Banner for Lovesofas

Lovesofas Reviews 

2.898
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Totally satisfied with the selling process and product purchased the only thing that let things down was it wasn't delivered on the day promised

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The assistance was very helpful and hands-on. I took a while to make up my mind but he was patient and knew much about the prices and availability which made it easier for me to decide on what I neede... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really easy to deal with from choosing my sofas through to delivery and installation. Kept me informed at every stage. Delivery staff efficient and friendly

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The entire ordering and delivery process was incredibly straightforward, and everything arrived exactly on time.A special thank you to Jan and his colleague, who delivered the sofa. They were exceptio... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Meubelfabrikant
  4. Woonkamermeubilairwinkel
  5. Zitbankenwinkel

Geschreven door het bedrijf

We are a family run business, established in 2010, that stands for comfort, style, and value. Each one of our sofas is designed to fit in with current fashion trends. We embrace traditional values of craftsmanship and quality coupled with value for money, always with our customers in mind. Excellent service and the satisfaction of our customers are of utmost importance to us. Our staff are highly trained and knowledgable about our products and services, so they can give you a unique shopping experience and provide you with top quality customer service.

No more waiting weeks for a sofa!

Geschreven door het bedrijf

* UK-stocked, no long waiting times
Our ranges are stocked right here in the UK, which means no long lead times and no months-long waits. Most customers receive their sofa within 2–3 days*, with free room-of-choice delivery (delivery to select few remote postcodes may include an additional charge). *Delivery can take up to 5 working days maximum.
* Order today, decide at home within 30 days
With our 30-day returns window, you can take your time making sure your sofa is right for your home. You’re welcome to unpack, set it up, and try it for comfort and fit. If it’s not quite right, you can request a return for any reason within 30 days. Simply keep the original packaging and pack the sofa back up for collection. Return fee is £60. Free fabric samples available at request.
* Excellent value through online-only pricing
We focus on sofas that are built for everyday living — carefully selected designs, durable upholstery fabrics, and solid internal construction — all priced sensibly by operating online.
* Included manufacturing warranty + optional additional accidental warranty
Every sofa comes with a 1-year manufacturing guarantee as standard, and for extra reassurance we offer an optional 5-year protection plan covering accidental damage and the sofa frame, available for upgrade at a small cost to ensure maximum savings and protection our customers.

Fast and free delivery

Room-of-choice delivery within 2-3 days

Room-of-choice delivery within 2-3 days
All items advertised are in stock so delivery will be within 1-5 working days maximum. We deliver to the room of your choice at no extra cost. Unpack & assembly service is available at an extra fee.

Contactgegevens

Dozens of sofas on sale now!

Do not miss out on savings - stock is limited.

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 94% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(2.898)

413 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Overall great experience

Great in store staff who processed our order quickly and efficiently.
Delivery was on time and communication on this was great

2 juli 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Emma, we are thrilled to hear that you had a great experience with the team in our showroom! Thank you for taking the time to write your wonderful feedback and 5* review!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Faux suede leather suite 3 2 1

A very good experience form start to finish, kept up to date all along, delivery guys were great very efficient and polite.

3 juli 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Janice, we are thrilled to hear that you had a great experience with us and our 3rd party courier! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 4* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great sofa and fast delivery

Great sofa and fast delivery

3 juli 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Tracy, we are delighted to hear that you are pleased with your recent purchase! Thank you for taking the time to write your wonderful feedback and 5* review!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

No communication !! No sofa 😥

I ordered and paid for a sofa - no communication until I complained !! To be told they didn’t have the colour I wanted 😢 but they had a bottle green instead of sage green 😳

4 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

We're sorry to hear about your experience. Unfortunately, the colour you ordered became unavailable unexpectedly, and we apologise that we didn't contact you sooner to let you know. As soon as the issue was identified, we offered the closest available alternative, but we understand this wasn't the colour you wanted.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great sofa for the price and excellent…

Great sofa for the price and excellent delivery and set up thanks Karen

2 juli 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Karen, we are thrilled to hear that you are pleased with your recent purchase! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing quality

Amazing quality, fab price, fast delivery

4 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Lindsey, thank you for taking the time to write your wonderful feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Beautiful Sofa

Beautiful Sofa, true likeness to it's picture, extremely comfotable, excellent quality.

2 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Marianne, we are delighted to hear that you are pleased with the comfort and quality of your recent purchase! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great product and service

Great product and service

29 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Jane, we are thrilled to hear that you had a great experience with us and that you are pleased with your recent purchase! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 5* review!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The delivery men were unable to get my…

The delivery men were unable to get my order through the door apparently. However last week my old sofa, which was much bigger, was taken away!! So I still don’t have a sofa

29 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

We're sorry to hear our 3rd party carrier was unable to complete your delivery.

Although a previous sofa may have been removed from the property, this does not necessarily mean a new sofa can be delivered through the same access route. Differences in dimensions, packaging, shape, and manoeuvrability can all affect whether an item can safely fit through doorways and hallways.

We always recommend checking the product dimensions and access to the property before placing an order to help ensure a successful delivery.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely comfy sofa speedy delivery…

Lovely comfy sofa speedy delivery excellent service and friendly helpful staff in the Wakefield store

24 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Mrs Taylor, we are delighted to hear that you had a great experience with us and the lovely team in our Wakefield showroom! We are also thrilled to hear that you are pleased with your recent purchase! Thank you for taking the time to write your wonderful feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company

Great company, excellent customer service. Love my new recliner sofa and chair. Delivery was great too. Nice guys. Very friendly. Wouldn't hesitate to recommend.

10 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Rosemary, we are thrilled to hear that you had a great experience with us and our 3rd party courier! We are also delighted to hear that you are pleased with your recent purchases! Thank you for taking the time to write your wonderful feedback, recommendation and 5* review!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very disappointing

Very disappointing , i returned an item , had to pay collection charge £60 and top of that they deducted £100 from my purchase amount.
No damage ,
£100 paid for not packaging properly as the sofa was too big, couldn’t pack it with its original packaging.
Anyway , won’t buy anymore from this company.

27 mei 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

We're sorry to hear you were disappointed with your experience.

The £60 collection fee was confirmed before the return was arranged. We also provided detailed packing instructions and, after the sofa was returned, shared the courier's collection photos together with our warehouse inspection photos, which showed that the sofa had sustained damage during transit due to insufficient packaging. Based on this documented evidence, a £100 deduction was applied to reflect the reduction in the item's value.

If you would like to discuss the inspection or the return further, please contact our customer service team and we'll be happy to assist.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Trying to get a faulty sofa replaced

27/5 a sofa was delivered. It had a faulty zip. I emailed straight away, was offered 5% refund, I asked for a replacement. They offered 10%. Again refused, it was faulty I wanted it replaced. They then wanted to see if it could be repaired, again no replace it. I had to keep chasing and chasing and at last today 4 weeks after the faulty sofa was delivered, it was replaced.

22 mei 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

We're sorry for the delay and appreciate your patience while we resolved this.

Although we initially explored alternative resolutions, including a repair, we fully respected your preference for a replacement. Your sofa was subsequently replaced, and we hope it is now meeting your expectations.

We apologise that the process took longer than either of us would have liked and appreciate your feedback, as it helps us improve our service.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Arrived quick helped me get it into my…

Arrived quick helped me get it into my hassle and no hassle love the sofa

19 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Ellie, we are delighted to hear that you had a great experience with us and our 3rd party courier! We are also thrilled to hear that you are pleased with your recent purchase! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love Sofas Wakefield store

We went to the Wakefield showroom after looking online. Staff were very helpful and we ordered 2 chairs.
Very quick free delivery and the chairs are excellent. We will definatly shop here again.
Thank you to the staff at Wakefield for their patience and help.

18 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Richard, we are thrilled to hear that you had a great experience with us and the lovely team in our Wakefield showroom! We are also delighted to hear that you are pleased with your recent purchases! Thank you for taking the time to write your wonderful feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very pleased with sofa

Very nice sofa , very fast delivery

19 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Stephen, we are delighted to hear that you had a great experience with us and that you are pleased with your recent purchase! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So pleased with our recliner rhree…seater recliner sofa

So pleased with our recliner rhree seater settee, so pleased with the service from our phone call to ordering .We received it within four days ,excellent service thankyou.

15 juni 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Caroline, we are thrilled to hear that you had a great experience with us and our 3rd party courier! We are also delighted to hear that you are pleased with your new sofa! Thank you for taking the time to write your lovely feedback and 5* review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I would rare my experience with…

I would rare my experience with lovesofas first class.My velvet 2 seater sofa excellent value and very well made and so comfortable.Also they keep me updated on delivery times.
The poor delivery drivers got lost so it took a bit longer for my purchase to arrive.
With saying that they did a great job and very fast workers and polite .Bless them.
Will recommend your company to family and friends

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Hi Ann, we are delighted to hear that you had a great experience with us and our 3rd party courier! We are also thrilled to hear that you are pleased with the comfort and quality of your new sofa! Thank you for taking the time to write your lovely feedback, recommendation and 5* review!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Nice sofa but…….

We ordered a sofa at the weekend and received an email on the Monday to say it was arriving on Wednesday . On Wednesday we got an email to say it wasnt coming . I phoned and asked why and was told it had missed the van but they would rearrange for the Friday. On Friday we had an email to say it was coming and then another to say it wasn’t . I phoned again. They said that the label had probably come adrift and they were struggling to find the sofa that was ours. I said in that case could they not just start again at the beginning and reorder the sofa to be delivered, yes they said , that makes sense. On the following Monday not one but 2 sofas were delivered and the delivery guys absolutely refused to listen to us when we said we had only ordered one because their invoice said 2 were due to our address. So we put one in our kitchen and lugged the spare into the garage unwrapped and in its box. I called love sofas and they agreed to come and pick it up the following week.
The sofa itself is lovely and we do love it! But the admin and the contracted delivery partner are not great ……

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

Thank you for taking the time to leave your review.

We're delighted to hear that you love your new sofa, but we're very sorry that the delivery process fell so far short of expectations.

Unfortunately, on this occasion there were a number of errors on the part of our 3rd party delivery partner, which resulted in delayed deliveries, conflicting updates, and ultimately the incorrect delivery of a duplicate sofa. We completely understand how frustrating and inconvenient this must have been, particularly given the time spent chasing updates and accommodating the extra item until collection could be arranged.

While we're pleased that the issue was eventually resolved and that you're happy with the sofa itself, we appreciate your feedback regarding both the administration and delivery experience. We are actively sharing cases like yours with our delivery partner to help prevent similar situations from occurring in the future.

Thank you again for your patience and understanding, and we hope you enjoy your sofa for many years to come.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

You are the worst funiture company I…

You are the worst funiture company I have come across in my 72 yrs on this planet!. I only had the furniture about 4 weeks when it first started, the side was coming away at the seems. You sales people are arrogant and your return’s non existent. I live alone, dont have any children coming to visit, but still the sofa split at the seems. I asked for someone to come and see the big sofa, but they refused. I went to the showroom to complain and was met with arrogance.
If it were up to me, I wouldn’t even give you one star, that’s how bad you are. I don’t normally write bad reviews, but I had to in my case, because of their unwillingness to help me or come out to see it, let alone replace it !!!!!

14 mei 2026
Logo Lovesofas

Antwoord van Lovesofas

We are disappointed to read this review, as the claims made do not reflect our records of this order.

The most concerning aspect of this review is the allegation that we refused assistance, refused to inspect the sofa, and were unwilling to help. Our records show that no fault, damage, seam issue, inspection request, repair request, replacement request, or formal complaint was ever reported to us following delivery. As such, we were never given the opportunity to investigate or resolve any of the issues now being raised.

We are also unable to verify the claim that you visited one of our showrooms to complain. We have no record of any such visit, and our showroom is not located within your local area. Had a complaint been raised in person, it would have been recorded and escalated to our customer service team. No such record exists.

In fact, our only recorded correspondence with you was a pre-sales web chat prior to your purchase, during which our team answered numerous questions regarding delivery times, assembly requirements, pricing, and optional services. Despite our staff providing detailed assistance throughout that conversation, they were met with repeated criticism regarding our customer service before an order had even been placed.

While we fully accept that customers are entitled to ask questions and expect prompt responses, it is simply not accurate to suggest that we refused to help or were unwilling to assist when no post-delivery concerns were ever brought to our attention.

Had you contacted us regarding a fault after delivery, we would have gladly investigated the matter and followed our standard after-sales procedures. Unfortunately, no such contact was made, meaning we were never given the opportunity to assess or address the concerns now being raised in this review.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer