40 minutes each time. Ergo 360 minutes so far wasted. Reckon at an hourly rate of my time of £60ph, you owe me £360 and counting. And you still havent answered my query

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We understand the frustration that delays in obtaining support can cause and appreciate you bringing this to our attention. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience from Leasys

Great experience from Leasys and Autotrader Leasing. Just took delivery of the car early and hope the rest of the lease term is as enjoyable

8 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Krish,

Thank you for your positive feedback. We're delighted to hear you had a great experience with Leasys, and that your vehicle arrived earlier than expected.

We hope you enjoy your new car and that the rest of your lease journey is just as positive.

All the best,
Leasys UK 🚗

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They are a terrible car leasing…

They are a terrible car leasing company. The customer care is appalling. They get you in within reasonable service, but if you have any problems they don't respond. You can never get through to talk to someone, and the drop down menus on the App provide very limited options (and none which matched my experience).

7 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Tara,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We appreciate all customer feedback and understand the frustration that can be caused when you're unable to obtain the support you need. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

MY COMPLAINT IS THAT NO ONE ANSWERS THE…

MY COMPLAINT IS THAT NO ONE ANSWERS THE TELEPHONE, OVER 30 MINS HANING ON ON THREE CALLS. EMAILED, ADVISED VERY BUSY WILL BE IN TOUCH ..NO THEY WONT.
WILKLO NEVER USE THEM AGAIN

6 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Chris,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We understand the frustration that delays in receiving support can cause and appreciate you bringing this to our attention. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Team was informative and helped me with…

Team was informative and helped me with regards to set up of vehicle and organisation

29 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Murat,

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that our team was informative and able to support you with the vehicle set-up and organisation process.

Should you have any queries in the future, our team can be contacted at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Car aside Leasys are truly awful to…

Car aside Leasys are truly awful to deal with if you have issues during your lease. If you can even get through to a customer advisor then they are unlikely to be able to help you. I have a car in the garage that simply needs authorisation to do some work under warranty. The mechanic is ready to go but they cannot proceed until someone from Leasys picks up the phone and approves the work. Three different departments I've spoken to and now been advised they need it in writing via email from the garage. The CSA advised me they have no complaints department. I'm not surprised - they would be working 24/7. Avoid.

6 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Scott,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We appreciate all customer feedback and understand the frustration that can be caused when support is not received as expected. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First time lease hire contract

We were linked up with Leasys via Carparison for a lease hire contract. Very easy process and kept informed at each stage. Vehicle is now here and very pleased with it.

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Roger,

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you found the process straightforward and were kept informed throughout each stage.

We're pleased to hear that you're enjoying your new vehicle. Should you have any queries in the future, our team can be contacted at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Non existent customer service.

Non existent customer service if there is a problem during the lease. I agree that its a great service at setting up and managing payments etc. But good luck if there is a problem with the vehicle. Quoted up to 8 weeks for even an initial response from the 'resolutions' team. I have no issue with the individual customer service agents, who are clearly doing their best. But Leasys systems and processes are poor. Very poor.

6 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Jeremy,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We appreciate all customer feedback and understand the frustration that can be caused when issues remain unresolved. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor customer service!

Delivery almost 8 weeks after original delivery date. No explanation except it failed its pre delivery inspection (WHY?)
Hippo Motor Group were the dealer arranging this contract they failed to reply to my many queries once I had signed the contract. They have rebuffed my claim for some good will/ compensation tho I intend to claim via the ombudsman SHOCKING SERVICE!!!

5 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello John,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We appreciate all customer feedback and understand the frustration that delays and communication issues can cause. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great communication and clarity of the…

Great communication and clarity of the details

15 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Denise,

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you were pleased with the communication and clarity provided throughout your experience.

Should you have any queries in the future, our team can be contacted at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Simplicity Efficient Leasing

From the onset of my Lease agreement with Leasys the service and communication has been nothing but excellent. The booking of services and maintenance via their App or through the Operations team was seamless throughout, I would not hesitate to recommend Leasys to anyone considering a Personal Lease.

4 oktober 2026
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Michael,

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that the service and communication throughout your agreement met your expectations.

We're also pleased that you found the app and support services easy to use. We appreciate your recommendation and thank you for choosing Leasys UK.

Should you have any queries in the future, our team can be contacted at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant

Brilliant , car is in perfect condition , team were very helpfully and valve for money wise they can't be beat

22 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello John,

Thank you for taking the time to leave a review. We're delighted to hear that you're happy with your vehicle and found good value in the service provided.

Should you have any queries in the future, our team can be contacted at operations.uk@leasys.com.

All the best,
Leasys UK

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very unhelpful on the phone

Very unhelpful on the phone. Waited ages to get through. Lady on the phone didn’t want to help and couldn’t wait to pass be off. Became argumentative when I asked to make a complaint. Refused to give name (even though told me at start of call and couldn’t remember). Just didn’t want to help.

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Phil,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We appreciate all customer feedback and understand the frustration that can be caused when the service provided falls below expectations. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Communication is poor

Communication is poor. My new car was delivered on the 31.07.26. I was advised to have the initial deposit available ready in my bank account then. I was eventually invoiced for the initial deposit plus a month's rental to be taken from my account on 12.09.26. The payment was finally taken on 17.09.26 but I also received an email demand to state that my account was in arrears. Do a Google search on Leasys payment processes - that will tell you what you need to focus on.

3 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Leasys UK

Antwoord van Leasys UK

Hello Sam,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We appreciate all customer feedback and understand the concerns that can arise when account and payment information is unclear. If you would like us to review your concerns further, please contact our team at operations.uk@leasys.com and we'll be happy to assist.

Thanks for your patience and cooperation.
Leasys UK

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer