Mile Auto Reviews 

335
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

For the longest time, my Mother and I both had Mile Auto and they were fine, though like any insurance co they slowly were raising the base of the premium and the cost per mile. I had a wreck and tota... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very happy with my policy. I've recommended this company to a few other people and it seems to be a good experience for them as well. I really appreciate the customer service. I had to call to get my... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had been having an issue making a payment and it was super frustrating so I called in for customer support. The core issue was simply a typo! Which was easily corrected. The thing is though I had mi... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hello, Klyde was most helpful and very efficient. He was knowledgeable and provided me with the information that I needed. I advised several individuals at the dealership with your company n... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Verzekeringsmaatschappij
  2. ook in
  3. Autoverzekering
  4. Persoonsverzekeringsmaatschappij

Geschreven door het bedrijf

With pay-per-mile car insurance from Mile Auto, your insurance is costs are based on the miles you actually drive. That means low mileage drivers can save 60% or more. Drivers with lower mileage vehicles deserve to be charged fairly for their auto insurance instead of being overcharged by traditional insurers. With Mile Auto, the less you drive, the less you pay.

Drive Less? Save More with Mile Auto.

Geschreven door het bedrijf

Flexible pay-per-mile rates made for lower mileage drivers
We're on a mission to make car insurance fair for people who don't drive as much.

Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

335 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 92% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(335)

108 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you Heather K!

I just wanted to take a moment to highlight the exceptional service I received from Heather K. at Mile Auto. From the moment we connected, Heather was incredibly kind, patient, and thorough. She allowed me to ask all the questions I had without rushing me, and when something was outside her scope, she immediately connected me with the right person to help. True to her word, she followed up with an email right away, which I really appreciated.

In the short time I spoke with her, Heather left a lasting impression on me with her professionalism and genuine willingness to help. Thank you, Mile Auto, for having such amazing staff—especially Heather K.!

Manny Davila - Summit Insurance Group

8 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Manny,

Thank you for taking the time to share such kind words about your experience with Heather K. We’re so glad to hear she provided the kind, patient, and thorough service you needed, and that her follow-up made the process smooth. We agree, Heather is a wonderful part of our team, and we’ll be sure to pass along your appreciation to her.

Thank you for choosing Mile Auto and for recognizing the people who make it special.

Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional Level of Professionalism & Care

From my initial inquiry with Ivonne her professionalism, patience and kind demeanor immediately resolved the nervousness and skepticism that I was feeling due to a negative experiences with my previous insurance company. Ivonne was efficient and immediately followed up in writing as she indicated she would. Based on the clearly defined terms and the exceptional care received I decided to move forward. Upon calling to initiate the policy I was assisted by Griffin who offered the same extraordinary care and patience while I made sure I understood the terms. He simplified where I needed clarification and was incredibly generous with his time and explanation. It’s rare to receive such incredible service and to have received such remarkable care on two occasions speaks volumes of the quality of the individuals associated with Mile Auto. Seldom does it make my day to interact with “customer service” but this truly was a new level of care and it truly made a wonderful impression and I cannot commend Ivonne & Griffin enough for their efficiency, patience and pleasant demeanor.

7 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi DD,

Thank you for taking the time to share such kind words about your experience with Ivonne and Griffin. We’re thrilled to know their professionalism, patience, and clear communication helped you feel confident and cared for. Delivering that level of service is exactly what we strive for, and your feedback means the world to us.

Welcome to Mile Auto - we’re honored to have you with us!

– Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If there ever was a scam company

If there ever was a scam company, this is it! I drive very little (retired and use delivery). NO ACCIDENTS or tickets my entire life. They started my insurance premiums at $20 a month. Within a few months, I just got a bill for $75 for 1 month!!! Should not be a business!

6 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hello Charlene - thank you for your feedback on Trustpilot. We can assure you that Mile Auto is not a "scam" as evidenced by the tens of thousands of our low mileage customers who appreciate our pay-per-mile pricing. We have reviewed your account, and your premiums were as follows:

Term #1: $29.20 before fees and per-mile mileage charges;
Term #2: $44.75, also before fees and per-mile mileage charges, following our state-wide rate increase in Florida; and
Term #3: $44.23, before fees and per-mile mileage charges.

Your rate was never $20 per month. The $74.33 you were charged at the beginning of Term #3 included a one-time $25 policy fee for the entire term.

We regret that you found your experience with Mile Auto to be unsatisfactory. We are thankful that many low mileage drivers find our pay-per-mile billing to be ideal for their auto insurance needs.

Sincerely,

Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

“F” grade for customer service

I’ve tried for 9 days to get an actual person on the phone that can help me cancel my plan and remove my form of payment.

The one time I was close to resolving this was when the customer service rep assured me the instructions I’d be receiving would solve my problem and he put me on hold and within 3-5 seconds, the call was disconnected.

28 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Jaxxon - thank you for your feedback on Trustpilot. Mile Auto's customer care teams are available on the phones M-F from 9am to 6pm in each US time zone. We closely monitor hold-times and disconnects to make sure our customers are well taken care of. Your experience is puzzling, and we regret the challenges you may have experienced. In order to ensure that you've received the assistance needed, please reach out to this email (customersuccess@mileauto.com) with your contact information, and we will have someone contact you promptly. Thank you. -Mile Auto Customer Success Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Know nothing about Mercedes GLK vehicles

EGR replacement is never an issue for GLK vehicles yet Miles folks believe that it might need replacement and the job could cost up to $9000
Mercedes in Nanaimo disagrees and they saved us a ton of money. Repair cost us $800 by Mercedes Nanaimo where we will always take our vehicle....

16 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hello Hugh,
Thanks for your feedback on TrustPilot. We are pleased that Mercedes Nanaimo was able to get your GLK back into shape without the need to replace the EGR. EGR replacement is costly, so we are glad to know it was fine.

Our claims team members work with hundreds of years/makes/models of vehicles, and certainly do not know a Mercedes GLK like a Mercedes Benz certified repair shop, so we are glad you got your vehicle to the Mercedes experts. We have shared your feedback with our claims team, so they now know a bit more about EGRs on GLKs. Thanks for sharing the info.

Best regards,
Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

PLEASE read all of the negative reviews…

PLEASE read all of the negative reviews before your purchase - I wish I had!!

I work from home, so this insurance at first seemed to make a lot of sense. Like most insurance companies, they charge you a policy fee/set up fee. Once your first 6 month policy completes and you renew for another 6 month period, you should NOT be charged this again - they already have you set up in their system, they should not be recharging you this every time.

Once I saw they were deceptively charging me, I cancelled my 2nd 6 month policy after 4 days of coverage. Of the $139.95 charge on month 1 of 6, and only having coverage for 4 days, they returned $54.47 or 39% for FOUR DAYS OF COVERAGE.

When you see their very nicely worded response and how their fees are layered a certain way, bottom line there is no way I should have only gotten 39% of my money back for 4 stinking days of coverage.

You have been warned...

4 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Dear Damon,
thank you for your feedback posted on Trustpilot. We have reviewed your renewal and want to correct your understanding of the charges associated with your policy renewal.

First, $38.82 was owed for mileage your vehicle was driven during the prior term for which you had not yet been billed. Since you were with us for a full 6-month term, you will recall that Mile Auto charges a base monthly rate each month that does not change during the term, plus – in your specific case – 4.6 cents per mile. In the last month of your prior term, you drove 844 miles, which totals the $38.82 owed for the last month in your prior term.

With regard to the balance, just as we did for your initial 6-month term, you were charged an upfront $25 policy fee which is collected at the beginning of each term regardless of whether you continue for the full term or terminate the policy early. The balance of the fees are for our mileage capture and validation technologies, payment processing fees and an anti-theft fee required by the State of Texas. As a result, the refund you received is actually 87% of the base premium paid and mileage charges.

We hope this helps explain your particular situation. Mile Auto makes every effort to clearly share premium details and fees in each monthly statement, and we understand that charges for mileage in the prior term plus payments for the new term can create confusion.

Best regards,

Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

GET MILEAUTO OFF THE LIST

GET MILEAUTO OFF THE LIST. THEY DON'T OFFER INSURANCE IN CA THERE A FRAUD! YOU GUY'S NEED TO DO YOUR RESEARCH

12 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

You're correct that Mile Auto does not currently offer insurance in California. However, that decision does not make us a fraud. The insurance industry is one of the most heavily regulated industries in the country, and we adhere to all state and federal regulations.

We are proud to serve tens of thousands of customers across the states where we are licensed, and we take great care in providing transparent, customer-focused service.

We appreciate your concern and are always happy to clarify how and where our services are available.

– Mile Auto Customer Success Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I HAVE NO WORDS!!!!!!

My car was in the shop for 3 months. I told mile auto that I did not have access to my mileage fir this reason. They told me that I have to pay the 40 miles per day charge for not sending my odometer reading and when I get my car back I will be credited for the mileage I did not use. 3 months of paying over $300 a month for mileage and when I get my car back and give them my odometer reading, they told me because my policy renewed while my car was being repaired They cannot go to the old policy and give me my credit that I deserve. So instead of 3 months credit, I am only getting 1 month credit. When I asked for a breakdown They keep telling me the accounting dept will send it and I have been waiting all week. They can't even give me a breakdown of the credit. When I call they hang up. I don't know what to do at this point. They stole my money...

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Erica - thank you for sharing your feedback. Our team has looked into this issue and has generated an additional electronic refund (beyond what was previously refunded) for the mileage credit you should have received while your car was in the shop. When a car is unavailable for a mileage reading, our team is instructed to work with customers to make appropriate accommodations pending the availability of the next mileage reading. In your case, this did not happen, and we apologize. Our team is being re-trained on this based on your feedback. If you need anything further, please reach out to: customer.success@mileauto.com. Thank you.

- Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

There is no 0 starts that is the rate…

There is no 0 starts that is the rate they should have. very bad company. They miss calculate the mileage, problems with the odometer capture app (even they charfe you for that), charges me wrong amount, a total disaster. They cancel my policy saying they are not doing business in CA anymore. Thank you for that, now I'm payng $80/month for my 2 cars (AAA insurance) and I have no concerns avbout miles and dealing with such horrible company

5 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Jose,
Thanks for your feedback. When policies are up for renewal as was the case with your policy, when the renewal invoice is not paid, there is an immediate cancellation. We are pleased you were able to promptly find new insurance. Also, as you correctly mentioned, Mile Auto is no longer writing policies in California. Thank you.

-Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company is the absolute worst

This company is the absolute worst. They do not want to pay for the car even though we have full coverage insurance. Beware. Jeanie is so rude and ugly. Literally yells at you even though we’re her customers. We hired you and paid for this insurance. So unprofessional

25 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Ellie – We regret that you feel as though you’ve had a bad experience with Mile Auto. We make every effort fairly handle each claim submitted to us. We would like to get additional information to access your file to research it. If you would send your policy number or other identifying information to customer.success@mileauto.com and reference your Trustpilot review, we would greatly appreciate it. We will also pull up any call recordings that might be available to understand your concerns about how you were treated on a call. Our claims team is staffed by highly-trained individuals who are both professional and compassionate. If that’s not the case, it will be dealt with appropriately. Thank you for your feedback.

-Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT DO BUSINESS WITH THIS COMPANY!

This company will cheat you out of every penny they can steal from you! Do not do Business with these thiefs!

15 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Tim,
Thank you for your feedback. We can assure you that Mile Auto does not steal from customers. The insurance industry is highly regulated, and we would not be in business if we treated our customers inappropriately. There are tens of thousands of customers who trust us with their auto insurance. Please note: we cannot find a policy under the name you provided in your review, but would like to research your concerns. If you would send your policy number to customer.success@mileauto.com, we would very much like to understand and resolve any issues that might exist.

Thank you,

- Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No refund no response

Canceled my policy because they would never send me proof of insurance. They were supposed to give me a refund. After waiting a week finally called and was told it could take up to 30 days but they could issue a refund that day. Been 5 days.....still waiting.

5 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Cindy – Thank you for your feedback. Proof of Insurance for Mile Auto policies is available 24/7 via our website at https://mileauto.com, under the “MyPolicy” tab, “Send Documents.” Would you please submit your policy number (using this email address: customer.success@mileauto.com) so that we may check on your refund? We cannot find an account listed under the name you provided in your review. Thank you.

-Mile Auto Customer Success

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I haven't received a odometer reading…

I haven't received a odometer reading request text for April or May. I do not want to lose my policy for non- payment.
I love this company so far. Great pricing for full coverage. Please contact me by text soon.

12 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Salina - Tammy in our Customer Care department will be reaching out to you to take care of this. Thanks for being a Mile Auto customer!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I just renewed with this company

I just renewed with this company. My payments are much lower than the last horrible company ROOTS(don't use them, they stole money from my account after I canceled) so far I've had no issues. The man I just spoke to was very helpful. I'm paying 1/3rd what I was paying with roots for the same exact coverage. If I continue to have the experience I've had so far ill be a customer for life and will give 5 starts. 6 mths in,so far so good. No claims, knock on wood, but great prices and I've had great customer service. After the experience I had with roots who after 1 yr raised my already outrageous rates 100 dollars, then 3 mths after I canceled went into my account and took out 400 dollars still refusing to give it back, I'm weary. I always kept the same insurance company for 30 years before. Now it seems you have to look for a new company every 6 mths. I'm hoping everything continues going well. I read some reviews, I haven't had any of those issues. I call and those I've spoken to have been very helpful. So🤞hopefully I can say I found my new insurance company, and stay with them.

7 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Shannon, Thank you so much for taking the time to share your experience. We’re truly glad to hear that things have been going smoothly and that you’re seeing meaningful savings with Mile Auto. It's encouraging to know our team has helped restore some peace of mind.

We also appreciate your kind words about our customer service team. We’ll be sure to pass the feedback along. Please know we’re here to support you every step of the way, and we’re committed to earning that 5-star experience long-term!
Thanks again for choosing Mile Auto! We’re grateful to have you with us.

- The Mile Auto Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Did you shutdown and forget to tell people??

How is it that you can answer people on this review site but you can’t answer your actual phones? I have been calling the main line all week during business hours and have only received a recording that you are not open. I have emailed 3 times over the last month and received no response. And now the first of the month has come and gone and I have received no odometer text messages to determine this month’s payment. IS THIS COMPANY OUT OF BUSINESS AND THEY FORGOT TO INFORM THEIR CLIENTS?

2 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Cassandra – I am glad our customer care team was able to connect with you to get to the bottom of this mystery. Frankly, your TrustPilot posting helped us discover an issue with our phone system which prevented a telephone with a West Coast area code from reaching our East Coast call center during our morning operating hours. Strange, but now fixed. Thank you for that!

We appreciate you being a Mile Auto member, and hope you will feel free to reach out in the event you need anything further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I did my quote on line then called customer care

I did my quote on line, but I had questions about my coverage needs. I called customer support and spoke with Max. He was able to answer all my questions and get me set up with a policy that will give me more coverage at half the price I was paying my current provider. Time will tell how this insurance is, but Max is an excellent customer service representative. Thanks Max!

28 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi KP,
Thank you so much for sharing your experience! We're thrilled to hear that Max was able to answer all your questions and help you find the right coverage at a better value. Providing excellent service and helping our customers feel confident in their coverage choices is very important to us.
We truly appreciate you choosing Mile Auto and look forward to serving you. If you ever have any questions or need assistance in the future, don’t hesitate to reach out!
Thanks again for being part of the Mile Auto family!
— The Mile Auto Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Non-existent customer service. Cancels insurance without warning or even letting you know.

My payment didn't go through for some reason and without any attempt to contact me or have a grace period or an email or anything they immediately canceled my insurance without telling me. There is no reliable way to get a hold of the company if there is any issues whatsoever.

23 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Mr. Smith - Mile Auto has dozens of customer care staff members on duty M-F from 9am – 6pm in each US time zone. We do not cancel customers without notice, and in fact you were contacted via both email and snail mail. All customers who miss a payment are given a grace period by law after notice of cancellation for non-payment. We regret that you believe you had a bad experience with our pay-per-mile insurance. Tens of thousands of low-mileage customers appreciate our pay-per-mile insurance, customer care services and claims handling. We would be happy to discuss your particular situation if you would like to call us at 1-888-645-3001.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

EVERY month they add some b.s

EVERY month they add some b.s. new charge. My base rate from February '25 to March '25 went from $29.00 to $50.00. Why? Scammers!! and I am dropping them this morning. I had no accidents or claims and yet I was also was given a new charge of $6.50! I ask what is this? the response: 'camera charge for your photo' LMAO.

13 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Dear Tom, We appreciate your concerns, but as with all other sectors of the economy, the auto insurance industry has been forced to respond to inflation over the past several years. Auto parts and repair prices have gone up along with labor rates and the prices of replacement vehicles. As a result, insurers have had no choice but to increase prices. We understand that rate increases are unwelcome, but they are necessary in order for insurers to stand by their commitments to their customers. We are sorry to see you go, and wish you well as you seek new insurance coverage.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I called today & the First Lady I…

I called today & the First Lady I talked to was very rude & refused to let me speak with anyone else. I called back & Ilse was very kind patient caring & ALL the wonderful things that someone in customer service should be. She went above & beyond!! If I could she would be the only one I would like to deal with from now on. Thank you Ilse you are wonderful at your job

27 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hello Ashleigh, Thank you for sharing your feedback! We truly appreciate your kind words about Ilse and are happy to hear that she provided the excellent customer service we strive for. We’ll be sure to pass along your compliments to her. If you ever need assistance in the future, don’t hesitate to reach out, we’re here to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The CSR Ilse handled the entire…

The CSR Ilse handled the entire transaction in a most thorough, EFFICIENT, and professional manner. She was patient, polite, and kind!

26 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Mile Auto

Antwoord van Mile Auto

Hi Jorge,
Thank you so much for sharing your kind words! We’re thrilled to hear that Ilse provided you with such a positive experience. We’re proud to have her on our team, and we’ll be sure to pass along your feedback to her.

We’re here to support you and ensure that your experience with us remains excellent. If you ever need anything in the future, don’t hesitate to reach out.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer